אירועי דיומא – 31.07.2022 – שחמט

אולימפיאדת השחמט / עמיחי קטן

אתמול התקיים הסיבוב השני של אולימפיאדת השחמט, ובו כמעט כל הנבחרות הפייבוריטיות המשיכו לנצח, וביניהן גם ישראל, גם בתחרות הכללית וגם אצל הנשים. בתחרות הכללית הישראלים גברו על דרום אפריקה, כשתמיר נבאתי ניצח את Cawdery, Daniel בלוח השני, איליה סמירין ניצח את Barrish, Daniel בלוח השלישי ומקס רודשטיין ניצח את Mhango, Banele בלוח הרביעי, בעוד שהמשחק בלוח הראשון הסתיים בתיקו בין אביטל בורוחובסקי ובין Solomon, Kenny. בסיבוב הבא, ישראל תשחק נגד זמביה.

נבחרת הנשים של ישראל גברה על ונצואלה, כאשר מרסל אפרוימסקי גברה על Varela La Madrid, Tilsia Carolina בלוח הראשון ומיכל להב גברה על Rovira Contreras, Tairu Manuela בלוח השלישי. גם הפסד של מאשה קלינובה נגד Otazo Sanchez, Annyd Gabriela בלוח השני לא מנע את הניצחון כשרונית לויטן סיימה בתיקו עם Perez Hernandez, Vicmary C בלוח הרביעי. בסיבוב הבא, הנבחרת הישראלית תשחק נגד אקוודור.

במבט כללי על התחרות, השיטה השוויצרית בנויה על העיקרון שמחלקים את כל הנבחרות בעלות המאזן הזהה ל-2, והראשונה מבין "המדורגות" משחקת נגד הראשונה מבין ה"לא מדורגות". נכון לעכשיו, הנבחרת "הפתוחה" של ישראל מדורגת 21 מבין ה-45 שניצחו פעמיים, ואילו נבחרת הנשים מדורגת 19 מבין 38 הנבחרות עם 2 ניצחונות, מה שאומר שכל אחת מהן צפויה לקבל יריבה עדיפה עליה על הנייר מחר, אם וכאשר היא תנצח את ההתמודדות של היום.

תוצאות בולטות אחרות מהיומיים הראשונים:

ברוב המקרים הלוח הראשון לא שיחק בסיבוב הראשון, ובחלקם גם בסיבוב השני הוא המשיך לקבל מנוחה. מבין אלו שכן שיחקו מהטופ 20 העולמי, מגנוס קרלסן ניצח בלבן נגד אורוגוואי, פביאנו קרואנה סיים בתיקו בלבן נגד פראגוואי, לבון ארוניאן סיים בתיקו בשחור נגד אנגולה, כאשר היריב שלו הסכים לתיקו בעמדה עדיפה, ווסלי סו ניצח בלבן את אנגולה וסיים בתיקו בשחור נגד פראגוואי, לנייר דומינגז-פרז ניצח פעמיים. ברמת הנבחרות, לא נרשמו הפתעות משמעותיות, וכמעט כל הפייבוריטיות השיגו את הניצחונות.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. הערב יתקיים משחק הגמר של אליפות אירופה לנשים בין אנגליה המארחת וגרמניה. עד עתה טורניר מוצלח ביותר הן מבחינת רמת המשחקים, החשיפה התקשורתית וכמות הצופים.
    אם אנגליה תזכה זו תהיה הפעם הראשונה שלה. לעומת זה, גרמניה זכתה בעבר שמונה פעמים מהן שש ברצף בין השנים 1995 ל-2013.
    יש שידור חי של המשחק בערוץ ספורט 1 שעה 18:45. זה משחק מומלץ מאד לצפייה.
    הנה קישור לסיכום של אושרת עיני על הטורניר וגם פירוט לקראת המשחק:
    https://www.one.co.il/Article/21-22/3,1105,0,61879/415745.html?ref=hp
    .
    גם בדרום אמריקה הסתיים טורניר האליפות לנשים
    ארגנטינה ניצחה את פראגוואי בתוצאה 1:3 וסיימה במקום השלישי.
    במשחק הגמר התמודדו קולומביה וברזיל שניצחה בתוצאה 0:1. זו הזכייה השמינית של ברזיל מבין תשע פעמים שהטורניר הזה התקיים.
    https://www.youtube.com/watch?v=cwglqX46Z1g

  2. אפשר לעדכן שבסבב הכללי ישראל הבטיחו ניצחון נוסף והשאלה היא רק אם זה יהיה 4- 0 או 3.5- 0.5. אצל הנשים 2 משחקים הסתיימו בניצחון ישראלי וב-2 האחרים הנציגה הישראלית ביתרון

  3. אחרי 171 החלפות אופניים בערך אנמיק ון פלאוטן מחליטה שגם היום יהיה היום שלה ותוקפת את השאר במקפצת הבנות היפות.

  4. אחרי שהייתה חולה בשלושת הימים הראשונים, אחרי שלא הצליחה להכניס משהו לפה יומיים ואחרי שהפסידה כבר דקה כי היא פשוט 'הייתה חייבת ללכת…' וכבר חשבה לפרוש מהמירוץ אנמיק ון פלאוטן לוקחת את הטור דה פרנס הראשון לנשים באופן הכי דומיננטי שיש. חצי דקה לפני בת ארצה דמי וולרינג שנלחמה עד הסוף. אין מנצחת ראויה יותר או נציגה טובה יותר לרוח הלחימה של הענף.

      1. היא אמרה משהו מעניין – שהגיל רק נותן לה יתרון כי היא בונה את הכושר משנה לשנה ואז כל שנה יכולה להתאמן קצת יותר מכל הבסיס של השנה הקודמת.

  5. בכלל הדומיננטיות ההולנדית בענף רכיבת הנשים נמשכת כשמעבר ל1-2 היום ובדירוג הכללי ההולנדיות לקחו 6 מ-8 הקטעים במירוץ. אף נציגה של מדינה אחרת לא לבשה את אחת משלושת החולצות המרכזיות (צהובה, ירוקה ומנוקדת) וגם בדירוג הרוכבות הצעירות ההולנדיות 1-2.

  6. אחרי וולרינג שסיימה כמעט ארבע דקות בדירוג הכללי אחרי ון פלאוטן, קסיה נמנדיובה הפולניה סוגרת את הפודיום שש וחצי דקות אחרי המנצחת.

  7. רותם גפינוביץ' מצליחה לעמוד במגבלת הזמן ולסיים את הטור רצוף התאונות והטיפוסים הזה (שגם פצע אותה). כל הכבוד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט