שבת בבסיס: מגיעים לקו המוות / יוני לב ארי

ה-31 ביולי 2003. מוצאי שבת. אני וגונן, חברי הטוב ופרטנר ליאנקיז, דרוכים לקראת 23:00, שעת פקיעת הטרייד דד ליין. אני ואשתי לעתיד יצאנו לסרט, וכשפתחתי את הטלפון אחרי הסרט, בעודנו צועדים לאכול וופל בלגי ב-"בריסלס", ראיתי שתי מילים בהודעה מגונן: "ארון בון". זה נגמר בהום ראן בלתי נשכח, קריירה מאוד קצרה בניו יורק כשחקן, וקצת יותר מעניינת כמנג'ר…

לואיס קאסטיו (צילום: Blog Red Machine)

בעוד כשלושה שבועות יגיע ה-31 ביולי 2022 (אם כי העונה, בגלל השביתה, הדד ליין זז ל-2 באוגוסט), בדיוק הזמן שאוהדים והפכים יותר ויותר דרוכים, מנסים להבין אם קבוצתם תהייה "מוכרת" או "קונה", מי מועמד להגיע, מי מועמד לעזוב, וכיצד ייראה הסגל ב-3 באוגוסט. מובאת בפניכם רשימת עשרת המלפפונים החמים ביותר בטרייד דד ליין הנוכחי, לפי סדר ה-א-ב:

ארון בון, גירסת 2003 (צילום: sports.espn.go.com)

איאן האפ, Ian Happ

תפקיד: אאוטפילדר / אינפילדר

גיל: 27

קבוצה נוכחית: שיקגו קאבס

תחת חוזה עד: סיום עונת 2023

עונתו השישית של האפ היא ללא ספק הטובה ביותר בקריירה עד כה, עם ממוצע חבטות 283. ו-OPS של 842.. תוסיפו לזה את העובדה שהאפ יכול לשחק כמעט בכל עמדה (שיחק עד היום בכל תפקיד חוץ מתופס ושורט סטופ. כולל פיצ'ר), ותקבלו הימור די בטוח. לא ברור איך הוא שרד את מכירת החיסול של הקאבס ביולי הקודם, אך כנראה הוא, ביחד עם ווילסון קונטרראס, אליו נגיע בהמשך, נחשבים לשני המועמדים הברורים להמשיך הלאה.

הימור שלנו: ניו יורק יאנקיז

תצטרכו להאמין לנו שזה איאן האפ… (צילום: runyourpool.com)

אנדרו בנינטנדי, Andrew Benintendi

תפקיד: לפט פילד

גיל: 28

קבוצה נוכחית: קנזס סיטי רויאלס

תחת חוזה עד: סיום העונה הנוכחית

בנינטנדי נותן עונת קריירה, עם ממוצע חבטות 313. (מעולם לא עבר את ה-295.), כשבעונה שעברה הוא זכה בכפפת הזהב. הרבה יהמרו על סוס כזה, במיוחד כשמדובר בחוזה לחודשיים-שלושה. לאורך כל הקריירה חובט בנינטנדי נגד פיצ'רים ימניים ל-OPS של 809., מחבט שלא מעט קבוצות ישמחו לקבל.

הימור שלנו: לוס אנג'לס דודג'רס

לאן הוא יילך? אנחנו לא הימרנו על אף אחת מאלה (צילום: clutchpoints.com)

ג'וש בל, Josh Bell

תפקיד: בסיס ראשון

גיל: 29 (אוטוטו 30)

קבוצה נוכחית: וושינגטון נשיונלס

תחת חוזה עד: סיום העונה הנוכחית

הנאטס אמנם קבוצה חלשה פלוס העונה (כמו רוב הקבוצות פה), אך בל עדיין מוביל אותה בלא מעט קטגוריות, עם OPS של 906. וממוצע חבטות 315. (שיא קריירה). ב-82 משחקים השיג בל WAR של 3.5, יותר טוב ממה שהשיג עד כה בכל עונה שלמה בקריירה. ב-2022 הוא העלה את אחוז ה-Line Drives מ-22.4 במהלך הקריירה ל-26.1, די משמעותי. ולא פחות חשוב – מדובר בסוויץ' היטר.

הימור שלנו: סיאטל מארינרס

אפילו לתקשורת יש לו זמן. בל (צילום: dcsportsking.com)

ג'יי.די מרטינז, J.D Martinez

תפקיד: אאוטפילדר

גיל: 34

קבוצה נוכחית: בוסטון רד סוקס

תחת חוזה עד: סיום העונה הנוכחית

השאלה העיקרית פה היא – האם הרד סוקס הם קונים או מוכרים. בוסטון נאבקת על מקום בפלייאוף עם טורונטו בלו ג'ייז וטמפה ביי רייז, והכל יכול להיות. רוב הסיכויים שהרד סוקס יקנו ולא ימכרו, אבל אם הם יחליטו לוותר על שחקנים, מרטינז הוא אפשרות סבירה פלוס. בגיל 34 הוא יותר די.אייג' מאשר אאוטפילדר, אך בעונה החולפת נפתחו 15 משרות כאלה בליגה, ועדיין מדובר בחובט עם ממוצע חבטות 312. ו-OPS של 872..

הימור שלנו: יישאר

לאן המחבט ייקח אותו? מרטינז (צילום: abc13.com)

ווילסון קונטרראס, Willson Contreras

תפקיד: תופס

גיל: 30

קבוצה נוכחית: שיקגו קאבס

תחת חוזה עד: סיום העונה הנוכחית

קאצ'ר שחובט למעלה מ-20 הום ראנס בעונה, זה מוצר שכל קבוצה תשמח לקבל. הבעיה של קונטרראס? קשה מאוד להחליף תופס במהלך העונה, זו עמדה שלרוב לא מתעסקים איתה בשלב כזה, לוקח לא מעט זמן ללמוד רוטיישן שלם, ולקבוצות שנאבקות על הפלייאוף אין את הלוקסוס הזה. ועדיין, מדובר באחד הקאצ'רים הטובים בליגה התקפית. אך, מצד שני, גם אחד החלשים הגנתית, עוד נקודה לרעתו.

הימור שלנו: יישאר

קונטרראס, מחפש את העתיד שלו (צילום: liderendeportes.com)

טריי מאנסיני, Trey Mancini

תפקיד: אאוטפילדר, בסיס ראשון

גיל: 30

קבוצה נוכחית: בולטימור אוריולס

תחת חוזה עד: סיום העונה הנוכחית

מאנסיני נחשב לאחד השחקנים האהובים ביותר בקמדן יארדס, וטרייד עליו יכאיב מאוד לאוהדים, שגם ככה מתוסכלים שוב ושוב מהמוצר הלא תחרותי שיש להם. אבל, עד היום האוריולס סרבו ללא מעט הצעות על האאוטפילדר שהחלים ממחלת הסרטן, וכנראה ישמח לעזוב את המגרש עם המידות החדשות, שמאוד מקשות עליו, כדי לעבור לקבוצה שתשחק גם באוקטובר.

הימור שלנו: יישאר

מאהובי קמדן יארדס. מאנסיני (צילום: uk.movies.yahoo.com)

לואיס קאסטיו, Luis Castillo

תפקיד: סטארטר

גיל: 29

קבוצה נוכחית: סינסינטי רדס

תחת חוזה עד: סיום עונת 2023

הפיצ'ר הראשון ברשימה, ואולי, הצ'יפ המעניין ביותר מכולם. אחד הסטארטרים היציבים בליגה, עם ERA בין 3.09 ל-3.98 בארבע העונות האחרונות. ה-3.09, אגב – בעונה הנוכחית. קאסטיו הוריד העונה את כמות ההום ראנס שהוא חוטף בתשעה אינינגים מ-1.1 ל-0.7, ואת כמות ההולכות מ-3.3 ל-3.1. בהחלט סימן חיובי.

בשנה האחרונה שמו של קאסטיו עלה מספר פעמים כמועמד לטרייד, אך הרדס שלחו לא מעט שחקנים אחרים. הוא? נשאר במקום. נראה שעכשיו הבשיל הזמן להיפרד גם מהדומיניקני החביב, שהחל את העונה בחודש איחור בשל פציעה, אך חזר לעצמו די מהר.

הימור שלנו: סן דייגו פאדרס

יחליף צבע? קאסטיו (צילום: chatsports.com|)

מייקל פולמר, Michael Fulmer

תפקיד: רליבר

גיל: 29

קבוצה נוכחית: דטרויט טייגרס

תחת חוזה עד: סיום העונה הנוכחית

נכון, לא מדובר באותו פולמר שזכה ברוקי השנה ב-2016, היה אולסטאר ב-2017, ונחשב לשותף של ג'אסטין ורלאנדר בטופ של הרוטיישן בדטרויט. ניתוח טומי ג'ון השבית אותו לכל 2019, ולאט לאט הוא הפך מסטארטר לרליבר. כעת, כשדטרויט תאבד אותו בתום העונה, היא צריכה לנסות להרוויח מה שאפשר, כשלא מעט קבוצות ישמח לקבל עזרה כזו בבולפן.

הימור שלנו: בולטימור אוריולס

מי שרוצה לעבור קבוצה – שיצביע (צילום: Sports Illustrated)

פרנקי מונטאס, Frankie Montas

תפקיד: סטארטר

גיל: 29

קבוצה נוכחית: אוקלנד את'לטיקס

תחת חוזה עד: סיום עונת 2023

ביחד עם קאסטיו, מונטאס הוא הקלף השווה ביותר בחלון הנוכחי. סטארטר איכותי, שנעול לעוד עונה וחצי, על שכר שנתי של מעט למעלה מחמישה מיליון דולר. מה הוא עוד עושה באוקלנד, אחרי מכירת החיסול שלהם בפגרה האחרונה – לא ברור בכלל. האייז יסדרו לעצמם חבילה יפה של פרוספקטס, והתחנה הבאה שלו תגיע רחוק בפלייאוף.

הימור שלנו: סיינט לואיס קארדינלס

אנחנו מהמרים על השמאלי (צילום: clutchpoints.com)

קסנדר בוגארטס, Xander Bogaerts

תפקיד: שורט סטופ

גיל: 29

קבוצה נוכחית: בוסטון רד סוקס

תחת חוזה עד: סיום העונה הנוכחית

בוגארטס הוא אחת החוליות החשובות ביותר בשתי האליפויות האחרונות של הרד סוקס (2013, 2018), אך נראה שההגעה של טרוור סטורי מרחיקה אותו מעט מפנוויי. לקסנדר יש חוזה לעונה נוספת, אך יש לו סעיף יציאה, שמסתמן שהוא יממש אם הוא יישאר בבוסטון. אם הרד סוקס, כפי שכבר הוזכר מוקדם יותר, יחליטו להיות מוכרים ולא קונים, בוגארטס יהיה אחלה צ'יפ ויכול להפוך ליינאפ טוב למצוין.

הימור שלנו: יישאר

כנראה יישאר. בוגארטס (צילום: masslive.com)

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. בשנה שעברה הברייבס ביצעו מספר שינויים לקראת הטרייד דד ליין, ומשם טסו לאליפות מרשימה, כך שלפעמים ההעברות האלו ממש קריטיות להמשך הליגה עבור הקבוצות

  2. תודה יוני, הדודג'רס חייבים רליברים (כמו כל קבוצה בערך, אבל לא כל קבוצה רצה לאליפות) ואולי פיצ'ר פותח למקרה של פציעה אבל אלה לא יהיו שמות גדולים כי אין כ"כ מה לתת בתמורה

    1. בוא נראה מה מצב הדוג'רס מבחינת הגשה:
      – 3.01 ERA – מקום שני בליגה
      – ספגו 291 ריצות – מקום שני בליגה
      – 1.084 WHIP – מקום ראשון בליגה
      גם ככה אתם קבוצה מפחידה, תשאיר משהו לקבוצות אחרות…
      🙂

      1. קודם כל מבין שאתה חצי צוחק אבל אענה בהרחבה
        .
        הפלייאוף זה עולם אחר (מי שזוכר איך האסטרוז טבחו בנו כל משחק בוורלד סיריס של עונת הכוכבית) וגם מרגיש לי שאנחנו כמעט ולא פוגשים קבוצות התקפה טובות במיוחד. חוץ מזה האם באמת ניתן לסמוך על טיילר אנדרסון כאלה סדרה אחר סדרה?
        .
        עכשיו בוא נניח שהרוטציה סבבה לגמרי (והאמת ככה זה נראה), בפלייאוף גם הפתיחות מתקצרות והבולפן עוד יותר מכריע רק שאיבדנו בקיץ שלושה שחקנים חשובים ממנו, האדסון שהגיע במקומם נפצע וקימברל (היחיד שהבאנו חוץ מהאדסון) מזעזע עד עכשיו למרות שלכאורה מצאו אצלו לאחרונה מה הבעיה והוא אמור להשתפר. בקיצור זה ממש לא מספיק בשביל זכייה ב-WS
        .
        ההתקפה מפחידה על הנייר אבל בפועל היא טובה פלוס, לא נגיד ברמה של אריות ה-AL

        1. אתה מזכיר לי אותי, או למעשה כמו הרבה אוהדים מסורים של קבוצה, לא משנה כמה הקבוצה שלנו טובה, עדיין נמצא כל סדק בשריון שיפיל את כל הקבוצה.
          הסר דאגה מליבך, יש לך קבוצה מצוינת, גם לפלייאוף.

          1. הדודג'רס עם הסגל הכי טוב בליגה, בוא נגיד את האמת
            אבל כבר הרבה שנים אנחנו בטופ 2 או 3 מהבחינה הזו והצלחנו לקחת רק אליפות אחת
            אני בדעה שכמה פיצ'רים פותחים טובים ובולפן נורמלי זה הכי חשוב (מישהו אמר ברייבס של עונה שעברה?) כי ההתקפה בפלייאוף בד"כ מתחממת או מתקררת בהתאם למגישים שממול או באופן לא צפוי

            1. ברור שכמה פיצ׳רים פותחים ובולפן נורמלי זה חשוב, אבל השאלה היא כמה. תראה, הצלחה בפלייאוף שום ליינאפ לא מבטיח לך, מספיק פיצ׳ר אחד פצוע, אחד חוטף יום גרוע, וההתקפה מעיפה איזה שלושה הומראנס ואתה 3-1 בדיוויז׳ן ושוב הלך הפלייאוף. גם מאה רליברס לא יעזרו אם אתה מעלה זורק עם שניים על הבסיסים והוא מאפשר הומראן על הכדור הראשון. אז גם אם תחליף אותו מיד, חטפת שלושה ראנס הרגע. זה הבייסבול, שום מהלך שלא תעשה, תביא את עשרת הפיצ׳רים הטובים ביותר בליגה ותעמיד אותם בשורה, עדיין זה לא מבטיח לך שום דבר. כנ״ל בולפן. שלא לדבר על זה שההתקפה חייבת להגיע אחרת אתה יכול לזרוק פרפקט גיים תשעה אינינגס ולהפסיד ב10 1-0. גם ההתקפה ממול, עם כל הכבוד, יכולים להיות שלושה בזון ואז תביא את קופקס בשיאו והוא לא יעצור אותם (מאזן 4-3 בפלייאוף).
              אז ההנחה היא שאתה בונה קבוצה שתנצח 100 משחקים, סיכוי גבוה שתוכל לנצח גם עוד 11 משחקים באוקטובר, אבל ראינו ונראה שכל הקסם פה הוא שזה לא כדורסל שם מי שמנצח 70 משחקים בעונה לוקח אליפות, אלא שתמיד יכולים לקרות דברים. יכולה לבוא איזה אטלנטה עם סגל טוב בכושר סביר ופתאום 2-3 שחקנים שלה כל חבטה שלהם גומרת ביציע ולקחת את כל הפלייאוף יש מאין.
              ברור שהדודג׳רס יביאו חיזוקים, הם הדודג׳רס, יש להם כסף ויש להם שאיפות, אם זה עזר, הביא אליפות, פגע, לא שינה, זה דיונים לאחר כך.

            2. לארז: גם בכדורסל זה לא ודאי: הלוחמים קבעו בעונת 2015/16' שיא של 73 ניצחונות והספידו לקאבס בגמר בשבע משחקים לאחר שהוהילו 1-3.

            3. *והפסידו לקאבס
              *לאחר שהובילו

      2. עזוב, זה קרב אבוד, אור רואה נתונים לא כאחד האדם, אלא כמי שמבחינתו הטוב ביותר בליגה זה המינימום שהוא מוכן לקבל. זה שהפיצ׳רים של הדודג׳רס רושמים את המספרים הטובים ביותר בליגה לא מזיז לאוהדי הדודג׳רס כשהם רואים את היאנקיז או הברייבס. כל עוד זה לא בשתי רמות מעל כל שאר הליגה אלא ״רק״ רמה אחת, זה מבחינתם רוטציה בעייתית ובולפן שחייב חיזוק. ולמי ששכח, בעונה הקודמת הם הביאו את שרזר כרנטה ככה שזה לא רק האוהדים, אלא רוח הקבוצה.

        1. חחח, אני מסתכל על יריבות פוטנציאליות, מה הבעיה? תעבור על הבולפן שלנו ותגיד לי על מי אפשר לסמוך שם. אצל הברייבס שעשו לנו בית ספר לפני שנה אני יכול לציין 3 או 4 כאלה

          1. טוב, הדשא של השכן וכו׳. הקטע הוא שאתה זוכר את הפעם ההיא שזה וזה אפשר הומראן שדפק משחק, ואת הפעם ההיא שההוא הוליך שלושה רצוף ודפק את הסייב ואני מסתכל על קרייג קימברל עם 13.6 K/9 או אלמוטה עם 95% שהוא משאיר על הבסיסים. לדודג׳רס יש את הERA הנמוך ביותר בכל הMLB, האסטרוז מקום שני, הFIP השני בליגה (סאן פרנסיסקו ראשונים) והWAR השני בליגה אחרי אטלנטה. אוהד תמיד זוכר את הפעם ההיא שהסטארטר יצא אחרי אינינג וחצי או הפעם ההיא שהבולפן אפשר 9 ראנס, אבל נגד זה אין מה לעשות. אתה יכול לנצח 116 משחקים ולא להגיע לוורלד סירייז, אבל מפה ועד ״על מי אפשר לסמוך שם״? רבאק, אז איך הגעתם למאזן הכי טוב בנאשיונל, רוח הקודש? יש לדודג׳רס קומפליט גיים אחד, אז כנראה שזה היה בגלל הבולפן. אגב, לגבי אטלנטה, יש להם סו פאר פי 2 blown saves מלדודג׳רס. אפשר להמשיך.

  3. מעניין שאף אחד מהשמות האלה לא הימרת שילך למטס. המטס ישמחו מאוד לאיזה מרטינז (שאני מסכים איתך שלא ילך לשום מקום) כי בינתיים עמדת הDH שלהם לא מתפקדת כיאות, קבוצה שחולמת אליפות לא יכולה שהDH שלהם יעשה פלטון ויחבוט מספר 7, זה בדיחה. קלאסי היה לשים את אלונזו DH ואת דומיניק סמית׳ בפירסט, אבל אלונזו גם מספיק סטאר כדי לדרוש את המקום שלו, גם עושה מספיק עבודה בפירסט שהוא מהווה חוליה הגנתית ראויה וגם נכון להיום הטיעון שהוא יוכל להעיף יותר במשחקים שהוא לא נמרח על הרצפה כל אינינג לא סוחב והכשרון מעיף גם שהוא משחק בפירסט. אז חייבים DH וחייבים מישהו מעדות המחבט הסולידי, ולא יום כן יום לא יום למה לא. אידיאלית היה להביא את ג׳וש בל, אבל בל ירצה להיות בפירסט גם כן, שזה כאב ראש שאני לא חושב שרוצים בסיטי פילד, אבל אולי טרייד ג׳וש בל-דומיניק סמית׳ יהיה משהו שיתאים לשני הצדדים, כשבל ואלונזו עושים שבוע-שבוע בעמדות. כולי תקווה.
    המטס כנראה ינסו למשוך עוד סטארטר, אחרי שטיילור מגיל עשה חיקוי של מייק סורוקה וחזר מפציעה כדי להפצע, ובהתחשב בכך שדהגראם עדיין סימן שאלה ע-נ-ק, אי אפשר לבנות על ארבעה סטארטרים פלוס שני פארט-טיימרס כמו טרבור וויליאמס ופיטרסון (עם כל כמה שאני מת על שניהם, הם מה שמכונה המספר שש ברוטציה, יכולים לקחת את הכדור לשלושה-ארבעה ברליף, לפתוח שצריך בדאבל הדר או אם יש פציעה, אבל לאורך זמן זה חור). אם דהגראם חוזר ויוכל לתת חצי עונה פלוס פלייאוף, דיינו, אבל אם הוא יתגלה כגירסה הניו יורקית של כריס סייל, זה ידפוק את שאיפות האליפות של המטס באופן קליני. עדיף להמר עכשיו על סטארטר טוב, מספר 3 אמיתי ולא לקוות לנס. כמו כן, חייבים במטס רליבר ברמה גבוהה, עדיף שמאלי, מה שקיוו שבראד הנד יהיה, חייבים שם מישהו שתפקד כקלוזר ויכול לקחת את המשחק על הכתפיים, דיאז נותן סוף סוף את הסחורה שציפו ממנו, אבל לא כל יום דיאז, וחייבים להעלות מישהו באינינג שביעי, 2-0 לטובתנו, עם 2-3-4 חובטים אצלהם ולדעת שיש על מי לסמוך, כי כרגע אין, ובלי זה המטס יכולים לשכוח מלנצח סדרות פלייאוף. אז לפחות רליבר אחד high-stakes ועוד רליבר שמאלי יתנו קצת לאוהדים לנשום באינינגס אחרי שהסטארטר יורד ולפני שדיאז עולה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט