סיכום השבוע בבייסבול:Go West / יוני לב ארי

בדיוק היום בעוד שבוע, ביום שלישי ה-19 ביולי, ייצא האול סטאר לדרך, כשהדודג'ר סטדיום יארח את המשחק שמסמל, יותר מהכל, את אמצע העונה. אלו הליינאפים שיקבלו את פנינו:

חוליו רודריגז, סיאטל (צילום: sportingnews.com)

נשיונל ליג:

תופס: ווילסון קונטרראס (שיקגו קאבס)

בסיס ראשון: פול גולדשמיט (סיינט לואיס קארדינלס)

בסיס שני: ג'אז צ'יסהולם ג'וניור (מיאמי מארלינס)

שורט סטופ: טרה טרנר (לוס אנג'לס דודג'רס)

בסיס שלישי: מאני מצ'אדו (סן דייגו פאדרס)

אאוטפילד 1: מוקי בטס (לוס אנג'לס דודג'רס)

אאוטפילד 2: רונאלד אקוניה ג'וניור (אטלנטה ברייבס)

אאוטפילד 3: ג'וק פדרסון (סן פרנסיסקו ג'איינטס)

די.אייג': ברייס הארפר (פילדלפיה פיליס, פצוע, כנראה יוחלף)

אמריקן ליג:

תופס: אלחנדרו קירק (טורונטו בלו ג'ייז)

בסיס ראשון: ולדימיר גררו ג'וניור (טורונטו בלו ג'ייז)

בסיס שני: חוסה אלטובה (יוסטון אסטרוז)

שורט סטופ: טים אנדרסון (שיקגו ווייט סוקס)

בסיס שלישי: רפאל דברס (בוסטון רד סוקס)

אאוטפילד 1: ארון ג'אג' (ניו יורק יאנקיז)

אאוטפילד 2: ג'אנקרלו סטנטון (ניו יורק יאנקיז)

אאוטפילד 3: מייק טראוט (לוס אנג'לס איינג'לס)

די.אייג': שוהיי אוטאני (לוס אנג'לס איינג'לס)

איזה עונה גונסולין נותן… (צילום: Orange County Register)

מארחת למופת

אז עכשיו, כששמנו את האול סטאר בצד, בואו נתרכז בסיכום השבוע. כאמור, שלוש קבוצות להטו, שתיים מהן מהמערב. נתחיל במוליכת הנשיונל ליג ומאחרת האול סטאר, הלוס אנג'לס דודג'רס. הכחולים עם רצף של שבעה ניצחונות, ועם 11 W מ-12 משחקים, כמעט הכל בבית, מול הפאדרס, הרוקיז והקאבס.

הריצה הזו תוציא כנראה את LA לפגרה עם יתרון נח בפסגת הבית, כשכרגע הוא עומד על שמונה משחקים. פרדי פרימן רשם משחק עם ארבעה היטס, טוני גונסולין עלה למאזן של 0:11 (עם ERA לא הגיוני של 1.62), והדודג'רס מוליכים את המייג'ורס עם OBP של 330. ו-ERA של 2.96.

אכן, תמונות קשות

אכן, מראות קשים

גם המקום השני בבית נראה נעול, כשהפאדרס, עם שבוע לא מרשים של 4:3, רובו בתוך הבית (ג'איינטס, רוקיז), רחוקים שבעה משחקים וחצי מלוס אנג'לס, אבל גם חמישה מסן פרנסיסקו. בסן דייגו נשמעו מודאגים השבוע, כשג'וריקסון פרופאר התנגש בסי.ג'יי אברמס, פונה באלונקה ונמצא כרגע ברשימת 7 ימי הפציעה.

גם המקום השלישי בבית די נעול, כשהג'איינטס, כאמור, רחוקים חמישה משחקים מסן דייגו, ושישה מאריזונה. הכתומים עצרו תקופה קשה של תשעה הפסדים בעשרה משחקים, עם שני ניצחונות בסן דייגו, בתקווה לצאת לפגרה בטעם טוב, אחרי שיאחרו סדרות מול אריזונה ומילווקי.

מברוק, אלברט (צילום: milenio.com)

המפסידה מבין המפסידות א'

מוליכת הבית המרכזי ממילווקי מאבדת קצת גובה, עם שבוע של 4:3, כשהם מפסידים שתי סדרות ביתיות, לקבוצות חלשות כמו פיטסבורג והקאבס. העניין הוא שאין באמת מי שינצל את המעידות האלה, כשסיינט לואיס, שבמום השני, הפסידה בשבעה מעשרת המשחקים האחרונים שלה. שני ניצחונות בית על הפיליס ביומיים האחרונים נותנים מעט תקווה, כשההפרש מהמקום הראשון עומד על שני משחקים בלבד.

מי שריגש השבוע היה אלברט פוהולס, עם ההום ראן ה-684 בקריירה, כשיום לאחר מכן הוא השיג את ה-אקסטרה בייס היט ה-1,378, ובכך הוא עקף את סטן "דה מאן" מיוסאל. אגדה עוקפת אגדה. הצמד המלהטט במיזרי הם פול גולדשמיט בהתקפה ומיילס מיקולאס בפיצ'ינג, שנותנים עונות של אול סטארס.

כאילו לא נפצע. שרזר (צילום: zoah.co.uk)

ואי אפשר בלי כמה מילים טובות לאחרונה בבית, מסינסינטי, שרשמה סוויפ מרשים על הטמפה ביי רייז. כולל 5:10 במשחק השלישי. תוסיפו לזה ניצחון במשחק האחרון בסדרה מול הפיירטס, ותקבלו רצף של ארבעה ניצחונות – שיא עונתי. לשיא ההפסדים (11) יהיה להם קשה להגיע…

מקסימום מקס

הקרב הלוהט של הליגה מגיע מהמזרח. ניו יורק מטס. אטלנטה ברייבס. וואו איזה קרב זה, ובימים אלה הקרב הזה הוא גם ראש בראש, כשהשתיים משחקות זו מול זו בג'ורג'יה. הברייבס הגיעו לסדרה מול המטס עם שישה ניצחונות בשבעה משחקים, אך מולם התייצב מקס שרזר, שחזר מפציעה כאילו מעולם לא הלך, וכאילו הוא בן 17, לא 37. המטס ניצחו 1:4, ומחזיקים כרגע ביתרון של 2.5 משחקים על פני הברייבס.

אל תתאמצו להתרגל. קאנו במדי הברייבס (צילום: guayacanalrd.com)

במדי הברייבס ערך בכורה, דווקא מול המטס, בחור בשם רובינסון קאנו. הסקנד בייסמן הוותיק נשלח מהפאדרס לברייבס תמורת קצת מזומנים. לפנות בוקר הוא החל את דרכו באטלנטה עם שני היטס נגד האקסית. אך גם עם הפסד. המטס, שכאמור מוליכים את הבית, סגרו שבוע של 3:4, ובעיקר שמחים מחזרתו החדה של שרזר. מי שיוצא לרשימת הפצועים הוא התופס ג'יימס מקאן, כשגם סטארלינג מארטה דיי-טו-דיי.

הכובד של הקוביד

הפיליס, שתקועים במקום השלישי, לא הצליחו לרכוב על רצף של שלושה ניצחונות, והמשיכו לשני הפסדים. ככה הם לא יסגרו את ההפרש מהצמרת… הלילה הם יחלו סדרה בטורונטו, לשם הם יגיעו בלי רשימת הלא מחוסנים שלהם, שכוללת את ארון נולה, ג'..טי ראלמוטו אלכ בום וקייל גיבסון.

שני חברים (לא) יצאו לדרך, בים, בם, בום. ראלמוטו ונולה (צילום: throneberryfields.com)

ובכל זאת, כמה מילים על וושינגטון, עם המאזן הגרוע בנשיונל ליג (בזכות אוקלנד זה "רק" בנשיונל ליג), עם 58:30, כשהם עם רצף של ארבעה הפסדים, ו-10 מ-11 משחקים. ואיזה מסכנים האוהדים… ג'וש בל וחואן סוטו לא יישארו שם עוד הרבה זמן…

בולטי-More

שימו לב ללהיט של האמריקן ליג. היאנקיז? האסטרוז? לא לא לא, הבולטימור אוריולס. החבורה מקאמדן על הגל בזכות שמונה ניצחונות ברציפות, ועם הפלייאוף המורחב, והצפיפות בבית המזרחי של האמריקן ליג, האוריולס רחוקים ארבעה משחקים בלבד מבוסטון. וואו. בתוך הרצף הזה מלהטט גם הנציג שלנו, דין קרמר, עם ERA של 2.15 בשבעה משחקים. וואו 2.

כיף בבולטימור לאחרונה (צילום: vcpbaseball.com)

נחזור לפסגת הבית, שכזכור נמצא בשליטה של היאנקיז. החבורה מניו יורק עם שבוע בינוני משהו, אפילו חלש, 4:3, אך הוא כלל בתוכו 0:16 ענק בפיטסבורג, ושני ניצחונות מרשימים בבוסטון, שלוו בשני הפסדים מול הסוקס, בשניהם הברונקס בומברס איבדו יתרון מאוחר בשל הגנה לא טובה. מאוד לא אופייני ליאנקיז של 2022.

הסרדינים של האמריקן ליג איסט

מקומות 2-3-4 צפופים מאוד, כשבוסטון רחוקה 14.5 משחקים מניו יורק, טמפה ביי 15 וטורונטו 16.5. הסוקס והרייז החלו לפנות בוקר סדרה בפלורידה, כשטמפה ביי מנצחת 6:10. לאחר מכן בוסטון תגיע לסדרה ביאנקי סטדיום. כריס סייל אמור לחזור למגרשים במהלך הסדרה בטרופיקנה, אירוע סופר חשוב מבחינת בוסטון.

ההום ראן של רוב רפסניידר, והתוצאה על המרצדס (צילום: malwords.churchrez.org)

הרייז, לעומת זאת, איבדו את כוכב הקבוצה וונדר פרנקו ל-6-8 שבועות, לאחר שזה יעבור ניתוח. לצידו תמצאו ברשימת הפצועים גם את האאוטפילדר הנפלא קווין קירמאייר, שמבלה שם לא מעט בשנים האחרונות. המאכזבת של הבית בינתיים מגיעה מקנדה, כשהבלו ג'ייז רושמים תשעה הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים. גם הניצחון הבודד היה 1:2 קטן על אוקלנד החלשה.

המפסידה מבין המפסידות ב'

בבית המרכזי לא חלו שינויים גדולים. מינסוטה עדיין מוליכה על פני קליבלנד, אחרי שבוע של 3:3. כריס ארצ'ר, כמה מפתיע, נפצע וייעדר בתקופה הקרובה. הגארדיאנס לא ממש ניצלו את ה-3:3 של הטווינס, כששישה הפסדים בשמונה משחקים רק הרחיקו אותם מהפסגה – מרחק ארבעה משחקים.

טוב שבאת. חימנס (צילום: zoloftrx.com)

גם הווייט סוקס לא ממש מתאמצים לשנות את גורל הבית, עם 3:3 משלהם. נראה שהבית הזה סובל מ-תחרות "מי רוצה להפסיד יותר". הגרביים, אגב, במקום הרביעי בכל המייג'ורס עם ממוצע חבטות 255., אך כמעט בכל קטגוריית פיצ'ינג הם במקומות האחרונים בליגה. לפחות אילוי חימנס חזר, ומצבת הפצועים המטורפת של שיקגו ירדה מעט.

הטייגרס נמצאים בתקופת רצף מטורפת. אחרי שהדהימו עם שישה ניצחונות ברציפות, הם חזרו לעצמם עם ארבעה הפסדים ברצף, שניים מהם לקנזס סיטי – הקבוצה היחידה בבית עם מאזן גרוע משל דטרויט. מיגל קבררה נרגע מעט, אך עדיין חובט 290. מרשים.

ביוסטון ייאלצו להסתדר קצת בלעדיו. אלווארז (צילום: th.bing.com)

טובעים ביורדן

הבית המערבי, כמו המזרחי, נמצא בשליטה מוחלטת של קבוצה אחת – יוסטון. יתרון של 12 משחקים על פני סיאטל, אחרי שבוע של 2:5, גורם לאנשי האסטרוז לחייך. לעומת זאת, הנחיתה של כוכב הקבוצה, יורדן אלווארז ברשימת הפצועים, קצת מעיבה על השמחה. ביוסטון מקווים שפגרת האול סטאר תסייע לסלאגר לאבד מינימום משחקים.

הקבוצה החמה של הבית מגיעה מהמקום השני, וקוראים לה סיאטל. המארינרס של חוליו רודריגז, עם שמונה ניצחונות ברציפות (שיא עונתי), ועם 11 ווינס מ-12, כשהם יסגרו את החצי הראשון של העונה עם סדרות בוושינגטון ובטקסס. אפרופו טקסס, הריינג'רס קטעו רצף של ארבעה הפסדים עם שלושה ניצחונות מארבעה משחקים, וגם הם שומרים על מרחק סביר ממקום בוויילד קארד, נתון שנתחיל להסתכל עליו לעומק בחצי השני של העונה.

האיינג'לס הם לא קבוצה שצריך לדבר עלה, עם 49:38 חלש, רצף של ארבעה הפסדים ושמונה מתשעה. אבל מ-שוהיי אוטאני אי אפשר להתעלם. האיש, שנבחר לאול סטאר גם כפיצ'ר וגם כדי.אייג', מחזיק ברצף של ארבעה משחקים, סך של 26.2 אינינגים – כשהוא מרשה אפס ריצות (איך אפשר להרשות אפס ריצות?). ונחתום עם הקבוצה הגרועה ביותר בליגה – אוקלנד. האייז, שארבעת ההפסדים בחמשת המשחקים האחרונים הביאו אותם ל-59:29, משמע 33 אחוזי הצלחה. או אחוזי כישלון. אאוץ'.

טבלאות הליגות

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה יוני, הדודג'רס ממשיכים לנצח וזה נהדר
    .
    ראיתי שלשום את המשחק של דין קרמר במלואו, ראשית המספרים היבשים מצוינים – 5 אינינגס, 2 היטס, 3 הולכות, פגיעה בחובט ו-7 סטרייקאאוטס בניצחון 1-0 על האיינג'לס תוך שיפור המאזן ל-3-1
    .
    שני דברים שהיו פחות מצוינים – הגיע מלא פעמים ל-full count וכך מס' ההגשות שלו התנפח כבר מהאינינג הראשון, והעובדה שאלו האיינג'לס שחוץ מטראוט ולפעמים אוטאני הם פשוט קבוצת התקפה נוראית. מה שכן הוא יודע לצאת מסיטואציות של רצים על הבסיסים אינינג אחרי אינינג בלי נזק שזה גם מרשים

  2. נפלא כרגיל.
    עבורי השבוע היה הברייבס שהתקרבו למטס עד 1.5 משחקים. לצערי המטס חתכו בברייבס אמש 1-4 בפיצ'ינג מעולם אחר, כולל הקלוזר דיאז שנתן אינינג מעולם אחר . 95% מכדוריו היו סטרייקיס. נראה מה יהיה הערב.
    לאול סטא רס התפלאתי שכללו את אלברט פוהוס מהקרדינלס ומיגואל קבררה מדטרויט. בית זקנים? כנראה שעם רונלד אוקונה וארון ג'אדג' הליגה רוצה הצגה של הום ראנן.

  3. תודה יוני. הסיכומים שלך הם המעקב היחיד שלי אחרי בייסבול בעונה הסדירה. בפלייאוף אני משתדל לעקוב גם קצת מעבר (תלוי גם בשאלה באיזה שלב היאנקיז מחליטים להיות לוזרים).
    סתם שאלה שמסקרנת אותי – בעונה של 162 משחקים (אאל"ט), באיזה שלב מתחילים להתעסק עם חישובים של קרבות מיקום וכו'?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט