אירועי דיומא – 19.07.2022 – אופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 16

קטע 15 שלפני יום המנוחה היה קטע גבעי עם סיום שטוח, שהתנהל בחום לוהט במיוחד. עוד לפני הקטע התבשרנו על פרישה נוספת של רוכבים בגלל הידבקות בקורונה, והפעם היו אלה זוכי הקטעים מגנוס קורט מ-EF וסיימון קלארק מ-IPT. גם פרימוז' רוגליץ' לא התחיל את הקטע, בעקבות החלטה של הקבוצה להשאירו בחוץ עקב הפציעות מההתרסקות בקטע 5 (ובסבירות גבוהה על מנת שיוכל להתכונן לוואלטה). הצרות של יומבו-ויסמה רק גדלו, לאחר שגם "הקולב" סטיבן קרוייזויק, אחד הסייענים הראשיים של יונאס וינגגארד בהרים, נאלץ לפרוש מהמירוץ בגלל התרסקות. באותה ההתרסקות נפצע גם יאקוב פוגלסאנג, שאתמול ביום המנוחה הוחלט שיפרוש מהמירוץ גם הוא. אשר לקטע עצמו, וואוט ואן ארט מצא עצמו שוב בראשה של קבוצת בריחה קטנה, שכללה את מיקל הונורה ונילס פוליט. אלא שלובש החולצה הירוקה הבין מהר מאד את חוסר התוחלת של ההימצאות בבריחה, וחזר מהר לדבוקה, כשהוא משאיר את חבריו לבריחה להיתפס בהמשך ע"י הדבוקה. הטיפוסים במהלך הקטע הקשו על כמה מהמאיצים, והזמינו את קבוצת טרק של מאדס פדרסן להפעיל לחץ בקדמת הדבוקה על מנת להיפטר ממאיצים כפאביו יאקובסן, קיילב יואן ודילן גרונווייגן. קבוצת בייק אקסצ'יינג' של גרונווייגן לא ויתרה, וניהלה מרדף ארוך אחר הדבוקה על מנת להחזיר אליה את המוביל שלה. בטיפוס האחרון ראינו עוד בריחה, הפעם של אלקסי גוז'אר ובנז'מין תומא הצרפתים. לגוז'אר לא לקח יותר מדי זמן על מנת להיתפס, אך תומא המשיך בנג"ש עד ל-500 מטרים לפני הקו, שם נשבר ליבו ע"י דבוקת המאיצים. במיאוץ הסיום אל הקו קיבלנו סיום צמוד במיוחד, שבו הצליח לבסוף יאספר פיליפסן לגבור על וואוט ואן ארט ומאדס פדרסן. המאיץ הבלגי, אחד מהטובים בעונה החולפת, זוכה סוף סוף לניצחון במירוץ לאחר מספר נסיונות כושלים. בכל הקשור ל-GC לא קיבלנו שינויים, ויונאס וינגגארד ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו פוגאצ'אר (2:22+), תומאס (2:43+), בארדה (3:01+), ייטס (4:06+), קינטאנה (4:15+), מנצ'יז וגודו (4:24+), פידקוק (8:49+) ומאס (9:52+).

קטע 16, שיפתח את השבוע המכריע של המירוץ, נשאר באיזור ההררי של דרום צרפת. הקטע כולל שני טיפוסים קשים, שהשני שבהם, הקיר של פגר, מגיע לשיפועים דו ספרתיים בחלקו השני. אלא שהירידה בסיום הקטע, בצירוף העובדה ששני הקטעים הבאים יביאו לנו טיפוסים רצחנים בפירנאים, צפויים להביא לכך שנראה שליטה של הבריחה, בפרט ממטפסים שלהם זו תהיה ההזדמנות האחרונה להוציא משהו מהמירוץ הזה. ועדיין, גם אם המנצח לא יגיע מה-GC, בהחלט ייתכן שנראה התקפות מהמתמודדים שם, בעיקר על הקיר הרצחני של פגר. שידור ביורוספורט 1 ב-13:15.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם – יוג'ין

היום לא יערכו תחרויות בבוקר והגמרים יתקיימו בערב, שעון מקומי, כלומר לפנות בוקר, בשעון ישראל.

קפיצה לגובה – נשים: שתי אתלטיות מאוקראינה יזכו לתמיכה גדולה מהקהל – יארוסלבה מגוצ'יך בת ה-21 – סגנית אלופת העולם, מדליסטית ארד אולימפית ואלופת עולם באולם ואירינה גרשצ'נקו, קופצת מעולה אף היא. בנוסף, נציין את שתי האוסטרליות: ניקולה אולסלאגרס, סגנית האלופה האולימפית ואלאנור פטרסון. מלבד מגוצ'יך, המועמדת הבכירה לניצחון, שדה הקופצות פתוח למדי.

זריקת דיסקוס – גברים: מספר אתלטים מועמדים לניצחון – דניאל שטאהל השבדי, שזכה בזהב בטוקיו, כריסטיאן צ'ה הסלובני, מיקולס אלקנה הליטאי (בנו של וירגיליוס, אלוף אולימפי כפול, בין היתר, ומטובי הזורקים בכל הזמנים), בן ארצו ואלוף העולם, אנדריוס גודז'יוס ולוקס וייסהיידינגר האוסטרי.

1500 מטר – גברים: כל שלושת המדליסטים מטוקיו העפילו לגמר: יאקוב אינגרבריגצן הנורבגי, טימותי צ'רויוט הקנייתי וג'וש קר הבריטי. רצים נוספים שמועמדים הם ג'ק וייטמן הבריטי, מוחמד קאטיר מספרד, טדסה למי האתיופי וסטיוארט מקסויין האוסטרלי. העונה טרם ירדו מגבול 3:30 ומעניין יהיה לראות כיצד תתפתח הריצה – האם תהיה מהירה כמו בטוקיו או שמא טקטית ומרוסנת יותר, שתתגבר משמעותית בסיבוב האחרון.

400 משוכות – גברים: קשה שלא להיזכר בריצה הבלתי נשכחת מטוקיו. שלושת גיבורי אותו אחר הצהריים בבירה היפנית יזנקו גם ביוג'ין. טרם האליפות, קרסטן וארהולם רץ העונה רק פעם אחת, בליגת היהלום ברבאט, והפסיק את ריצתו כתוצאה ממתיחת שריר. נראה כי למרות זאת, שיאן העולם הנורבגי הגיע בכושר טוב ליוג'ין והוא קבע כבר 48.00 בחצי הגמר. סגנו בטוקיו, בנג'מין ראיי מארה"ב רץ היטב גם באליפות העולם וכך גם אליסון דוס סנטוס הברזילאי, שמחזיק בתוצאת השנה, 46.80 שניות.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 102 תגובות

  1. תודה ובוקר טוב,
    (קרויזוויק הוא כמובן הסייען הראשי של וינגו ולא של פוג)
    הולך להיות לנו שבוע מצוין! עם כל הפרישות התחרות נפתחה לגמרי.

  2. תודה רבה דוד ואלכס
    אלכס אתה יודע מה השעות של הגמרים בשעון ישראל ?
    גם 1500 וגם 400 משוכות גמרים מאד מסקרנים

    1. 5:30 1500 מ'
      5:50 400 משוכות
      אין ספק בכלל שה400 משוכות זו הריצה המעניינת מכולן. דוס סנטוס נראה פשוט מדהים בעיניי עד עכשיו, במהלך העונה ובסיבובים הראשונים. וורהולם הוא וורהולם גם אחרי הפציעה, ובנג'מין ראי רץ בבית.. אני צופה ששניים יירדו מה47 שניות. אם הייתי צריך להמר הייתי מהמר על דוס סנטוס עם 46.25 ש' וורהולם עם 46.52 ש'.
      לגבי ה1500 מ' – לצערי הרב בתחרויות כאלה הריצות הן טקטיות והזמנים איטיים ומלבד הספרינט בסיום משעממות ביותר. להערכתי 3.31.53 ד' יקנה זהב. אתמול ב1500 מ' נשים הייתה לשם שינוי ריצה איכותית ונהדרת אבל הגברים פחדנים ושמרניים. אז כדאי להתמקד ב400 משוכות.

        1. אלכס תודה רבה
          בגלל שאני יוצא לפגישת ערב הייתי שמח לדעת מה הדברים המרכזיים שיהיו היום בין 20.00 ל 23.00

            1. אלכס תודה רבה
              שמחת אותי עכשיו

      1. ב–3,000 מכשולים המנצח רץ 8:25.01 שהוא איתי מהשיא הישראל של איתי מגידי העומד על 8:24.14 ורחוק 31.38 שנ' משיא העולם של הקטרי שאהין שקבע 7:53.63 ב-2004.

        1. נכון. זאת שיטה ידועה בריצות למרחקים בינוניים וארוכים באליפויות הגדולות – פתיחה מאוד איטית והגברה משמעותית לקראת הסוף. המנצח, סופיאן אל בקאלי המרוקאי וסגנו, גירמה למצ'ה האתיופי, הינם בעלי שיא אישי של 7:58. ההקפה האחרונה של המנצח ארכה כ-58, קצב מהיר למדי.

            1. אבל אין כמו 1500 מ 2016
              הריצה הכי פחות איכותית בהיסטוריה של גמר אולימפי
              נציין שהמנצח שם לא היה מצליח להעפיל כלל לגמר אם היה עושה את אותו הזמן בחצי הגמר .

          1. אך בגלל זה קרה כמה וכמה פעמים שמי שהיה הטוב ביותר והמועמד המוביל לניצחון לא זכה בזהב כי ריצה טקטית נותנת סיכוי טוב לאחרים לנצח ומצמצמת משמעותית את היתרון של הטובים ביותר.
            הטובים ביותר צריכים להבין שהם לא הטובים מכולם בריצות טקטיות אלא כי היכולת הטובה ביותר שלהם היא משמעותית מעל היכולת הטובה ביותר של האחרים וריצה טקטית מסכנת את זכייתם.

            1. לעתים זה אכן קורה, אבל בריצת המכשולים שהזכרת, שלושה המועמדים לנצחון הגיעו במקומות הראשונים. כדי לנצח בריצה טקטית, אכן נדרשת מהירות גבוהה ויכולת לשנות קצב. לרוב, הרצים המובילים הינם בעלי יכולות כאלה.

  3. נתייחס גם לאליפות אירופה עד גיל 20
    אתמול הסתיים שלב הבתים
    שלב קצת מוזר בו כל הנבחרות "מעפילות" לשמינית הגמר שם זה נוקאאוט עד סוף הטורניר
    אלופת בית מקבלת מדורגת 4
    סגנית מקבלת מדורגת 3
    באופן כללי אנו רואים טורניר צמוד ביותר
    הן ברמת המשחקים עצמם והם בתמונה הכוללת
    הנה כמה נתונים שימחישו את הנאמר

    * כל 16 הנבחרות בטורניר השיגו לפחות ניצחון בודד לפחות ניצחון אחד

    * למעט נבחרת ספרד כל הנבחרות הפסידו כבר בטורניר
    במילים אחרות 15/16 הנבחרות אוחזות במאזן
    1-2 או 2-1

    * המשחקים עצמם צמודים ביותר 3/24 המשחקים הלכו להארכה ( 12.5 אחוז) כאשר נבחרת ישראל משחקת 2 הארכות

    * 10/24 המשחקים בטורניר הוכרעו עד 4 נק הפרש
    מתוכם 4 משחקים שהוכרעו בנקודה

    המשחק הצמוד ביותר היה אתמול הוכרע גם בנקודה וגם לאחר הארכה בו ניצחה נבחרת ישראל את איטליה 82-83
    משחקי הנקודה האחרים
    בלגיה מנצחת אתמול את קרואטיה 75-76
    וטורקיה עשתה 2 ניצחונות שכאלו
    65-66 על גרמניה
    ו 53-54 על פולין
    משחקי הארכות
    1 צכיה – אוקראינה 86-98 לאחר 80-80
    2 פורטוגל – ישראל 86-90 לאחר 76-76
    3 ישראל – איטליה 82-83 לאחר 73-73

    טבלאות הבתים הסופיות
    בית 1
    1 צרפת 1-2
    2 בלגיה 1-2
    3 קרואטיה 2-1
    4 סלובניה 2-1
    בית 2
    1 ישראל 1-2
    2 איטליה 1-2
    3 יוון 2-1
    4 פורטוגל 2-1
    בית 3
    1 ספרד 0-3
    2 ליטא 2-1
    3 אוקראינה 2-1
    4 צכיה 2-1
    בית 4
    1 מונטונגרו 1-2
    2 טורקיה 1-2
    3 גרמניה 2-1
    4 פולין 2-1
    היום יום מנוחה
    כאשר כל משחקי שמינית הגמר מחר
    8 המנצחות מחר יתמודדו על האליפות ודירוג 1-8
    המפסידות יאבקו נגד הירידה ומקומות 9-16
    הנה משחקי שמינית הגמר מחר
    צרפת – פורטוגל
    ישראל – סלובניה
    ספרד – פולין
    מונטונגרו – צכיה
    בלגיה – יוון
    איטליה – קרואטיה
    ליטא – גרמניה
    טורקיה – אוקראינה

    1. נכון, אבל לפחות שלושת האירועים הגדולים הקרובים צפויים להתקיים בשעות נוחות: אליפות אירופה באוגוסט במינכן, אליפות העולם בעוד כשנה בבודפשט והמשחקים האולימפיים בפאריז ב-2024.

  4. תודה פאקו על כל העדכונים היומיומיים.
    אני קוראת שקטה ובקושי מגיבה כאן אבל מתעדכנת כל הזמן ועוקבת.

    פוגלסאנג שבר צלע, זה לא שהוחלט שהוא יפרוש, לא הייתה לו ברירה..

      1. ואת צודקת, בגדול באמת לא הייתה לו ברירה. אבל החבר'ה האלה עשויים מפלדה, והרבה פעמים ממשיכים עם פציעות יותר רציניות. זכור הטור הפסיכי של לאוסון קראדוק לפני כמה שנים, שבו הוא שרד את כל הטור אחר ששבר את הסקאפולה בקטע הראשון.

        1. אוקיי הבנתי אותך.
          וכן, הנחתי שיש גם אופציה להמשיך לסבול ולא לפרוש מהטור למרות הצלע השבורה.
          ספורט של פסיכיים.

  5. זבנג וגמרנו – הפעם לא לוקח בכלל זמן לבריחה להיווצר. 30 רוכבים, יומבו בטסטקיקת שלח ון ארטך על פני המים הרגילה. IPT עם וודסי והוגו. הבריחה תהיה מוגבלת על פי זמן ולאסוב שנמצא 10 דקות מאחור ב-GC.

        1. זה לא הכוונה. הכל ידוע והתוצאות לא באמת מאכזבות (כמה קבוצות נראה לך עשו בשלוש השנים האלו חמישה נצחונות בקטעים בגרנד טור).
          זה בעיקר מחאה שלי על שיטת הניקוד המפגרת.

            1. דן מרטין לקח גם אחד בג'ירו.

            2. האירי המשוגע ניצח גם בג'ירו

            3. והפרישה שלו בהחלט פגעה בנו

            4. זה בהחלט אחד שאני מתגעגע אליו.

            5. מזכיר לי את מכבי ת"א ביורוליג, שכולם מעודדים את הזרים שלנו מול הזרים של הקבוצות האחרות

            6. לפחות בקטע הזה בהחלט אפשר לראות איך זה מקדם את הספורט ואת הרוכבים הישראלים.

            1. ל-21.1.2.1.6

            1. כמו קודם, להיות בשנה הקרובה בשתיים הטובות ביותר שלא מקבלות את ה-3 שנים.

            2. אז שיתכוננו לזה.. חח
              או שמתישהו גם תהיה קבוצה שתתפרק

            3. אגב עם שני ניצחונות בטור אולי יקבלו יותר הזמנות

            4. זה לא יהיה פשוט, הרבה רוכבים מובילים לא ירצו להיכנס לקבוצה במצב כזה, והרבה מירוצים יהיו חסומים (רוב מירוצי הקטעים). הקבוצה תקבל כנראה את הרישיון למירוצים הוורלד טור החד יומיים, אבל דווקא רובם הם לא הפורטה של הקבוצה (קלאסיקות בעיקר).

            5. לגבי הזמנות, מגראנד טורים הם יכולים לשכוח. נשארים שם סה"כ שני מקומות, והם יילכו לקבוצות מקומיות כמו תמיד.

            6. באסה

            7. הזמנות מוואלה יש הרבה…

            8. לפחות אצלם כבר הבטחנו את ההישארות

  6. עוד מילה חמה מגיעה למארק סולר שהתחיל את הקטע עם קלקול קיבה ונשאר לרכב לבד מאחור בחום של 35 מעלות. היה יכול לרדת בקלות מהאופניים אבל לא ויתר והגיע לקו הסיום הרבה מחוץ למגבלת הזמן. רוח לחימה אופיינית לרוכבים אבל עדיין ראויה לציון.

            1. חחח, חד משמעית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט