פריוויו פלייאוף-שארלוט בובקאטס/רועי ויינברג

שארלוט בובקאטס

מאזן: 39-43,

מקום: שביעי במזרח, שלישי בבית האטלנטי.

מאמן: סטיב קליפורד, עונה ראשונה כמאמן ראשי, אחרי 11 שנים כעוזר בליגה. בין שאר אנשי הבובקאטס נמצאים מייקל ג'ורדן (בעלים), פטריק יואינג (עוזר מאמן), ומארק פרייס (עוזר מאמן נוסף), שלושה אנשים ששיחקו משחק-שתיים בליגה.

חמישייה: קמבה ווקר הוא הפוינט גארד, שקולע 17.6 נקודות עם 6.1 אסיסטים למשחק. ג'רלד הנדרסון משלים קו גארדים מבטיח עם 14.1 נקודות לערב, והסמול פורוורד הוא מייקל קיד גילטריסט, שמצטרף לדארקו מיליצ'יץ', מייקל ביזלי והאשים ת'אביט כאחת מהבחירות השניות בדראפט הגרועות בהיסטוריה, עם 7.2 נק' ו-5.3 ריב' ב-24 דקות, וללא הגנה או תרומה על המגרש מעבר לסטט'. הפאוור פורוורד הוא ג'וש מקרוברטס, שקולע 8.5 נק' עם 4.8 ריב' למשחק. עד לכאן חמישייה בינונית מינוס, שלא מגרדת את הפלייאוף. מי שמשלים את החמישייה הוא אחד הסנטרים הטובים בליגה, עם 22 נקודות ו-10.8 ריב' למשחק, אל ג'פרסון, שכמעט לבד סוחב הקבוצה לפלייאוף.

ספסל: גארי ניל, הזכור מסדרת הגמר בעונה הקודמת כאחד מקלעי השלשות הבולטים (לא כמו ריי אלן), שקולע 11.5 נק' למשחק בתקופתו בקבוצה, ג'ף טיילור עם 8 נקודות למשחק, וכריס דאגלאס רוברטס עם 6.8 נקודות ויכולת סבירה כמחליף של הנדרסון/קיד גילטריסט.

סיפור העונה: שארלוט התחילו את העונה בצורה בינונית, אך טובה משמעותית מהעונה הקודמת, וסיימו את נובמבר במאזן 9-8. בדצמבר וינואר התחילה הנפילה, כאשר הקבוצה מדרדרת עד ל-27-19, לאחר הפסד לבולס ב-25.1. הקבוצה מצליחה לחזור בהדרגה, והמאזן יורד ל-28-22 בתחילת פברואר. עד לפגרת האול-סטאר הקבוצה משיגה עוד ניצחון ו-2 הפסדים, ובחזרה מפגרת האול-סטאר מגיע השינוי, יחד עם טרייד שמעביר את גארי ניל ולוק רינדאור, שמעניקים נקודות וניסיון לקבוצה, ומסייעים לה לעשות את קפיצת המדרגה.

במשך חודש שלם, מה-17 בפברואר עד ה-17 למרץ, הקבוצה מפסידה 4 פעמים בלבד, לספרס, ההיט, הת'אנדר והגריזליס. את כל שאר המשחקים היא מנצחת, ומ-30-23 חוזרת ל-34-33, קאמבק גדול שמחזיר אותה בחזרה לתמונת הפלייאוף. משם הקבוצה בהדרגה מאטה ומדרדרת ל-38-35, אבל משם חוזרת לנצח, ומגיעה ל-39-42, מה שמספיק לה כדי להגיע לפלייאוף.

העונה, למעשה, הייתה התחלה של בנייה מחדש של הקבוצה. שחקן חופשי בולט הגיע, אל ג'פרסון, הגיע מאמן חדש שעבד עם מאמנים גדולים (האחים ואן גנדי) ונחשב למומחה הגנתי, ורובה המוחלט של הקבוצה מבוסס על חוזי רוקי. נגד הציפיות הבובקאטס התקדמה מהר מהמצופה, כאשר קליפורד מפתח שיטה הגנתית מעולה בשארלוט, ומבסס את ההתקפה על ג'פרסון, מה שמספיק לקבוצה להגעה לפלייאוף במזרח החלש, עם הפנים לעתיד.

נקודות חוזק:

1.הגנה. מה שמייחד את הקבוצה של קליפורד השנה. הבובקאטס היא הקבוצה הרביעית שסופגת הכי מעט לערב, אחרי הבולס, הפייסרס והגריזליס, עם 97.2 נקודות לערב, הנקלעות באחוז השביעי הנמוך בליגה, 44.3%, זהה לזה של הספרס, כאשר רק הפייסרס, הבולס, הת'אנדר, הווריורס, הקליפרס והרוקטס סופגות באחוז נמוך יותר.

2.ג'פרסון. העמדה המבוקשת ביותר בליגה של היום היא סנטר, ולבובקאטס יש את הסנטר עם ה-PER השלישי בגובהו מבין הסנטרים, אל ג'פרסון, עם 22.91. השחקן קולע 22 נק' עם 10.8 ריב' לערב, נתון מרשים, ללא צל של ספק, והוא יכול לעשות למיאמי צרות בפלייאוף. לאחר שנתן 17.8 נקודות ו-9.1 ריבאונדים בעונה הקודמת במדי הג'אז, למרות ששיחק רק 2 דקות פחות לערב, הוא מועמד לגיטימי לתואר השחקן המשתפר

3.סטיב קליפורד. הוא לקח את הבובקאטס, ובעונה אחת בנה שם קבוצה רצינית (שתתפתח בהדרגה בשנים הקרובות). כל שחקני המועדון רשמו קפיצה רצינית איתו כמאמנם, והקבוצה ניצחה השנה 14 משחקים יותר מב-2 העונות האחרונות ביחד, בנוסף לכך שהכפילה כמות ניצחונותיה. קליפורד חתום על חוזה לשנתיים במועדון, עם אופציה לשנה שלישית, וצפוי, על סמך הצלחותיו, להשאר במועדון הרבה זמן.

נקודות חולשה:

1.התקפה. הבובקאטס קולעת ב-44.3% בלבד למשחק, הנתון השביעי הנמוך ביותר בליגה, אחרי 5 קבוצות לוטרי והבולס. נגד קבוצת הגנה חזקה כמו מיאמי זה יפגע בהם משמעותית, ויקשה עליהם לנצח אפילו משחק אחד.

2.תלות מוגזמת בג'פרסון. ה-Usage Rate של ג'פרסון הוא ה-12 בגובהו בליגה, 26.8%. זה אומר שאחת מכל 4 התקפות של הבובקאטס מסתיימת בג'פרסון. השחקנים שמקדימים את ג'פרסון נחשבים לשחקני ההתקפה הטובים על הפלנטה (ווסטרברוק ודוראנט ראשונים, אז ג'יימס), ועצירה של ג'פרסון תקשה מאוד על הבובקאטס. 25% נותרים הולכים לווקר, מה שאומר שרוב ההתקפות של הקבוצה עוברות דרך אחד מהם.

3.עונשין. הקבוצה קולעת ב-73.8% מהעונשין, אחד הנתונים הנמוכים בליגה, והרביעי הנמוך ביותר בקרב קבוצות הפלייאוף. מלבד גארי ניל (89.5%) וקמבה ווקר (83.4%), אין אחד מ-7 השחקנים המרכזיים של הקבוצה שקולע ביותר מ-80% מהעונשין, מה שישנה משחקים במאני טיים.

תחזית: הבובקאטס יסתפקו בעלייה, ויעופו בסיבוב הראשון נגד מיאמי. אני מאמין שיצליחו לגנוב משחק, ויהיו הקבוצה הראשונה בתולדות המועדון שמנצחת משחק פלייאוף. 4-1 להיט.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה על הפריביו, הזכיר לי שהם קבוצה ממש חלשה, שמתי להם שני נצחונות על מיאמי בבראקט ופתאום רועדות לי הידיים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט