אירועי דיומא – 24.07.2022 – אופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 21 ואחרון

קטע 20 של אתמול היה קטע הנג"ש השני של המירוץ, קטע של 41 ק"מ עם שני טיפוסים קצרים בסיומו. הקטע כצפוי לא הביא לנו שינויים משמעותיים ב-GC, מלבד מספר תזוזות בעשירייה הראשונה, אך הביא לנו קרב צמוד על הזכייה בקטע. מי שעצר את השעון בזמן המהיר ביותר היה וואוט ואן ארט, שהקדים את יונאס וינגגארד ב-19 שניות ואת טאדיי פוגאצ'אר ב-27. לכוכב הבלגי, שגם אוחז בחולצה הירוקה, זהו הניצחון השלישי במירוץ, והוא גם זכה אתמול בצדק מוחלט בפרס הרוכב הקרבי של המירוץ. ב-GC כאמור לא ראינו שינויים גדולים, ויונאס וינגגארד שם חותם על נצחונו במירוץ, כשאחריו פוגאצ'אר (3:34+), תומאס (8:13+), גודו (13:56+), ולאסוב (16:37+), קינטאנה (17:24+), בארדה (19:02+), מנצ'יז (19:12+), לוטסנקו (23:47+) וייטס (25:43+).

קטע 21 של היום הוא הקטע המסיים של המירוץ. כמו בכל טור, מדובר בעיקר בקטע ייצוגי, שבו יוצגו הזוכים ויושקו כוסות השמפניה. הקטע עצמו קצר ושטוח, ומסתיים בשבעה סיבובים בשדרות השאנז אליזה בפריס, עם סיום שטוח הצפוי להסתיים במיאוץ סיום. קטע המיועד כמובן למאיצים כואן ארט, יאקובסן, פיליפסן, גרונבייגן, יואן, פדרסן, סאגאן, קריסטוף ודאינזה. שידור ביורוספורט 1 ב-17:00.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. תודה דוד
    אני רואה בתוך טופ 10 פערים עם יותר מ 25 דק
    אני חושב שזה לא היה מצוי כל כך בשנים עברו
    ראשית האם אני צודק ?
    ובהינתן שכן מה בדיוק הסיבות לכך ?

    1. זה באמת לא כזה נפוץ, אבל קורה לפעמים. יש לזה הרבה סיבות: לפני הכל, שני המתמודדים הראשיים היו כמה רמות מעל כולם. מעבר לזה, מדובר באחד הטורים הכי ברוטליים שראינו, גם מבחינת התוואי וגם מבחינת מזג האוויר. הפציעות והקורונה לפני ובמהלך הטור רק הוסיפו לבלגן. למשל שני מתמודדים בטופ-10 סבלו מזה – ולאסוב מהתרסקות בתחילת המירוץ וייטס מקורונה לפניו (ומחלה במהלכו). כל אחד משניהם היה יכול להשיג תוצאה טובה יותר אם זה לא היה המצב.

  2. לא מאמין שזה נגמר…פאקו, אני ממש מחכה לפוסט הסיכום שלך. אפילו יותר ממה שחיכיתי לפוסטים היומיים 🙂
    *
    הרוכב הקרבי של המרוץ – אני הייתי שוקל לתת את זה לקווין סימונס, האמריקאי של טרק.
    היה באיזה 5-6 בריחות, לא הפסיק לתקוף ולא התבייש גם לברוח לבריחה לסולואים משוגעים של עשרות ק"מ.
    לרוב אלו היו נסיונות עקרים כי הוא לא ואן ארט. אבל מי כן..
    *
    הכמעט התרסקות של יונאס אתמול בעיקול שמאלה – מצד אחד אני מבין את הרצון להוכיח שאתה לא "רק" המטפס הטוב ביותר. מצד שני הדרך היחידה לא לנצח את הטור בנק' הזמן הזו, כשנותר רק הנג"ש, היא התרסקות מפוארת. אני יודע מה אני הייתי צועק לו באזניה אחרי השטות הזאת…
    *
    הרשו לי לפתוח כאן דיון, שאני מקווה שיהיה פורה ביותר:
    ברכיבת ערב אתמול עם חבר יקר, הוא התקיל אותי בשאלה "אם אתה רוגליץ', האם אתה נשאר ביומבו-ויסמה בעונה הבאה?".
    מסקנות שיחת הרכיבה היו שאם יש לו עדיין שאיפה לקחת טור דה פראנס הוא חייב למצוא קבוצה אחרת, שהרי יומבו יתנו ליונאס את הספרה מס' 1 בשנה הבאה – לא רק מטעמי כבוד, אלא גם הוכיח שהוא הרוכב הטוב יותר מביניהם (כולל הכל, וזה אומר בעיקר לא להתרסק).
    בהשאלה מדיוני ה-NBA חשבנו לאיזה קונטנדרית הוא יכול לעבור, ואני חושב שרק אינאוס – קבוצה עשירה, מאורגנת, עם מובילים שלקבוצה וגם להם עצמם ברור שהם לא ינצחו את יונאס/פוג. תראו איך תומאס רכב כל הטור – שמרני והגנתי. עם התקפה אחת לפרוטוקול שנמשכה איזה 10 שניות בסטייג' 18 (או 19? לא זוכר בדיוק). ומי יודע איך ברנאל יחזור משנה בחוץ אחרי דריסה של אוטובוס.
    וכמובן שעדיין יש להם צוות מסייע סופר בכיר – תחשבו על הרכב שרוג מוביל אותם, עם תומאס, פידקוק, מרטינז, ברנאל, גאנה, ואן בארלה ועוד מישהו (אולי יביאו את פרד רייט, שנתן טור מעולה והוא גם בריטי?).
    יאללה, תאתגרו את התזה!

      1. אני הייתי נזהר מלהספיד את רוגליץ' נכון הצעירים זזו לקדמת הבמה אבל נשאר עוד הרבה ברגליים שלו ולא פחות בלב. הוא לא מספר אחד בעולם כפי שהיה לפני שנתיים אבל הוא עדיין בטופ 4-5.

    1. זו גם המחשבה שעברה לי בראש… אבל בוא ננסה כיוון אחר – בורה. הקבוצה הראתה שהיא מוכנה לעשות קפיצה וחסר לה רק כוכב גדול.
      אם זה לא יעבוד אז למה לא לעשות סלובניה 1-2….
      ואם זה לא יעבוד יש קבוצה קטנה אחרת במזרח התיכון שתשמח לתת לו צ'אנס אם רק תצליח לשרוד בדרך נס בדרג הבכיר…

      1. ולאסוב וג'אי הינדלי בבורה הם בהחלט חומר של זכייה בגראנד טור, והם גם בגילאים הנכונים. אחד הראה את זה כבר, השני נפצע בתזמון מחורבן לחלוטין.
        1-2 עם פוג באמירויות כאילו? מה זה ייתן לו? יעבור לעשות 1-2 עם פוג על וינגו?

        אבל בכל מקרה מדובר בדיון תיאורטי. הוא חתום בקבוצה עד 2025, ואמר כמה פעמים שהוא מת על המסגרת.

      2. וואלה יפה, לא חשבתי על בורה.
        באמת הראו שהם מסוגלים לקבל החלטות קשות עם הפרידה מסאגאן והעברת הפוקוס ל-GC.
        ולאסוב בהחלט כוכב עולה, והינדלי מצוין – אבל אנחנו בעידן של מועמדי GC שהם שעני על, ואין טור עם פחות מ-30-40 ק"מ של נג"ש.
        זה שם אותם בדפיציט תיאורטי של לפחות 1-2 ד' מול פוג, יונאס ודומיהם.

  3. כדאי אולי לציין שהיום לפני כל השמפניה והחגיגות יוצאת לדרך בפעם הראשונה הגרסה הנשית של הטור. המירוץ יתחיל דווקא בפריז ויסתיים במקפצת הבנות היפות (בתקווה שאף אחת לא תקפוץ).
    כל השמות הגדולים (כמעט) יתייצבו על קו הזינוק במה שהוא אבן דרך לספורט רכיבת הנשים יחד עם הג'ירו של השנה שסוף סוף שודר חי אולי יש כאן שינוי כיוון.
    בזוית הישראלית – עומר שפירא לא תשתתף אבל רותם גפינוביץ כן (שוב תודה לסילבן אדאמס).

      1. עד עכשיו היה מירוץ שקראו לו בתרגום חופשי "המסלול שבצד הטור". שם די מעליב למירוץ שהיה מתקיים יום או יומיים, תלוי בשנה. היום באמת מתחילה הגרסה הראשונה של הטור לנשים. מנהלת הטור היא אגב מריון רוס, רוכבת צרפתית בעברה וכיום אשתו של ז'וליאן אלאפיליפ.

    1. מהמר שעומר תצטרף לקבוצה של סילבן בעונה הבאה. היא חתומה רק עד סוף העונה הזאת בקבוצה הנוכחית, והעונה הנוכחית שם לא הייתה דומה לכלום.

  4. וודסי בחוץ בגלל קורונה, הלך הקישוש. Michael Woods is a non-starter due to a Covid-19 infection.
    Guillaume Boivin, also a Canadian from Isreal-Premier Tech. He was feeling unwell but returned a negative test for Covid-19.

  5. יאללה, בקצרה. יום אחד נותר לאליפות העולם באתלטיקה ונקשקש מעט על האירועים הבולטים של אתמול.
    אנדרסון פיטרס מגרנדה הגן בהצלחה על תוארו מלפני שלוש שנים עם מקבץ נאה של שלוש הטלות ל-90 מטר. האלוף האולימפי, ניראז' צ'ופרה ההודי, הטיל מצוין גם כן וסיים שני.
    גודאף צגאיי האתיופית, שיאנית העולם ב-1500 מטר באולם, זכתה בזהב ב-5000 מטר (14:46.29) בריצה שהתנהלה באופן טקטי עם הגברה משמעותית בקילומטר האחרון.
    פדרו פיצ'ארדו הפורטוגלי, אתלט קובני לשעבר, הוסיף לזהב האולימפי שלו גם את התואר העולמי כשקפץ כבר בנסיונו הראשון ל-17.95 מטר. הוא הקדים בארבעים ס"מ את הוגו פבריס ז'אנגו, דוקטורנט להנדסת חשמל, מבורקינה פאסו.
    אתלט נוסף שחגג בטוקיו וגם ביוג'ין הוא עמנואל קיפקורוי קוריר הקנייתי שניצח ב-800 מטר בתוצאה של 1:43.71 והקדים את ג'אמל סג'אטי האלג'יראי (1:44.14) ומרקו ארופ הקנדי (1:44.18).
    רביעיית ארה"ב זכתה בזהב במיאוץ השליחות הקצר, כשקבעה 41.14 והקדימו את הג'מייקניות, למרות סיום חזק של שריקה ג'קסון, בארבע מאיות.
    הגברים של קנדה ניצחו במיאוץ המקביל, (37.48) כשהקדימו את ארה"ב, שאתלטיה סיימו ב-37.55.
    דמיאן וורנר הקנדי, אלוף אולימפי בקרב 10, הוביל בתחרות, אך מתח את שרירי הירך האחורית שלו במהלך המקצוע הנועל את היום הראשון, 400 המטר, ונאלץ לפרוש. נכון לעכשיו, איידן אוונס-דלרמה הפורטו-ריקני, אלוף המכללות בארה"ב, מוביל בתחרות. מקצועו החזק התברר כ-400 המטר, בו קבע תוצאה נהדרת של 45.07 שניות.
    בדומה לריצת הגמר במירוץ השליחים הארוך המעורב, פמקה בול ההולנדית סגרה פער גדול ועקפה כארבע אצניות כדי להגיע שלישית ולהעניק לבנות ארצה מקום בגמר המקצוע (4*400), אולם החילוף השני של נבחרתה גרם לחסימה של האצניות הצרפתיות והביא לפסילת ההולנדיות.

    1. תודה אלכס!
      חלק ראיתי ואת השאר אשלים יותר מאוחר.
      ההולנדיות רצו ריצה הירואית ב 4X100 ופמקה בול נתנה את ריצת חייה, כמה חבל שהן הפריעו לרצה אחרת וסופן שנפסלו (בצדק). לא שמתי לב למי היתה ההפרע ולכן שאלה תיאורטית – האם ישנה בקשת פסילה ממדינה שנפגעה או שמארגני התחרות הם הפוסלים?
      זה יכול להיות חשוב מפני שאם המדינה שנפגעה הגיעה במקום נמוך אולי לא איכפת לה, אין לה תמריץ להגיש בקשת פסילה.

      1. שאלה טובה. בול כמובן רצה ב-4*400 ולא 100. הפסילה היתה אכן מוצדקת. במקרה הזה, האצנית ההולנדית אכן הפריעה לצרפתיה, שנבחרת סיימה בדיוק מקום אחד מחוץ לעולות הישירות לגמר. אינני מכיר את החוקה והנהלים במקרה הזה, אבל הפסילה היתה מאוד מהירה וכנראה התבצעה עוד בטרם הצרפתיות ערערו (כמובן שהיו מערערות אלמלא פסלו את ההולנדיות).
        צודק שאם נבחרת או אתלט כלשהו סיימו במקום נמוך ואין להם סיכוי להעפיל לשלב הבא, אז ייתכן שלא יבחרו לערער. עם זאת, כיום, בעידן המצלמות, הדברים לא נעלמים מעיני השופטים והמשקיפים ולכן מי שחורג מהחוקים, לרוב ייפסל, גם מבלי שיוגש ערעור על ידי הצד שנפגע, לכאורה.

  6. אגב – בינתיים עומר גולדשטיין עם יומיים פנטסטיים בוולוני אתמול על הקיר והיום בבריחה. לא יתרום לקישוש אבל ממש כיף לראות אותו עושה צעדים קדימה.

  7. הזדמנות מצוינת להודות לעידו, אור, תום ( ואם שכחתי מישהו מהמגיבים הקבועים, אז גם לכם), ובעיקר בעיקר לפאקו הבלתי נלאה על הסיקור של עונת האופניים, התחלתי להיכנס לזה בשנה האחרונה ואתם מאוד מסייעים בכך, תענוג לראות את הקטעים והמירוצים עם המיני בלוג חי שאתם פותחים פה והסיקורים של פאקו לפני. תענוג צרוף כל פעם מחדש ואני לומד מכם המון, תודה רבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט