אירועי דיומא – 10.07.2022 – אופניים וטניס

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 9

קטע 8 של אתמול היה קטע מעבר, עם מספר טיפוסים קצרים כולל בסיום, שלכאורה היה מיועד לקבוצת בריחה, אך בפועל העניינים התנהלו קצת אחרת. עוד לפני הקטע קיבלנו חדשות מדאיגות על כך שג'פרי בושאר מ-AG2R ו-וגארד סטייק לאנגן מהאמירויות נטשו את המירוץ עקב הידבקות בקורונה, בעוד שהאיטלקי ג'אני מוסקון נטש במהלך הקטע עקב מה שהוסבר כתסמיני לונג קוביד. בהמשך אמנם קיבלנו קבוצת בריחה קטנה של שלושה רוכבים – מתיאה קטנאו, פרדריק פריסון ופרד רייט. אלא שפריסון נטש כבר כ-70 ק"מ לסיום, בעוד שכוחו של קטנאו תש כ-10 ק"מ לסיום. רייט המשיך בגבורה עד כ-3 ק"מ לסיום, אך לא ממש היה לו סיכוי מול הדבוקה השועטת בהובלת קבוצות יומבו ויסמה ובייק אקסצ'יינג'. בטיפוס המסיים קיבלנו מיאוץ סיום בעלייה, שם די כצפוי היה וואוט ואן ארט החזק מכולם, כשמייקל מתיוס והחולצה הצהובה של טאדיי פוגאצ'אר משלימים את הפודיום. לואן ארט, אחד הכוכבים של המירוץ, זהו ניצחון שני בו, והוא מחזק עוד יותר את אחיזתו בחולצה הירוקה, שעליה לא נראה שיש מתחרים מלבדו. פוג הגדיל מעט את יתרונו בצמרת בזכות שניות הבונוס, והוא כעת מוביל על וינגגארד (39+), תומאס (1:14+), ייטס (1:22+), גודו (1:35+), בארדה (1:36+), פידקוק (1:39+), פאולס (1:41+), מאס (1:47+) ומרטינז (1:59+).

קטע 9 של היום, האחרון לפני יום המנוחה השני, פותח את הפרק האלפי של המירוץ. הקטע מסתיים בטיפוס הבלתי מדורג לתחנת הסקי שאטל לה פורט דו סוליי, אך לפני כן כולל שני טיפוסים אלפים מדרגה 1, שביניהם ירידה ארוכה. יכול כמובן ללכת לחברי ה-GC, לרבות ניצחון נוסף של פוג. יכול בהחלט ללכת גם לבריחה, עקב המרחק בין סיום הטיפוס השני לבין סיום הקטע. שידור ביורוספורט 1 ב-13:30.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

טניס / אלכס דוקורסקי

ווימבלדון – גמר הגברים

16:00 (ערוץ 55): נובאק דג'וקוביץ' – ניק קיריוס: תואר גרנד סלאם מס' 21 לסרבי או זכיית בכורה לאוסטרלי בן ה-27? האחרון התפרסם בווימבלדון לפני שמונה שנים, אז גבר על רפאל נדאל והגיע עד לרבע הגמר. הדשא הולם את סגנון משחקן של קיריוס, שמסתמך על מכות פתיחה חזקות מאוד. כל עוד יגיש היטב, יש להניח שלא יאפשר לאלוף היוצא של הטורניר לברוח יותר מדי ויוכל אף לכפות שובר שוויון. קיריוס כבר גבר בטורניר על מדורג מהעשירייה הראשונה, הלוא הוא סטפנוס ציציפאס. משחק נוסף מול מדורג בכיר, בחצי הגמר מול רפאל נדאל, נמנע ממנו עקב הפציעה של הספרדי. כך או אחרת, קשה מאוד להאמין שהאוסטרלי, שמדורג 40 בעולם, יצליח לנצח את דג'וקוביץ' (בייחוד במשחק של הטוב מחמש), שעדיף על יריבו מכל היבט, מלבד מכת הפתיחה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 69 תגובות

  1. תודה כרגיל.
    אכן, למרות שהיה קטע קלאסי לקבוצת בריחה קיבלנו תרחיש שמדגים יפה נקודה שאני חושב עליה כבר זמן מה:
    יש מספר רוכבים היום בדבוקה שהדומיננטיות שלהם כל-כך גדולה שזה ברמה מסוימת מתחיל לגרום לשבלוניות וחוסר ענין.
    בראש וראשונה כמובן ואן ארט ופוג – נסו לדמיין מירוץ שהם נמצאים בו ולא מסומנים בתור הפייבוריטים הברורים לזכות בו. בקלאסיקות בשנה שעברה (שחלקן הגדול היו בסתיו בגלל הקורונה) ואן ארט אפילו נפל קורבן לדומיננטיות הזו כי הוא היה כל-כך מסומן שלא נתנו לו לנשום. עושה רושם שהשנה הוא השתפר ויכולים לסמן אותו אבל לא למנוע ממנו נצחון.
    בפינת הביזאר – טיבו פינו מקבל סנוקרת מאיש צוות של טרק.
    https://youtu.be/8jnEE0g8hX8?t=123
    בפינת הקבוצה-הלא-מספיק-טובה-של-UAE: ממליץ לראות את הניתוח המלא של Lanterne rouge (הקישור ששמתי) על ה"רכבת" שלהם בעליה לסיום, ואיך מקנולטי הלך לאיבוד ואז לא הצליח להחזיק את הקצב של מייקה.

    היום הולך להיות אש!
    בשנים אחרות הייתי מעז לחשוב על נצחון מהבריחה, כמו שפאקו אמר – המרחק בין הפסגה האחרונה לסיום והעייפות ברגליים אחרי שבוע קשה. אבל כמו שכבר אמרתי למעלה – יש דומיננטיות…

    1. דווקא מה שכתבת היה אמור לפעול לטובת בריחה, כי אף אחד לא היה מוכן לעבוד עם הקבוצות של ואן ארט ופוג. מה שכנראה פעל לטובתם פה אתמול זה שלא הצליחה להיווצר קבוצת בריחה גדולה.
      לגבי היום, אם זה לא היה יום אחרון לפני המנוחה, הייתי נותן יותר סיכוי לבריחה. היום יש יותר סיכוי שכולם יתחרו עליו, אז זה סוג של פיפטי-פיפטי.

      1. בעקרון נכון, אבל לא רציתי (ו/או לא היתה לי סבלנות) להיכנס לניתוח טקטי עמוק מדי.
        לאף אחד אין אינטרס לעבוד איתם, אבל הם מספיק טובים כדי לעשות זאת בעצמם ובעזרת הקבוצות שלהם בלבד.
        אם כבר, אז עוד כמה דברים:
        *אינאוס, בתקופת פוסט-סקיי שלהם וכבר לא מפלצת זוללת כל, נהיים הרבה יותר סימפטיים.
        *קבוצת בריחה תמיד תלויה באינטרסים מאחורה.
        *אהיה היום רומנטיקן ואהמר על נצחון של ג'וליו ציקונה. לא חושב בכלל שיקרה אבל אם במקרה כן יצאתי גדול 🙂

  2. כתבתי קצת על הצורה הזאת שאינאוס עברה אליה (גם בפריוויו לטור). קורה בגלל הרבה סיבות, המוות הפתאומי של ה-DS שלהם לפני שנתיים, ניקו פורטל, וגם העובדה שהם כבר לא מחזיקים את הרוכב הטוב ביותר בענף. יוצא טוב לאוהדי הענף.
    צ׳יקונה אגב היה בבריחה לפני יומיים ודי נראה על הפנים.

  3. בריחה של עשרים שכוללת את רוב הקבוצות – כן לגמרי יום לברייקאוויי.
    IPT עם גיא והוגו מקדימה כשגיא מן הסתם יעבוד עבור הקנדי.

            1. חחח

  4. בינתיים אנמיק ון פלאוטן סוגרת את הג'ירו השלישי שלה – יש לה עוד את שנה הבאה חפני שהיא פורשת כדי להשתוות לאנה ון דר ברחן שפרשה לא מזמן (לשיר של החמש כבר לא תגיע – אבל זה יוד היה מירוץ אחר אז).

            1. יומבו נראים משחרים לטרף גם – פוג סגר כבר פערים גדולים יותר בעצמו בלי להניד עפעף.

  5. ניצחון קל של נובאק בגמר וטורניר מאוד בינוני בכללי
    העולם נגד נובאק, תהיה בושה אם לא יתאפשר לו להתחרות בארה״ב וכמובן שבאוסטרליה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט