אירועי דיומא – 03.07.2022 – אופניים, שחמט וכדורסל

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 3

קטע 2 השטוח התנהל על מי מנוחות עד שני ק"מ לסיום. עד אז ראינו מתי מעט של בורחים, שנתפסו בקלות ע"י הדבוקה שהובלה ע"י קבוצות המאיצים. אלא ששני ק"מ לסיום ראינו התרסקות המונית, שערמה רוכבים רבים על הכביש, ביניהם הפייבוריט לזכייה במירוץ, טאדיי פוגאצ'אר. למזלם של פוג וכל האחרים, אף אחד לא נפגע בצורה משמעותית, וגם לא היה איבוד זמן, כיוון שההתרסקות הייתה בטווח שלושת הקילומטרים האחרונים. לבסוף קיבלנו כצפוי מיאוץ סיום המוני, בו הצליח פאביו יאקובסן להקדים את וואוט ואן ארט ומאדס פדרסן. ההולנדי, שלו זהו טור הבכורה, מסתמן עד כה כמאיץ הטוב ביותר בענף העונה. זהו ניצחון מלבב במיוחד המגיע שנתיים לאחר ההתרסקות המזעזעת שלו בטור של פולין, שלאחריה נדרש לשחזר את פניו. ואן ארט יתנחם בכך שעבר ללבוש את החולצה הצהובה (ואף שמר על הירוקה, מטרתו הראשית במירוץ). הוא כעת מוביל על לאמפר (1+), פוגאצ'אר (8+), גאנה (11+), פדרסן (12+), ואן דר פול (14+), וינגגארד (16+), רוגליץ' (17+), מולמה (18+) וטיונס (21+).

קטע 3 של המירוץ יהיה האחרון על אדמת דנמרק, ואחריו נקבל את יום המנוחה הראשון של המירוץ. כמו אתמול ומחר נקבל כאן קטע שטוח לחלוטין, הצפוי להסתיים במיאוץ המוני. יאקובסן ינסה להשלים שלוש משלוש לקוויק סטפ על אדמת דנמרק. ואן ארט ינסה לשפר במקום אחד את המיקום יחסית לשני הקטעים הקודמים. פיליפסן, יואן, גרונבייגן, פדרסן, דאינזה וסאגאן ינסו לזכות בניצחון ראשון. שידור ביורוספורט 1 ב-13:55.

תחרות המועמדים בשחמט סיבוב 13 / עמיחי קטן

אחרי 12 סיבובים, נדמה שכבר אפשר להספיד את הסיכוי שיאן נפומניאצ'י לא יהיה הזוכה בתחרות שירוויח מפגש חוזר נגד מגנוס קרלסן בקרב ישיר על אליפות העולם, כמובן בהנחה שמגנוס יופיע למפגש. אם אלוף העולם יחליט לוותר על הכתר משעמום, הרי שהמקום השני בתחרות הזאת הוא זה שיתחרה בנפו על אליפות העולם, ועל המקום הזה כבר יש קרב מאוד גדול.

בסיבוב הקודם, נפו ונקאמורה הלכו לתיקו מוכר בהגנת ברלין כשתוצאה כשכל תיקו מקדם את הסיכוי של סגן אלוף העולם להבטיח את מקומו בקרב הישיר שוב, דודה ופירוז'ה סיימו בתיקו בין שני המקומות האחרונים וראפורט סיבך את יותר את קרואנה עם תיקו שהרחיק אותו גם מנקאמורה ולירן שנמצאים במקומות 2-3. עם זאת, הקרב המעניין היה בין לירן לראדג'בוב, שם הסיני הגיע במומנטום נהדר של 3 ניצחונות רצופים, אך שגה בשלבים מוקדמים יחסית של המשחק ונכנע תוך 26 מהלכים.

המשחקים בסיבוב 13 (לבן-שחור):

נפומניאצ'י (8.5) – ראפורט (6):

נקאמורה (6.5) – דודה (5):

פירוז'ה (4.5) – דינג לירן (6.5):

רדג'אבוב (6) – קרואנה (6):

נפו יוכל לסגור עניין רשמית עם תיקו בלבן נגד ראפורט, ואחרי ששלשום הוא עשה זאת תוך דקות ספורות נגד נקאמורה, קשה לראות את ראפורט מסכים לאותו הסדר של תיקו בלי מאמץ, אבל באותה מידה קשה לראות את ראפורט מנחיל לנפו הפסד ראשון בתחרות. נקאמורה ולירן ייאבקו ישירות על המקום השני מחר, אבל קודם יצטרכו להתמודד עם דודה ופירוז'ה בהתאמה, כשהמשחק בין פירוז'ה בלבן ובין לירן בשחור עשוי להיות מעניין, והקרב בין רדג'אבוב לקרואנה הוא ההזדמנות האחרונה של מי מהם להיאבק על המקום השני, שכאמור עוד עשויה להיות לו משמעות.

מוקדמות אליפות העולם בכדורסל / עמיחי קטן:

20:30 ישראל – אסטוניה:

שתי הנבחרות עם מאזן של 2 ניצחונות ו-3 הפסדים, כמו גם פולין שגברו על ישראל 90- 85 בהארכה ביום חמישי. עוד קודם לכן, גרמניה תארח את פולין במשחק שבו ניצחון גרמני יעלה גם את ישראל וגם את אסטוניה לשלב הבא, ואילו ניצחון פולני יהפוך את המשחק הזה לקרב ישיר על המקום בשלב הבא כשהמפסידה תודח. דני אבדיה שנמצא במחנה אימונים אישי אצל דרו הנלן, כמו גם גבי צ'אצ'אשווילי שמשחק בליגת הקיץ במדי גולדן סטייט.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה פאקו!
    יש לדעתך סיכוי שיומבו ישתמשו ב"צוות ואן ארט" כדי לתקוף עם אחד מהמובילים הכלליים ביום גבעי/מישורי (נגיד איפשהו בימים 14-16, כשהמירוץ על הירוקה לקראת סופו)? אפשר להרוויח ככה מספיק זמן?

      1. קודם כל, מה שעידו אמר. אם נתחיל מהשאלה האחרונה שלך, אז כן – אפשר להרוויח כך מספיק זמן. קונטאדור זכה ככה בוואלטה של 2012 מול פוריטו (אחד המירוצים האלמותיים), כשתקף עם קבוצתו בקטע מעבר גבעי, אחרי שלא הצליח להפיל את פוריטו בקטעי הטיפוס. אבל יהיה מאד קשה לעשות את זה, בטח אם יהיו עוד מתמודדים מלבד פוג, שקבוצותיהם יתנו סיוע. בגלל זה גם קבוצות המובילים משתדלות להישאר בחזית אפילו בקטעים שלא תפורים עליהם. כשהדבוקה עבה, זה משהו שדי קשה להשיג. המצב הקלאסי לאמבוש הוא במקרה שיש רוחות צד חזקות. במקרה כזה הדבוקה דקה ונוצרים ספליטים, ואז אפשר לגמור למתחרה את המירוץ. זה כמעט מה שקרה לרוגליץ' בוואלטה לפני שנתיים, כשקוויק סטפ, מוביסטאר ועוד כמה קבוצות עשו לו אמבוש, אבל מה שהציל לו את המירוץ היה שקבוצת אסטנה (של לופז) הייתה איתו והצליחה להחזיק אותו בחיים. אבל זה משהו שההחלטה עליו היא פחות או יותר יום לפני כשיודעים מה מזג האוויר, ואז כמובן כל הקבוצות יודעות את זה. בקיצור – אפשרי, אך קשה.

    1. לא חושב שהוא יעשה את זה אבל אם כן זה יהיה די ביזיון אם קרלסן לא ישתתף. אם היה רוצה לעשות את זה בצורה הוגנת היה מודיע מראש באופן החלטי

  2. שני שיאים ישראלים חדשים נקבעו הערב במיאוצים הקצרים. דיאנה וייסמן קבעה בשוויץ 11.06 שניות במאה מטר וקיזזה בכך 16 מאיות משיאה הקודם. לא רחוק משם, בגרמניה, בלסינג אפריפה רץ 20.55 מאתיים מטר וחתך אף הוא 16 מאיות משיאו הוא.

            1. חושב שכולל, אבל לרוב נהוג "לזרוק חזה" כדי להפעיל מהר יותר את מדידת קו הסיום.

  3. למעט פוגלסאנג כל IPT החמיצו את הברייק וסיימון קלארק סיים אחרון בהפרש נקווה שלא נפצע ממש בהתרסקות הזו – לא נראה טוב. נחכה לדיווחים של הקבוצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט