אירועי דיומא – 06.07.2022 – אופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-111-2.png

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 5

קטע 4 של אתמול היה הקטע השטוח האחרון עד לסיום בשאנז אליזה, אך כלל מספר טיפוסונים בדרך. כמו בקטעים הקודמים, קיבלנו קבוצת בריחה קטנה, הפעם של שני רוכבים. אחד מאלה היה שוב הדני מגנוס קורט, שחיזק את אחיזתו בחולצה המנוקדת לאחר שעבר ראשון את כל הטיפוסונים, מה שאומר שיאחז בחולצה עד לקטע של יום שישי. קורט נתפס כ-40 ק"מ לסיום. חברו לבריחה, אנתוני פרז, שרד עד לטיפוסון האחרון, עשרה ק"מ לסיום, שם ראינו מופע של קבוצה גדולה אחת – יומבו-ויסמה. הקבוצה ההולנדית נקטה טקטיקה דומה לקטע הזכור העונה בפאריס-ניס, כשתקפה בכל העוצמה את העלייה. מי שנותר אחרון בחזית היה המוביל במירוץ, וואוט ואן ארט. הבלגי הנפלא ניער את אחרוני הרוכבים שישבו לו על הזנב, ופצח בבריחת נג"ש עד לקו, כשאף אחד מהמתחרים לא מצליח לתפוס אותו. הכוכב הבלגי מצליח סוף סוף להשיג את הניצחון המיוחל במירוץ הנוכחי (השביעי בטורים סה"כ), לאחר שלוש פעמים רצופות בהן הגיע שני. את הפודיום איישו יאספר פיליפסן (שטעה לחשוב כי ניצח בקטע), וחברו של ואן ארט לקבוצה, כריסטוף לאפורט. לפיכך ואן ארט הגדיל שוב את הפער שלו בהובלה במירוץ, והוא כעת מוביל על לאמפר (25+), פוגאצ'אר (32+), פדרסן (36+), ואן דר פול (38+), וינגגארד (40+), רוגליץ' (41+),ייטס וקונג (48+) ופידקוק (49+).

קטע 5 של היום הוא אחד הקטעים המדוברים בטור הנוכחי. גם היום זהו קטע שטוח בצפון צרפת, אלא שהתוואי שלו כולל 11 קטעי פאבה, הלקוחים ממירוץ פאריס רובה (אך ללא הסיום בעיירה רובה, לרבות הוולודרום שלה). מה שזה אומר זה שנקבל כאן קטע המגיע הישר מקלאסיקות הפאבה של האביב, לרבות הדינמיקה של הדבוקה, שאמורה להתפצל לקבוצות קטנות. הקטע אמור לתת קודם כל מאבק ראש בראש בין שני כוכבי הקלאסיקות הגדולים שהגיעו לכאן, מתיו ואן דר פול והמוביל במירוץ וואוט ואן ארט, שמעניין אם המאמץ שלו אתמול בסוף הקטע ישפיע על ביצועיו היום. טום פידקוק, הצלע השלישית במאבקי הסייקלוקרוס שכלל את הצמד הנ"ל, אמור לתת גם הוא הופעה כאן. הקטע יעניין גם שורה ארוכה של קלאסיקנים, ביניהם וולנס, סטויבן, פדרסן, טיונס, אסגרן, לאמפר, סאגאן, בואסון האגן וגם דגנקולב, זוכה המהדורה הקודמת של הקטע בסגנון הזה. אשר לחברי ה-GC, הרי שהקטע על הנייר לא אמור להוות פקטור עבורם, אך הוא בהחלט עשוי להתברר ככזה, בפרט אם מי מהם יסבול מתקלה מכנית או מהתרסקות כתוצאה מהמסלול הקשוח. שידור ביורוספורט 1 ב-14:25.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא tour-de-france-2022-stage-2-profile-e749fe2429.jpg

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 110 תגובות

  1. וואי וואי איזה קטע אש הולך להיות.
    mvp כבר סימן את הקטע הזה בשנה שעברה יומבו בטוח ישחררו לון ארט (אם היה ספק אז אתמול זו בהחלט אינדקציה) והזאבים ודאי ישחרו לטרף בתוך כל זה כל מתמודדי ה-GC ובעיקר פוג יעשו הכל ויתפללו לאלילת המזל לא לאבד את המירוץ ביום אחד.

  2. תודה רבה.
    נעבור לעדכון ווימבלדון (מישהו אמר ויני ג'ונס וואליד באדיר?) היומי. נדאל הוביל כבר 3:1 במערכה הראשונה, ברבע הגמר מול טיילור פריץ, לפני שהאחרון ניצח בחמשת המשחקונים הרצופים הבאים, תוך ניצול שני כלי הנשק המשמעותיים שלו, מכת הפתיחה וחבטת כף היד.
    כעת נדאל מוביל 3:0 במערכה השנייה.

          1. לא הוא רוכב חזק – אוהב בריחות.
            למען האמת אם אני לא טועה כשהוא לקח את הקטע האחרון שלו בוואלטה זה היה בספרינט אחרי בריחה על דה מארקי שאיתו בקבוצה עכשיו

            1. קיבלתי

  3. פעם ון דר פול מקדימה ופעם הוא מאחור.
    ממש van der Pol oscillator
    בדיחה של פיסיקאים
    .
    תודה פאקו ועידו וכל מי שעוזר במלאכה

  4. נדאל ניצח 7:5 במערכה השנייה וכעת נפתחת המערכה השלישית. ניק קיריוס מוביל בשתי מערכות על כריסטיאן גארין הצ'יליאני ברבע הגמר המקביל ונראה כי עשוי להכפיל את השמחה של בני ארצו.

  5. בבקשה הנה ציטוט נבחר…:
    "ישראל פרמייר טק חששה שהנקודות המועטות שהשיגה השנה יפגעו בה ויורידו אותה בדירוג לדרג המשני, אבל הניצחון היום יעניק לה נקודות חשובות שצפויות להבטיח לה הישארות בדרג הבכיר בסבב העולמי."

  6. ועוד אחד חביב (אבל לפחות מדויק – פשוט המינוח שעשע):
    גיא ניב, הנציג הישראלי של פרמייר טק, היה בקבוצת המתקשים וסיים במקום ה-121 הכללי מרחק של 9:24 דקות מהמנצח,

  7. ההשגות של פריטס זה משהו לא מעולם הזה, אי אפשר לראות את הכדור יש לו כל כך הרבה כוח שכמעט בלתי אפשרי להחזיר את זה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט