אירועי דיומא – 23.07.2022 – אופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 20

קטע 19 של אתמול היה קטע שטוח יחסית עם מספר טיפוסים קצרים, וסיום בעלייה קלה. בתחילת הקטע קיבלנו קבוצת בריחה קטנה, שכללה את קווין סימונס, מיקל הונורה, טאקו ואן דר הורן ומאטיי מוהוריץ'. בטיפוס המדורג הראשון של הקטע, סימונס נפטר מחבריו והמשיך לבד, אך לא עבר זמן רב עד שנתפס ע"י הדבוקה. מספר קילומטרים אח"כ נוצרה עוד בריחה קטנה וחזקה של פרד רייט, אלקסי גוז'אר ויאספר סטויבן, אך גם כאן הדבוקה בראשות וואוט ואן ארט הבלתי נלאה התקרבה לבורחים בקילומטרים האחרונים, מה שגם יצר פיצולים בדבוקה. בקילומטר האחרון, כריסטוף לאפורט, שהיה בחזית עם קבוצת יומבו-ויסמה שלו, הצליח לתקוף ולגשר אל עבר הבורחים שמלפנים, שם גם הצליח לעקוף אותם ולזכות בקטע, כשהמאיצים יאספר פיליפסן ואלברטו דאינזה משלימים את הפודיום. הצרפתי הוא רכש מוצלח של הקבוצה ההולנדית העונה, שבמדיה זכה גם לראשונה בקטע וורלד טור (פאריס-ניס), ולה הוא גם מעניק את הקטע החמישי במירוץ. הניצחון הוא גם הראשון עבור רוכב צרפתי במירוץ. בכל הקשור ל-GC, לא ראינו שינויים, ויונאס וינגגארד ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו פוגאצ'אר (3:26+), תומאס (8:00+), גודו (11:05+), קינטאנה (13:35+), מנצ'יז (13:43+), ולאסוב (14:10+), בארדה (16:11+), לוטסנקו (20:29+) וייטס (20:37+).

קטע 20 של היום הוא קטע הנג"ש השני של המירוץ. זהו קטע ארוך של 41 ק"מ, המסתיים בעיירה הפירנאית הציורית רוקאמאדור, וכולל שני טיפוסים קצרים בסיומו. אולי כנגד הציפיות של המארגנים, לקטע לא ממש צפוייה להיות השפעה גדולה על ה-GC, מלבד אולי מספר תזוזות בתוך העשירייה הראשונה: וינגגארד הוא שען מצויין, ולא צפוי לאבד זמן רב מדי לפוגאצ'אר שאחריו, ודאי לא שלוש וחצי דקות. גם גראן תומאס אמור לשמור על מקומו השלישי ללא בעיות. בכל הקשור למנצחים בקטע, יש לנו כאן כמה שענים מצויינים כמו פיפו גאנה, שטפן קונג ושטפן ביסגר. אך הטיפוסים בסיום הקטע צפויים לתת יתרון קל לשענים מטפסים מהסוג של פוגאצ'אר, תומאס או ואן ארט. שידור ביורוספורט 1 ב-13:45.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 75 תגובות

  1. סידני מקק'לוכין היא תופעת טבע באתלטיקה העולמית. סיפור מדהים ומעורר השראה. מי שעוקב אחריה ידע שהיא תנפץ את שיא העולם. אני חשבתי שהיא תקבע 50.50 ש', אולי כי זה מספר עגול, יפה וזה שהולם אותה. היא קבעה 50.68 ש', והשאירה אבק לפמקה בול ההולנדית, שהיא רצה מופלאה בפני עצמה. כדאי לכם לראות את הריצה הזאת, ריצת הגמר לנשים ב400 משוכות. ריצה כזאת מתרחשת אחת לעשור, או לפעמים שניים.
    מעבר לזה, הגמרים ב400 מ' לשני המגזרים היו מאכזבים, כצפוי, בעיניי, בעיקר בכל הקשור לתוצאות. עם כל הכבוד לסיפורים האישיים – איכות הריצה לא פחות חשובה והתוצאות באופן כללי לא טובות. בגמר הכידון לנשים הייתה דרמה מסוימת בסבב האחרון של ההטלות אבל שוב, הרמה הכללית בינונית מינוס.
    במוקדמות מוט לגברים דופלנטיס נראה כהרגלו רמה מעל היתר ואם לא ייפצע או שיקרה לו משהו חריג ביותר – הוא יתמודד עם עצמו על שיא עולם חדש.
    800 מ' נשים: הקרב על הזהב יהיה להערכתי בין האדג'קינסון הבריטית למו האמריקאית. כל תוצאה מתחת ל1.56.5 ד' תהיה מכובדת.

    היום:
    גמר הגברים 800 מ' – להערכתי ארופ הקנדי יהיה על הפודיום, ולא אתפלא אם סדג'אטי האלג'יראי וקיסאסי הקנייתי יחברו אליו שם. אני מקווה שסוף סוף מישהו יירד מה1.44 ד', אבל אם תתפתח ריצה טקטית אז הסיכוי מופחת, כמו גם האיוש של הפודיום.
    בהטלת כידון גברים צפוי קרב מרתק בין פיטרס מגרנאדה, וובר הגרמני, וודלץ' הצ'כי, התופעה ההודית צ'ופרה, והלאנדר הפיני.
    אני מקווה שיותר מאחד מהמטילים יחצה את גבול 90 המטרים כך שהקרב יהיה איכותי ולא רק מותח.
    עוד משהו מעניין היום היא השאלה האם האתיופיות יצליחו למלא את הפודיום בריצת הגמר ל5000 מ'. לדעתי הן יכניסו לשם שתיים, במקום הראשון והשלישי. נראה מי תשתחל למקום השני.. כל תוצאה בסביבות ה14 דק' נמוך תהיה נהדרת. (גידיי האתיופית היא המועמדת שלי לתואר).
    מעניין אם קראני האמריקאית תתעלה בעידוד הקהל המקומי ותשבור את שיאה האישי, 14.33 ד').
    קרב ה10 לגברים מתחיל היום ויתקיימו גם הגמרים ל100*4 גברים ונשים.

      1. עמנואל קיפקורוי קוריר הקנייתי הוא האלוף האולימפי ב-800 מטר ובעל תוצאה נאה גם ב-400, מה שלא מזיק למהירותו. עמנואל נוסף בגמר, בן ארצו, וואניוני, שבקרוב יחגוג 18, הוא כנראה צעיר המשתתפים בגמרים באליפות הזאת.

        שלושה אתלטים מתת היבשת ההודית, כפי שיקרה בגמר הטלת הכידון, הוא אינו מחזה נפוץ באתלטיקה העולמית. לא פחות משישה אתלטים הודים העפילו לגמרים השונים באליפות הזאת, שיא משתתפים למדינה בת מיליארד התושבים, שהענף האהוד והנפוץ בה הוא הקריקט.
        טרם זכייתו של ניראז' צ'ופרה בזהב האולימפי בהטלת הכידון, ההישג הטוב ביותר של אתלט הודי באליפות גדולה היה המקום השביעי של סרי ראם סינג בגמר 800 המטר במשחקי מונטריאול 1976. תוצאתו שם, 1:45.77, החזיקה במשך 42 שנה כשיא הלאומי.
        מיותר לציין, שהפוטנציאל ההודי ויתר מדינות תת היבשת הינו גדול מאוד ואולי בעתיד נראה יותר אתלטים מצטיינים משם.

    1. +1
      הריצה של מקקלאפלין היתה מרשימה מאוד, היא גם יפה וגם מהירה.
      בסוף בקושי הוציאה חיוך מהפה, כנראה שהיא באמת היתה סחוטה.

  2. אתלטי ארה"ב ואצניות ג'מייקה מועמדים לזכות בזהב במיאוץ השליחים הקצר לגברים ולנשים, בהתאמה. עם זאת, כידוע, מקצוע זה מועד לכל מני אירועים בלתי צפויים כמו הפלת המקל, העברה לא טובה ויציאה מתחום ההחלפה. לאור זאת, כמעט כל נבחרת מבין המשתתפות עשויה לעלות על הפודיום.

    בין משתתפי קרב העשרה לגברים נמצא את דמיאן וורנר הקנדי, האלוף האולימפי מטוקיו. וורנר בן ה-32 הוא אתלט ותיק שהתקדם בהדרגה לעבר שיא הקריירה שלו, לפני כשנה. תהיה זאת אליפות העולם החמישית שלו והוא זכה בעבר במדליות שונות במפעל זה, אך טרם בזהב. שיאו האישי, למעלה מ-9000 נקודות, מעיד על הצטיינות בכל מקצועות הקרב, אך עיקר התמחותו היא בספרינט (הקצר, הארוך והמשוכות) ובקפיצה לרוחק, מקצוע שדורש אף הוא מהירות גבוהה.

    מועמד נוסף לסיים בצמרת הוא שיאן העולם (9126 נקודות), קווין מאייר מצרפת. מי שזכה בתואר ב-2017 ובשתי סגנויות אולימפיות, מצטיין בכל המקצועות, ויהיה מעניין לעקוב אחריו ביומיים הקרובים.

    ניקולס קוהל הגרמני, שזכה די במפתיע בזהב בדוחא לפני כשלוש שנים, ינסה להגן על תוארו העולמי. מקצועו החזק ביותר הוא הטלת הכידון. תוצאה נהדרת של 79.05 מטר במקצוע לפני האחרון של הקרב בבירת קטאר הקפיצה אותו, למעשה, לראש הדירוג ולניצחון באליפות.

    אתלטי אסטוניה הינם בעלי מסורת ארוכת שנים בכל הקשור להצטיינות בקרב-10. המדינה בת מיליון ו-500 אלף התושבים נודעה בזכות האתלטים שלה עוד בטרם מלחמת העולם הראשונה, אז נשלטה על ידי רוסיה וגם בהמשך גילגוליה – כמדינה עצמאית, תחת השלטון הסובייטי ושוב כמדינה עצמאית. ההישג הגדול ביותר במקצוע הגיע לפני 22 שנה במשחקי סידני עם זכייתו של ארקי נול בזהב. גם הפעם, היא תיוצג בידי שלושה אתלטים, ביניהם מאייסל אויבו, סגן אלוף העולם לפני שלוש שנים ובעלה של שוניי מילר-אויבו, אלופת העולם הטריה ב-400 מטר והאלופה האולימפית הכפולה במקצוע.

  3. זהו המקום לציין את גרנאדה, מדינת אי בת 50 אלף תושבים. זיו הזכיר את אנדרסון פיטרס, אחד המועמדים לזכייה במדליה בהטלת הכידון. קיראני ג'יימס המעוטר סיים שני בגמר 400 המטרים וויקטור לינדון ייצג, לא בפעם הראשונה, את ארצו בקרב ה-10.

  4. תודה פאקו, אלכס וזיו.
    אז אני מבין שהטור כבר סגור עם וינגגורד, פוגאצ'ר, ותומאס (?)
    .
    ראינו ריצות מדהימות, עם שיא העולם ב-400 משוכות של מקלאלפין ועוד ריצה אדירה של ליילס והאמריקאי השני ששכחתי את שמוב-200 מ' גברים, ואז שריקה ג'קסון עם ריצה מרשימה מאוד במקצה של הנשים. ראו כמה שלי-אן פרייזר שמחה גם במקום השני, כנראה שהיא ידעה טוב מאוד שאין לה סיכוי ב-200.
    רואים הרבה SB ו-NR – שיאי עונה ושיאים לאומיים. פשוט אדיר.

            1. כנראה… ויש עוד צ'אנס

            2. שעושים את עצמם.. (קטע 4)

            1. לפחות רוגליץ' היה נראה לי שזכרתי

            1. נקווה רק שגרונוויגן מחר לא יהרוס עוד.

            2. גם הקוביד…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט