אירועי דיומא – 22.6.22 – שחמט ושחייה

שחמט – תחרות המועמדים סיבוב 5 / אינדיאני

16:00 שעון ישראל

לאחר חמישה סיבובים יש לנו לראשונה מוביל בודד כאשר יאן נפומנשיצ'י הביס את פריוז'ה עם הכלים הלבנים לאחר כמה טעויות גסות מאוד של הצרפתי. משחק כמעט מושלם של זוכה התחרות בפעם שעברה שנראה בדרך הבטוחה לזכות בה שוב עם משחק חד וניצחונות מרשימים וקצרים מאוד. נתון מדהים – באף אחד מהמשחקים שלו הוא לא הגיע למהלך ה 40 ולתוספת הזמן הנדרשת. הוא מצליח לנצח במהירות מרשימה וכך שומר על כוחות חשובים לקראת המשך התחרות בה השחקנים מתחילים להתעייף. בעוד שאר השחקנים מחזיקים במשחקים עם 5 ולפעמים 6 שעות נפו עדיין לא הזדקק ליכולות שלו לשחק משחקים ארוכים. האם מישהו יצליח לעצור אותו?

הטבלה לאחר 4 סיבובים:

התמונה מתחילה להתבהר

משחקי סיבוב 5 (לבן-שחור):

פביאנו קרואנה (2.5) – ריכרד ראפורט (2)

טימור רדג'אבוב (1.5) – דינג לירן (1.5)

עאלי-רזא פירוז'ה (1.5) – יאן קשישטוף דודה (2)

היקארו נקמורה (2) – יאן נפומנישצ'י (3)

כל העיניים יהיו נשואות אל המשחק בין נקמורה לנפו, שני שחקנים חסרי פחד ומהירי מחשבה. היקארו נראה יחסית משוחרר בתחרות ויש מצב שהוא יבוא למשחק במטרה לצאת עם ניצחון. המאזן ביניהם: 3-2 להיקארו ו 5 תוצאות תיקו בפורמט הקלאסי.

אליפות העולם בשחייה / עמיחי קטן

היום יתקיימו המשחים ל-200 מטר חזה גברים, 100 מטר חופשי נשים (דריה גולובטי), 200 מטר חופשי נשים (אנסטסיה גורבנקו) ו-200*4 חופשי נשים (לאה פולונסקי, אנסטסיה גורבנקו, אביב ברזלי ודריה גולובטי). בהמשך היום יתקיימו חצאי הגמר של 3 המשחים הראשונים שצוינו כאן, הגמר של משחה השליחים שהוזכר כאן והגמרים של 100 מטר חופשי גברים, 200 מטר מעורב אישי גברים, 50 מטר גב נשים ו-200 מטר פרפר נשים. בשחייה צורנית תתחרה הנבחרת הישראלית במוקדמות של הסגנון החופשי.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אני חושב שגם פירוז'גה וגם דינג (שאולי היה עדיין בג'ט לג) שיחקו לידיים של נפו עם הפתיחות ההרפתקניות שבחרו בהם. אני מניח שקרואנה בלבן בסיבוב השני יילך על משהו יותר סולידי, ייתכן וזה יהיה המשחק המכריע. אבל יש עוד זמן, אז אני מניח שנחיה ונראה

    1. אני לא בטוח. במידה ומצב התחרות ישאר כך קרואנה יהיה חייב ללכת על פתיחה מורכבת כדי לצמצם את הפער. הוא כמעט הצליח לעשות את זה מול נפו בסיבוב השני.
      בנוגע לשאר השחקנים – בהחלט לא מומלץ ללכת על פתיחות מסוכנות מול נפו. הוא עושה טעויות כשהוא מתחיל להשתעמם מהעמדה…

      1. הסיכוי שמצב ישאר ככה עד הסוף (חוץ מנפו מול קרואנה) שואף לאפס, אנחנו רק אחרי 4 סיבובים מתוך 14, להזכירך איך mvl התרסק בטורניר מועמדים הקודם, אחרי יותר סיבובים

  2. תודה.
    עוד בוקר מאכזב ביותר לשחייה הנשית הישראלית. אף אחת לא מתקרבת לשיא שלה. הפער מהצמרת העולמית עצום

  3. חותם על תיקו בין נפו לנאקמורה, הם שני המועדפים עליי מתוך כל המועמדים, פירוזה גם קוריוז מעניין אבל פתח חלש, וזורם גם על ראפורט, כי יהיה מאוד מעניין לראות אותו מול קרלסן בתור אחד שהיה בצוות שלו לקראת האליפות הקודמת

  4. ישראל מנצחת בנוער את אוסטריה 2-4 וקרובה מאד להופעת בכורה בגביע העולם לנוער
    נרחיב לאחר השחק היום אנגליה סרביה

      1. נגמר 4-0 לאנגלים
        הדבר היחיד שיכול למנוע את חצי הגמר זה תבוסה לאנגליה יחד עם ניצחון בהפרש גבוה של סרביה מול אוסטריה (כך שיחס השערים של שני המשחקים האלה ביחד לא יהיה 6 ומעלה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט