תחושות ראשונות NBA דראפט 2022/ יהונתן גזלה

דראפט 2022 הסתיים, אך המילה "סיכום" גדולה עלי. לכן אקרא לזה 'תחושות ראשונות' מכיוון שאני מודע לכך שלא ניתן לשפוט מהלכים, ללא התייחסות לשאר המהלכים העתידיים שייעשו בפרי אייג'נסי הבא עלינו לטובה. זה היה אחד הדראפטים הכי מבולגנים. המהפך בו נבחר באנקרו ראשון לאחר שכבר תקע יתד במקום השלישי במוקים, יישאר סיפור שלא בטוח שנדע מה מאחוריו. אחר כך היה הטרייד בין שארלוט לדיטרויט, או שאולי לניו יורק או בסוף עבר דרך ניו יורק, אסף את הגופה של קמבה וירד חזרה לדיטרויט…

קשה לעשות סיכום מאקרו לדראפט אך היו כמה תופעות מאוד מעניינות:

  1. הליגה הביאה חוסר אמון בגארדים נמוכים. העובדה שקנדי צ'נדלר נתן עונת פרשמן מהסרטים בטנסי ונבחר אחרי דלן טרי, גארד ענק מאריזונה שהיה השחקן הרביעי הטוב בקבוצתו, אנדרו נמהארד סניור בן 22 שקלע 8 נקודות למשחק בגונזגה וטייטיי וושינגטון שלא שיחק הרבה בעמדה אומרת משהו. העידן בו פוינט גארד שנושק ל-0'6 פיט, יקבל מושכות להוביל קבוצה יגמר עם כריס פול.
  2. הליגה חושבת שאפשר להחליף כל שחקן בווינג. כמות הווינגים בין הגבהים 5'6 – 8'6 שנבחרו בסיבוב הראשון מטורפת. נכון שמדי פעם קיבלנו איזה מארק ווילאמס וקסלר אדוורדס. ונכון שהשלישיה הראשונה כולה גבוהה. אך קבוצות התחמשו במוטות ידיים מהלכות כאילו צריך ימ"חים מלאים בהם לקראת מלחמת הפלייאוף הבאה.
  3. מלחמת הסקופים של שאמס ו-ווג' בליל הדראפט, הרסה לצופים הרבה מהדרמה בשידור החי. הרשת התמלאה בתגובות נגד, כולל ספאמים המוניים שהטוויטים של השניים קיבלו בליל הדראפט. העלבון של ווג' כשגילה כמעט עם כולם מי הנבחר הראשון והריצה שלו לאולפן, כדי להרוס את ההפתעה לצופי הטלוויזיה, הוציאה צד מאוד מכוער שלו.

אבל ברשותכם, אחזור ללחם והחמאה של הסיכום והוא אסופה של תחושות ראשוניות, שעוד אשנה את דעתי עליהם כמה פעמים בעתיד. הוספתי לסיכום הבחירות גם החתמות של שחקנים שלא נבחרו בדראפט לבסוף. חלקם על חוזים קצרי טווח, כך שלא בטוח שייקלטו ברוסטר, אך הוספתי בשביל הסדר.

אגב סדר, זה לא לפי דירוג של מנצחות/מפסידות הדראפט אלא יותר לפי רמת העניין של לכתוב על הקבוצה.

דטרויט פיסטונס

תחושת בטן ראשונה: מנצחת גדולה. 2 טאלנטים נהדרים שמשלימים לה בנייה מהירה
בחירות: ג'יידן אייבי (#5), ג'לן דורן (#13), גבריאלה פרוצ'ידה (#36),

ג'יידן אייבי זו הבחירה שרצו מלכתחילה. גארד אקספלוסיבי, שב-NBA נראה באמת מה הוא שווה כשיש סביבו ריווח. קייד מוריד ממנו את האחריות הבלעדית להיות מוביל כדור. הקליעה מבחוץ תהיה בסימן שאלה והיא תכתיב לאורך זמן אם הצמד יהיה רק כיפי לצפייה או שמדובר בצמד שיצמח להיות בטופ של הליגה עוד כמה שנים. אייבי הוא אחד החותכים הכי מוכשרים בדראפט. הוא לא רק מהיר עם הכדור, אלא יודע להיכנס לצבע ולקבל כדורים, אך בשביל זה הרחבות צריכות להיות פנויות. לגבי דורן דיטרויט ניצלו הזדמנות נפלאה לקאפ המיותר שלהם כשלקחו את ה-9 מיליון של קמבה וויתרו על בחירה בשנת 2025. כעת יש להם מספיק גם להנחית את אייטון או ברידג'ס, אך אם לא, דורן יוכל להתבשל לאט כאשר ביף סטו ואולי באגלי יכולים להמשיך לתת דקות בעמדה 5. גבריאלה פרצ'ידה האיטלקי בן ה-20 מבולוניה הוא גארד אקספלוסיבי עם קליעה לא רעה. עוד אין לו שליטה טובה בכדור, אך היכולת שלו לתקוף סגירות יכולה להפוך אותו לשחקן רוטציה טוב די מהר.

יוסטון רוקטס

תחושת בטן ראשונה: וואו, ככה עושים דראפט
בחירות: ג'בארי סמית' ג'וניור (#3), טארי איסון (#17), טייטיי וושינגטון (#29)

הרוקטס כנראה נכנסו לתוך הלילה בציפייה להנחית את באנקרו וסיימו במקום זאת עם סמית'. וזה לא דבר רע. סמית' עדיין עונה על הצורך בפאוור פורוורד ונותן לרוקטס שחקן שבהווה יהיה שחקן TWO WAY עם יד קטלנית. מצד שני מאפשר לג'יילן גרין יותר ריווח בצבע. איסון שנבחר ב-17 הוא ווינג עם נתונים מדהימים. נכון שקיי ג'יי מקדניאלס ומרטין גו' הם גם ווינגים כאלה, אך איסון מביא גם קליעה מבחוץ ויכולת מתקדמת בהרבה לתקוף את הטבעת. ההבלחה שהנחיתה לרוקטס את טייטיי וושינגטון מאוד הרשימה אותי. מדובר על שחקן סופר מוכשר שהיה ראוי בעיני לטופ 14. אם KPJ ייראה לא טוב בסכמה הקבוצתית, הרוקטס יוכלו להיפטר ממנו לטובת שחקן שהוא קבוצתי בהרבה למרות שפחות מוכשר ממנו.

השלישיה של יוסטון. טייטיי עם תסרוקת יזהר כהן


אוקלהומה סיטי ת'אנדר

תחושת בטן ראשונה: פרסטי רואה דברים שאני לא תמיד מבין. אבל קטנתי
בחירות: צ'ט הולמגרן (#2), אוסמן דיינג (#11), ג'ילן וויליאמס (#12), ג'ילן וויליאמס (#34)

כל האנליסטים מהללים את הת'נדר על הבחירות האמיצות והיוצאות דופן. עם צ'ט אין לי בעיה. אני באמת ובתמים מאמין בו כשחקן משמעותי מאוד בליגה בשנים הבאות. חסר לו את האגרסיביות והמנהיגותיות כפי שראינו השנה גם מאוון מובלי. כל עוד לא יהפוך לשחקן הכי טוב בת'נדר יתקשה לקרוא תיגר על SGA וג'וש גידי ולקבל כמות מספקת של כדורים איפה שהוא באמת קטלני: מבחוץ אל תוך הצבע. בחדירה או בחיתוך. צ'ט לא הראה מספיק את השליטה המדהימה שלו בכדור ויש לי תחושה שנראה זאת מהר בת'נדר. רק מי שצפה בו בתיכון מבין למה הוא באמת מסוגל. דיינג זו בחירת אפ סייד נטו. הוא בתהליך שיפור מדהים. החל את השנה בניו זילנד באופן מזעזע, וסיים אותה מצוין. באימוני הדראפט כבר פתח עינים ללא מעט קבוצות. בפועל הוא עלה לת'נדר ב- 3 בחירות עתידיות. מקווה שהוא שווה את זה.. ג'ילן ווילאמס, ההוא מסנטה קלרה, הוא פרוספט מאוד מוכשר שמוכן לתרום מיידית עם מוטת ידים פסיכותית של 2'7 על 5'6. הוא שיפר את הקליעה ויכול להפוך לשחקן רוטציה משמעותי בהמשך. הסנטר ג'ילן ווילאמס מארקנסו נבחר בבחירה 34. הוא סנטר מעט נמוך (8'6), אך מאוד פעיל על הלוחות וסוחט עבירות תוקף מדופלם. לדעתי לא יכנס לרוטציה אלא יבלה בג'י ליג.

אורלנדו מג'יק

תחושת בטן ראשונה: ככה בוחרים בחירת דראפט ראשונה
בחירות: פאולו בנצ'רו (#1), קיילב יוסטן (#32)

למג'יק יש הגנה מצויינת עוד לפני שאייזיק חוזר. הם צריכים מנהיג אמיתי שיחבר את כל החלקים ואישיות מספיק חזקה בכדי ליצור היררכיה ברורה ברמה ההתקפית. פאולו בדוק, לקח קבוצת פרוספקטים מוכשרת שחלקם נכשלו עם שנה קודם, וסחב אותם על גבו עד להופעת פיינל פור נהדרת. הוא לא עשה זאת באופן דומה לכרמלו אנטוני עם סירקיוז, אלא שיתף את חבריו, בכך שניהל את המשחק והזיז את הכדור. הוא פשוט היה אגרסיבי. שחקנים צמחו לידו ו-5 משחקני דוק נבחרו בדראפט הזה. שאר חלקי המג'יק מתאימים. פרנץ ווגנר הוא פרטנר נהדר מכיוון שהוא אולר שווצרי. הוא יכול לנוע לכל כיוון שתרצה ולבצע כל מה שנדרש. וונדל קרטר כאילו נולד לשחק ליד פאולו כאשר שניהם מוסרים מצויינים לשחקני פנים. שאלת השאלות היא קליעה מבחוץ. מרקל פולץ גורם למג'יק להיראות טוב יותר. המאזן איתו כשהוא לא פצוע הוא כמעט 50%. אבל בין מרקל לסאגס המג'יק בבעיית קליעה. בשביל עניין זה נבחר קאלב יוסטן למרות העונה המאכזבת במישגן. יוסטן שיחק עם קייד, מודי, בארס ודיירון שארפ בקבוצת התיכונים הטובה בכל הזמנים בעיני. שם לפני שנתיים בכיתה י"א הוא לא נפל ברמתו והיה על תקן פיור שוטר כמו של פעם. הוא לא אתלטי אבל גבוה מאוד לשוטינג גארד (8'6)

סן אנטוניו ספרס

תחושת בטן ראשונה: הספרס בונים אימפריית הגנה עם כמה יוצרים צעירים מעמדות הגארד
בחירות: ג'רמי סוצ'אן (#9), מלאקי ברנהאם (#20), בלייק ווסלי (#25)


סוהן הפולני\אנגלי, הוא נוכחות הגנתית סופר מגוונת. הוא לא נמדד סטטיסטית אבל איכשהו כשהוא על המגרש, דברים טובים קורים. יכול לשחק עם יעקב או כסמול בול 5 לצד קלדן. סוהן לא מאוד מפותח מבחינת יצירת מצב קליעה, אך הוא מוסר מצויין ויבצע פעולות דריימונד גריניות כדי להטריף את היריבות. בקיצור צבע לא חסר (במיוחד לא בשיערו הצבעוני). ברנהאם היה אחלה מציאה במקום ה-20 כאחד מהסקוררים הטהורים הטובים ביותר. הבעיה היא שהוא נע בין משחקים מדהימים למשחקים רעים או בינוניים. ווסלי גארד גבוה עם מידות כמו שסקאוטים אוהבים. יש לו כלים התקפיים משוכללים שכשזה עובד זה נראה מדהים, אבל הוא הציג מספרים מאוד מדאיגים שנה שעברה (למרות שהשתפר לקראת הסוף). בגלל גילו הצעיר זה ייסלח, והספרס ינסו לבנות עליו כגארד בעל פוטנציאל הגנתי והתקפי שעולל לבצע קפיצה בהמשך. אני פחות אוהב את ווסלי מכיוון שהוא מזכיר לי את קליאן הייז. בהיילייטס היה נראה כמו ג'יימס הארדן הצעיר אך על כל מהלך כזה ביצע 3 רעים.

סוהן -הכוכב הבא של הספרס או חבר פוטנציאלי לקנדל ג'נר

ניו אורלינס פליקנס

תחושת בטן ראשונה: הפליקנס הופכים לקבוצה הגנתית מפחידה
בחירות: דייסון דניאלס (#8), אי.ג'יי. לידל (#41)


הפליקנס בחרו בשחקן טופ 20 בבחירה 41. לאדל שחקן כנף או סמול בול 5 קשוח ומלא רוע במשחקו. דייסון דניאלס נפל אליהם כפרי בשל, אחרי שהבלייזרס לקחו את ההימור על שארפ. דייסון גם הוא לא פרייאר. שחקן אוזי רולס (כדורגל אוסטרלי) שממש אוהב ליצור מגע בשני צדי המגרש. אם יצליח לשפר את הקליעה למצב סביר כפי שעשו עם הרב ג'ונס, הפליקנס תוכל להעמיד חמישיות סופר ארוכות ומתחלפות סביב זאיון אינגרם וסי ג'יי. הפליקנס בעיני יכולים כעת לתת קפיצה לאיזור הפלייאוף העליון (או איך שקוראים למה שמעל הפלייאין).


אינדיאנה פייסרס

תחושת בטן ראשונה: אחלה דראפט עשו הפייסרס.
בחירות: בנדיקט מאתורין (#6), אנדרו נמבהארד (#31), קנדל בראון (#48)


הפייסרס עשו בינגו בכל אחת מהבחירות. מאת'ורין הוא הסקורר הקפיצי והפלואידי שהליברטון הוא לא, לכן הוא משלימו האולטימטיבי. קנדל בראון הוא פריק אתלטי עם פוטנציאל אדיר, קצת גניבה במקום ה-48. אבל קבוצות לא רצו לקחת פרויקט ארוך טווח כמוהו. ברוגדון בדרך החוצה ככה שהבחירה באנדרו נמהארד, רכז טהור בגובה 5'6, המסיים 4 שנים נהדרות בגונזגה, יתן קצת אוויר לנשימה מהספסל. נמהארד הוא שחקן פיק אנד רול מאוד חכם וגם קלעי טוב מבחוץ. מיילס טרנר כרגיל על בלוק הטריידים כך שהפייסרס ימשיכו לשפר עמדות לקראת הפרי אייג'נסי

סקרמנטו קינגס

תחושת בטן ראשונה: כולם חובטים בגופה של הקינגס, אך הם פעלו נכון…
בחירות: קיגן מורי (#4), קיון אליס (לא נבחר בדראפט)

נכון, מתבקש היה לבחור באייבי ולסחור בו או להעביר את פוקס, אך 2 דברים לא לוקחים בחשבון: הראשון שהערך של פוקס בשוק קטן והתמורה עליו תהיה שלילית. הוא ואייבי לא הולכים יחד. העניין השני הוא שדטרויט שיחקה פוקר מושלם. כולם ידעו שהם רוצים את אייבי אבל הם שידרו למחנה של קיגן שהוא רצוי ואף מתאים להם גם. כך שלסקרמנטו לא באמת היה מנוף לדחוק לעסקה. הפייסרס מאוד אהבו את בן מת'ורין כך שלא היו מוותרים על נכס שהם אוהבים עבור אייבי. וכך, מאז טראומת באגלי, הקינגס חוזרים שוב לבחור על פי התאמה. מורי שחקן טוב מאוד שקשה לתאר בדיוק את סגנון משחקו. הוא פורוורד עם אינסטינקטים נהדרים להגיע לזריקה. הטווח שלו בלתי מוגבל ולמרות שהוא לא קפיצי באופן מיוחד, הוא ארוך מספיק בכדי לסיים בטבעת. הוא כבר לא ילד, כבר בן 22. שחקן מוכן ל-NBA שיעזור לקינגס בקרב המאסף נגד בצורת הפלייאוף הארוכה בליגה. בנוסף הקינגס מצרפים את קיון אליס מאלאבמה שלא נבחר בדראפט. אליס בן ה-22.5 מסיים ארבע שנים באלבמה. הוא קלעי שלשות מוכשר הקולע 88% מעונשין. הוא אחד השחקנים הרזים שאני זוכר מגיעים לדראפט בעמדת הגארד, אבל הוא שומר לא רע ובעל ידיים ארוכות ופעילות.

פורטלנד טרייל בלייזרס

תחושת בטן ראשונה: סימן שאלה גדול התלוי בילד המסתורין שארפ
בחירות
: שידון שארפ (#7), ג'בארי ווקר (#57)


יום לפני הדראפט, ג'ונתן גיבוני מ-ESPN דיווח שדמיאן לילארד אהב את הפוטנציאל של שארפ. מזכיר קצת את לברון שבמיאמי דקה לפני שעזב התלהב משבאז נפייר וגרם להיט לעשות טרייד עבורו כדי לרצות את המלך. אם הבלייזרס יפתחו רע את העונה, לילארד ככל הנראה יתחיל לחשב את קיצו לאחור. שארפ הוא מסתורין עבורי. גם אחרי שצפיתי בשלשה משחקים שלמים שלו, אני לא מצליח להבין האם הוא משחק בהילוך שלישי בכוונה, או שהוא שומר על עצמו. מה שחשוב זה שהבלייזרס זימנו אותו והוא התאמן באימון סגור מולם. זה הספיק. גיבוני ולפניו מייק שמידט שעזב את ESPN לטובת ג'וב בפורטלנד ראו אותו באקשן יותר מכולם. שמידט שם את המשרה הנחשקת החדשה שלו בפורטלנד על הילד הזה. אני מאוד מכבד את שניהם. אם הם אומרים שמדובר על סופרסטאר עתידי, אני קונה עד שיוכח אחרת. ג'בארי ווקר היה פעם ילד פלא. הוא נתן עונה סבירה בקולורדו, ומוצא עצמו כבחירה האחת לפני האחרונה. אני מאמין בקליעה שלו, הוא גבוה (8'6) וריב' טוב. צ'אנס לעשות את הרוסטר מגיע לו.

שרלוט הורנטס

תחושת בטן ראשונה: B+ אין מילים רעות
בחירות: מארק וויליאמס (#15), ברייס מקגוונס (#40)

ההורנטס שלחו את בחירה 13 שלהם לניו יורק כדי להעמיס עליה את קמבה ולשלוח אותה לדיטרויט עם הבחירה בדורן. ההורנטס היו זקוקים נואשות לסנטר אך הם בהחלט קיבלו אותו במארק ווילאמס בעל הידיים הכי ארוכות בדראפט שסתם טבעות בדוק. הסכנה בעוגן הגנתי שכזה הוא ששחקני ההורנטס עם נטייתם לעצלנות הגנתית יעשו לוויליאמס המסכן "רודי גובר" וישאירו לו לנקות אחריהם. ווילאמס אתלט מצוין, עם גובה הגעה לטבעת כמעט בעמידה. להגיד עליו שיש לו טאץ' קליעה זה קצת מוגזם, אך המכניקה שלו לא רעה עד טווח מסויים. ברייס מקגוונס נבחר 40. הוא היה הדארלינג של ההיפסטרים של הדראפט ברדיט. המשחק שלו מפוזר ודומה קצת בסגנון לג'ורדן פול. הוא הגיע לקו בלי סוף וקלע ב-84% משם. עם מצבת הגארדים של ההורנטס, נתראה בג'י ליג


אטלנטה הוקס

תחושת בטן ראשונה: את שלהם עשו. האם בחרו בשחקן שירים את הקבוצה?
בחירות: איי ג'יי גריפין (#16), טייריס מרטין (#51)


גריפין בשלב הזה של הדראפט הוא בעל ערך. הקליעה אמיתית, הגובה קצת פחות. אני כבר כמה חודשים טוען שהוא ניפח את הגובה שלו ל-6'6 עם מוטת ידיים של 0'7. הוא ניסה למכור את עצמו כפורוורד א-לה ג'ימי באטלר. קבוצות כנראה ידעו שאין מצב ולכן גם התדרדר. אתמול ליד סילבר שהוא מדד מושלם ל3'6, גריפין נראה רק מעט יותר גבוה. מה שכן, זוהי תהיה השנה הראשונה מאז היה בן 16 שהוא יכול להתאמן בקיץ בלי פציעה, כך שנוכל לראות כבר בליגת הקיץ, האם האתלטיות האקספלוסיבית מהתיכון חזרה, או שהוא הגארד העיצי מדוק. טייריס מרטין הוא ווינג מ-UCONN המסיים 4 שנים בגיל 23.5. יש לו גוף NBA וקליעה לא רעה. קשה לי להאמין שיפצח את הרוטציה בשלב זה.

וושינגטון וויזארדס

תחושת בטן ראשונה: הוויזארדס לקחו את השחקן שהניקס רצו. בזה הם כבר ניצחו
בחירות: ג'וני דייויס (#10), יאניק נזוסה (#54)


הוויזארדס בחרו את השחקן שחשבתי שיבחרו ב-10. הם צריכים שחקן TWO WAY בעמדת הפוינט גארד וג'וני דיוויס נותן להם את זה. הוא קלע קאץ' אנד שוט פחות נורא ממה שמנסה לקלוע מכדרור. דייויס במקור הוא שוטינג גארד אך השליטה שלו מספיק טובה בכדור ויש לו יכולות מפיק אנד רול. אבל…הוא לא פוינט גארד טהור לנהל 40 פיק אנד רולים למשחק. למזלם של הוויזארדס בראדלי ביל יודע להוביל כדור, כך שהוויזארדס יכולים להעמיד לידו אתלט חזק שייחפה על הקו האחורי החדיר לחלוטין של הוויז. יאניק נזוסה דובר כפרוספקט האירופאי הבכיר ביבשת לפני שנתיים כשהיה בן 16. היה לו כבר גוף של מבוגר והוא הושווה לאנטוני דיוויס. בפועל הוא לא התפתח הרבה ושיחק מעט מאוד במאלגה. הוא בעיקר פרטנר לאלי אופס ומבצע פעולות פשוטות באזור הטבעת

דנבר נאגטס

תחושת בטן ראשונה: אני מאוד אוהב 2 מהבחירות. את השלישית פחות
בחירות: כריסטיאן בראון (#21), פייטון ווטסון (#30), איסמאל קמגייטה (#46)


כריטיאן בראון הוא בולר, לבן וסופר אתלטי הסובל מהנחות יסוד ישנות כ- sneaky athlete. אז הוא אתלט נהדר. הוא מושלם ליד יוקיץ' בכך שהוא נע נהדר ללא כדור, קולע לא רע, ריבאונדר טוב והכי חשוב יודע לסיים בטבעת בדאנקים מהדהדים. הבעיה שלי הוא שבראון לא מגן עילי ובעמדות הפורוורד בטח במערב, זה עלול להוות בעיה. פייטון ווטסון זו בחירה מוזרה. עוד היו אחלה שחקנים ב-30. נתן עונה איומה ב-UCLA עד כדי שלא נראה שייך לרמה הזו, והנה בגלל קריירת תיכונים ומילת הקסם "אפ-סייד" הוא מוצא עצמו בסיבוב הראשון. אם הוא הופך לשחקן רוטציה טוב אני חותך את האצבע. על איסמאל קמגייטה כתבתי פרופיל כשסקרתי את גבוהי דראפט 2022. הוא זקוק לפיתוח רב, אך כבחירה 46 הוא אחלה.


פילדלפיה 76'

תחושת בטן ראשונה: הסיקרס ב-win now. מלטון הוא אחלה התאמה לספסל המת של הסיקסרס
בחירות: מייקל פוסטר ג'וניור (לא נבחר), ג'וליאן שאמפני (לא נבחר)


הסיקסרס העבירו את הבחירה 23 שלהם לגריזליס עבור הגארד דאנטוני מלטון, וזה ניצחון לפילי. רוב הגארדים שנותרו הם לא כאלה שאתה יכול להעלות לסדרת פלייאוף ובטח אף אחד מהם לא מגן ברמה של מלטון המאפשר להוריד לעיתים את הארדן לספסל להפסקות משמעותיות יותר. בנוסף החתימו את הפורוורד המעניין מייקל פוסטר ג'וניור שלא נבחר בדראפט וגם את ג'וליאן שאמפני, אחיו התאום של שחקן הרפטורס ג'סטין שאמפני. לא בטוח שאלו יצליחו להישאר בסגל. אבל את שלה הסיקסרס עשתה בליל הדראפט

דאלאס מאבריקס


תחושת בטן ראשונה: שיחוק לא קטן לקבל שחקן שהחל את השנה טופ 10 ואף אחד לא דמיין שיהיה פנוי כאן
בחירות: ג'ידן הארדי (#37)


הארדי ירד משמעותית בדראפט, והחליק את כל הדרך אל מחוץ לסיבוב הראשון כדי להיבחר במקום 37. המאבריקס חטפו את השחקן הבכיר של הג'י ליג איגנייט שלדעתי הולך להיות סקורר מצויין בליגה. הארדי הושווה לשיידן שארפ בכך שהראשון רצה לקחת את האתגר הכי גדול שיכל ולשחק מול מבוגרים בחוקי ובקצב NBA, לעומת הראשון, שארפ, שהעדיף את המסלול של הילד המיסתורי המתאמן לבד. רשע וטוב לו צדיק ורע לו, שארפ נבחר בחירה שביעית והארדי בבחירה 37. ג'יילן גרין יצר ציפיית שוא, שכל פרוספקט בכיר בן 19 יכול להגיע לג'י ליג ולשלוט בה. האמת היא שהארדי נראה מצויין לקראת סוף השנה, אך לא קיבל חבל מהסקאוטים על כך שניצל את הליגה כדי לבחון את קצה גבול יכולותיו. בכך הוא הוגדר כצ'אקר של זריקות קשות שמשחק הרבה בשביל השאו. בנוסף החלו להטיל ספק ביתרונות האתלטיים שלו כאשר בקבוצתו וביריבותיו התמודד מול אתלטיים עילאיים. המאבס שבסכנה גדולה לאבד את ג'יילון ברונסון צריכים כל עזרה שהם יכולים לקבל. הארדי הוא גארד מסוכן ומלא ביטחון עצמי שבדומה לדינוודי בזמנו שגם נבחר נמוך, יגיע למסע נקמה.

מיאמי היט

תחושת בטן ראשונה: האם יוביץ' יצטרך למצוא כינוי? האם יהפוך ל"ניקי יוביץ'"?
בחירות: ניקולה ג'וביץ' (#27)

ההיט לקח את אחד הפוטנציאלים הבינלאומיים המובילים של השנים האחרונות. השנה שלו במגה בסקט לא הייתה פשוטה, אך יוביץ' בעל האישיות הפורחת והססגונית מגיע ל-NBA עם ביטחון גמור שהוא יכול לתרום מיידית. אז הוא לא פוינט גארד בגובה 2.10. אלא יותר קומבו-פורוורד שנותן הנעת כדור, כניסות לצבע וקליעה מבחוץ. הגנה היא הקללה שלו. הוא עבד קשה בלהפוך ממגן גרוע לסביר מינוס. פיתוח השחקנים הנודע של מיאמי בהחלט יפיק את המרב מבן ה-19 הזה.

מילווקי באקס

תחושת בטן ראשונה: פרווה ב-24, אחלה בחירה ב-58.

בחירות: מרג'ון בוצ'אמפ (#24), הוגו בסון (#58)

הבאקס לא בונים על הדראפט הרים וגבהות. הם במעמד קבוע של קונטנדרית אחרי האליפות של 2021 ואחרי שללא מידלטון הצליחו למתוח את הסלטיקס ל-7 משחקים קשים. הם חיפש שחקנים שיתרמו מיד. בוצ'אמפ יתן הגנה ופיזיות בכנף שאין לבאקס כרגע. הוא שיחק בג'י ליג אך הוא מעט מבוגר יותר מהילדים ששיחקו לצידו (בן 21). העניין הוא שלבוצ'אמפ חסרה קליעה מבחוץ וליד יאניס זו בעיה שחייבים לטפל בה. מצד שני הוא חותך לסל ומרחף לטבעת. אני חצוי בעניין בחירה זו. בסון הצרפתי הוא שיחוק. סקורר ופליימייקר ערמומי שיכול בסופו של דבר לקבל את המושכות של החמישיה השנייה, עם קצת עבודה קשה. הוא שיחק בליגה האוסטרלית והראה שם קשיחות, ויכולת נהדרת בדריבל להגיע לאן שהוא רוצה. הוא קצת רזה אך גבוה וזורם. אצלי על הלוח היה בין 35-40, וגם זה רק בגלל שאני גמגמתי לגבי היכולת שלו להיות יעיל בבחירת הזריקות שלו. מה שכן הוא הולך להפיק כמה היילייטים בליגת הקיץ שיקנו את לבבות אוהדי הבאקס.


טורונטו ראפטורס

תחושת בטן ראשונה: היכולת של הראפס לקנות חומר גלם זול ולהפיק ממנו זהב זו המומחיות שלה
בחירות: כריסטיאן קולוקו (#33), רון הרפר ג'וניור (לא נבחר)

גם על קולוקו כתבתי פרופיל כשסקרתי את הגבוהים של הדראפט . לא יכולה להיות בחירה יותר טיפוסית של הראפטורס. איך הווריורס ויתרו על שחקן ההגנה של השנה בפאק 12 עם ניידות, אתלטיות, קורדינציה וגרף שיפור נהדר. נכון שקשה לבקר קבוצה אלופה, אך קולוקו בפיתוח נכון של שנה שנתיים יכול להיות אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. הוא אתלטי, נייד מגוון והוא אפילו במקרה מאותה עיר בקמרון כמו פסקל סיאקאם. שנה ב-905 ועוד שנה ברוטציה והראפטורס השיגו בונבונירה. רון הארפר ג'וניור, בנו של אגדת הבולס לא הצליח להיבחר למרות קריירה יפה בראטגרס. הוא קלעי שלשות מצויין ובעל מוטת ידיים נהדרת ל-5'6 עם 1'7. אבל הרפר אמנם שוקל 240 פאונדס אך הוא קפיצי. לא יודע אם יש לו מספיק כדורסל לתרום מיידית, אך הוא יקבל כעת צ'אנס לראות אם ישאר בליגה

קליבלנד קאבלירס

תחושת הבטן ראשונה: דראפט בינוני לקאבס. למה הם צריכים עוד גבוהים?
בחירות: אוצ'אי אגבאג'י (#14), ח'ליפה דיופ (#39), אייזיאה מובלי (#49), לוק טראברס (#56)

את אבאג'י אני מבין. גארלנד חייב לידו מגן עילי, אך אוקורו לא ממש הראה קפיצה התקפית והקליעה מחוץ מאוד חסרה. אבאג'י גם ווינר וכאלוף מכללות מכהן לגמרי ישתה משיקוי הקבוצתי ששרר על הקאבס השנה. השאלה היא רק איפה הוא נכנס כשקולין סקסטון חוזר? מה אם קריס לאברט? אבאג'י פחות מתאים בעיני לעלות מהספסל ללא מוביל כדור דומיננטי לידו. בבחירות סיבוב שני הקאבס לקחו את דיופ שהוא פרויקט מהסוג שפחות מצליח לרוב ואת אח של אוון מובלי המשחק עמו מאז התיכון. בעיני הצורך של מובלי לגדל זוג ביצים ולהשתלט על הקבוצה הוא קריטי לעתידם. מובלי צריך לדרוש את הנגיעות שלו ולזרוק לפחות 20 פעם כל משחק. אייזיה הוא מנהיג טבעי כיאה לאח בכור וגם ב-USC תמיד היה הקול החזק כשאוון נשאר שקט. ברור שאוון ביקש ליקחו את אחיו וברור שהקאבס רואים בו את עתידם ורוצים לרצותו. אך נראה איך זה משפיע על אוון השנה. אבל אני כן חושב שקליבלנד הייתה יכולה לעשות יותר עם בחירות הסיבוב השני שלה.


מינסוטה טימברוולבס

תחושת הבטן שלי: אהבתי מאוד את שני הבחירות שלהם בסיבוב הראשון. ככה בוחרת קבוצת פלייאוף
בחירות: ווקר קסלר (#22), ונדל מור ג'וניור (#26), ג'וש מינוט (#45), מתאו ספגנולו (#50)


הטימברוולבס השתמשו בבחירה מספר 22 שלהם בסנטר סופר אנדרייטד. קסלר נותן להם זהות אחרת כשהם מתמודדים עם סוסים כמו ממפיס. וונדרבילט מתאים יותר כסמול בול 5 ליד טאונס אך קסלר יוצר מטריה אווירית כאחד החוסמים הטובים של העידן המודרני במכללות ומוריד מטאונס את הצורך להתקוטט בצבע. וונדל מור גם אחלה בחירה. גארד רחב וחזק עם קליעה נהדרת מבחוץ. נכון שהוא לא אקספלוסיבי, אך הוא שומר טוב, מניע כדור ושחקן חיובי. סוג של דזמונד ביין לעניים. ג'וש מינוט הוא ווינג אתלטי שיכול להתפתח ולהפוך לשחקן מסקרן. ספאגנולו הוא פליימייקר, שאולי יראה דקות פה ושם

גולדן סטייט ווריורס

תחושת בטן שלי: זו קבוצה אלופה אז כל ביקורת עליה מתקבלת במבט עקום. אבל למה?
בחירות: פטריק בולדווין ג'וניור (#28), ריאן רולינס (#44), גוי סנטוס (#55)


הווריורס היסטורית אוהבים שחקנים שדורגו 5 כוכבים בתיכון ועונת המכללות דחקה אותם מטה. כך היה עם לוני וכך גם עם ניקו מניון וג'ייקוב אוונס. בולדווין הוא סיפור עצוב. אבא שלו, מאמן אוניבסיטת מילווקי היה על סף פיטורין וקרא לבנו להצטרף אליו לשנה כדי לשקם את הקריירה שלו בהוריזן ליג הנחותה. בולדווין הגיע לקול תרועת האוהדים, אך הוא היה אנמי, נפצע, חזר ובכלל לא היה נראה שייך לרמת מכללה אחרי שהיה אחד מ-8 שחקני התיכונים הטובים בשנת 2022. בולדווין ששיחק במקדונלד אול אמריקן, הוא גבוה אתלטי שיכול לשהחיל כדורים מכל טווח. השוו אותו לכריס מידלטון. במילווקי נראה איטי וחסר חשק והכי חשוב הקליעה לא נכנסה. בסוף אביו פוטר למרות הכול. בוב מאיירס כל כך מאמין שהתרבות אצלם מרפאת את הכל שהוא וויתר על הזדמנות להביא גבוה לפיתוח שיהיה איזשהי תעודת ביטוח ללוני וויסמן. PBJ (כינוי גם לסנדוויץ' חמאת בוטנים וג'לי, מסורת אמריקאית), יישב ככל הנראה בליגת הפיתוח ואולי יעלה לדקות פה ושם לקראת סוף העונה. גולדן סטייט בחרה שני בחירות בחירות סיבוב שני: ראיין רולינס הוא גארד מהיר שמהווה איום בפיק-אנד-רול בתור סקורר וכשוטר, בטולידו הראה הרבה יכולת ליצר מצבי קליעה לחבריו מפיק אנד רול. לא השחקן הכי יעיל אבל אחלה בחירה ב-44. לא בטוח שיש לו מקום ברוטציה אבל לעתיד הרחוק יותר יכול להיות מעניין. גוי סנטוס הוא draft and stash. לא נראה לי שנראה אותו במדי הווריורס.

לוס אנג'לס לייקרס

תחושת בטן ראשונה: בחירה איומה לקבוצה במוד של WIN-NOW
בחירות: מקס כריסטי (#35), שאריף אוניל (לא נבחר), סקוטי פיפן גו' (לא נבחר)

הלייקרס קנו בחירת סיבוב שני והנחיתו את כריסטי, עוד פרוספקט שהחל את העונה עם דירוג חמישה כוכבים וזימון למקדונלד'ס אול-אמריקן. בטראק רקורד של ווינגים ממישגן סטייט לא רע. אך כריסטי נתן עונה איומה. אבל אני לגמרי מבין איפה הלייקרס רואים את הפוטנציאל. הקליעה של כריסטי לא שבורה למרות שקלע 30% משלוש. הוא פשוט לא יציב. משחק אחד הוא משחיל ומשחק הבא לא פוגע בכלום. עבור העתיד זו בחירה לא רעה. אבל האם הלייקרס בונים עתיד או הווה? אני לא מבין איך קבוצה שחייבת שחקני רוטציה שיתרמו מוותרת על ג'יידן הארדי (37), קנדי צ'נדלר (38) או אי ג'י לאדל (41). האחרון בכלל מרגיש מוזר מכיוון שהוא בדיוק מסוג הווינגים שהלייקרס אהבו. השניים הראשונים הם יוצרים ברמה גבוהה. שאריף אוניל הוחתם לדעתי כמחווה לאבא שאק. לא חושב שהוא שחקן NBA בכלל. דווקא סקוטי פיפן ג'וניור שהוא קורבן לאהבה של אביו לנשים נמוכות, הוא פרוספקט מעניין. נתן כמה שנים נהדרות בוונדרבילט ויש לו הכול חוץ מגובה

בוסטון סלטיקס

תחושת הבטן שלי: בלי אף בחירה משמעותית, הסלטיקס בחרו טוב.
בחירות: ג'יי די דוידסון (#53), טריוויאן ווילאמס (לא נבחר בדראפט)


לסלטיקס היה רצון לחזק את מצבת הגארדים שלהם אז הם מביאים את אחד השחקנים הצבעוניים ביותר בדראפט. דייויסון הוא PG סופר דופר אתלט עם שיער רעמתי צבעוני ומובים מטורפים. עוד נפילה של כוכב תיכונים ששיחק במקדונלד אול אמריקן. הוא אתלטי בצורה מטורפת, אבל הוא פרוספקט גולמי הזקוק להרבה פיתוח. מחזור התיכונים של 2021 הפיל הרבה קורבנות של קורונה שהגיעו למכללות בלי הכנה מתאימה ועם מחסור במשחקים תחרותיים. השיחוק הוא דווקא בטרוויון ווילאמס מפרדו, ה-PF/C שעלה מהספסל אך היה לו הכי הרבה כימיה עם ג'ידן אייבי. פשוט לפרדו היה את זאק אידי, סנטר בגובה 2.24 שסתם את כל הצבע והיה סופר יעיל עבורם. אך הדקות של ווילאמס היו מתי שהתקפת פרדו הפכה לקסומה. ווילאמס הוא מוסר נדיר מעמדת הפוסט/הי פוסט. הוא רואה את המשחק ברמה סופר גבוהה. אך הוא קצת אנדרסייז לעמדה (8'6) ולא באמת אתלטי. בסיטואציה הנכונה ואם יראה משהו בליגת הקיץ, יצטרף לסגל הסופי

ממפיס גריזליס

תחושת בטן ראשונה: כל בחירה כשלעצמה טובה. אבל איפה כולם ישחקו?
בחירות: ג'ייק לרביה (#19), דיוויד רודי (#23), קנדי צ'נדלר (#38), וינס וויליאמס ג'וניור (#47)


אין בחירה כאן שאני לא אוהב כפרוספקט. אבל איפה מכניסים את כל אלה לרוטציה. לגריז כרגע יש 21 שחקנים שצריכים להפוך ל-15 פלוס 3 TWO-WAY. אני אוהב את לרביה (מבטאים La-Rave-Ya) בתור ווינג אקספלוסיבי שנותן קליעה. אני חושב שהוא אחלה שחקן רוטציה. הוא מגן טוב ואגרססיבי וקלעי יציב. הסיפור שלו על כך שבטעות חשבו שהוא בן 22 במקום בן 20 יחקק כפולקלור דראפט. אולי בחירה 19 זה מוקדם מדי אבל הגריז פחדו לאבד אותו עד בחירה 23. אני גם מבין את הבחירה בצ'נדלר שהוא אולי הפוינט גארד הכי מעניין בדראפט ב-38 זו מציאה מטורפת. נכון שהוא לא ממש יכול לשחק לצד ג'ה, אך כעת עם עזיבת מלטון והעתיד הלוט בערפל של טיוס ג'ונס, זו בחירה מצויינת לגארד שהראה יכולת בשני צדי המגרש למרות היותו נמוך לעמדה. אבל איפה דויד רודי משתלב בבחירה 23? הגריז מלאים ווינגס ויצטרכו למצוא מקום לשחקן הפוטבול לשעבר המגיע עם משקל 260 פאונדס על גובה 6'6. רודי שחקן מצויין אך הגריז עמוסים בווינגים וקשה לי להאמין שישחררו מישהו עבורו.

LA קליפרס

תחושת בטן ראשונה: לא באמת משנה… הקליפרס לא ממש התחברו השנה לדראפט וזה בסדר
בחירות: מוסא דיאבאט (#43)

הקליפרס לקחו פורוורד ארוך ואתלטי בדיאבייט בסיבוב השני. הוא יצטרך קצת זמן להתפתח ולא בטוח שימצא מקום בסגל, אבל הוא שווה את הבחירה ה-43 שהם השתמשו עליו. לקליפרס יש את אחד הסגלים העמוסים והם מתכננים השנה ריצה לאליפות עם חזרתם של קוואי וג'ורג' יחד עם הסגל המשלים המצויין ששיחק שנה שעברה. הם יהיה יותר פעילים בשוק החופשי כי שם נמצא הלחם שלהם.

שיקגו בולס

תחושת בטן ראשונה: הבחירות טובות, אבל מה עם הקו הקדמי?
בחירות: דאלן טרי (#18), ג'סטין לואיס (לא נבחר)

אני לגמרי מבין את טראומת הפציעות שהבולס חוו מהגארדים שלהם שנה שעברה. הם היו מאוד עמוקים בעמדה ופשוט לא מצאו רגע של מנוחה בה כולם הבריאו. עדיין, אני מתקשה להבין איך אחרי שההגנה שלהם חוררה על ידי כל קבוצה טובה שנה שעברה בצבע, הם לא ניצלו את הבחירה היחסית גבוה למצוא מגן טבעת. הם יכלו לנסות טרייד אפ ולחטוף להורנטס את מארק ווילאמס. אפילו קסלר יכל להיות אופציה. ווצ' פשוט לא מספק את הסחורה הגנתית. השנה הבולס בסימן חזרתו של פטריק ווילאמס ולונזו בול שעבר ניתוח לא פשוט בינואר. בנוסף איו דסומנו שפרץ בחצי השני יחד עם חזרתו של קובי ווייט לעניינים סוגרת את מצבת הגארדים, כך שלמרות אהבתי הרבה לדלן טרי, זו לא בחירה שאני יודע להסביר. טרי הוא עדיין פליימייקר יצירתי ומגן טוב עם גובה יוצא דופן לעמדה (7'6), מקווה שלא יקבר ברוטציה וילך לאיבוד דווקא בשנים הכי חשובות לפיתוח.

ניו יורק ניקס

תחושת בטן ראשונה: הניקס בונים על הקהל השבוי שלהם שימתין עד לימות המשיח
בחירות: Trevor Keels (#42)

אז כן, הניקס החליפו הווה בעתיד ולקחו כמה בחירות עתידיות. הם נפתרו מקמבה ווקר והם פנויים לקלוט את הפרי אייג'נט החשוב של השנה… ג'יילן ברונסון. אני לא בא להסתלבט. ברונסון שחקן טוב ויעשה סדר בברדק של הניקס. לנפוטיזם המקצועי של ליאון רוז והסוכנות לשעבר שלו, לא ארחיב. גם לא אתייחס למינוי של ריק ברונסון, אביו של ג'יילן לעוזר מאמן. אז נכון שבבחירה 11 אתה לא מבטיח שחקן משנה פרנצ'ייז, Hell, אפילו קשה להבטיח שחקן חמישיה או רוטציה. אבל הניקס הטרידו את הבחירה מספר 11 שלהם לת'אנדר עבור שלוש בחירות סיבוב ראשון ב-2023. לא יודע, נראה לי שאמתין לסיום הפרי אייג'נסי לפני שאתן ציון לעניין. דווקא את בחירה 44 אני אוהב. טרוור קילס היה המחליף הכי טוב של דוק השנה. גארד קשוח, עושה משחק טוב לא תמיד הקליעה נכנסת, אבל הוא תוספת מעניינת למצבת הגארדים של הניקס

ברוקלין נטס

תחושת בטן ראשונה: לנטס יש משימות הישרדותיות גדולות בהרבה מדראפט 2022. קיירי ו-KD במתקפת פאסיב אגרסיב מול הנהלת הנטס תזין לא מעט ראשים מדברים במדיית הספורט הקיץ.
בחירות: אלונדס ווילאמס (לא נבחר)

לנטס לא הייתה בחירה בדראפט הזה. אך הם החתימו את אלונדס וויליאמס, הגארד המוכשר של וויק פורסט ששיחק עם ג'ייק לראביה. החתמה מאוד מעניינת גם אם לא בטוח תהיה משמעותית לסגל של הנטס.

יוטה ג'אז

תחושת בטן ראשונה: אין בחירה, אבל סנטר מאסיבי עם שם מגניב יש
בחירות: קופי קוקבורן (לא נבחר)

לג'אז לא הייתה בחירה בדראפט הזה. אבל הם רצו לחטוף עוד סנטר השוקל צפונה מ-280 פאונדס. כשאזובוקי בקושי קיבל הזדמנות, הג'ז מביאים שחקן במימדים של שאקיל אוניל שהיה סופר דומיננטי. רק שהוא לא האתלט ששאק היה והמשחק המודרני יהיה מעניין סביבו. עדיין סחתן עליכם

פיניקס סאנס
תחושת בטן ראשונה: היי גיא
בחירות: אין
לסאנס לא הייתה בחירה בדראפט הזה.


John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 63 תגובות

    1. יש לו כל כך הרבה בחירות שהוא משחק רבעיות.
      יש לו 2 שחקני 7 פיט השוקלים פחות מ-200
      2 ג'ילן ווילאמס
      2 קנדים
      2 צרפתים
      2 שחקנים ששיחקו באוסטרליה

  1. גון פשוט נפלא, אני פחות אוהב את הבחירה של סאן אנטוניו חסר להם כשרון התקפי ברור. סקרמנטו פשוט היה חייבת לקחת את אייבי ולהטריד אותו דקה אחרי.

      1. הם כבר שנה עם ג'וש פרימו במעבדה והם הביאו 2 פוטנציאלים להתקפה. הם בונים על זה שלפחות 1 מכול אלה יהפוך לסטאר התקפי. סוהן אמנם לא היה ציר התקפי אבל את אותו הדבר ניתן היה לומר על סקוטי בארנס. הם מאוד שונים אבל ה-NBA הוא מקום מפתיע בגלל שהמשחק משוחק כל כך אחר.. אני לא הייתי בוחר ככה.

        1. היטבת לתאר. מה זה שווה כל הכישרון הזה אם לא נותנים לו לשחק?
          אם הם לא יהיו 25 דקות על המגרש בכל משחק. שום דבר לא יצמח מהם

  2. 1.דטרויט עם דרפט מצויין, לקחו את האופציה הטובה על הלוח בבחירה שלהם, לאייבי ודורן יש אפסייד גבוה.
    יחד עם קייד ביי ו סטיוארט יש להם בסיס טוב שיכול להתקדם ולהמשיך לבנות.
    אם יצליחו להחתים את איטון או בריגס בכלל הגנרל מנגר שלהם יצא ענק.
    2.יוסטון יצאה המנצחת הגדולה של הדרפט, סמית יותר אולארונד מבאנקרו ויתור מתאים לפרויקט ביוסטון, איסון גניבה רצינית יכול להיות שילוב של שני הבריגסים וטיטי בבחירה 29גניבה.
    צריכים למצוא מחליף ל פורטר, מישהו עם ניסיון שיעשה סדר בקבוצה.
    3.אורלנדו קצת לא ברורה שפתאום החליטה ללכת על בנקרו, בפועל יותר מתאים לה, צריכה סקורר
    4. אוקלהומה עשתה דרפט בעיקר אפסייד גבוה אבל גם סיכוי לנפילה.
    5.סקמנרטו נשארו סקרמנטו ושוב ויתרו על שחקן שכולם רצו בשביל מישהו שיכלו לקחת יותר נמוך.
    נראה כמו מקרה באגלי 2.0, פשוט פשע ההתנהלות של הקבוצה.
    6.ספרס עם בחירות טובות, לא מאמין כוכבים אבל שחקנים מצויינים והנכונים ביחס לבחירה
    7.פליקנס עם דרפט מצויין, בחרו את השחקן הטוב שנשאר וגם זה שהכי מתאים.
    דאנילס הוא סוג של לונזו 2.0 רק בלי הפוזות
    לידל גניבה ב41 השאלה איך יפנו מקום בסגל שמלא..
    קירה לואיס הייז וגרהם מועמדים לעזיבה

    1. אוהדי דיטרויט פחות אוהבים את סטוארט. הוא ביג מהספסל בעתיד. ברידג'ס הוא אופציה גלויה של הפיסטונס אבל הוא לא יקבל מהם מקס.
      מסכים לגבי יוסטון. רק לא בקטע שסמית' טוב יותר כאול ארוונד. סמית' דווקא היה די חד ממדי בהתקפה. לא שזה רע אבל הוא לא ממש ניהל משחק. היתרון ביוסטון הוא שג'יילן גרין נולד להיות הדמות הזאת כך שסמית' יכול להתרכז במה שהוא טוב ולצמוח בנחת.
      אוקלהומה זה עתיד מסתורי. יש מצב שפרסטי יצא גאון ולכן אני חצי מהסס לחרוץ.
      סקרמנטו, אלו היו בוחרים באייבי היו מגלים מדיטרויט שיש מעט מאוד שהם יכלו לתת להם בתמורה. הם היו תוקעים אותם עם השחקן שלא רצו עד שזה היה נגמר סתם עם תחושות רעות. דיטרויט שמרה את הנכס שלה לטרייד של דורן . לסקרמנטו לא היה באמת מנוף מספיק חזק.
      אני אוהב את הדראפט של הפליקנס בגלל שהם שיחקו עם כסף של הבית. אף בחירה כאן לא נועדה 'להציל' את הקבוצה ולכן חיזקו 2 עמדות כם שחקני אפ סייד מצויינים ושומרים איכותיים שיאפשרו להם להיכנס למוד רצחני כשיחשקו. תאר לך את אלברדו דניאלס, הרב ג'ונס, לאדל סביב אחד הכוכבים זאיון, אינגראם או סי ג'י.
      ברור שהם יצטרכו לחתוך כמה שחקנים בדרך. ג'קסון הייז אחרי שיסיים את גזר הדין שלו יוטרד על בטוח. הפליקנס לא ירצו להשאיר שחקן שמכה נשים בקבוצה שלהם

      1. הייז כבר נשפט, קיבל שלוש שנים על תנאי ן 450 שעות עבודות שירות.
        כמו שאמרת פליקנס לא היו צריכים לחפש את הכוכב הבא אלא שחקנים משלימים ברמה גבוהה וזה מה שעשו.
        דאנילס ולידל יאפשרו גמישות בעמדות בהחלפות בשמירה ויתנו הגנה מצויינת.
        בכל מקרה לא היה מישהו עם פוטנציאל ששווה להמר עליו.
        פליקנס צריכים להשיג רים פרוטקטור וקלעי.
        השאלה איך יעשו, לא יהיה קל להעביר את גרהם כרגע (ולחשוב שגריפין נתן עליו בחירת סיבוב ראשון).
        וגם על הייז לא יהיו קופצים אחרי העבר הפלילי.
        מטרות ראויות מבחינתי זה מ ובמה מהחופשים
        וקמרון גונסון שיהיו שמועות שיש דיבורים עם פיניקס שרוצה לנקות שכר כדי להחתים את אייטון.

      2. פרסטי לקח את הפרוסס של פילי והפך אותו ל XXL פרוסס
        ככה עושים את זה נכון
        אם הוא יפגע נכון אוקלהומה תשלוט בליגה
        פרסטי מדהים בעיני

        1. רק שפרסטי עשה את זה בפחות זמן בפועל (עכשיו סגרנו שנתיים במקום 4 של פילי) ולפי דעתי עושה את זה עם תוכנית שהיא לא לבחור את האפסייד הכי גבוה (ולהתקע עם שלושה סנטרים בשלושה דראפטים רצופים)

  3. תודה רבה ג'ון גם על הפוסט הזה וגם על הפוסטים הקודמים.
    החכמתי.
    כאחד שלא צופה בליגת המכללות או ב g league הפוסטים הללו כל שנה עוזרים מאד

  4. תודה ג'ון על כל הליווי של הדראפט.
    אני סקרן. לא התייחסת לבחירה במקום 52 של ניו אורלינס פליקנס: – Karlo Matković – Mega Basket. מה דעתך עליו

    1. הוא נראה לי נבחר בטעות. הם בטח עשו סקאוטינג ליוביץ' וראו אותו עולה מהספסל. הוא גבוה אנרגטי וחזק שכמוהו ראיתי 1000 באירופה. בכול מקרה זו בחירת draft and stash שנועדה להחזירו לאירופה ולא לקחת עוד שכר או מקום בסגל. בטח בשלב זה

  5. תודה יהונתן איזה ניתוח ברמה. לא בקיא מדי בכשרונות הדראפט שהגיעו זה עתה. הייתי שם עין על לרביה וצ'נדלר שהזכרת בממפיס. הגריזליס הוכיחו שהם יודעים לעבוד עם בחירות נמוכות בשנים האחרונות ראה דילון ברוקס ,דזמונד ביין ואפילו קלארק וזאיר וויליאמס .. הם באמת שניים שנכנסים לעמדות שיכולים לקבל מייד דק' במערכת שיודעת לעבוד עם צעירים.

  6. ג'ון,מה זה תודה על העונג של הדראפט
    ממיץ גויאבות הכנת מיץ לימונים מושלם
    דה שוט כשתקרא את זה תחזור מיד לצנטרישוט

  7. טור נהדר – כל כך הרבה יותר מוצלח ואינפורמטיבי מכל הציונים שמקבלים בכמעט כל האתרים האמריקאים.

    אני חושב שממפיס יפטרו מטילי וישחקו הרבה פחות עם אלדאמה, כשלארביה יתופקד כ-PF שלישי ורודי כ-SF שלישי, כלומר בערך 10 דקות כל אחד, בתחילת העונה. מאמין שזאייר ישמש כ-SG לעת למצוא ו-SF מחליף, אבל אם הוא לא ישתפר הגנתית ומבחינת אחוזי קליעה אז יש מצב שימחק מהרוטציה מאוד מהר. גם סביר שווינסנט יחתום על חוזה דו-כיווני.

    1. אני חושב שצ'אנדלר עוד יכול להיול גניבת הדראפט האמיתית של הדובים. בסיטואציה שמלטון עזב ולא בטוח עם ג'ונס נשאר הוא יכול למצוא את עצמו מהר מהצפוי עם דק' משמעותיות כגיבוי לג'ה.

      1. מסכים, צ'אנדלר זה ביטוח כנגד ג'ונס, אם יעזוב. מנגד, יכול להיות שישאירו את ג'ונס על חוזה לשנתיים (נגיד, אם זה אפשרי, 8 לשנה ראשונה ו-15 לשנה שנייה פלוס אופציית שחקן) ויתנו לצ'אנדלר להתפתח קצת.

  8. טור מיקצועי יונתן.
    בוא נמתין 12 ימים עד לליגת הקיץ ונראה מה מבשלות לנו חלק מהקבוצות עם הבחירות החדשות שלהן.
    אני מניח שהבחירות של הסלטיקס יבואו להראות מה הם שווים. אני שמח מהתחושה שלא פריצארד ולא נייסמית יהיו בליגת הקיץ הזו והזרקורים בבוסטון יהיו על דווידסון וויליאמס ובעיקר על ים מדר. רק נזכיר שבשנה שעברה, לא ראינו בכלל מים מדר גם בגלל שהוא דוכא שם ע"י החברים פריצארד את נייסמית שלקחו את כל נפח הזריקות. השנה לא יהיו לים תירוצים. הוא יצטרך להראות שיש לו בצ'ים בשביל להיכנס למחליפי הסלטיקס….
    לגבי JD, הוא אכן גארד אתלטי אבל יש לו גם שלשה ב 30% ואת זה אפשר לפתח. הייתרון האמיתי שלו הוא האתלטיות והמהירות אבל הוא מאד צפוי, מחד הכניסה שלו מוכרת וכולם יודעים שהוא בקטע של דאנקים (לא ראיתי גאמפרים או פלואטרים בארסנל שלו) ומאידך יש לו הגנה דיי טובה…
    מאמין ומקווה שנראה גם את סם האוזר בליגת הקיץ. אני מחזיק ממנו שחקן שיכול להגיע לחמישייה השניה של הסלטיקס השנה (הלוואי) ולתת 8 נקודות (38% מהשלוש) ו 3.5 ריבאונד על 2 אסיסטים. אשרי המאמין.

  9. https://sports.walla.co.il/item/3514290
    לפחות לפי התקשורת המקומית דוקטור נראה שמדר לא מגיע לליגת הקיץ. כנראה שהחליט להשהות את חלום בוסטון כרגע ולתת עוד עונה בפרטיזן שמשחקת הפעם ביורוליג עם כרטיס חופשי שקבלה. מי שכן יהיה שם כנציג המקומי במדי האלופה החדשה-ישנה הוא גבי צ'אצ'אשווילי שנתן עונת פריצה בגליל.

    1. מעניין מאד
      אם זה נכון זו טעות שיכולה לעלות לו מיליונים.
      לא יודע כמה זמן הזכויות עליו קיימות. הוא צריך היה להיות בליגת הקיץ הזאת לפי מה שקראתי בשבועיים האחרונים.
      זה היה הצאנס שלו להגיע לבריכה של הגדולים.

      1. עכשיו אני רואה את זה באתרי הסלטיקס.
        כולם חושבים כמוני שזו החלטה גרועה. לפחות יש לנו דני שיעשה קצת ג'ובות.
        יהיו לו מספיק הזדמנויות לתרום מזמנו לנבחרת במהלך הקריירה….
        בעוד 15 שנה ים אולי יתראיין ויגיד שההחלטה הכי גרועה שלו היתה לוותר על ההזדמנות לשחק באן בי איי.
        היייי, מי שלא מעיז לא מצליח. אז שיהיה לו בהצלחה בביצה המקומית.

          1. הוסיף אבל לא מספיק. בעיקר בשנה האחרונה אצל אוברדוביץ'ממה שראיתי שיפר משמעותית את הקבלת ההחלטות שלו וגם הקליעה משלוש ממשיכה במגמת שיפור קלה.

        1. מסכים אתך דוקטור. גם אני חושב שהיה צריך לקחת את הצ'אנס. מקווה שלא פספס את הרכבת על ההחלטה הזו. למרות שמניח שבוסטון בטח יטרחו לעקוב אחריו ביורוליג במהלך העונה אם עוד רואים בו משהו שם.

          1. יש ביקורת על ההחלטה שלקח.
            אתה יודע איך זה האמריקאים, הם אוהבים שזה בדרך שלהם וכשמישהו לא רוקד לפי החליל שלהם יש לו בעיה במיוחד אם הוא מן זוטר כזה, כי מה זה לעומת החלום האמריקאי?
            כמה הוא עשה השנה באירופה? הוא בשנה אחת בארהב יכול לעשות 3 או 4 שנים באירופה מבחינה כלכלית.
            שווה להתאמץ ולרקוד לפי החליל בשביל להרוויח פי 4.
            כספי סידר את עצמו בחיים ועכשיו גם דני עושה את זה, מקל מצד שני לא הצליח לעשות את זה ובכל זאת 4 שנים באן בי איי והרוויח שם 2 מליון בערך? בלי המס.

          1. גם אני חושב שאם יחתכו אותו זו החלטה גרועה אבל ראינו בפליאוף שחסר לו אופי כשהקלפים על השולחן. הוא קיבל הרבה מבטים פנויים לשלשות ולא סיפק את הסחורה בסדרת הגמר. היה צריך להכניס אותם באחוזים יותר גבוהים כשכל הפוקוס היה על טייטום ובראון. מקווה שיקבל עוד צאנס בתחילת השנה הקרובה, לפחות עד לאולסטאר.

            1. לא חשבתי ככה אבל נאלץ להסכים. די פיספס את ההזדמנות.

  10. תענוג צרוף, באמת, ממש מה שהרופא ציווה לסיכום הדראפט והבנתו. תודה רבה רבה ג'ון.
    .
    ראיתי קצת קטעים על הבושמפ הזה ממילווקי – חתיכת סיפור… הבחור היה חצי הומלס. מי שמצליח לצאת ממצבים כאלה בנוי מחומרים מיוחדים. איתו ועם יאניס על הפרקט יהיה קשה לקלוע מול מילווקי, ואי אפשר יהיה לשבור אותם. אחלה בחירה.

    1. אני מאוד אוהב סיפורים כמו של ג'ימי, ג'ונת'ן סימונס או אפילו של קיילב סוואניגן ז"ל. בוצ'אמפ בנוי מחומרים אחרים. אבל מילווקי חייבת קליעה מסביב ליאניס כי כולם למדו את החומה. זו הסיבה שהבאקס לא הצליחו לסגור את הסדרה מול הסלטיקס. מידלטון היה חסר בשני צדי המגרש. במיוחד בקליעה ויצירת מצבים לעצמו

  11. תודה ג׳ון. כמו שכתבת קשה לשפוט כרגע. נראה לי שהרוקטס והפיסטונס עשו בדיוק את מה שהיו צריכות לעשות. אהבתי מאוד את הטרייד של פילי על מלטון, היום קבוצות ככ שבויות בקונספציה של דם חדש ששוכחות ששחקנים מוכחים נותנים תוצרת מיידית ובדרכ עדיפים על הימורים

    1. ג'והן תודה על המוקים על הסיקור בליל הדראפט ועל זה. קודם כל זה דראפט חזק מאוד בעייני אני לא יודע כמה כוכבים יצאו ממנו אבל יש בו הרבה שחקנים שיהיו בליגה הרבה שנים ויהיו בשדרה המרכזית של הרבה קבוצות בליגה בודאי ביחס לדראפט של שנה שעברה.
      קצת מחשבות – ראשית לא שותף לביקורת שלך לגבי קנדי. לא נראה לי סביר לקחת שחקן 1.83 שקולע מהקו באחוזים של סנטר לא טוב (60%). אני הייתי עושה כמו כל ה GM בליגה ומדלג עליו.
      לגבי המובילים לדעתי אורלנדו טעו יוסטון הרוויחה בנקרו אולי יהיה יום אחד מה שסמית היום.
      לגבי דטרויט. אייבי עושה רושם של שחקן מעולה מזכיר לי קצת את ג'ה וזה מייצר קו אחורי חזק ביותר ונפיץ עם קניגהאם. אבל דורן בעייני הוא סתם גוש בשר גדול. אני לא אוהב את הסנטרים האולד פאשן האלה שקולעים 50 60אחוז מהקו ולא מסוגלים לזרוק ממרחק של יותר מחצי מטר מהסל שלא לדבר על שלשות. אז דטרויט עשו דראפט סבבה אבל לא מושלם בעייני. לכן גם לא התבאסתי על שארלוט אהובתי שלא לקחה את דורן. היא לקחה את אותו דבר בבחירה ה 15 וויליאמס הוא עוד נגר שכל מה שיש לו זה פיזיות. יש לי אחד כזה בשארלוט פלאמילי והייתי מת להעיף אותו משם. בכל מקרה מי שתצליח לשים יד על איטון מבין השתיים (שארלוט או דטרויט) הופכת להיות קבוצה חבלז בהנחה ששארלוט שומרת על מיילס. אם הם לא מצליחים לשמור עליו מבחינתי הקבוצה הזאת לא שווה פליאוף אפילו – עם או בלי איטון.
      אני לא שותף לביקורת על סקרמנטו. קיגן מרי נראה לי אחלה שחקן ואם אייבי לא רצה לבוא אז סבבה. מרי לא פחות טוב בעייני. אינדיאנה בשישי גם בחרה מעולה אני חושב שמתורן פוטנציאל ל ROY.
      אני לא אוהב את הבחירות של הפליקנס וושינגטון הם לא בחרו טוב. דניאלס לא יותר מנגר. הפליקנס תיקנו בזה שאיכשה נקיבלו בבחירה ה 41 את לאדל – זה פשוט לא ברור לי איך הוא התדרדר עד לשם הוא נראה אחלה שחקן. סן אנטוניו – סוהן נראה לי שחקן בעייתי הוא רחוק מלהיות מוכן לליגה אבל בבחירה הנמוכה יותר שלהם הם בחרו מעולה (מאלאקי ברנהאם עושה רושם של שחקן אש לדעתי היהצריך להיבחר הרבה יותר גבוה. לדעתי אנחנו נראה שם מקרה דומה לזה של פרנץ וואגנר וסאגס באורלנדו שנה שעברה. מסכים שפורטלנד בחרו בחידה. לגבי oKc בחירות בהחלט מוזרות אני לא כל כך מתלהב מצ'ט אבל החריגה הגופנית שלו יכולה להיות גם יתרון לא פוסל. שמחתי גם לראות אותם בוחרים בג'יילן וויליאמס ב 12 כנגד כל המוקים בעייני הוא שחקן מעולה ומגיע לו להיבחר כל כך גבוה. לגבי יוסטון דראפט מעולה ואני מקווה שיחד עם קווין פורטר שהוא שחקן מטורף עייני לא יודע מה רוצים ממנו פה תהיה שם אחלה קבוצה.
      חושב שאטלנטה בחרו את אחד השחקנים הכי טובים בדראפט הזה בבחירה 16 – אני לא יודע מה הסיפור של גריפין אבל לדעתי הוא שווה בחירה גבוהה יותר.
      טוב יש עוד הרבה אבל מספחק לעכשיו תכלס אחלה דראפט ואחלה סיקור.

      1. היה צריך להיות בתגובה נפרדת כרגיל המילה "הגב" שתקועה באמצע הדף איפה שגוללים כלפי מטה נלחצה בטעות. פאקו אי אפשר לתקן את זה? זה בלתי נסבל.

  12. סיקור מרתק ומעמיק ומחכים. נהנתי.
    אורלנדו, יוסטון, דטרויט אוקלהומה תהיינה מרתקות השנה. כל אחת עם שני כוכבים (לפחות אחד סופרסטאר) בתיאוריה כמובן. טריילרים חלקיים כבר בליגת הקיץ עוד מעט…

  13. תודה גון לי נראה שחוץ מיוסטון כל ה8 הראשונות קיבלו את מה שכיוונו אליו. הקינגס עוקבים אחרי מארי כבר שנתיים ומאד רצו אותו לאורך כל הדרך. לפי מה שאני הבנתי הוא היה השני בלוח שלהם. גם אצל גודן סטייט הוא היה מאד גבוהה. מכוון שאני לא עפתי על איי וי בשום שלב אז אין לי בעיה עם הבחירה. אם היו בוחרים אותו בממקום באנקרו אז היה עצוב לי. הייתי דמח אם היו משאירים טת גיידן הארדי הוא בחרים בטרבור קילס וא מטרידים את הבחירה. את קיון אליס אני פחות מכיר מהחבר הגינגי שלו לאלבאמה

    1. סתם בשביל להקניט, הייתי מזכיר שויוק היה אובססיבי שנים לגבי באדי הילד ואני מצוטט: "יש לו פוטנציאל של סטף קרי".
      וקצת ברצינות. קיגן מצוין.

      1. ראיתי ראיון עם מקניר. הם ממש אוהבים את קיגן, שמעתי את המאמן שלו מאיואה שאומר שקיגן הוא שחקן של 20מ10 עםנ42 אחוז מהשלוש בנבא והגנה טובה. בניגוד לדיוואץ מקניר מאד חזק ולא נותן לויואק יותר מידי להתערב.

  14. תודה ג'ון,
    אני כל שנה מעמיק את העניין בכדורסל המכללות,
    ולשמחתי, בלי שאתה יודע אתה מלווה אותי לאורך הדרך.
    אני מאוד חם על ג'יילן דורן. אני חושב שרוברט וויליאמס הוא הפרוטוטייפ של הסנטר המודרני שהוא לא פרנצ'ייז פלייר, וג'יילן דורן הוא רוברט וויליאמס משודרג, עושה כל מה שוויליאמס עושה רק עם טאצ' יותר טוב ופחות פציע. בחודש האחרון הייתי פריק של מוקים, התבאסתי כל פעם שלקחו אותו עבור פוטלנד ושמחתי עד השמיים שהספרס בחרו בו.
    על הנייר ומחוצה לו דורן זה מה שהספרס צריכים, בטח בהתחשב בזה שלא היה סיכוי להשיג אף אחד מהטופ 3.
    אחרי הפתיח הזה אתם יכולים להבין כמה התרגשתי שדורן עוד היה על הלוח בבחירה 9. מאוד פחדתי שהם ייקחו את דיוויס, וכששמעתי את השם סוהן פשוט כיביתי את הטלוויזיה והלכתי לישון. אבל מרוב עצבים לא נרדמתי, אז קמתי והדלקתי את הטלוויזיה, הרי איסהון, שכולם אומרים שמזכיר קצת את קוואי עדיין על הלוח… הטלוויזיה נדלקה בדיוק כשיוסטון בחרו אותו…
    מאלאקי בבחירה 20 זה לגמרי בסדר וווסלי, בעיקר אם למדנו משהו מטעויות עם לוני ווקר, יכול להתברר כשיחוק.
    עדיין יצאתי עם טעם מאוד חמוץ מהדראפט, מתוך, דייויס איסהון ודורן, שלכולם תקרה גבוה ועונים על צריכים של הספרס והיו על הלוח, פופ לקח שחקן עם תקרה מאוד נמוכה.
    אולי הכל מתוכנן, ועכשיו שרוב הנמושות התחזקו, אולי סוף סוף אנחנו בדרך הנכונה, בחירה מספר 1 בדראפט 2023, הנה אנחנו באים

    1. שותף להרגשתך, יש בספרס מספיק בינוניים, למה לא לקחת שניים שלושה סיכונים. כמו דורן.אל דאגה בשנה הקרובה הוא לא שווה נצחונות אם כבר הפסדים.

  15. מעולה ג׳ון, תודה רבה.
    פרסטי משחק חכם עם הקלפים שלו ולפי דעתי השנה הם כבר מתחילים להלחם על הפליי אין.
    אורלנדו עם דראפט טוב בצורה לא אופיינית, הקו הקדמי שלהם יהיה מאוד כיפי לצפייה עכשיו הם רק צריכים מישהו שיוביל כדור (ברוגדון) או שיפור עצום בקבלת החלטות והמסירה מצד קול אנטוני/מרקל פולץ/ ג׳יילן סאגס והם יהיו קבוצה טובה.
    יוסטון נתקעו קצת עם ג׳בארי סמית׳ (ולא כי הוא רע) אלא כי צ׳ט היה מתאים להם בול כפרי סייפטי בהגנה שמחפה על שנגון למקבל ממנו מסירות מההיי פוסט החוצה.
    בחירה טובה של סקרמנטו אם הם מאמינים בפוקס וסאבוניס, פיניקס הראו שלבחור בשחקן עם אופי טוב ורצפה גבוהה כשיש לך את הפרנצ׳ייז שלך זה מהלך נכון בבנייה (מיקל ברידג׳ס וקם ג׳ונסון) גם אם אתה מוותר על אפסייד (זהיר סמית׳ מוסר דש)

  16. תודה ג'ון.
    מייק מילר אחד המנצחים. לאורך כל הדרך הוא טען שבאנקרו יבחר ראשון.
    גילוי נאות: באנקרו ערך אצל מילר אימונים אישיים.

  17. תודה רבה ג׳ון! ניתוחים מעניינים ומפורטים, מחכה לזה כל קיץ.
    אני מקווה מאוד שסמית׳ ישתלב ביוסטון. כולם היו בטוחים שאורלנדו מאוהבים בו ובאנקרו ייפול ליוסטון, וזאת על סמך האימונים האישיים. כנראה שלמרות שבאנקרו לא ערך אימונים באורלנדו, המידע הקיים עליו הספיק להנהלה שם לסמן אותו כמס׳ 1 מלכתחילה. סמית׳, ככל שהרשים אותם, כנראה לא העפיל על מה שהם חושבים שבאנקרו ייתן להם.
    ליוסטון בכל מקרה אין מה להתלונן, כי כל אחד מהטופ-3 יכול לתרום מיידית. סמית׳ ייכנס באופן טבעי לעמדה 4 שלא קיימת בקבוצה. מצד אחד זה אומר שהצבע יהיה מעט חשוף כי לא יהיה מי שיחפה על שאנגן. מצד שני, לפחות ההגנה על הפרימטר תשתפר פלאים. במיוחד אם גם איסון ימצא את מקומו ברוטציה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט