אירועי דיומא – 01.08.2022 – שחמט

אולימפיאדת השחמט / עמיחי קטן

אתמול התקיים הסיבוב השלישי של אולימפיאדת השחמט, והתחלנו לראות מעט הפתעות, אם כי הנבחרות הישראליות, גם בסבב הפתוח וגם אצל הנשים, השיגו שתיהן ניצחונות כפייבוריטיות. בתחרות הכללית, ישראל ניצחו את זמביה 4- 0, כשהמנצחים היו תמיר נבאתי בשחור בלוח הראשון נגד Bwalya, Gillan, איליה סמירין בלבן בלוח השני גבר על Mwali, Chitumbo, מקס רודשטיין בלוח השלישי בשחור גבר על Lungu, Nase, ואילו בלוח הרביעי גבר יבגני פוסטני בכלים הלבנים על Kabwe, Timothy.

גם נבחרת הנשים הישראלית ניצחה, כאמור, והיא רשמה 4- 0 על אקוודור. מרסל אפרומסקי בלוח הראשון בשחור גברה על Heredia Serrano, Carla, דינה בלנקאיה בלוח השני בלבן גברה על Ortiz Verdezoto, Anahi, מיכל להב בלוח השלישי בשחור גברה על Penafiel Mendoza, Josselyne ובלוח הרביעי רונית לויטן עם הכלים הלבנים גברה על Miranda Vargas, Analia Karen.

תוצאות בולטות אחרות:

באדור ג'ובאבה בלוח הראשון של גיאורגיה סיים בתיקו בלבן עם פביאנו קרואנה, המדורג 4 בעולם והלוח הראשון של ארה"ב, אבל ניצחונות של לבון ארוניאן וסם שנקלנד, שניהם בכלים הלבנים, הספיקו לארה"ב לניצחון 3- 1 על גיאורגיה. טימור קויבוקארוב האוסטרלי הפתיע וניצח בשחור את המדורג 31 בעולם, רדוסלאב וויטאשק הפולני, בלוח השני, אבל ניצחונות של יאן-קשישטוף דודה בשחור על אנטון סמירנוב בלוח הראשון ושל מתאוש בארטל בלבן על זונג-יואן זאו בלוח הרביעי הספיקו לפולין להימנע מסנסציה.

היו גם כמה הפתעות שהתרחשו גם ברמת הנבחרות, ובראשן ההפסד של נבחרת הנשים של ארה"ב למונגוליה. בחזרה לסבב הכללי, אוסטריה ניצחו את גרמניה ואוקראינה סיימו בתיקו עם קובה, אחרי שבלוח הראשון גבר יאסר קווסדה-פרז בשחור על אנטון קורובוב. ההפתעה הגדולה ביותר לכאורה, היא ההפסד של המדורגת 3 נורווגיה לאיטליה, אבל אחרי שב-2 הלוחות המובילים סיימו מגנוס קרלסן, אלוף העולם והמדורג 1, ואריאן טארי, ב-2 תוצאות תיקו, האיטלקים הפגינו עדיפות ב-2 הלוחות האחרים.

הישראלים היום:

היום הישראלים יפגשו לראשונה יריבות עדיפות על הנייר. בסבב הנשים הישראליות יפגשו את אזרבייג'ן, ואילו בתחרות הכללית תתחרה הנבחרת הישראלית נגד הולנד, המובלת על ידי המדורג 10 בעולם אניש גירי והמדורג 65 בעולם יורדן ואן-פורסט. לצורך ההשוואה, הישראלי המוביל בדירוג הוא בוריס גלפנד, שלא משתתף במשחקים, והוא מדורג 80 בעולם, ואילו הישראלי הבכיר שכן משתתף הוא תמיר נבאתי המדורג 149 בעולם.

מפגשים בולטים אחרים היום:

בסך הכל יש 18 נבחרות עם מאזן מושלם בסבב הפתוח, והן תתחרינה ביניהן.

ארה"ב – אוזבקיסטן
הודו 1- צרפת
ספרד – הודו 3
פולין – רומניה
אזרבייג'ן – טורקיה
אנגליה – סרביה
הודו 2 – איטליה
ארמניה – אוסטריה
איראן – קנדה

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. יש לישראל סיכוי לא רע להפתיע את הולנד בתחרות הפתוחה. שני הלוחות הבכירים הסתיימו בתיקו ובלוח השלישי יש לסמירין עמדה מנצחת, בזמן שהעמדה בלוח הרביעי היא שוויונית.

  2. אז ישראל מנצחת את הולנד בזכות ניצחון בלוח השלישי של סמירין. כל הכבוד! אני חושב שאנחנו ביחד עם ספרד מובילים את התחרות?

    1. אחרי הלוחות אפשר גם ב-chess.com או באתר הרשמי של התחרות (שהוא לדעתי קצת פחות מומלץ). שידורים יש בערוצי היוטיוב של chess.com, chess24 ושל פיד"ה, כשאני נהנה בעיקר מהאחרון עם יהודית פולגאר.

  3. שאלה, האם זה לא מקובל לנבחרת לא מהמועמדות לזכייה לשים את השחקן הכי פחות טוב בלוח הראשון, ואז את מספרי 1-3 בלוחות 2-4?

        1. התכוונתי שאני לא יודע למה הישראלים סידרו ככה את הנבחרת, והאם זה בגלל השיקול שאתה הצבעת עליו או שיקולים אחרים (אביטל בורוחובסקי צעיר, ואולי הוא חזק יותר מהדירוג הנוכחי למשל).

            1. אין לי יותר מדי ציפיות ממה שיהיה מחר, למרות שבאולימפיאדה הקודמת ארה"ב וישראל סיימו בתיקו בסיבוב החמישי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט