אירועי דיומא – 08.08.2022 – שחמט 

אולימפיאדת השחמט / עמיחי קטן

אתמול התקיים הסיבוב התשיעי של התחרות, והיום ומחר יתקיימו שני הסיבובים האחרונים. מאחר והעדכון האחרון שלנו היה אחרי הסיבוב השישי, נזכיר את הסיבוב השביעי שבו צמד הנבחרות הישראליות הפסידו, הסיבוב השמיני שבו נבחרת הנשים הפסידה ובסבב הכללי נרשם ניצחון, ואת הסיבוב התשיעי בו צמד הנבחרות הישראליות השיגו ניצחון. בסבב הכללי, ישראל במקומות 11-21 כרגע, ואילו אצל הנשים ישראל במקומות 19-30.

מצב הטבלה לקראת 2 הסיבובים האחרונים:

הסבב הפתוח:

16 – אוזבקיסטן
15 – ארמניה, הודו 2
14 – הולנד, איראן, אזרבייג'ן, הודו 1, טורקיה, ארה"ב, סרביה
13 – גרמניה, ליטא, צרפת, צ'כיה, ספרד, אוקראינה, אנגליה, איטליה, הונגריה, ישראל, מולדובה

סבב הנשים:

15 – הודו 1, גיאורגיה, פולין, קזחסטן
14 – אוקראינה, אזרבייג'ן, ארמניה, גרמניה, אינדונזיה
13 – בולגריה, מונגוליה, שבדיה, הולנד, הודו 2, ארה"ב, הודו 3, קובה, סלובקיה
12 – ספרד, רומניה, אנגליה, הונגריה, ישראל, פרו, איטליה, קנדה, סרביה, איראן, ארגנטינה, קרואטיה

משחקי היום:

בסבב הפתוח, ישראל תהיה נגד גרמניה, ואילו אצל הנשים, הנבחרת הישראלית תהיה נגד ארגנטינה. מפגשים בולטים נוספים בסבב הפתוח הם – אוזבקיסטן – הודו 2, ארמניה – אזרבייג'ן, ארה"ב – טורקיה, הודו – איראן, הולנד – סרביה, ספרד – צ'כיה, אוקראינה – הונגריה, אנגליה – איטליה, צרפת – ליטא, מולדובה – נורווגיה

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. מה קורה אם נוגרל נגד אירן? האם גם בשחמט הם יביימו פציעות? זה קרה אי פעם בעבר (אפילו במפגשים אישיים ולא מדינתיים)?

    1. כבר קרה בעבר ששחמטאים איראנים לא שיחקו נגד ישראלים (זה הפסד טכני).
      בגלל זה פירוז'ה עזב את איראן. זה גרם לו להפסדים טכניים בתחרויות חשובות, זה שלא אפשרו לו לשחק מול ישראלים.

  2. טוב אז כמה נתונים מרשימים: לאחר הסיבוב התשיעי, נבחרת אוזבקיסטן שבתחילת התחרות דורגה במקום 14 על פי ממוצע מד הכושר שלה, מובילה עם 7 נצחונות ושני תיקו, היחידה ללא הפסד. הלוח הראשון בנבחרת – עבדוסטורוב נודירבק, אלוף העולם הנוכחי בראפיד – בן 18 בלבד והלוח השני והשלישי הם בני 20 ו 17 בהתאמה.
    נבחרת ארה"ב שדורגה במקום ראשון בתחילת התחרות וסומנה כפייבוריטית עקב הגראנד מאסטרים הוותיקים והטובים שנמצאים בטופ 10 העולמי ומשחקים בנבחרת, חולקת את המקום השלישי יחד עם עוד 6 נבחרות עם 6 נצחונות, 2 תיקו והפסד מדהים אחד לנבחרת הודו 2.
    וכאן המקום לדבר על נבחרת הודו 2, שדורגה בתחילת התחרות במקום 11 וכעת חולקת את המקום השני עם נבחרת ארמניה עם 7 נצחונות, תיקו אחד והפסד אחד (הודו הפסידה לארמניה וארמניה הפסידה לאוזבקיסטן). בראש הנבחרת הזאת עומד נער צעיר אחד, בן 16 בלבד, ושמו גוקש D, קיצור נח לשם פרטי ארוך. שאר הנבחרת אגב גם סביב הגיל הזה. לאחר הסיבוב התשיעי צבר גוקש 8 ניצחונות רצופים כולל ניצחונות על שמות כמו קרואנה מארה"ב, שירוב מספרד, וסרגסיאן מארמניה, ותיקו אחד בלבד בסיבוב האחרון לממדיארוב מנבחרת אזרבייג'ן. לאחר הניצחון בסיבוב השמיני תצוגת המשחק שלו הראתה כושר של 3366! שכמובן ירד פלאים לאחר התיקו עם ממדיארוב.
    היום ייערך הקרב בין נבחרת אוזבקיסטן לנבחרת הודו 2, ו – מצחיק שאני קורא לזה דו קרב צמרת כששממוצע הגילאים שלהם הוא 17 – קרב בין נודירבק לגוקש בלוח הראשון. שניהם אגב הביסו את קרואנה בתחרות הזאת. שניהם שיחקו את כל 9 הסיבובים עד כה, לנודירבק הפסד אחד להארי קרישנה מנבחרת הודו 1.
    מלבד הסיבוב היום נשאר עוד סיבוב אחד בלבד, ומי שתנצח היום סיכוי גבוה לדעתי שתהיה גם זאת שתיקח את התחרות. על אף שתוצאת תיקו תשאיר את אוזבקיסטן במקום הראשון, המירוץ צמוד וניצחון של נבחרות אחרות בשני הסיבובים הבאים עלול להדיח אותה, לכן נראה לי שגם אוזבקיסטן תנסה להגיע להכרעה היום.
    לסיכום – האם אנחנו עדים להחלפת המשמרת? התשובה היא שהדור הצעיר כבר כאן, וכוכבי העשור וחצי הקרוב כבר זרחו.

  3. אצל הנשים, הנבחרת הישראלית משיגה ניצחון עם ניצחונות של מרסל אפרויסקי ומיכל להב. בסבב הכללי לעומת זאת, אביטל ותמיר שניהם בעמדה מופסדת ו-2 המשחקים האחרים הסתיימו בתיקו

  4. אוזבקיסטן והודו 2 סיימו 2:2 עם ניצחון הודי של פראג על סינדרוב וניצחון אוזבקי של עבדוסטורוב על גוקש. האחרון הוביל מאמצע המשחק וכמעט הביא לניצחון אבל המשחק הארוך ולחץ הזמן גרמו לו בתחילה לשמוט את הייתרון ולבסוף לאבד כלי ולהפסד צורב.
    כרגע מוליכות הטבלה הן אוזבקיסטן וארמניה עם 17 נקודות, ובמקום השני הודו 1 וארה"ב עם 16 נקודות כל אחת. הנבחרות שכרגע עם 15 נקודות, יכולות להתמודד על המקום הראשון רק עם ינצחו מחר ואוזבקיסטן וארמניה יפסידו, תרחיש לא מדי רחוק.

        1. מבין שש הקבוצות בראש הטבלה רק הודו 1 והודו 2 לא שיחקו זו עם זו, אבל הבנתי שיש איזו בעיה שישחקו יחד, שמעת על זה?

            1. הגיוני סך הכל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט