אירועי דיומא – 30.07.2022 – אופניים ושחמט

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הקלאסיקה של סן סבסטיאן

הקלאסיקה של סן סבסטיאן היא מירוץ חד יומי, הנערך באופן מסורתי בסוף השבוע שלאחר הטור דה פראנס. המירוץ נערך כולו על רקע הנופים הציוריים של חבל הבאסקים, ומתחיל ומסתיים בעיר הבירה שלו, סן סבסטיאן (דונוסטיה בשמה הבאסקי). זהו מירוץ ארוך למדי, 223 ק"מ, שכפי שהאיזור מחייב כולל מספר טיפוסים קשים אופייניים. מבין המטפסים שיגיעו לכאן נקבל כמה וכמה מהשמות הגדולים של הענף. ראש וראשון ביניהם הוא טאדיי פוגאצ'אר, שינסה להמתיק במהירות את האכזבה מהטור. עוד צעיר מוכח שיגיע לכאן הוא רמקו אוונפול, זוכה המהדורה לפני שנתיים. שני זוכי מהדורות קודמות נוספים שנראה כן הם נילסון פאולס ובאוקה מולמה. זוכה הג'ירו, ג'אי הינדלי, הוא שם חזק מאד שנראה כאן, וכמוהו גם סיימון ייטס, המצוי בכושר מצויין בשבוע האחרון. עוד נראה שלושה שמות ענק שמציינים את עונת הפרישה שלהם – אלחנדרו ואלוורדה, וינצ'נזו ניבאלי וטום דומולאן. דויד גודו, דני מרטינז, מאטיי מוהוריץ', ריגוברטו אורן ופייר לאטור הם שמות גדולים נוספים שנראה כאן. קבוצת IPT תגיע לכאן בלי אף אחד מהמטפסים הכבדים שלה, אך עם פטריק בווין המוביל, ועם עומר גולדשטיין, שסיפק כמה תוצאות מרשימות בעת האחרונה. מי שיישאר לפודיום יוכל לצפות בזוכה מקבל את הצ'אפלה – אותה כומתה באסקית מסורתית המוענקת לזוכי מירוצים בחבל. שידור בנגן יורוספורט או בלינק הזה ב-16:30.

שחמט / מולי

באולימפיאדת השחמט נבחרת הגברים ניצחה ביום המשחקים הראשון  את האיים האנטילים ההולנדים ואילו נבחרת הנשים ניצחה את דרום קוריאה.

בנבחרת הגברים שיחקו מול האיים האנטיליים ההולנדים:

אביטל בוכובסקי ניצח את Blijstra, Willem בלוח הראשון

תמיר נבאתי ניצח את van Bemmelen, Ursu בלוח השני

מקסים רודשטיין ניצח את Capella, Rurik בלוח השלישי

יבגני פוסטני ניצח את Anandbahadoer, Rishab בלוח הרביעי

היום יתמודדו הגברים עם נבחרת דרום אפריקה שניצחה אתמול  את  קמרון.

בנבחרת הנשים שיחקו מול דרום קוריאה:

דינה בלנקאיה הפסידה ל Park, Sunwoo בלוח הראשון

מאשה קלינובה ניצחה את  Cho, Yeonhee בלוח השני

מיכל להב ניצחה את  Park, Haneul בלוח השלישי

רונית לויטן ניצחה את  ang, Sohyun בלוח הרביעי

היום תתמודד נבחרת הנשים עם ונצואלה שניצחה אף היא אתמול  את קמרון

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. אני מופתע שדומולאן משתתף. חשבתי שהוא מתמקד רק בנג"ש עם מטרה לפרוש כאלוף העולם בדיספלינה.
    *
    איפה אלאפיליפ? או וודס שהמסלול יכול להתאים לו עם עליות פאנצ'יות.
    כיף לראות שפוג לא נח ומוכן "להתלכלך" בקלאסיקות.
    מעניין אם רמקו יצליח להגשים את תקוות הענק שתולים בו. יש לו בינתיים עונה טובה, ואני סקרן לראות מה יהיה בעונה הבאה.
    *
    עומר גולדשטיין עם שבועיים אחרונים מצוינים. סיים 9 ב-GC של tour of wallonie

    1. דומולאן למעשה יוביל את הקבוצה, אחרי שואן ארט שהיה רשום למירוץ החליט להיעדר ממנו. יש מספיק זמן עד אליפות העולם בנג"ש.
      אלאפיליפ נדבק בקורונה בשבוע האחרון. חבל, זה תוואי שתפור עליו, ודווקא נראה שחזר בכושר טוב מהפציעה המזעזעת ב-LBL. הוא ורמקו זה שילוב פנטסטי שעושה לפעמים שמות במירוצים. לרמקו אם אתה זוכר המירוץ הזה היה הניצחון הגדול הראשון שלו.
      וודסי גם היה רשום למירוץ, אבל ירד ממנו. כנראה עוד עייף מהטור או מהקורונה. העלייה לפני הסוף מתאימה לו, אבל הירידה ממנה הרבה פחות.
      עומר בכושר פסיכי לגמרי. איכשהו זה יצא טוב שהוא נדבק בקורונה לפני הטור, ואז יכל להגיע לטור של ואלוניה, ולהגיע להישג הזה. זה מבטיח כמעט סופית את ההשתתפות שלנו באליפות העולם, ונראה הכי סביר שישלחו אותו לשם, בפעם הראשונה אי פעם.
      מה שיכול לשים את הפלומבה על ההשתתפות שם זה מה שעודד קוגוט הצעיר עושה בטור מדרגה 2 בפולין (עידו הזכיר את זה אתמול). שני נצחונות, עם פוטנציאל היום לעוד אחד וסיום בפודיום (אפילו זכייה בטור בקונסטלציה מסויימת).
      היום אגב גם מתחיל הטור של פולין. לא כזה מעניין מבחינת משתתפים. שמות גדולים יחידים שם זה קאראפאז והיגיטה ב-GC, הייטר ברולינג הילס, ודמאר, קבנדיש ואקרמן בספרינטים.

  2. עוד כמה עדכוני אופניים:
    היום ומחר נראה את שני קטעי הטיפוס המכריעים של הטור דה פראנס לנשים. מחר זה במקפצת הבנות היפות, אבל גם היום קטע טיפוס קשה מאד. החולצה הצהובה עכשיו על מריאן ווס, שחווה טור אדיר, אבל היא לא צפויה להחזיק בה, והמנצחת תגיע נראה מבין חברות כמו נייוואדומה, לונגו בורגיני או ואן פלויטן. הטור היה מאופיין בכמה תאונות המוניות, שכמה מהם היו הזויות למדי.
    בחזית הישארות בדרג העליון של IPT המצב די חרבנה. היו אמנם כמה הישגים יפים של עומר גולדשטיין וג׳אקומו ניצולו שנתנו לנו ניקוד, אבל סיימון ייטס הנורא זכה בכמה מירוצים אחרי הטור, מה שהקפיץ את האוזיס אפילו מעל מוביסטאר בטבלה. גם הוא וגם ואלוורדה צפויים להישגים בכמה מירוצי על כמו היום או בוואלטה, אז שיהיה לנו בהצלחה לתפוס אותם. התקווה היחידה כרגע היא ב-WC, שם אנחנו במרחק של 360 נקודות מטוטאל אנרג׳י. נצטרך לקוות להישגים נוספים שלנו, ושסאגאן ולאטור לא יגיעו להישגים.

          1. הוא נכנס. רק שזה עדיין לא מעודכן באתר של UCI. הם די מעפנים. מבחינת ניקוד קבוצות עדיף לעקוב אחרי לאנטרן רוז׳ כאן – https://lanternerouge.com.au/2022/05/25/worldtour-2020-22-team-ranking/
            מתעדכן ממש בסוף כל יום ברמת ניקוד קבוצות (רק עדיין לא כולל את הברייקדאון לפי רוכבים)

            1. אהה נכון.
              תודה

            2. אני מסתכל ומשווה תמיד לכמה יש לרוכב ב-PCS כדי לדעת בכמה מצבנו משתנה. אבל זה באמת לא נוח.

            3. זהו, ל-LR יש סקריפט שלוקח את הנתונים הגולמיים מ-UCI בסוף כל יום, והם מעדכנים את האתר שלהם ככה כל יום. ל-UCI יש את הנתונים, אבל הם לא טורחים לעדכן את האתר של עצמם, כאלה מעפנים.

  3. תודה פאקו ומולי.
    שתי שאלות:
    – המירוץ של סן סבסטיאן בא פחות משבוע אחרי ה TDF, זה לא מוקדם מדי, הם הספיקו להתאושש?
    – מישהו בגזרת דוקורסקי יכול להרחיב על מה שקורה עם אמוסאן, הניגרית הצעירה שניפצה את השיא פעמיים (פעם אחת לא נחשבה) ב-100 משוכות? כולם חושדים בה שהיא לוקחת חומרים אסורים, אבל אין הוכחה.

  4. זה עכשיו רמקו מול חמישייה שכוללת את ייטס (קצת מלפנים), בנוט, מולמה, רודריגז וסיבאקוב, שנמצאת דקה מאחוריו 37 ק"מ לסיום. הכסף שלי עליו.

            1. חחח

            2. הייתה בתכלס יכולה להיות אמא של רמקו מבחינת הגיל.

            3. חבל שמרתה קבאלי לא נמצאת שם בגלל ההתרסקות ההזוייה היא. הייתה יכולה לתת לה פייט.

            4. גם זו של מאבי גרסיה לא עזרה

            5. נכון.

            6. ללא תחרות. היא הולכת לסגור את הסיפור כבר היום.

            7. בלתי נתפס מה שהיא עושה.
              לבל אחר לגמרי מכולן.

            8. ממש כך. בגיל 39 אין בענף אף אחת שמתקרבת אליה בכל מה שקשור לטיפוס או לנג"ש.

  5. רמקו נכנס לטיפוס של המורגיל ביתרון של 1:20 על צמד אינאוס שמאחוריו. בניצחון הסביר שלו הוא ישבור את שיא המרחק לבריחת סולו במירוץ זה, שהחזיק אחד מיגל אינדוראין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט