אירועי דיומא – 23.06.22 – שחמט ושחייה

תחרות המועמדים סיבוב 6

16:00 שעון ישראל

רק משחק אחד מתוך 12 האחרונים בתחרות הגיעה להכרעה כאשר כל המשחקים של הסיבוב הקודם הסתיימו בתיקו. הפעם היה זה תורו של נקמורה לפספס מהלך יחסית פשוט ולנצח את נפו שבמקום הראשון ואחריו דינג פספס הזדמנות פז לחזור לעניינים בשחור מול רדג'אבוב אבל איבד את היתרון שלו במהלך ה 40. מחר יתקיים הסיבוב השישי שלאחריו יהיה יום חופש שבצידו השני נגיע כבר אל החצי השני של התחרות בו התמונה אמורה להתחיל להתבהר.

הטבלא לאחר 5 סיבובים:

המשחקים בסיבוב 6 (לבן-שחור):

טימור רדג'אבוב (2) – ריכרד ראפורט (2.5)

עאלי-רזא פירוז'ה (2) – פביאנו קרואנה (3)

היקארו נקמורה (2.5) – דינג לירן (2)

יאן נפומנישצ'י (3.5) – יאן קשישטוף דודה (2.5)

המלצת צפייה: נקמורה-דינג. שני השחקנים באים אחרי שפספסו ניצחון חשוב ויהיה מעניין לראות איך יגיבו לכך על הלוח.

אליפות העולם בשחייה / עמיחי קטן

היום יתקיימו המשחים ל-100 מטר פרפר גברים (תומר פרנקל וגל כהן גרומי), 50 מטר חופשי גברים (מירון חרותי), 200 מטר גב נשים (אביב ברזלי), 50 מטר פרפר נשים, 800 מטר חופשי נשים ו-200*4 חופשי אצל הגברים (דניס לוקטב, דניאל נמיר, בר סולובייצ'יק וגל כהן גרומי). כמו כן, בנוסף לחצאי הגמר בכל המשחים האישיים שהוזכרו למעט ה-800, יתקיים הגמר של משחה השליחים והגמרים של המשחים ל-200 מטר חזה גברים, 100 מטר חופשי נשים ו-200 מטר חזה נשים.

כמו כן, בשעה 17:00 יתקיים גמר הדואט החופשי של השחייה הצורנית, אליו העפילו הנציגות הישראליות עדן בלכר ושלי בובריצקי.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

      1. השדר צודק בכל מילה. הנבחרות הטובות שלחו הרכבים משניים למשחקי הבוקר ועלו לגמר בקלות, מלבד קנדה ואיטליה.
        ישראל שלחה את ההרכב החזק ביותר שלה וסיימה בזמן נמוך בכ4 שניות מאותה משחה באולימפיאדה, ובמקום ה10 מחוץ לגמר.
        אם זה לא כשלון אז מה כן?
        מעבר לזה, ארבעה ישראלים בחצי גמר הערב, כאשר אף אחד מהם לא שיפר את שיאו האישי במשחקי הבוקר. האם זה מעיד על ירידת הרמה של יתר השחיינים יותר מאשר על שיפור של הישראלים?

        1. דובר כבר לא מעט על כך שבאליפות הנוכחית נרשמות תוצאות פחות טובות בגלל התנאים, בלי קשר לישראל, ככה שאני לא מסתכל על הזמנים כדי למדוד את ההצלחה. אני כבר עכשיו מרשה לעצמי להיות נחרץ ולומר שהאליפות הזאת היא לא כישלון עבור ישראל, והייתי אומר אפילו מעבר לציפיות (לפחות אלו שלי). תהליך ההתקדמות של ישראל בענף נמשך, והציפיות של אנשים מסוימים מסגל שרובו מורכב משחיינים מאוד צעירים קצת מוגזמות.

          1. תוצאות פחות טובות? שיאי עולם מדהימים בפרפר ובגב, סיכונים של שיאים שהושגו בחליפות שיצאו מהחוק ועוד.
            'שחיינים מאוד צעירים'? נו באמת, כל האליפות הזאת בנוייה על אלופים בני 17 ו 18.

            1. תמיד יש שיאי עולם. הפעם יש פחות מתחרויות קודמות, וכמו שציינת בעצמך, תוצאות פחות טובות מספיקות השנה למקומות גבוהים יותר מאשר בתחרויות קודמות.

            2. בהשוואה לאליפות העולם הקודמת, ישראל עשתה התקדמות אדירה, ועם ההתנהלות החיובית שיש בשנים האחרונות (הרבה מזה בגלל שלא מתרגשים מביקורות), אני מאמין שיש תשתית חיובית מאוד לבנות עליה, כולל כמה הישגים מרשימים. בתוך עשרות המשחים עם משתתפים ישראלים יש גם אכזבות באופן טבעי, אבל האליפות הזאת היא חלק מהשיפור המשמעותי של הענף בארץ.

            3. כן, האליפות בקוריאה 2019 לא הייתה טובה

  1. חבל שנקמורה לא פתח את התחרות הזו קצת. ונראה אם הוא יתאושש מההחמצה, לפעמים זה גם שובר שחקנים.
    ונראה לי שנפו משחק קצת חריף מדי. זה עוד יעלה לו במשחק מתישהן

    1. כן, פספוס רציני.
      לא דואג לנקמורה – הוא יודע לחזור מאכזבות כמו גדול. בסבב האחרון של הגראנד פרי הוא התחיל מזעזע וחזר כמו גדול.
      נפו משחק באש, רק במזל הוא לא הפסיד אתמול. יש לי תחושה שלא יהיה תיקו במשחק בינו לבין דודה..

    2. אני חושב שנפו מרגיש שהוא שיחק סולידי מדי נגד מגנוס, אז הוא הולך לקצה ההפוך מתוך הערכה שאחרים יחששו להיכנס לעמדות כאלה, בעיקר כשיש להם בעיות של זמן. היקארו דיבר על זה אתמול בניתוח שלו למשחק (הוא מעלה בכל יום לערוץ היוטיוב שלו – מומלץ) שאחרי 2 שגיאות שגרמו לו לאבד את היתרון ועם בעיית הזמן שהייתה לו הוא העדיף ללכת על תיקו, למרות שהוא העריך (נכונה) שהעמדה שלו עדיפה במעט.

      1. זאת דרך המשחק הרגילה של נפו (שיחק כך גם בתחרות הקודמת), לטוב או לרע. מול קרלסן הוא החליט לוותר עליה ונראה כמו צל של עצמו. אני מעריך שאם יזכה שוב הוא יבין שהוא חייב לשחק בסגנון המשחק הפראי שלו.

            1. לגמרי. אין דרך אחרת. כל שינוי סגנון משחק לידיים של קרלסן שעדיף ממילא

  2. עמיחי, אנא הכנס את טבלת המדליות עד עתה (או תן לינק לטבלה עדכנית). האמריקאים המטומטמים מראים הכל באחור ואין למצוא טבלת מדליות באף מקום, כולל ESPN

  3. מרטין הינטרגר, השחקן בן ה-29 של איינטרכט פרנקפורט, פורש מכדורגל שבועיים אחרי שנחשף שהוא ערך אירוע כדורגלני יחד עם השותף הפוליטיקאי הניאו נאצי שלו, היינריך סיקל, ועולם הספורט די התהפך עליו.

  4. יכול להיות שפירוז'ה החמיץ עכשיו מט בעקבות טעות ענקית של קרואנה?!
    במסע ה-38 שלו, אחרי שקרואנה הוריד את הפיון עם המלכה (!!) במקום הצריח – הוא היה צריך ללכת עם הפרש ל-g6 והיה לו מט, למרות שהוא מופסד לחלוטין.
    אני מפספס משהו?

    1. פז6 מאיים אומנם מט עם המלכה הלבנה ב-ח8. אבל לשחור יש צו2+ ואם מז4 אז מהה2+ ואז מט לשחור. ואם מה4 אז מהג2+ וזוכה בחייל ב-ו5. השחור מנצח בקלות בשני המקרים

    1. נכון שלא כל יום קיבלנו כמעט או שיא ישראלי אבל לא זכור לי אליפויות עולם יותר טובות מבחינת כמות חצאי הגמר + מקום חמישי אחד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט