אירועי דיומא – 12.07.2022 – אופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 10

קטע 9 שלפני יום המנוחה כלל שני טיפוסים אלפים קשים. כבר בתחילתו נוצרה קבוצת בריחה ענקית, עם שמות כמו ואן ארט, בארגי, יון איזאגיר, פינו, יונגלס, אורן וגם הוגו הול וגיא ניב מקבוצת IPT. הדבוקה בראשות קבוצת האמירויות חששה מהבריחה של אורן (הקרוב יחסית לפוגאצ'אר ב-GC), ולכן שמרה על קשר עין עם הבורחים. בסיום הטיפוס השני (כ-60 ק"מ לסיום), התקפה של סימון גשקה ובוב יונגלס ניתקה אותם מחבריהם לבריחה (מה שהביא לגשקה את החולצה המנוקדת בסוף היום). מכאן יונגלס המשיך קדימה בבריחת סולו, מהסוג שאנו מכירים ממנו. הלוקסמבורגי המשיך לבדו, ואף הגדיל בהתמדה את הפער מחבריו לבריחה. במעלה הטיפוס הקשה השני, מי שהחל לרדוף אחר יונגלס היה תיבו פינו, שהמהלך שלו פירק את הבריחה, והותיר מאחוריו רק את קרלוס ורונה ויונתן קסטרובייחו. פינו התקרב ליונגלס בהדרגה, עד למרחק של 20 שניות, אך האחרון הצליח להחזיק מעמד בחזית על מנת להדוף את ההתקפה של הנסיך הצרפתי, והצליח לחצות ראשון את הקו. ליונגלס זהו ניצחון ראשון בטור, המגיע לאחר תקופה עגומה בה סבל מפציעות, אך לפני כן הוא הגיע להישגים יפים כמו זכייה בקטע ג'ירו ובמונומנט של ליאז'-באסטון-ליאז'. עבור קבוצת AG2R שלו מדובר בחדשות מצויינות, המנחמות אותה לאחר הפרישות של המוביל שלה בן אוקונור (קרע בשריר) וג'פרי בושאר (קורונה). בחזרה לקטע, לאחר שיונגלס חצה את הקו, פינו האומלל לא הצליח אפילו לזכות בפודיום, לאחר שנעקף לפני הסיום ע"י קסטרובייחו ו-ורונה. דבוקת ה-GC מאחור החליטה לא לרדוף אחר הבריחה, בעיקר לאור העובדה שאורן לא הצליח להחזיק בה מעמד. ממש לפני הסיום, פוגאצ'אר ו-וינגגארד הצליחו לגנוב מספר שניות למתחריהם בדבוקה. לפיכך פוג ממשיך להוביל במירוץ לפני וינגגארד (39+), תומאס (1:17+), ייטס (1:25+), גודו (1:38+), בארדה (1:39+), פידקוק (1:46+), מאס (1:50+), פאולס (1:55+) וקינטאנה (2:13+).

קטע 10 של היום מותיר את המירוץ באיזור האלפים. זהו קטע קצר יחסית עם מספר טיפוסים מהדרגה הבינונית, כולל זה שבסיום – טיפוס ארוך אך עם שיפוע מתון למדי. נראה די תפור על קבוצת בריחה לנוכח שני הקטעים המפלצתיים הצפויים להגיע אחריו. שידור ביורוספורט 1 ב-14:15.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. תודה פאקו.
    *
    לצערי לא הצלחתי לראות כמעט.
    מגניב שגיא ניב היה בבריחה. סוף סוף קצת יוזמה מ-IPT. גם מייק וודס היה בדבוקת ה-GC כל הדרך אבל הסיום לא מספיק תלול בשביל היתרון היחסי שלו (ראיתי סרטון שהעונה הוא עשה באחד המרוצים 7.7 וואט/ק"ג למשך 7 ד'!!).
    *
    חבל שפינו לא הצליח לסגור. למרות שעשה קריירה נהדרת זה תמיד מרגיש שחסר לו הגרוש ללירה.
    אבל יונגלס הוא בדיוק מסוג הרוכבים שכיף שהם לוקחים קטע.
    *
    אני שוב מציין מאווווד לחיוב את טום פידקוק שהחזיק עם ה-GC כל הדרך.
    היו תהיות למה בעצם הוא בסגל לטור כי תפקידו בהרכב הקבוצה המסוים הזה לא ברור, אבל עושה רושם שהוא מתפתח מהר-מהר להיות סטייל ואן-ארט. כן כן, אני לא מגזים…יש לו ספרינט נהדר. אולי בשנים הקרובות הוא יצליח לפתח את יכולות הנג"ש ואז תהיה מפלצת חדשה.
    *
    בפינת אופני ההרים היתה הסופ"ש תחרות הסבב העולמי בשוויץ (לא יודע לכתוב את שם העיירה), ו*******ספוילר!******* נינו לא הצליח לנצל את ההיעדרות של MVDP ואותו פידקוק מקודם ולקחת את הנצחון ה-34 שלו, מה שהיה מעמיד אותו בדד בפסגה מעל ג'וליאן אבסלון.
    את הנשים בכלל אל הספקתי לראות, אבל האקשן שם בד"כ יותר מאשר אצל הגברים.
    *
    בקיצור, עומס אדיר ביולי…

    1. למרבה הצער גם וודסי וגם פוגלסאנג היו ביום רע ושניהם לקחו את האוטובוס המאסף לקו הסיום – הוגו נשאר הרוכב המוביל ב-GC של הקבוצה

    2. ההשוואה בין פידקוק לואן ארט לא מופרכת (גם אם ואן ארט הוא די יחיד סגולה). הם הגיעו מאותו המקום, כמו גם ואן דר פול, ומצויידים בסטים דומים של יכולות. הוא בהחלט ההפתעה הנעימה של הטור הזה, מצליח להחזיק טיפוסים שהרבה מטפסים מכובדים לא, לרבות מרטינז מהקבוצה שלו (שהגיע בכושר לא משהו לטור הזה).

  2. זה מתחיל להדאיג – גם בנט יוצא מהמירוץ בגלל קוביד (וגם טורבו דורבו) . זה כבר רוכב שני של UAE ובעוד אני לא בטוח שהוא לא מסוגל לקחת את הטור בלי קבוצה בכלל הכדורים שורקים ממש קרוב לפוג.

            1. זה כי כולם רוצים להיות בבריחה…כשתהיה בריחה נוכל לדבר.

            1. בעצם הסיכוי לניקוד רשע יותר נמוך ככה אז אני יותר מרוצה…

            2. וגם קלארק שם.

            3. נקווה לניצחון אוסטרלי, אבל לא מקבוצה אוסטרלית.

            1. העצירות האלה אגב הן לא ממש מנוחה. יותר קשה להמשיך מעצירה מוחלטת.

            2. הרוכבים מתעבים את זה אני מניח

            3. מה שאומר שבטיול זוכה כאן ליתרון קטן על כל אלה מאחוריו שלא יכולים לעשות סיבובי פדלים כמוהו.

            4. בטח מתעבים. הם לא מתים על הקהל בצדי הדרך, לא כל שכן על כזה דבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט