אירועי דיומא – 13.07.2022 – אופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 11

קטע 10 של אתמול המשיך את קטעי האלפים, עם מספר טיפוסים שעדיין לא היו הקשים ביותר באיזור. עוד לפני הקטע התבשרנו על כך שג'ורג' בנט, אחד הסייענים העיקריים של טאדי פוגאצ'אר, סיים את הטור עקב הידבקות בקורונה (השני מקבוצת האמירויות). בקטע עצמו קיבלנו לאחר מאבקים די קשים קבוצת בריחה ענקית של 25 רוכבים, עם שמות כמו לואיס ליאון סאנצ'ז, לני קאמנה, מגנוס קורט, אלברטו בטיול וגם סיימון קלארק מ-IPT. הקבוצה פתחה פער גדול על דבוקת המובילים בהובלת קבוצת האמירויות, שנראתה חלק מהזמן ככזו שאף מוכנה לוותר על החולצה הצהובה לטובת קאמנה, היחיד בבריחה שהיה יחסית קרוב לפוג ב-GC. בתוך הבריחה קיבלנו הרבה אקשן: זה התחיל מבריחה ארוכה של בטיול, שנעצרה לזמן מה עקב הפגנה של פעילי אקלים על הכביש (אם כי המארגנים דאגו לשמור על הפערים מלפני העצירה לאחר חידוש הקטע). האיטלקי נתפס לבסוף ע"י חבריו לבריחה, ושיגר עוד התקפה שנתפסה תוך זמן קצר יותר. במהלך הטיפוס המסיים והארוך ראינו התקפה של סאנצ'ז הוותיק, אלא שגם הוא נתפס מספר קילומטרים לסיום. כאן ראינו כרגיל מעט משחקי חתול ועכבר, כשלפני הסיום סאנצ'ז ניסה לברוח שוב אל הקו. כאן הוא כבר נתפס ונעקף ע"י האוסטרלי ניק שולץ, שנראה בדרך הבטוחה לניצחון. אלא שהמילה האחרונה הייתה שייכת למגנוס קורט, שהתמקם מאחורי שולץ בדרך לקו, וממש על הקו הצליח לזרוק את אופניו קדימה על מנת לזכות בניצחון הצמוד. הדני המשופם הוא אחד מאמני הבריחה האיכותיים בענף, מה שראינו היטב בקטעים הראשונים של הטור, ומה שהביא לו בעבר ניצחונות רבים בטור, בוואלטה ובמירוצים אחרים. בדבוקת ה-GC מאחור כאמור לא היו ממש מעוניינים בקטע, אך קבוצת האמירויות של פוג הכתיבה קצב שהספיק עבור השארת החולצה הצהובה על גבו של פוג בהפרש של שניות בודדות מקאמנה. כך שפוג ממשיך להוביל במירוץ לפני קאמנה (11+), וינגגארד (39+), תומאס (1:17+), ייטס (1:25+), גודו (1:38+), בארדה (1:39+), פידקוק (1:46+), מאס וסאנצ'ז (1:50+).

קטע 11 של היום הוא הראשון מבין שני קטעים אלפים אכזריים, הצפויים להיות גולת הכותרת של המירוץ הזה. קטע היום הוא קטע קצר למדי, שיביא לנו שלושה טיפוסים קשים, שהשניים המסיימים בהם רצחניים במיוחד. לאחר שנעבור את השרוכים היפים של המונוורנייה, הקטע יגיע לטיפוס המוכר למדי של הקול דו טלגרף. אחריו נקבל את אחד הטיפוסים האגדיים של הטור – הגאליבייה. טיפוס זה, שיוביל לנקודה הגבוהה ביותר של הטור הנוכחי, יופיע בשני הקטעים ברצף, כשהיום הרוכבים יזכו לקבל אותו מהצד הקשה יותר מבין השניים. הטיפוס המסיים לקול דו גראנון הוא אמנם פחות מוכר, אך מדובר בטיפוס הקשה מבין השלושה, המגיע בחלקו לשיפועים דו ספרתיים. הקטע כמובן צפוי להיות שייך לחלוטין ל-GC, ובפרט למוביל ולפייבוריט של המירוץ – פוגאצ'אר. יהיה מעניין לראות היום מספר דברים: עד כמה המתחרים ינסו לנצל את הקבוצה המדוללת של פוג על מנת לנסות וליצור לעצמם יתרון, עד כמה וינגגארד ימשיך לשמש כצל של של פוג, והאם נראה מבין שאר המתחרים (לרבות רוגליץ', תומאס וייטס) איזשהו ניסיון לפחות להישאר קרובים לפייבוריט. שידור ביורוספורט 1 ב-13:00.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 153 תגובות

  1. איזה כיף!
    *
    חיסורי קורונה – כמו שחשבו בהתחלה, זה הולך ומסתמן בתור הגורם המשפיע ביותר על המירוץ השנה.
    עדיין לא הייתי מהמר נגד פוג, אבל הקבוצה שלו הולכת ומידלדלת, ועד כמה שאני מבין את התמונה גם מייקה על זמן שאול; מה גם שבמצבו לא בטוח כמה הוא יכול לעזור בטיפוסים הקשים.
    *
    אני מת על קטעים שיש קבוצת בריחה משמעותית. הפעם היא היתה גדולה אז היו מספר קבוצות עם יותר מרוכב אחד, מה שמאפשר הרבה משחקים טקטיים.
    מגנוס קורט בהחלט אחד המרעננים הרשמיים, גם אם השפם שלו קצת מוגזם..איזה טור מדהים יש לו – לבש את המנוקדת איזה כמה ימים ועכשיו נצחון בקטע. נהדר.
    *
    היום (ומחר) אני צופה אחד משני תסריטים: (1) מאבקי ה-GC יהיו, כצפוי, בתרדמת עד לעליה האחרונה, ואז מי מבין פוג/יונאס שיישאר עם קצת יותר כוח יתן קיק לקראת הסיום. במצב הזה פערי הזמן בין שניהם לא יהיו יותר מ-40 ש'. (2) מישהו – אינאוס לייטס, בורה לולאסוב, FDJ לפינו/גאודו, EF למישהו – יעשה מהלך מפתיע יחסית עם התקפה ארוכת טווח בגליבייה בהומאז' לפרום בפינסטרה. ואולי, רק אולי, זה יתפוס עד כדי נצחון בקטע.
    מחר יותר סביר שאחד הצרפתים ינסה. יום הבסטיליה וכאלה.
    *
    איך מצליחים לראות עם כל שאר החיים שיש במקביל???

  2. תודה לכולם
    אני מבין שרוגליץ לגמרי לא בעניינים
    כמה הוא רחוק מהפסגה ?
    שאלה נוספת דוד האם גם אתה חושב שעשויה להיות לפוג בעיה מהותית בגלל דילול קבוצתו ?

    1. הוא לא לגמרי לא בעניינים (3:00 דקות פיגור) שנובעות מההתרסקות שבה פרק את הכתף. מן הסתם המטרה שלו תהיה כרגע לעזור לוינגגארד.
      הבעיה המהותית שתהיה אם UAE יאבדו עוד רוכב היא שזה יהפוך את פוגצ'אק מאד חשוף להתקפות מוקדמות וכשיש לך קבוצות כמו סקיי ויומבו שיושבות לך על הזנב עם מספר רוכבים גבוה בדירוג זה מאד בעייתי. מצד שני זה פוג….

      1. סקיי אה? פוג היה כנראה לוקח גם אותם.
        ויכול להיות שבדיוק בגלל החולשה של הקבוצה הוא ינסה לחסל את המירוץ כבר היום ומחר. לפחות עם וינגו זה יהיה קשה.

            1. חחח

  3. לגבי IPT, אני מניח ש-3 פעמים סגנות הקטע של BEX הגדיל את הפער מהניצחון הבודד שלנו
    האם הקטנת הפער מהקבוצה השנייה בתחתית (לוטו-סודל?) היא משמעותית?

    1. בגדול 3 פעמים סגנות זה 150 נקודות זה יוצא טיפה פחות כי שולץ לא היה בטופ 10 שלהם לפני אתמול.
      אז הגדילו אבל זה לא משהו בלתי סגיר. כמו שפאקו ציין גם אם נעבור את לוטו יהיה להם יתרון עלינו בדירוג של העונה אז לא נקבל את הווילדקארד. בקיצור – האוזיס הם המטרה הראשית.

            1. הוא מאחורי פוג כשזה קורה ויכול לסגור את זה בקצב שלו.

            2. קיבלתי

  4. בעתיד יהיו עוד התקפות כאלו במישור כמו שוימבו עשו היום. נכנס לספרי הטקטיקה.
    ככה נלחמים המפלצת. איזה יום.

    1. אתה צריך קבוצה מאד חזקה (מה שבהחלט יש ליומבו השנה) וגם לא יזיק כוכב כמו רוגליץ' שנרתם במאה אחוז למטרה.

            1. נכון וזה בדיוק הקטע – הוא הקריב את הסיכויים שלו.

      1. צודק לגמרי.
        אבל היו עוד כאלו 'שני ראשים' בעבר. נראה לי הטקטיקה של להתיש 50 קילומטר מהסוף במישור זה ממש חידוש, וזה נכנס לספר של שאר הקבוצות..
        והם באמת קבוצה מעולה. גם רוגליץ, גם ון ארט עובדים למטרה.

            1. אתה מתכוון פרום 2018? זה לא אותה טקטיקה אני חושב. הם לא נראה לי התכוונו לברוח 60 קילומטר מהסוף. הם התכוונו להתיש אותו שיעשה ספרינטים וייגמר לו הכוח. לפחות כך נראה לי.

            2. הם בהחלט התכוונו לברוח. זו בדיוק היה הרעיון של לשלוח את לפורט יחד עם ון ארט. הם רצו שאו רוגליץ' או וינגגארד יברחו לו בעליה לגאליבייה ואז יהיה לו שני דומסטיקים סופר חזקים למשוך אותו אחר כך.

            3. ברגע שהתוכנית לא הצליחה שלחו את ון ארט להביא את רוגליץ' כדי לנסות את זה שוב (רק שלרוגליץ' לא נשאר כלום).

            4. כמובן שזה התיש אותו אבל אפילו וינגו אמר עכשיו שהוא לא ידע שפוג התרוקן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט