אירועי דיומא – 09.07.2022 – אופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 8

קטע 7 של אתמול כלל את הטיפוס המשמעותי הראשון של הטור, למקפצת הבנות היפות בסיומו. בחזית קיבלנו קבוצת בריחה של עשרה רוכבים. הדבוקה, שהובלה רוב הקטע ע"י קבוצת האמירויות של טאדיי פוגאצ'אר, לא הקשתה במיוחד על הבורחים. כ-70 ק"מ לסיום, התקפה של מקס שכמן ולני קאמנה מקבוצת בורה בחזית הבריחה דיללה את הקבוצה לכמחצית מגודלה המקורי. בהגעה לטיפוס המסיים, חלק מהבורחים נסוגו לאחור, בעוד שהגרמני סימון גשקה תקף בחזית. מספר ק"מ אח"כ הגיעה התקפת הנגד של קאמנה, שהדביק את בן ארצו והותיר אותו מאחור. הגרמני המשיך לדווש בקצב מהיר, בעת שדבוקת הפייבוריטים הלכה והתקרבה לאיטה. כשאחרון הסייענים של פוג סיים את עבודתו, המוביל במירוץ החל למשוך את החבורה, אך עדיין בלי הפריצה המיוחלת קדימה. קאמנה נראה בדרך הבטוחה לניצחון, כשהגיע לקילומטר המסיים והרצחני, בעל השיפועים הבלתי אפשריים. אלא שכאן קיבלנו התקפה של יונאס וינגגארד, שאילץ את את פוג לרדוף אחריו. הצמד שבר לקאמנה את הלב ממש כמה עשרות מטרים לסיום. ממש לפני קו הסיום פוג הצליח בקור רוח לעקוף את וינגו, ולזכות בקטע, השני ברצף שלו. פרימוז' רוגליץ' הצליח אף הוא לעקוף את קאמנה האומלל על מנת להשלים את הפודיום. פוג ממשיך כצפוי להסתכל למעלה על התחרות, תוך שהוא מגדיל יתרונו בהובלה. הוא כעת מוביל על וינגגארד (35+), תומאס (1:10+), ייטס (1:18+), גודו (1:31+), בארדה (1:31+), פידקוק (1:35+), פאולס (1:37+), מאס (1:43+) ומרטינז (1:55+).

קטע 8 של היום, המסתיים בעיר השוויצרית לוזאן, הוא קטע בעל מספר טיפוסים מהדרגה הבינונית נמוכה, כולל אחד קצר בסיום. הצירוף של הטיפוס הקשה של אתמול, יחד עם זה הקשה הצפוי מחר, אמור להביא לכך שחברי ה-GC לא ממש יתעניינו בקטע. לפיכך אנו צפויים לקבל שליטה של קבוצת בריחה עם "מטפסים לייט" מהסגנון של מגנוס קורט או מאטיי מוהוריץ'. שידור ביורוספורט 1 ב-13:55.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה פאקו.

    היה אתמול כל מה שהיה אפשר לקוות.
    *קבוצת הבריחה היתה איכותית ביותר. עוד היה נסיון של וודס וקורט לגשר אליהם, וגאנה שנקרא חזרה אל הדבוקה.
    *פוג ממשיך לבנות את הקייס שלו ל-GOAT, אבל יהיו לנו עוד הרבה שנים לדון בזה.
    *מעבר לכך הופתעתי למדי מהעבודה היפה של UAE, כי למען האמת אני לא חושב שהם קבוצה טובה במיוחד (יחסית להתמודדות על הטופ). מעניין מה הם יצליחו להוציא מעצמם בהמשך.*
    לנארד קמנה, מלך הבריחות, עשה הכל נכון וקיבל תזכורת כואבת לכך שבסופו של דבר אתה תמיד תלוי יותר באינטרסים של הדבוקה מאשר בעצמך, לטוב ולרע. נעקף פחות מ-100 מ' לסיום במה שהשדרים אוהבים לקרוא got his heart broke.
    *היה יפה לראות איך רוכבים (האנושיים שבהם לפחות) חוצים את הקו וקורסים ברמה שסדרנים תופסים אותם ועוזרים להם לזוז הצידה.
    *עוד קצת רוכבים ראויים לציון: כמובן ואן ארט, שאין דבר שהוא לא מסוגל לעשות. פידקוק שלא רק לובש את הלבנה (שני בדירוג, בעצם הלבנה של פוג) אלא גם פחות ממינוס דקה והגיע בדבוקת ה-GC לפני קינטאנה למשל…גם מארק הירשי ראוי לציון אם כי בקטע מאכזב משהו. רק לפני 2-3 שנים הוא הדהים במורדות ולקח קטע ואתמול הגיע אחרון. אני דווקא אוהב אותו ומקווה שיחזור לרמה הגבוהה.
    *בסופ"ש הזה יש גם תחרות בסבב העולמי של אופני הרים, ש-MVDP ופידקוק אוהבים להשתתף כשמסתדר להם. מי שאוהב לראות דופק מקסימום לאורך 1:20 ש' ופחות טקטיקה אני ממליץ בחום. שידור ישיר או מוקלט, באיכות סופר גבוהה וזמינות מצוינת באתר של redbulltv (תרשמו בגוגל UCI MTB redbulltv)

    1. אם כבר מציינים, אז נוסיף גם את לואי מאנצ'יס (בסדר זה רק איך שאני קורא לו) שספג תקלה מכנית לקראת הסיום ועשה כריס פרום פוגש את קייט בוש כדי לסיים פחות מדקה אחרי פוג.

    2. uae בהחלט נראו טוב היום אבל היום נראים כבר הרבה יותר פרובלמטים עבור פוג – ולא בגלל שאיבדו את לאנגן אלא בגלל הסיבה. הנורבגי הפך לקורבן הראשון (יחד עם ג'פרי בושאר) של הקוביד. נקווה שזה יעצר שם.

  2. פאקו, תודה רבה. בשעה זאת מתקיים גמר הנשים בווימבלדון בין אונס ג'אבור התוניסאית לילנה ריבאקינה הרוסיה, שמייצגת את קזחסטן.
    מטבע הדברים, משחק הגמר לא יהיה שלם מבלי להזכיר את ספורטאי תוניסיה הגדולים. בראשם עומד מוחמד גאמודי הדגול, אלוף אולימפי ב-5000 במשחקי מכסיקו סיטי 1968, שזכה בשלוש מדליות אולימפיות נוספות, בשלוש מהדורות שונות של המשחקים. נציין גם את שני השחיינים שזכו בזהב האולימפי, אוסאמה מאלולי ואחמד חפנאווי.
    לא נסיים מבלי להזכיר את חניבעל, איש קרתגו, שקרא תיגר על הרפובליקה הרומית לפני כ-2200 שנה. אמנם האוכלוסייה היתה שונה מבחינה אתנית (מוצא פיניקי) מהתוניסאים של היום, אבל המיקום הגיאוגרפי די דומה.

            1. ועל הנקודות.
              מכניסים לו מקלות גלגלים …

  3. הנה כי כן, ריבאקינה הרוסיה רשמה את שמה בדברי ימי הספורט הקזחי, כשחזרה מפיגור מערכה לניצחון בגמר ווימבלדון.
    אם ננסה למצוא קשר בין אירועי דיומא השונים, אז נציין גם את מסורת הרכיבה הקזחית, שהוביל אותה אלכסנדר וינוקורוב עם זכיה בטור הספרדי, פודיום בטור דה פרנס, מדליית זהב אולימפית ברומא וגו'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט