אירועי דיומא – 16.07.2022 – אופניים ואתלטיקה

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 14

קטע 13 של אתמול היה קטע מעבר עם מספר טיפוסים מהדרגה הבינונית-נמוכה. כבר בתחילת הקטע קיבלנו קבוצת בריחה שכללה כמה מהשענים הטובים במירוץ – פיפו גאנה, שטפן קונג, מאדס פדרסן וקווין סימונס ויחד איתם גם פרד רייט, מתיאו יורגנסן והוגו הול מ-IPT. היות וקבוצות המאיצים ראו פוטנציאל לניצחון בקטע, קיבלנו מרדף באוקטן גבוה בין הדבוקה לבורחים, כשאת הדבוקה מובילות בעיקר קבוצות לוטו-סודאל של קיילב יואן ואלפסין-פניקס של יאספר פיליפסן. אלא שהתרסקות של יואן בפנייה הותירה את המאיץ האוסטרלי מאחור, ודי הוציאה את הרוח מהמפרשים של הדבוקה. כשנראה שהדבוקה נכנעת, קבוצת בייק אקסצ'יינג' עברה לחזית וחידשה את המרדף, אך המנועים החזקים שמלפנים (כבר ללא סימונס שנשר) לא אפשרו לדבוקה לצמצם את הפער, וזו הניפה דגל לבן כ-15 ק"מ לסיום. כשהיה ברור שהניצחון יהיה שייך לבורחים, השאלה הבאה הייתה אם יצליחו לנער את פדרסן, בוודאות המאיץ הטוב בחבורה. אלא שאז דווקא הדני תקף בטיפוס הבלתי מדורג שלפני הסיום, מה שפיצל לשניים את הבריחה, והותיר עימו את הול ורייט. השלושה המשיכו יחדיו אל הקו, כשכאן התוצאה הבלתי נמנעת הייתה הניצחון של פדרסן, כשאחריו רייט, והול משלים פודיום שני ברציפות לקבוצה הישראלית. פדרסן הוא אחד המאיצים/קלאסיקנים הטובים בענף, עם שלל נצחונות ברמות הגבוהות ביותר, כולל כמובן אליפות העולם לפני שלוש שנים. הישגו זה סופר כבר ניצחון שלישי לדנמרק במירוץ. ב-GC לא ראינו כל שינוי, ויונאס וינגגארד ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו פוגאצ'אר (2:22+), תומאס (2:26+), בארדה (2:35+), ייטס (3:44+), קינטאנה (3:58+), גודו (4:07+), פידקוק (7:39+), מאס (9:32+), ו-ולאסוב (10:06+).

קטע 14 של היום הוא עוד קטע מעבר הכולל כמו קודמו מספר טיפוסים מהרמה הבינונית, אך הפעם עם טוויסט בסיום של טיפוס קצר אך תלול במיוחד. אולי כמה מחברי ה-GC יחמדו את הקטע בשל הטיפוס הנ"ל, אך סביר יותר שנקבל גם הפעם ניצחון מהבריחה, כשהפעם זה יתאים יותר לפאנצ'רים מהסגנון של דילן טיונס, בנואה קוסנפרואה או מייקל וודס. שידור ביורוספורט 1 ב-13:00.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם ביוג'ין

הבוקר הראשון של האליפות העולם (או שמא הערב, למי שצפה מישראל) הביא עמו חדשות טובות ממוקדמות הקפיצה לגובה לגברים. יונתן קפיטולניק העפיל לגמר, לאחר שעבר גובה של 2.28 בנסיון השני. חניכו של אנטולי שפרן נפצע בקפיצתו המוצלחת. נקווה, אם כך, כי הפציעה אינה חמורה ולא תהיה מניעה לקפוץ בגמר ביום שני. יונתן בן ה-19.5 יזכה בתחרות הגמר לחברה טובה, כיאה למעמד, כשיתמודד, בין היתר, עם האלופים האולימפיים המשותפים מטוקיו, ג'אנמרקו טמברי ומועתז עיסא בארשים.

הזוכה הראשונה בזהב באליפות היתה קימברלי גארסיה ליאון הפרואנית, שניצחה בתחרות לעשרים ק"מ הליכה והעניקה לארצה מדליה ראשונה אי פעם באליפות העולם.

הערב ובראשון לפנות בוקר (שעון ישראל) יקחו חלק שלוש אתלטיות ישראליות בתחרות המוקדמות. חנה מיננקו, שמתאמנת תחת הדרגתו של רוגל נחום, שיאן ישראל במשולשת, תנסה להעפיל לגמר הקפיצה המשולשת. התחרות תתחיל בשמונה וחצי, שעון ישראל, וכדי להעפיל לגמר יהיה על הקופצות לקבוע תוצאה של 14.40 מטר. חנה קפצה לפני כשבוע ל-14.47, תוצאת השנה שלה עד עתה.

אדווה כהן, בוגרת טריה של אוניברסיטת ניו-מכסיקו, תרוץ במקצה השלישי במוקדמות הריצה ל-3000 מכשולים, שיוזנק בשעה 21:05. ההעפלה לגמר לא פשוטה כלל ועיקר. יש לסיים בין שלוש הראשונות במקצה או להיות בין שש הרצות המהירות שלא העפילו ישירות. אדווה עלתה העונה לגמר אליפות המכללות בארה"ב וקבעה שם את תוצאת השנה שלה, 9:35.60. זוהי תוצאתה הטובה מזה כארבע שנים, עת סיימה במקום החמישי באליפות אירופה בברלין בתוצאה מעולה של 9:29.74.

דיאנה וייסמן, שיאנית ישראל במאה מטר (11.06), תזנק במקצה השלישי של רבע הגמר בשעה 03:24 לפנות בוקר. חניכתה של אימה, אירינה, החלימה לא מכבר מקורונה וכדי לעלות לחצי הגמר יהיה עליה לסיים בין שלוש הראשונות במקצה או להיות אחת משלוש האצניות המהירות ביותר שלא העפילו ישירות. וייסמן בת ה-24 תרוץ לצד איליין הרהתומפסון הג'מייקנית, בעלת חמש מדליות זהב אולימפיות במקצועות הספרינט.

גמר יידוי הפטיש לגברים ייפתח בשעה עשר בערב, כשבין האתלטים נמצא את וייצ'ך נוביצקי הפולני, האלוף האולימפי, סגנו, אייוינד הנריקסן הנורבגי, פבל פיידאק מפולין, שזכה ארבע פעמים באליפות העולם, רודי וינקלר האמריקאי ומיכאל קוחן האוקראיני, שנראה כי יתפוס בעתיד את מקומם על הפודיום של שכניו ממזרח.

בשעה 22:20 יוזנק גמר 10,000 המטר לנשים, שבו יקחו חלק בין היתר סיפאן חסן מהולנד, האלופה האולימפית במקצוע, שיאנית העולם, לטסינבט גידיי מאתיופיה והלן אובירי הקנייתית, פעמיים אלופת העולם בחצי המרחק.

ניתן לראות את כל לוחות הזמנים, רשימות המשתתפים והתוצאות כאן.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. קרלי האמריקאי עם 9.79 ש' מסיים עם התוצאה המהירה מכולן במוקדמות ה100 מ' גברים.
    תרשמו לפניכם את השם: פמקה בול. ההולנדית המדהימה הזאת רשומה בלעדית על מדליית הכסף ההולנדי ב4*400 מעורב. אצנית על.

  2. נחמד מאוד גם לראות את אוון ג'ייגר האמריקאי, שהעפיל לגמר 3000 המכשולים. הרץ בן ה-33, סגן אלוף אולימפי מריו ושיאן ארה"ב במקצוע (8:00, אחרי שנפל במכשול האחרון), סבל מפציעות רבות שהשביתו אותו לתקופה די ארוכה.

  3. אחרי שעה של כאוס מוחלט התגבשה סוף סוף הבריחה עם נוכחות חזקה לבורה ואי אף אדיוקשן אבל גם עם פוגלסאנג וניילנדס של IPT.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט