אירועי דיומא – 04.07.2022 – שחמט

תחרות המועמדים בשחמט סיבוב 14 / עמיחי קטן

היום יתקיים הסיבוב האחרון של תחרות המועמדים, כאשר זהותו של המנצח יאן נפומניאצ'י כבר ברורה, והוא עשוי להיות הזוכה הראשון שלא מפסיד אף משחק בתחרות מאז אניש גירי ב-2016 שסיים את כל 14 המשחקים בתיקו והראשון מאז אנאנד שעושה זאת וגם מצליח לזכות בתחרות, אם כי בשנה שעברה הוא הפסיד במשחק האחרון וחסר החשיבות מבחינתו, כך שזה עוד עשוי לקרות גם הפעם.

ביתר המשחקים היה תיקו, למעט זה שבו נקאמורה הצליח לנצח את דודה ולהשיג יתרון של חצי נקודה על פני דינג לירן בקרב על המקום השני לקראת המשחק ביניהם היום. פירוז'ה בלבן אפילו הקריב רץ בתמורה לשני רגלים בשלבי הסיום נגד לירן, מה שלא מנע מהעמדה להיות שוויונית לחלוטין, רדג'אבוב וקרואנה נפרדו בתיקו ששומר על השוויון ביניהם במקומות 4-5, על אף שקרואנה השתמש בכ-45 דקות מהזמן שלו לעומת שעה וחצי במקרה של רדג'אבוב, ואת נפו כבר הזכרנו שהוא הצליח לכפות תיקו די פשוט בהגנה הסיציליאנית של ראפורט.

המשחקים בסיבוב 13 (לבן-שחור):

ראפורט (5.5) – רדג'אבוב (6.5)

קרואנה (6.5) – פירוז'ה (5)

דודה (5) – נפומניאצ'י (9)

לירן (7) – נקאמורה (7.5)

נפו גבר על דודה בסיבוב הקודם, והפולני, שגם הפסיד אתמול לנקאמורה, ישמח לסיים את הטורניר בצורה טובה יותר, אם כי אפשר להעריך שנפו יחפש תיקו מהיר ושנ"צ. ראפורט ורדג'אבוב יכולים להיכנס למאבק מסקרן בין שניים שלא מהססים לשחק אגרסיבי יותר מהרגיל, וקרואנה שגבר על פירוז'ה בכלים השחורים לא יתנגד לרשום "דאבל" על הצעיר שבמשתתפים, בעוד שפירוז'ה ירצה לפחות לברוח מהמקום האחרון. המשחק המרכזי של היום הוא בין היקארו נקאמורה ובין דינג לירן, כאשר הסיני ישחק בכלים הלבנים. המנצח יסיים במקום השני בתחרות, כשבמקרה של תיקו יהיה זה נקאמורה שיסיים שני.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אינדיאני, תודה רבה.
    הבוקר החלה בירושלים אליפות אירופה עד גיל 18 באתלטיקה. נועם ממו, אלוף ישראל לבוגרים ב-400 ו-800, הספיק, לפני כשעה, להעפיל לגמר השמונה מאות, שיערך ביום חמישי בערב, יום נעילת התחרות.
    ניתן לצפות באליפות בערוץ 55 וגם בקישור הבא:
    https://athletics.eurovisionsports.tv/event/43/european-athletics-u18-european-championships

  2. בקפיצה לגובה (בתוך קרב ה7) לנשים באליפות אירופה עד גיל 18, הקרואטית מנפצת שלוש פעמים את שיאה האישי ועוברת 1.87 מ' בנסיון הראשון. המאמן תפס את הראש

    1. תוצאות יפות. אחת הקופצות שתיקח חלק בקפיצה לגובה היא אנג'לינה טופיץ' הסרבית, שקפצה העונה כבר 1.96. טופיץ' היא בתם של דראגוטין (2.38 בקפיצה לגובה ואלוף אירופה ב-1990) וביליאנה, שהצטיינה בקפיצה המשולשת וזכתה בארד באליפות העולם ב-2009.

  3. בקטע השלישי בגירו דונה השועלות הותיקות אנמיק ון פלוטן ומאבי גרסיה משאירות אבק לכל שאר הפלואטון עם התקפה מוקדמת שרק מרתה קאבלי מצליחה להחזיק. בהמשך בטיפוס האחרון הם ניערו גם אותה כשון פלוטן לוקחת את הניצחון בסוף וחוץ מגארסיה וקאבלי כל השאר כמעט חמש דקות לפחות מאחור. פער עצום ועדיין לא הגענו להרים.

  4. ברומניה עוד אסון דירוגי ל-IPT כשבקטע המלך (טיפוס של 22.5 ק"מ על 6%) אלאוטי מבורה מגיע ראשון אבל ואנהוק מלוטו מגיע שני בזמן שבחורינו הטובים משתרכים מאחור…מחר לא צפוי הרבה שינוי למרות שיש נג"ש ועוד קטע קצר מה שאומר שלוטו יעשו כאן לא מעט נקודות ואנחנו כלום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט