אירועי דיומא – 08.07.2022 – אופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 7

קטע 6 של אתמול, הגבעי והארוך ביותר במירוץ, הביא לנו אקשן בקצב מסחרר. קבוצת הבריחה כללה שלושה רוכבים – יאקוב פוגלסאנג, קווין סימונס והמוביל במירוץ, וואוט ואן ארט. השלישייה וגם הדבוקה שמאחור התנהלו בקצב מהיר מאד, כ-50 קמ"ש בממוצע (מה שהתברר אח"כ כקטע החמישי המהיר אי פעם בטור). כ-65 ק"מ לסיום פוגלסאנג החליט לפרוש מהבריחה (גם עקב צרכי הטבע), וב-30 ק"מ לסיום,כשהדבוקה החלה לסגור על צמד הבורחים הנותרים, החליט ואן ארט שדי לו, וברח לחברו לבריחה. הבלגי המופלא החזיק מעמד עוד 20 ק"מ, תוך שבדבוקה זורקים עוד ועוד רוכבים מלפנים על מנת לתפסו, אך נתפס כ-10 לסיום. בשלב זה קיבלנו מספר טיפוסים קצרים בדרך לסיום, כשקבוצות ה-GC מובילות את הדבוקה. כ-5 ק"מ לסיום ראינו התקפה של אלכסי וויירמוז, אך הצרפתי הוותיק נתפס ע"י הפייבוריטים כק"מ לסיום. כאן ראינו ניסיון התקפה קצר של פרימוז' רוגליץ', אך הוא בעיקר שימש ככן השילוח של התותח הכבד ביותר בקבוצה – טאדיי פוגאצ'אר. פוג פרץ קדימה מתוך הקבוצה, ולא הסתכל אחורה עד שחצה ראשון את הקו, לפני כל החבורה (בפרט מייקל מתיוס ודויד גודו שהשלימו את הפודיום). הפייבוריט הגדול לזכייה במירוץ, הסופר כבר את הניצחון השביעי העונה, ניצל את שניות הבונוס גם כדי לעלות לעמדת ההובלה במירוץ, עמדה שספק אם ינושל ממנה. הוא כעת מוביל על פאולס (4+), וינגגארד (31+), ייטס (39+), פידקוק (40+), תומאס (46+), ולאסוב (52+), מרטינז (1:00+), בארדה (1:01+) וגודו (1:02+).

קטע 7 של היום מתחיל את פרק הטיפוסים הכבדים של הטור הנוכחי. הסיום שנקבל כאן הוא מהאלמותיים והזכורים בתולדות הטור -La Super Planche des Belles Filles, בתרגום חופשי מקפצת הבנות היפות (או האחייניות). ה"סופר" היא תוספת שהמארגנים הוסיפו לפני מספר שנים, כקילומטר נוסף לטיפוס הקשה גם כך. הפעם האחרונה שבה ראינו את הטיפוס הנ"ל הייתה בקטע הנג"ש המסיים בטור לפני שנתיים, אז הימם טאדיי פוגאצ'אר את פרימוז' רוגליץ' ואת כל ענף האופניים, כשזכה בצורה סוחפת בקטע ובכל הטור. היום פוג מגיע לקטע מעמדת הפייבוריט הברור, כאשר הוא אוחז בחולצה הצהובה אולי יום לפני שהוא היה אמור להשתלט עליה. לפי מה שראינו בטור עד כה, ובעצם בשנתיים וחצי האחרונות, כל תוצאה מלבד ניצחון ברור של הפנומן הסלובני תיחשב כאן להפתעה. שידור ביורוספורט 1 ב-13:50.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. תודה פאקו!
    לא כל כך הבנתי את היציאה לבריחה אתמול של פוגלאסנג – עד עכשיו היה נראה שהוא משתדל להישאר עם מועמדי הgc, אז עכשיו בריחה יום לפני ההרים?

    1. זה דוקא היה הגיוני. הסיום שם היה בטיפוס שיכל להתאים לו. מול חברי GC כבדים היה לו קשה, אבל אם הייתה שם בריחה גדולה עם הרכב מגוון, אולי הוא היה מצליח. ואן ארט די דפק לו את התכניות, כי זה הקטין את הבריחה ושם עליהם סימן מטרה ענקי. בגלל זה הוא גם פרש מהבריחה באמצע.
      מי שאני לא מבין מה עשה בבריחה זה דוקא ואן ארט. סיום הקטע הזה היה תפור עליו (מה שאפשר להגיד על הכל בערך). להזכיר, מי שזכה בסיום הזה בפעם שעברה היה סאגאן. גם אם לא היה זוכה, הוא היה לדעתי שומר על הצהובה בסיכוי מאד גבוה.

          1. אהלן עידו, זאת פעם שנייה (אולי שלישית?) שאני מגיב, ופעם שנייה שאתה פשוט חותך את מה שהגבתי. סביר מאוד שאני לא מאוד מבין בספורט, ועדיין נראה לי שאפשר בצורה נחמדה יותר, ואשמח אם זה יוכל להיות כך 🙂
            בכל מקרה, לא יכול להיות שהוא הלך לספרינט הביניים ואחרי שהשקיע כל כך הרבה בחר להישאר בבריחה כי מה כבר יש להפסיד עכשיו?

            1. אוי סליחה, לא התכוונתי.
              הכל יכול להיות – אני הבעתי את דעתי.

            2. 🙂
              תודה, מעריך את התגובה

  2. דוד תודה רבה סיכום נהדר
    מעניין מאיפה השם הזה הבנות היפות

    בכל מקרה מדובר בפונומן חדש
    סתם שאלה שאני שואל בגלל אמסטרונג
    מי ערב לנו שאין כאן עוד מקרה שכזה ?
    איך הבדיקות ביחס לעבר
    ובכלל האם יש אינדקציות ( גם שליליות ) לגביו ?

    1. קשור לאיזושהי אגדה על המקום. יכול גם להיקרא האחייניות (אותו צירוף מילים בצרפתית).
      לגבי החומרים האסורים, כמובן אף אחד לא מבטיח שאין דברים בגו, אבל עדיין הבדיקות הרבה יותר מחמירות מאשר בעבר, ודאי יותר מחמירות מכל ספורט אחר כיום. מאמין שאם יש סימום, הווא הרבה פחות בעל השפעה בהשוואה ל-EPO שלאנס והחברים בתקופתו צרכו (לאנס עצמו השווה את זה ל"דלק טילים" בביקור שלו פה בארץ לפני כמה שנים).

  3. עוד היום חצי גמר ווימבלדון
    מכיוון שרפא פרש קיריוס האוסטרלי המפוקפק כבר בגמר
    יריבו יקבע היום במפגש נובאק מול נורי הבריטי המדורג 9 בטורניר
    המפגש ב 15.00 אם השעה לא השתנתה
    לראשונה מזה כ 90 שנה יריב פורש מחצי גמר הטורניר
    ייתכן ולראשונה אצלי אדע כבר בשישי לפני שבת מה יהיה הגמר המשוחק בראשון

  4. באיטליה אנמיק ון פלאוטן מבססת את היתרון שלה למרות התרסקות 5 קילומטר לסיום. נראה שהיא החליטה לפרוש מוקדם מדי…
    בינתיים היחידה שמצליחה להישאר מספיק קרוב היא מי שמסתמנת כיורשת – מרתה קאבלי בעונת פריצה אדירה.

    1. היא לא רואה אף אחת ממטר במירוץ הזה. בת 39 להזכיר.
      קבאלי בהחלט נראית כמו יורשת ראוייה. לא הייתה רחוקה מלקחת את כל שלוש קלאסיקות הארדנים השנה. אנמיק קלקלה לה את התכניות ב-LBL.

  5. זה נראה שפוג משחק עם קבוצת גיל לא שלו.. איזה דומיננטיות. נראה שהוא לא ממש מזיע, וינוגרד כמעט נגמר שם.

    והשדר היה מדהים, ממש רחמים על לני 🙂

  6. למרות ארבעת הרוכבים לאינאוס בטופ 10 עכשיו מרגישים יותר מתמיד שהאסטרטגיה שלהם(אסטרטגית מוביסטאר) חלולה מעיקרה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט