אירועי דיומא – 27.06.2022 – טניס, שחמט ושחייה

טניס / עמיחי קטן:

טורניר ווימבלדון:

הטורניר היוקרתי של השנה יוצא לדרך היום, כאשר לראשונה מאז 1998, הטורניר ישוחק ללא השתתפותו של האלוף 8 פעמים רוג'ר פדרר השוויצרי, וגם לראשונה מאז 2008 כשפדרר לא מחזיק בשיא תארי הגראנד-סלאם, בו מחזיק כעת רפאל נדאל עם 22. כמו כן, מארגני הטורניר אסרו גם על השתתפות טניסאים רוסים ובלארוסים, מה שהוביל לכך שהשנה לא יחולקו נקודות דירוג בטורניר. למעשה, 2 הראשונים בעולם, דניל מדבדב הרוסי וסשה זברב הגרמני, לא ישתתפו בטורניר, כאשר זברב נפצע במהלך המשחק נגד נדאל בחצי גמר הרולאן גארוס לפני כמה שבועות.

כמו כן, לאחר שגמר 2019 הוכרע בשובר שוויון אחרי שוויון 12 במערכה החמישית, הוחלט השנה לשנות גם את הכללים האלה ובשוויון 6 במערכה החמישית, תרחיש נפוץ יותר על הדשא של ווימבלדון מאשר בטורנירי הגראנד סלאם האחרים, יתקיים שובר שוויון עד 10, בדומה למה שהיה בשנים האחרונות באליפות אוסטרליה. נעבור עכשיו לכמה משחקים מרכזיים שיתקיימו היום:

גברים:

15:30 במגרש המרכזי: נובאק דג'וקוביץ' (1) – סון-וואו קיון: האלוף ב-3 הטורנירים האחרונים ו-5 מ-6 האחרונים, שהחמיץ את הגמר רק פעם אחת מאז 2012, יפתח את הטורניר נגד המדורג 75 בעולם מדרום קוריאה.

משחק שלישי במגרש המרכזי: אנדי מארי – ג'יימס דאקוורת': אלוף 2013 ו-2016 ויקיר הקהל הבריטי ממשיך במסע הקאמבק שלו בסבב, על אף שהתוצאות לא מרשימות ביחס לשחקן שדורג ראשון בעולם לפני כמה שנים. מארי העפיל לגמר בשטוטגרט, שהיה הראשון שלו מאז 2019, אבל נפצע במהלך ההפסד בגמר לברטיני ונאלץ להיעדר מטורניר קווינס. הוא כן העפיל לדירוג שיא מאז 2018, וכיום הוא מדורג 51 בעולם.

משחק שני במגרש 1: קרלוס אלקראז (5) – יאן-לנארד שטרוף: הסנסציה הספרדית הצעירה אלקראז יפתח את ה"אולד-אינגלנד" הראשון שלו בתור המדורג 5 בטורניר, ועם הגרלה לא פשוטה בכלל בדמות שטרוף שהגיע בעבר לסיבוב שלישי-שמינית גמר של סלאמים, פאביו פוניני האיטלקי בסיבוב השני ויאניק סינר/סטן וואורינקה/ג'ון איזנר בשמינית הגמר, עוד לפני המפגש התיאורטי עם דג'וקוביץ' ברבע הגמר. יהיה מעניין לראות אותו בטורניר גדול מחוץ לחימר.

משחק שלישי במגרש 2: יאניק סינר (10) – סטן וואורינקה: סינר בן ה-20 פתח את השנה עם רבע גמר סלאם שני בקריירה באוסטרליה ולאחרונה הגיע לשמינית הגמר ברולאן גארוס. מולו יעמוד השוויצרי שאם יזכה אי פעם בווימבלדון יהפוך ליחיד מבני אותו הדור שאינו דג'וקוביץ' או נדאל (פדרר זה דור אחד קודם) שמשלים סרייה של כל הרביעייה. בשיאו הגיע סטן לרבע הגמר פעמיים ב-2014-5, והפסיד לפדרר וגאסקה בהתאמה, והוא יקווה לעבור את הסיבוב השני בווימבלדון, לראשונה מאז 2015.

נשים:

משחק שני במגרש המרכזי: אמה רדוקנו (10) – אליסון ואן-אויטואנך: הבריטית הבכירה בסבב הנשים תעלה למגרש המרכזי מיד אחרי דג'וקוביץ' ולפני סר אנדי מארי, ותקווה לשפר את ההישגים שלה מהשנה, כשבשני הסלאמים הראשונים היא הודחה בסיבוב השני. אלופת ארה"ב העפילה בשנה שעברה לשמינית הגמר, והיא תקווה לפחות להישג זהה, כשבשמינית היא צפויה להיתקל בדניאלה קולינס, המדורגת 8 בעולם וסגנית אלופת אוסטרליה.

משחק שלישי במגרש 1: אנג'ליק קרבר (15) – קריסטינה מיאדנוביץ': אלופת 2018 וסגנית 2016 העפילה לחצי הגמר בעונה שעברה, כך שעל אף שהיא קצת התרחקה מהטופ העולמי, מדובר בשחקנית שבווימבלדון תמיד יכולה להגיע רחוק. במקרה שלה, מפגש שמינית גמר פוטנציאלי נגד אונס ג'אבור, המדורגת 3 בעולם, צפוי להיות מרתק.

שחמט / עמיחי קטן:

במשחקי הסיבוב השמיני אתמול, נפו בלבן הלך על תיקו מהיר עם דינג לירן, פירוז'ה ורדג'אבוב סיימו משחק מפרך של 7 שעות ויותר מ-90 מהלכים בתיקו, לאחר שרדג'אבוב הצליח לכפות חזרה בסופו של דבר, והיו לנו גם שני משחקים עם הכרעה. ראפורט בלבן הצליח לנצח את דודה ונקאמורה הצליח לגבור על קרואנה ולהתקרב קצת לצמד המובילים.

המשחקים בסיבוב 9 (לבן-שחור):

קרואנה (5) – נפו (6)

פירוז'ה (3) – ראפורט (4)

רדג'אבוב (3) – נקאמורה (4.5)

דינג לירן (3.5) – דודה (3)

המשחק המרכזי הוא כמובן "משחק העונה" בו קרואנה בלבן ינסה להתאושש מההפסד לנקאמורה ולהשתוות לנפו בפסגה. נקאמורה וראפורט מגיעים אחרי ניצחונות וישחקו שניהם בכלים השחורים, כשניצחון של קרואנה אולי יכול גם להכניס אותם למאבקי הצמרת, פירוז'ה, רדג'אבוב ודודה יקוו לברוח מהמקומות האחרונים במידת האפשר ודינג סיים בתיקו את כל אחד ממשחקיו מאז ההפסד בלבן לנפו בסיבוב הראשון, כך שיהיה מעניין לראות האם הוא יגדיל את הסיכונים שהוא לוקח בימים הקרובים.

שחייה / עמיחי קטן:

אליפות העולם במים פתוחים:

היום יתקיים המשחה ל-5 קילומטרים, גם אצל הגברים וגם אצל הנשים. אצל הנשים יש גם נציגות ישראלית בדמות אווה פביאן, שעלתה לארץ בשנת 2017. ב-2010, בימים שפביאן ייצגה את ארה"ב, היא זכתה באליפות העולם במשחה הזה, אבל באליפות העולם שעברה לפני 3 שנים היא סיימה במקום ה-27 בלבד.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. IPT שורדים את סופ"ש האליפויות הארציות יפה ואפילו בפלוס לאחר האליפות בקנדה אתמול. המינוס היחידי שבייק אקסצ'יינג שוב עברו את לוטו אבל זה עוד יכול להשתנות מלא פעמים עד סוף העונה.

            1. תמיד היינו טובים בבית הניחומים

            2. שאלה אחרונה, מה קובע את היתרון הזה?

            3. הניקוד בשנה האחרונה. יש שני ווילקארדס למעשה אבל לאחת הפרוקונטיננטלס יתרון בלתי סגיר.

            4. תודה

            5. חכה לפאקו הוא ייתן תדריך מלא בקרוב…

  2. מעט על אליפות ישראל. אמש, ביומה הראשון, נקבעו מספר תוצאות בולטות. דיאנה וייסמן שיפרה בשלוש מאיות את שיאה האישי והישראלי במאה מטר, כשקבעה 11.22 שניות בחצי הגמר. היא ניצחה גם בגמר כשעברה את המרחק ב-11.28. סביר מאוד להניח ששיאה האישי יספיק לה להעפיל לאליפות העולם. בלסינג אפריפה בן ה-18.5 ניצח במאה מטר וסיים עם 10.34, שיא אישי וישראלי עד גיל 23.
    חנה מיננקו קבעה את תוצאת השנה שלה בקפיצה המשולשת, 14.15מ', וניצחה בתחרות.
    יונתן קפיטולניק ניצח בתחרות הקפיצה לגובה, כשעבר 2.27. אלוף העולם לנוער ניסה לעבור 2.31, ובכך לשבור בס"מ אחד את שיאו האישי, אך לא הצליח הפעם. יונתן הפגין קור רוח בתחרות, כשעבר שני גבהים, 2.16 ו-2.27, בנסיון השלישי.
    צעיר המנצחים היה נועם ממו בן ה-16, שזכה בתואר הלאומי ב-400 מטר עם שיא אישי נהדר של 47.63, שהקנה לו גם את השיא הלאומי לנוער, עד גיל 20.

  3. האירועים הבולטים הערב יהיו בריצות הגברים. בלסינג אפריפה מחזיק כבר בשיא הישראלי לבוגרים במאתיים מטר, 20.71. לאור כושרו ותוצאתו אתמול, בחצי המרחק, לא מן הנמנע כי יוכל להמשיך בקיזוז שיאו.

    נועם ממו, אלוף ישראל הטרי ב-400, ירוץ הערב במרחק הכפול, כששיאו האישי והלאומי לנוער עומד על 1:50.83. רק ארבעה ישראלים ירדו מ-1:50 וייתכן שנראה את נועם בן ה-16 פורץ את הגבול הזה, לקראת הישגים הרבה יותר גדולים בעתיד.

  4. תודה לעמיחי על ההתייחסות לתוצאות אתמול והמשחקים שצפויים לנו היום. אני אוסיף קצת על דבריו בנוגע למשחקים אתמול, שהציגו לנו ארבעה סגנונות שונים לגמרי.
    אחרי שני נצחונות רצופים, ולפני המשחק הגורלי מול קרואנה שדולק בעקביו, נפו רצה לצאת מהמפגש עם דינג עם תיקו פשוט ולא יותר. הוא פתח בלבן עם ווריאציה מוכרת היטב בפתיחת ארבעת הפרשים, שברמות הגבוהות מובילה באופן כמעט בלתי נמנע לתיקו ביוזמת הלבן. דינג לירן, שעוד לא זכה לנצחון אחד בטורניר, ניסה קצת לסבך את העמדה ולהוציא משהו מהמשחק הזה; אבל נפו הלך על החלפות של כל הכלים הכבדים, והם נפרדו בתיקו אחרי משחק שלקח פחות משעה (!).

  5. שני האירופאים הצעירים של התחרות, ראפורט ודודה, נפגשו במשחק חריף. ההונגרי הלך על ווריאציה נדירה בפתיחת ארבעת הפרשים, וארגן במהירות התקפה על אגף המלך של השחור. למרות שדודה יכל, לפי המחשבים, להחזיק את העמדה, הוא ביצע כמה בחירות שהיו קצת פחות ממושלמות ומול הלחץ המתמיד של ראפורט נכנע במהלך 29.

  6. נקמורה בלבן קיבל הזדמנות לפצות על ההפסד שלו בסיבוב הראשון מול קרואנה, ועם שילוב של הכנה מצוינת וניצול מדויק של היתרונות שלה בהמשך הוא הצליח לנקום, מגדיל את הפער בין קרואנה לנפו שבמקום הראשון לנקודה שלמה. הלבן הקריב צריח ורגלי תמורת רץ ופרש, ואחרי כמה מהלכים מדויקים ולחץ זמן שאליו קרואנה נכנס הצליח ליצור יתרון קטן אך מובהק. עם זאת, קרואנה לא וויתר; במשך יותר משלוש שעות הוא נלחם על עמדה מופסדת וניצל יפה חוסר דיוק של נקמורה, עד שבסוף אפסו יכולות התמרון שלו והוא נכנע. ההחלטה של האיטלקי להמשיך במאבק עלולה להיות קריטית בהמשך, כשהוא מגיע למשחק המכריע מול נפו מותש אחרי שש שעות משחק (כשיאן, כאמור, ביצע תיקו מהיר וקל שנתן לו זמן למנוחה והכנות) ומתוסכל אחרי ההפסד שבסופן.

    1. דווקא הקטע המצחיק שנקאמורה עשה בטעות מהלך עם הפרש שחרג מההכנה שלו (במקום המהלך שהמחשב ממליץ עליו או המהלכים המומלצים אחריו) וזה מה שהוציא לגמרי את קרואנה מאיזון וגרם לו לחשוב מלא זמן

  7. המשחק שנגמר אחרון היה בין עלירזה פירוז'ה לטימור רדג'אבוב, כשלפניו הם חלקו את המקום האחרון בתחרות. מול הגנת ברזל של האזרבייג'אני, פירוז'ה ניסה שוב ושוב לנצל את מרחב התמרון העדיף במעט שהיה לו; יותר משבע שעות נמשך המשחק, כשרדג'אבוב מסכל פעם אחר פעם את המאמצים של הלבן ומקדם אט אט את המלך האקטיבי שלו, עד שאחרי 93 מהלכים ועם לחץ זמן מתמיד הצרפתי-איראני הרים ידיים והם הסכימו על תיקו, מרשים אך מאכזב.

  8. אחרי הניצחון המדהים אתמול באליפות בריטניה מארק קאבנדיש יישאר מאוכזה כשלא ייקבל צ'אנס לשיא הניצחונות בטור – הזאבים הולכים אול אין על יאקובסן ובצדק. גם אלאפיליפ שעדיין לא התאושש מההתרסקות הביא בLBL בחוץ וגם פלוריאן סנשל האלוף הצרפתי הטרי.

  9. נפו ונקאמורה מסיימים בתיקו (לא ראיתי) והפער נותר על נקודה
    פירוז'ה מנצח את ראפורט בלבן
    רג'אבוב מנצח את נקאמורה בלבן
    דינג ביתרון משמעותי מול דודה בלבן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט