אירועי דיומא – 15.07.2022 – אופניים ואתלטיקה

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 13

קטע 12 של אתמול, עם שלושת הטיפוסים האלפים של הגאליבייה, צלב הברזל והאלפ דואז, היה הרבה פחות סוער מקודמו. בחזית נוצרה קבוצת בריחה של תשעה רוכבים, ביניהם טום פידקוק, לואי מנצ'יז, נילסון פאולס, ג'וליו צ'יקונה וגם מיודענו כריס פרום. הבריחה החזיקה רוב הקטע בפער של 5-7 דקות מהדבוקה, שלא הייתה ממש מוטרדת מהחברים שמלפנים. שתי החבורות המשיכו בקצב שלהן בטיפוסים המפרכים לגאליבייה ולצלב הברזל. בירידה מצלב הברזל, פידקוק, שהיה הכח המניע העיקרי בבריחה, לחץ על הדוושה, מה שהותיר בבריחה רק את החמישייה שהוזכרה מעל. בעלייה המסיימת לאלפ דואז פידקוק שוב הפעיל לחץ מלפנים, מה שהביא לנשירה מיידית של פאולס וצ'יקונה, והותיר מאחוריו את מנצ'יז ופרום. הבריטי הצעיר החל לברוח, ולהתרחק ממנצ'יז שהיה קרוב אליו יותר ומפרום המרוחק יותר. כך העניינים התנהלו לכל אורך העלייה, עד שפידקוק חצה ראשון את הקו, כשמנצ'יז מגיע שני כדקה אחריו, ופרום, בהופעה מרגשת מאד (הראשונה שלו בחזית בארבע שנים האחרונות) משלים את הפודיום. פידקוק ידוע ביכולותיו המגוונות כרוכב בכל סוגי האופניים האפשריים, החל מסייקלוקרוס, שם זכה השנה באליפות העולם, דרך אופני שטח, שם זכה במדליית הזהב האולימפית בטוקיו, וגם באופני כביש בעיקר כקלאסיקן. הטור הנוכחי מסמן עוד פריצת דרך אדירה לבריטי בן ה-22, ונראה שהשמיים הם הגבול מבחינתו. אשר לחבורת ה-GC, הרי שכאן, בניגוד לאתמול, לא ראינו כמעט התקפות, והדבוקה הובלה כל הדרך ביד בוטחת ע"י קבוצת יומבו-ויסמה. בטיפוס המסיים לאלפ דואז, ובעיקר כשספ קוס נטל לידיו את ההובלה, הקצב התגבר, וכאן החלה נשירה רבתי מהדבוקה, כולל מספר רוכבים שראינו בחזית יום לפני כן, כמו קינטאנה, גודו וייטס. לקראת הסיום טאדיי פוגאצ'אר ניסה מספר התקפות נואשות, אך נתפס שוב ושוב ע"י וינגגארד ותומאס, מה שהותיר את השלושה בהפרשי זמנים זהים, כעת בשלישייה המובילה בדירוג. לפיכך וינגגארד ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו פוגאצ'אר (2:22+), תומאס (2:26+), בארדה (2:35+), ייטס (3:44+), קינטאנה (3:58+), גודו (4:07+), פידקוק (7:39+), מאס (9:32+), ו-ולאסוב (10:06+).

קטע 13 של היום מסמן את הפרידה מהאלפים, יחד עם פרידה זמנית של מספר קטעים ממאבקי ה-GC. הקטע, המסתיים בעיר סנט אטיין (הידועה בין השאר בזכות קבוצת הכדורגל שלה), כולל מספר טיפוסים מהדרגה הבינונית, כמה מהם מדורגים וכמה לא. קטע שכתוב עליו קבוצת בריחה באותיות בולטות. שידור ביורוספורט 1 ב-13:55.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם – יוג'ין 2022

לאחר שלוש שנות הפסקה, אליפות העולם תחזור הערב (שעון ישראל) ותתקיים לראשונה בארה"ב. אוניברסיטת אורגון, שבתחומה נמצא האצטדיון, הינה אחת המובילות בענף בארצה וידועה גם בגלל מאמנה הדגול, ביל באוורמן, שעבד בה כ-24 שנה וטיפח אתלטים מצטיינים רבים. גם ביל האייוורד, שעל שמו קרוי האצטדיון, עשה חיל בעבודתו במקום במחצית הראשונה של המאה העשרים.

יומה הראשון של האליפות יכלול שלושה גמרים: 20 ק"מ הליכה לנשים ולגברים ומירוץ השליחים המעורב ל-400*4. הישראלי הראשון שיקח חלק בתחרויות יהיה יונתן קפיטולניק במוקדמות הקפיצה לגובה (20:10, שעון ישראל. ישנו הפרש של עשר שעות בין השעון המקומי לישראל). חניכו של אנטולי שפרן מחזיק בשיא אישי מעולה של 2.30 מטרים. זוהי בדיוק התוצאה הנדרשת על מנת להעפיל לגמר (או להתברג בין שנים עשר הראשונים, ללא קשר לתוצאה). עבור יונתן בן ה-19.5 מדובר באליפות הבין-לאומית הגדולה הראשונה, לאחר שהצטיין בגיל הנוער עם זכיותיו באליפות אירופה ובאליפות העולם עד גיל 20.

האליפות תשודר בערוץ 55 החל מהשעה 19:00 בערב. לוח הזמנים המלא ורשימות המשתתפים נמצאים כאן.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. תודה רבה לכולם.
    אני ממתין בקוצר רוח לאתלטיקה, צפוייה יופי של אליפות בהשתתפות כל הגדולים שראינו לאחרונה בליגת היהלום, חבל רק שהשעות יהיו קצת קשות.
    מקווה שיעלו את התחרות ליוטיוב לצפייה מתי שנוח, לפעמים זה קורה

  2. תודה פאקו ואלכס.
    *
    אני מאוד שמח שטרחתי להלל את פידקוק בימים האחרונים. מסתבר שהוא קורא כאן ומאוד רצה להוכיח את הטענה שלי.
    שמתם לב איך הוא גלש? עקף שם רוכבים כאילו הם עומדים.
    בירידה מצלב הברזל הוא עבר את ה-100 קמ"ש! פרום לא הצליח להחזיק על הגלגל שלו, והוא לא דיסנדר רע במיוחד (למתקדמים: אתם בטח זוכרים איך בשיא תהילתו זו היתה נק' החולשה היחסית שלו, ואז הוא הגיע לטור 2014 ותקף בירידה האמיתי הראשונה, משהו כמו סטייג' 5, ולקח על המתחרים שלו 8 שניות עם דיווש בתנוחת סופרטאק).
    *
    אין על אלפ דואז!
    מה שנקרא יש עליות קשות/גדולות ממנה, אבל אין עליות כמוה. הטירוף שהקהל מייצר שם מרעיד את האלפים.
    ראיתי שבפוסט של אתמול מישהו שאל אם עוד לא מצאו לזה פתרון – התשובה היא שלא מחפשים, כי זה חלק כל כך אינטגרלי מהווית המירוץ.
    *
    היום אפשר קצת להירגע ולהעביר פוקוס לאופני הרים.
    הפעם הסבב העולמי מגיע לאנדורה. היום ה-XCC (short track) ובראשון המרחק המלא, XCP (cross country olympic).
    MVDP פרש מהטור, ואני לא אתפלא אם הוא יתנהג בצורה אופיינית ויצוץ שם פתאום על קו הזינוק (אם וכאשר אז בראשון, ולא היום).
    שידורים ישירים, או אם השעות לא מסתדרות גם replay מלא – גם גברים וגם נשים, ואני לא בטוח מה עדיף – אפשר למצוא כאן.
    https://www.redbull.com/mea-en/event-series/mercedes-benz-uci-mountain-bike-world-cup
    *
    בהצלחה לכולם

      1. השיפור בירידה של פרום, שבה השתמש בתנוחות הסופר טאק (הישענות קדימה בלי לשבת על הכסא), הביאה לשינוי החוקים ולאיסור התנוחה הזאת.

        1. מה שחשוב להזכיר שזה מחזיר את היתרון בירידה לרוכבים הכבדים (שאגב מסתבר שגיא ניב הוא הרוכב הקל ביותר בפלוטון על פי אחד מהקוביות בPCS).

            1. שאם נרצה תום – זה ההבדל הגדול ביותר בינו לבין ון ארט שהופך אותו למטפס טוב יותר.

  3. הוגו הול הצליח לתפוס את הבריחה המאד חזקה של היום (עם גאנה, פדרסן, קונג, סימונס, רייט ויורגנסן) הבעיה היא שקבוצות הספרינטרים החליטו שהן יכולות על הקטע ולא משחררות את הבריחה.

            1. ניצחון לכוחות האור.

            2. חכה, כוחות החושך האוסטרלים עדיין נאבקים.

            3. זהו הרימו דגל לבן. עכשיו השאלה היחידה שנותרה זה איך ייפטרו מפדרסן מלפנים.

            4. הוא לא חיכה לתשובה.

      1. אכן, כבר למדנו לצפות שתמיד משהו יתחרבש כאשר ישראלי מתמודד על הבמה הגדולה
        .
        "מזל" גם שזה קרה אחרי קפיצה מוצלחת שהעלתה אותו לגמר.. כל קפיצה אחרת הייתה גומרת לו את הסיפור

        1. מקצוע הקפיצה לגובה מאופיין בפציעות רבות. קופצות וקופצים רבים כמו קייזה ברגקוויסט השבדית, טאמברי האיטלקי ובארשים הקטארי – סבלו מפציעות מסכנות קריירה.
          כך גם שיאנית ישראל (1.94), דניאל פרנקל, שנאלצה להחליף רגל ניתור משמאל לימין עקב פציעה קשה בברכה. הצליחה גם לקפוץ ל-1.86 ברגלה הימנית.

            1. נכון. גם פאלי וקרויטור סבלו מפציעות. פרנקל וקרויטור מתאמנים אף הם עם מאמנו של קפיטולניק, אנטולי שפרן.

    1. אלה המוקדמות של המוקדמות, עבור רצים שלא קבעו את הקריטריון הנדרש ומגיעים ממדינות, שהתאחדות האתלטיקה הבינ"ל מגדירה אותן כ"טעונות קידום".
      רבעי הגמר בהשתתפות כל האתלטים יערכו ב-04:50 לפנות בוקר, בשבת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט