אירועי דיומא – 26.06.2022 – אתלטיקה ושחמט

אליפות ישראל באתלטיקה / אלכס דוקורסקי

האליפות תתקיים ביומיים הקרובים באצטדיון "גבעת רם" שבירושלים, אשר יארח בשבוע הבא גם את אליפות אירופה עד גיל 18. מספר מקצועות יעמדו במוקד הערב הראשון עקב זהות משתתפיהם.

100 מטר נשים – דיאנה וייסמן, שמתאמנת תחת הדרכתה של אימה, אירינה, כבר השוותה לא מכבר את שיאה האישי, 11.25 שניות, ותשאף הפעם לשפרו. יריבתה המשמעותית ביותר צפויה להיות עדן פינקלשטיין, סטודנטית מאוניברסיטת הרווארד, שקבעה העונה 11.61. מאמנה של עדן בארץ הוא רוגל נחום, מטובי האתלטים הישראלים בכל הזמנים והשיאו הלאומי בקפיצה משולשת.

100 מטר גברים – בלסינג אפריפה בן ה-18.5 רץ העונה ב-10.36 ושיפר את השיא הישראלי במרחק הכפול (20.71). מטרתו של הספרינטר הבכיר של המדינה, שמאמנו הוא איגור בלון, תהיה לשפר את שיאיו במרחקים אלה.

קפיצה לגובה גברים – יונתן קפיטולניק בן ה-19.5 קפץ השנה כבר ל-2.30 ואף זכה להשתתף באחת מתחרויות "ליגת היהלום" (ברומא). נראה כי שיאו האישי עשוי להקנות לחניכו של אנטולי שפרן את ההשתתפות באליפות העולם (בהיותו מדורג גבוה מבין הקופצים), אך גם הוא, כמובן, ישמח לשפרו מול הקהל הביתי ולצד מתחריו-חבריו.

1500 מטר נשים – נראה כי תהיה התמודדות מעניינת בין שלוש אתלטיות מצטיינות: אדווה כהן, שיאנית ישראל ב-3000 מכשולים (9:47 העונה ו-4:16 השנה ב-1500) וחמישית באליפות אירופה האחרונה במרחק זה, סיון אוירבך (4:17 העונה), שמצטיינת גם ב-800 מטר, וכרואן חלבי, שיאנית ישראל באלף מטר (2:43.99), שרצה היטב גם 3000 מכשולים. שתי הראשונות לומדות במכללות בארה"ב ואילו כרואן, בוגרח טריה לתואר השני בטכניון, מתאמנת עם המאמן אהרון שבתייב ממכבי חיפה. אדווה כהן, צריך לציין, תרוץ, למעשה, באצטדיון הביתי שלה, כיוון שגדלה באגודת "אתלטי ירושלים", ולכן תשמח מאוד לניצחון ביתי.

400 מטר גברים – כאן נוכל לראות אתלט יוצא דופן בכשרונו, שנותר רק לקוות שימשיך להשתפר כך גם בעתיד הקרוב והרחוק יותר. נועם ממו בן ה-16 קבע לפני כשבוע תוצאה מעולה של 47.76 שניות, אחת הטובות ביבשת אירופה לגילו. נועם מצטיין גם במרחק הכפול, שבו יקח גם חלק באליפות אירופה עד גיל 18, ושיאו האישי עומד על 1:50.73. מאמנו של נועם הוא אמיר רמון, רץ מצטיין בעצמו, מאגודת הפועל עמק חפר. הספרינטר הבכיר של ישראל ב-400 מטר הוא ערן סיבוני, שרץ העונה 47.17 (ושיאו האישי הוא 46.80). בדומה לאדווה כהן, סיבוני גדל אף הוא בירושלים (שניהם אומנו על ידי רומן פרדמן) וכיום לומד בארה"ב.

האליפות תשודר בערוץ 55 משעה 19:30 בערב. כאן ניתן לראות את רשימות המשתתפים ולוח הזמנים.

עדכון מארה"ב: סידני מקלוכלין שברה את שיאה העולמי ב-400 משוכות, כשקבעה 51.41 (וקיזזה חמש מאיות, אם כך) בגמר האליפות הלאומית, שמהווה, כמיטב המסורת, את המבחנים של ארצה לקראת אליפות העולם, שתיערך בחודש הבא (האצטדיון של אוניברסיטת אורגון ביוג'ין מארח, ויארח, את שני האירועים הללו). האליפות מתעלה לרמה גבוהה מאוד, כרגיל, עם הדיפות של מעבר ל-23 מטר של ראיין קראוזר ומיאוץ מהיר מאוד למאה מטר, בו קבע פרד קרלי 9.77 שניות בגמר (רשימה חלקית בלבד, מטבע הדברים).

שחמט / הגולש שאול ת.

היום בשעה 16:00 סיבוב 8 בתחרות המועמדים בשחמט. אחרי יום פרוע, בו נפו וקרואנה ניצחו שוב והפכו באופן כמעט רשמי את התחרות למרוץ דו ראשי (לפי הניתוח של האתר Chess by the Numbers, הסיכויים שמישהו אחר משניהם ינצח עומדים על 2%.), אנחנו נכנסים לחלק השני של התחרות – שבעת המשחקים הבאים הם שיקוף של השבעה שקדמו להם, כשהצבעים מתחלפים: אם בסיבוב הראשון דינג לירן פתח בלבן נגד נפו, עכשיו נפו הוא זה שיקח את היוזמה בקרב הגומלין (כשהמשחק הראשון התווה באופן מוחלט את כיוון הטורניר עד עכשיו).
המשחקים הם להלן:
ראפורט בלבן נגד דודה.
יאן נפו… מול דינג לירן.
נקמורה-קרואנה בשחזור של דו-קרב האמריקאים.
עלירזה פירוז'ה נגד רדג'אבוב בקרב תחתית, בין אחד שהגיע ללא ציפיות כמעט ושני שנטל הציפיות כנראה הכריע אותו, לצערו של כל צופה אובייקטיבי.

אתמול, כאמור, היו לנו שתי הכרעות – נפו ניצח בשחור את ריצ'רד ראפורט, שוויתר על הזדמנות לתיקו מוקדם במהלך 14 ולא הצליח לעמוד בעוד התקפת בזק של הרוסי על אגף המלך שלו. אחרי משחק זהיר ומאכזב בדו-קרב האחרון מול קרלסן, נפומניאנצ'י (מחילה מראש אם טעיתי בכתיב…) חזר להראות לנו משחק חריף ודינמי, שכרגע נותן לו את ההובלה בטורניר וסיכוי טוב לעלות פעם שניה ברצף לדו קרב על אליפות העולם.הנצחון השני היה של קרואנה בלבן על רדג'אבוב, כשהאחרון ביצע שתי החלטות מפתיעות בפתיחה – במהלך השני שלו הוא שיחק 1e4 c5 2.Nf3 a6, צעד שכמעט ולא רואים ברמות האלה שגרם לקרואנה לחשוב הרבה מאוד; ואחרי הצרחה של הלבן לצד המלך, רדג'אבוב אחרי התלבטות ארוכה הצריח דווקא לצד המלכה, יוצר עמדה חדה ומסובכת לשני הצדדים. עם זאת, קרואנה שיחק מדויק ביותר במצב המורכב הזה, ויצא מה- middlegame עם רגלי עובר ורץ אקטיבי – שהביאו לו נצחון נוסף, שמשאיר את הפער בינו לבין נפו המוביל על חצי נקודה. מחר נזכה להתמודדות ראש-בראש ביניהם, שסביר מאוד שתכריע למעשה את הטורניר.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תוצאה נהדרת במיוחד של מקלוכלין לאור העובדה שהיריבה הגדולה שלה (דלילה מוחמד) נעדרה. בטווח של שנה לשבור את השיא שלוש פעמים – חסר תקדים לדעתי.

    1. נכון מאוד. כל ארבע ההתמודדויות האחרונות בין מקלוכלין למוחמד, החל מאליפות ארה"ב ב-2019 וכלה במשחקי טוקיו 2021, הניבו שיאי עולם. מוחמד היא, כזכור, אלופת העולם, ולכן קיבלה כרטיס חופשי לאליפות הקרובה, מבלי שתידרש לרוץ באליפות ארצה.

      חשוב גם לציין את ההשפעה של הנעליים החדשות בעלות סיבי הפחמן בסוליה, שמשמשים למעשה כקפיצים ותרמו רבות לשיפורי השיאים והעמקת איכות התוצאות במגוון המקצועות, הן על הכביש והן במסלול. השימוש בהן, על אף שהוסדר תחת כל מני תקנות לגבי גובה הסוליה, הוא לא פחות מ"סימום טכנולוגי", לעניות דעתי, ופסול מבחינות רבות מאוד.

    2. עד כמה שזכור לי באחת התחרויות של הדיימונד ליג הפרשן גלעד ויינגרטן אמר שהזוכים באליפות הקודמת מקבלים כרטיס חופשי להשתתפות באליפות הבאה.
      הנה קישור לתוצאות האליפות הקודמת שנערכה בדוחא ב-2019.
      https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D_%D7%91%D7%90%D7%AA%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94_2019

      כריסטיאן (100 מ'). כריסטיאן טיילור (קפיצה משולשת. חוזר מפציעה קשה שמנעה ממנו להתחרות בטוק(מוט) ודליילה מוחמד ב-400 משוכות.
      לגבי קולמן (100 מ') הוא נפסל בריצת הגמר במבחנים. לא ברור אם יש לו כרטיס חופשי או שהוא נאלץ להתמודד מחדש עקב ההשעיה שלו.

    3. 12.34 ש לראשונה, 12:35 שני' לשנייה – גמר 100 משוכות נשים מול רוח נגדית של 1.4-.

      מטורף מה שהלך שם.
      גם ב400 מ' גברים שניים ירדו חזק מה44 שניות עם תוצאת השנה בעולם.

      מה שהכי מדהים בעיניי זה שהאיצטדיון כמעט ריק. למישהו יש הסבר לזה?

  2. היום בשעה 16:00 סיבוב 8 בתחרות המועמדים בשחמט. אחרי יום פרוע, בו נפו וקרואנה ניצחו שוב והפכו באופן כמעט רשמי את התחרות למרוץ דו ראשי (לפי הניתוח של האתר Chess by the Numbers, הסיכויים שמישהו אחר משניהם ינצח עומדים על 2%.), אנחנו נכנסים לחלק השני של התחרות – שבעת המשחקים הבאים הם שיקוף של השבעה שקדמו להם, כשהצבעים מתחלפים: אם בסיבוב הראשון דינג לירן פתח בלבן נגד נפו, עכשיו נפו הוא זה שיקח את היוזמה בקרב הגומלין (כשהמשחק הראשון התווה באופן מוחלט את כיוון הטורניר עד עכשיו).
    המשחקים הם להלן:
    ראפורט בלבן נגד דודה.
    יאן נפו… מול דינג לירן.
    נקמורה-קרואנה בשחזור של דו-קרב האמריקאים.
    עלירזה פירוז'ה נגד רדג'אבוב בקרב תחתית, בין אחד שהגיע ללא ציפיות כמעט ושני שנטל הציפיות כנראה הכריע אותו, לצערו של כל צופה אובייקטיבי.

  3. אתמול, כאמור, היו לנו שתי הכרעות – נפו ניצח בשחור את ריצ'רד ראפורט, שוויתר על הזדמנות לתיקו מוקדם במהלך 14 ולא הצליח לעמוד בעוד התקפת בזק של הרוסי על אגף המלך שלו. אחרי משחק זהיר ומאכזב בדו-קרב האחרון מול קרלסן, נפומניאנצ'י (מחילה מראש אם טעיתי בכתיב…) חזר להראות לנו משחק חריף ודינמי, שכרגע נותן לו את ההובלה בטורניר וסיכוי טוב לעלות פעם שניה ברצף לדו קרב על אליפות העולם.
    הנצחון השני היה של קרואנה בלבן על רדג'אבוב, כשהאחרון ביצע שתי החלטות מפתיעות בפתיחה – במהלך השני שלו הוא שיחק 1e4 c5 2.Nf3 a6, צעד שכמעט ולא רואים ברמות האלה שגרם לקרואנה לחשוב הרבה מאוד; ואחרי הצרחה של הלבן לצד המלך, רדג'אבוב אחרי התלבטות ארוכה הצריח דווקא לצד המלכה, יוצר עמדה חדה ומסובכת לשני הצדדים. עם זאת, קרואנה שיחק מדויק ביותר במצב המורכב הזה, ויצא מה- middlegame עם רגלי עובר ורץ אקטיבי – שהביאו לו נצחון נוסף, שמשאיר את הפער בינו לבין נפו המוביל על חצי נקודה. מחר נזכה להתמודדות ראש-בראש ביניהם, שסביר מאוד שתכריע למעשה את הטורניר.
    אי"ה אנסה לכתוב בהמשך על שני המשחקים האחרים אתמול – נקמורה ופירוז'ה יצאו עם תיקו בשחור מול דודה ולירן, בהתאמה.

  4. קרואנה פרש עקב דוחק זמן (למרות שהתקרב אך לא הצליח לצאת מהבור העמוק שהיה בו לפני כן) ועכשיו מפגר בנקודה שלמה אחרי נפו

  5. סיכום זריז למשחקי היום:
    נפו-לירן הגיעו לתיקו מהיר במיוחד.
    ראפורט ניצח את דודה (פעם ראשונה ששניהם מגיעים להכרעה במשחק).
    נקמורה הצליח לתרגם יתרון נאה מול קרואנה לנצחון, אחרי שהוא כמעט נשמט מתחת ידיו.
    פירוז'ה ורדג'אבוב נפרדו בתיקו, אחרי משחק ארוך וברובו סטטי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט