שבת בבסיס: פצועים בראש 2 / יוני לב ארי

שימו לב לקבוצה הבאה:

בסיס ראשון: מיגל סאנו, מינסוטה טווינס

בסיס שני: ג'ין סיגורה, פילדלפיה פיליס

בסיס שלישי: אנתוני רנדון, לוס אנג'לס איינג'לס

שורט סטופ: פרננדו טטיס ג'וניור, סן דייגו פאדרס

לפט פילד: אדי רוסאריו, אטלנטה ברייבס

סנטר פילד: קווין פילאר, לוס אנג'לס דודג'רס

רייט פילד: מיץ' האניגר, סיאטל מארינרס

תופס: רוברטו פרז, פיטסבורג פיירטס

פרננדו טטיס ג'וניור (צילום: si.com)

סטארטרים:

לאנס מקאלנס ג'וניור, יוסטון אסטרוז

דאסטין מיי, לוס אנג'לס דודג'רס

כריס סייל, בוסטון רד סוקס

ג'ייקוב דגראם, ניו יורק מטס

טיילר גלסנואו, טמפה ביי רייז

רליברים:

קירבי ייטס, אטלנטה ברייבס

בלייק טריינן, לוס אנג'לס דודג'רס

זאק בריטון, ניו יורק יאנקיז

לא רק שכל השחקנים האלה פצועים. כל אחד ואחד מהם נמצא כרגע ב-60 Day IL, כלומר, לא סתם פצועים. פצועים לפחות חודשיים, והרוב הרבה יותר. הקבוצה הזו, אם היתה בריאה, היתה מייצרת לכם בעונה טובה 246 הום ראנס (ממוצע של 27.3 לשחקן), ERA ממוצע של 2.44, וכל רליבר היה מייצר בממוצע 42 שמירות. וואו. זו קבוצה לאליפות.

זה מה שקורה כשרצים מהר מדי. סאנו (צילום: duluthnewstribune.com)

בדיוק לפני שנה, ב-25 ביוני 2021, העליתי פה כתבה תחת הכותרת "פצועים בראש", בה ניסיתי להבין איך כל כך הרבה שחקנים נפצעו לנו מתחילת העונה. חלפה שנה, והמצב, איך אמרו הגששים? השתפר לרעה. הפעם לפחות יש תירוץ – הכנה לקויה בשל ההשבתה. אבל נראה שהבעיה חמורה מכך, ומי שיושיע את הענף הזה מהפציעות – יוכתר למלך.

מיגל אין, מיגל אאוט

אז בואו ננסה להשוות בין הרשימה של שנה שעברה לזו של 2022. בבסיס הראשון קיבלנו ב-2021 את מיגל קבררה, שבינתיים חזר, ויחסית לגילו המופלג (39) משחק לא רע. מחליף אותו מיגל אחר – סאנו, שלא שיחק מאז ה-30 באפריל, ולא נראה שגם יחזור בקרוב, לאחר שקרע את המיניסקוס. בעונה שעברה ירה סאנו 30 הום ראנס, כשבעונת השיא שלו – 2019, הוא נעצר על 34.

עוד כשהיה בסיאטל נטה סיגורה להיפצע (צילום: The Seattle Times)

בבסיס שני היה לנו את מייק מוסטקאס, שאכן השתתף בעונה שעברה ב-62 משחקים בלבד, אך הוא חזר לעצמו, והעונה הוא חלק בלתי נפרד מהכישלון שנקרא סינסינטי רדס. במקומו החתמנו את ג'ין סיגורה מהפיליס, שהואיל בטובו לשבור אצבע, ולהיעדר 12 שבועות. מדובר באחלה ליד אוף, שבעונת השיא שלו גנב 44 בסיסים. אז גם עם העמדה הזו אנחנו פיקס.

כרוניקה ידועה מראש

מה קורה בבסיס שלישי, אתם שואלים? בקבוצת 2021 כיכב אלכס ברגמן, שנרשם ל-91 משחקים בלבד. השנה הבאנו לא אחר מאשר אנתוני רנדון, פצוע כרוני שנזקק לניתוח בכף היד, וסיים את העונה. ב-2019 החבר שלנו הביא אליפות לוושינגטון, כשהוא מעיף שיא קריירה של 34 הום ראנס וחובט 319. מפחיד. לא פחות טוב מברגמן.

עוד גליץ' כזה והלכה הקריירה. רנדון (צילום: fanrecap.com)

בעמדת השורט סטופ אנחנו מחליפים כוכב אחד בשני. קורי סיגר, שכיבד את נוכחותו ברשימה של 2021, עם 95 משחקים בלבד, חזר בגדול, ושיחק כמעט בכל משחק העונה במדי טקסס, עם 14 הום ראנס. לא נורא. יש לנו את פרננדו טטיס ג'וניור, שעדיין לא שיחק העונה, כשעבר בפגרה ניתוח בכף היד, וגם כשניסה לחזור – נאלץ לדחות את החזרה. רק בעונה שעברה הטיס טטיס 42 הום ראנס וגנב 25 בסיסים. אחלה רכש.

תפרנו חליפה לרוברטו

התופס של 2021 היה טראוויס דארנואו, שרשם לעצמו סוג של עונת קורונה בשנה שעברה, עם 60 משחקים בלבד. אחרי שבמאי הוא לקח חלק בשני משחקים, ובאחד ביולי, ב-12 באוגוסט חזר דארנואו לעניינים, והיה חלק בלתי נפרד מהאליפות של הברייבס. גם העונה הוא ממש בסדר, עם תשעה הום ראנס ב-44 משחקים.

תכירו את התופס שלנו… (צילום: WKYC)

אנחנו לקחנו במקומו את רוברטו פרז, הקאצ'ר של הפיירטס שרשם את המשחק האחרון שלו ב-7 במאי, ומאז הספיק לעבור ניתוח ולהיכנס לרשימת הפצועים ל-60 ימים. גם פרז, כמו הרבה חברים אחרים לקבוצה שלו פה, היה מצוין ב-2019 עם 24 הום ראנס מעמדת התופס של קליבלנד.

מקרה עין

רשימת האאוטפילדרים של קבוצת 2021 היתה מרשימה במיוחד: מייק טראוט, יקיר המערכת באיירון באקסטון וקודי בלינג'ר, אבל: ברשימה הזו היו גם פצועים לזמן קצר. זו היתה רשימה שהורכבה ממי שהיה פצוע ב-26 ביוני. הרשימה הנוכחית משמעותית בהרבה, כיוון שכל הפצועים פה הם לטווח ארוך.

גם רוסאריו, כבר בימיו בטווינס ירד באמצע משחקים (צילום: sportsnaut.com)

אז נתחיל עם טראוט, שרשם בעונה שעברה 36 משחקים בלבד, אך חזר ובענק, עם 20 הום ראנס בשליש הראשון של 2022. יחליף אותו אדי רוסאריו, ה-MVP של ה-NLCS האחרון, וממצטייני האליפות הטרייה של הברייבס. החבר רוסאריו הספיק לשחק 15 משחקים, עד שנדפקה לו הראייה, והוא נאלץ לעבור ניתוח בעין, שהשבית אותו ל-12 שבועות. בין 2017 ל-2019 הוא העיף 83 הום ראנס, 27 לעונה. בהחלט פצוע מרשים. אגב, עד שהוא נפצע חבט העונה רוסאריו 068., בהחלט אפשר להבין שיש בעיה בעין….

מבצע "לתת כתף"

גם קודי בלינג'ר רשם בעונה שעברה 95 משחקים בלבד, אך הוא, גם אם חזר למגרשים העונה, לא נראה כמו התותח שהיה פה לפני הפציעה, זה שירה 47 הום ראנס ב-2019. הוא חובט 216. אומלל, עם שמונה הום ראנס בלבד ו-OPS של 685.. במקומו יש לנו את קווין פילאר, אאוטפילדר הגנתי נפלא, שב-2019 העיף 21 דינגרס. את העונה הוא החל במדי אותם דודג'רס של בלינג'ר, אבל במיינורס, קיבל קידום לפני שבועיים, ואחרי ארבעה משחקים שבר את הכתף וגמר את העונה. אאוץ'.

פילאר מדמם בימיו במטס (צילום: suewiggins.blogspot.com|)

השלישי ברשימה הוא באקסטון, שידוע בנטייתו להיפצע. מאז 2017 הוא לא עבר את ה-87 משחקים, כשאם לשים בצד את עונת הקורונה המקוצרת, הוא משחק בממוצע 59 משחקים לעונה. קצת יותר משליש. העונה הוא שומר על עצמו, ומעיף בינתיים 19 הום ראנס. תענוג לראות אותו בריא.

המחליף שלו הוא מיץ' האניגר, שרשם במדי המארינרס תשע הופעות בלבד, עד שנפצע בקרסול, "לזמן בלתי ידוע". האניגר מגיע אחרי עונת קריירה של 39 הום ראנס, כשאפילו בעונה המקוצרת הוא העיף 15… הפציעה הזו ממש עוצרת אותו בשיא הפריחה, לכו תדעו איך הוא יחזור מזה…

הייאוש משתלט על האניגר (צילום: The Spokesman-Review)


(נשאר על ה-) סולם יעקב

נעבור לרוטיישן. האייס של 2021 היה ג'ייקוב דגראם, שזרק בעונה שעברה 92 אינינגים בלבד. העונה? הוא עדיין לא זרק. המשחק האחרון שלו היה לפני שנה, ב-7 ביולי, ומאז הוא לא ראה מגרשים. יש דיבור על חזרה קרובה, אבל זה עדיין לא קרה, וגם כשזה יקרה, לך תדע איך הפיצ'ר בן ה-33 יחזור. אז דגראם מככב בשתי הקבוצות, וכשהוא בריא, הוא כנראה הכי טוב במייג'ורס…

הפיצ'ר מספר 2 של 2021 היה כמובן סטיבן שטרסבורג, פצוע כרוני ידוע, שאמנם פצוע גם עכשיו, אך לא ברשימת ה-60, ולכן הוא לא התקבל לקבוצה שלנו. מאז לקח אליפות עם הנאטס ב-2019, רשם שטרסבורג שמונה הופעות בסך הכל: שתיים ב-2020, חמש ב-2021 ואחת ב-2022. מרשים.

כשהיד הולכת בצורה כזו, פלא שהוא נפצע? דגראם (צילום: New York Post)

אנחנו ניאלץ להחליף אותו בלאנס מקאלרס ג'וניור, שעדיין לא זרק העונה, ומנסה לחזור מפציעה קשה. המשחק האחרון שלו היה בסדרת הדיוויז'ן מול הווייט סוקס, ב-12 באוקטובר 2021, לפני כמעט תשעה חודשים. עד שנפצע היתה לו 2021 מצוינת, עם ERA של 3.16, הכי טוב בקריירה, ו-185 סטרייק אאוטס ב-162.1 אינינגים.

He May Play Again…

המספר 3 של 2021 לא נכנס לקבוצה העונה רק כי יש טובים ממנו. מדובר במייק סורוקה, שלא סתם קרוי על שם בית חולים. המשחק האחרון של סורוקה היה ב-4 באוגוסט 2020, עוד מעט שנתיים. בשתי העונות וחצי ששיחק הוא מאוד הרשים, אך מאז נעלם. אנחנו החלטנו ללכת על דאסטין מיי מהדודג'רס, שעדיין לא זרק ב-2022. המשחק האחרון שלו? ב-2 במאי 2021, לפני שנה וחודשיים. גם הוא, כמו סורוקה, הספיק להראות ב-2019 וב-2020 מה הוא שווה כשהוא בריא. וזה חתיכת אם…

לאנס, בפוזה מוכרת (צילום: climbingtalshill.com)

סייל של (אולי לקראת) סוף עונה

נמשיך לזוכה הסיי יאנג של 2020, שיין ביבר, שכיכב ברשימה של העונה הקודמת, בעקבות 16 משחקים בלבד. העונה הוא כבר קונסיסטנטי יותר, עדיין טוב, אבל נראה שאיבד משהו מהשארם.

מולו אנחנו שמים אחד בשם כריס סייל. זוכרים? נלפטי הנפלא עדיין לא זרק העונה, ומנסה להתחיל ריהאב בימים אלה. סייל הוא מהמיוחדים האלה, שהיו פצועים משמעותית ב-2021, חזרו, ומצאו עצמם שוב ברשימת 60 הימים. הסטארט האחרון שלו היה ב-21 באוקטובר, ב-ALCS מול יוסטון, והשאלה הבאמת גדולה היא – איך הוא יחזור.

כותרת מוכרת (צילום: NBC Sports)

זה שעולה או זה שיורד?

נועל את רשימת הסטארטרים הוא לא אחר מאשר טיילר גלסאנואו, שעדיין ברשימה, אבל להבדיל מסייל הוא לא עזב אותה לרגע. הסטארט האחרון שלו? אי שם ב-15 ביוני 2021, לפני שנה פלוס… גלסנואו זרק ל-ERA של 1.78 ב-2019, ואחרי עונת הקורונה שב לזרוק ל-2.66, אך כאמור, רק לחצי עונה, ומאז הוא נעלם.

מה שלא נעשה ברשימה של 2021 וכן שדרגנו פה – זה הבולפן. הנה לכם שלושה רליברים פנטסטיים, כל אחד מהם, כמובן, ברשימת 60 ימי הפציעה, הייתם לוקחים כל אחד מהם לסגור לכם משחק צמוד בלי למצמץ.

זהו החבר הכי טוב של גלסנואו (צילום: Sports Illustrated>Associated Press)

קירבי זה הכי אחי

נתחיל עם קירבי ייטס, הרליבר של הברייבס שעדיין לא זרק במדי הקבוצה מאטלנטה… למעשה, הוא שובר שיאים בפעם האחרונה שזרק – האיש שהוביל את הנשיונל ליג בסייבס ב-2019 עם 41 כאלה, זרק בפעם האחרונה… ב-14 באוגוסט 2020, עוד מעט שנתיים…

לא רוצים את ייטס? קחו את בלייק טריינן, עם 38 סייבס ב-2018 במדי האייז, ואחד הרליברים היותר חשובים באליפות של הדודג'רס ב-2020. טריינן החל את העונה בריא, אך אחרי שלוש הופעות נפצע, ב-14 באפריל, ומאז לא נראו עקבותיו.

בריטון, מלווה בראשי קופ"ח (צילום: ioinewz.com)

ולקינוח, יש לכם את זאק בריטון, "רליבר העונה" ב-2016 (ידעתם שיש פרס כזה?) הוביל את האמריקן ליג עם 47 שמירות ב-2016, במדי האוריולס, ונחשב לאחד החלקים החשובים ביותר בבולפן של היאנקיז מאז 2018. ERA קריירה? 3.12. בריטון עבר ניתוח טומי ג'ון לפני כשנה, ולא ממש אמור לשוב העונה. כל השלושה האלה, בעונת השיא שלהם, מייצרים בממוצע 42 שמירות לעונה.

ולסיום סיומת

לסיום, קצת מספרים כדי לסבר את האוזן. בכל הליגה כולה נמצאים כרגע, בזמן נתון, 250 שחקנים ברשימת הפצועים, 8.3 שחקנים בממוצע לקבוצה. זה לא כולל עוד 189 שחקנים, שלא נמצאים ברשימה הזו, אך לא זמינים בשל פציעות קלות יותר, או פציעות שעדיין לא הוחלטה חומרתם. בסך הכל: 439 פצועים, 14.6 לקבוצה. וואו.

הקבוצות המצטיינות הן סינסינטי רדס וטמפה ביי רייז, עם 14 שחקנים ברשימת הפצועים כל אחת. השיקגו קאבס, המינסוטה טווינס, הפיטסבורג פיירטס והוושינגטון נשיונלס ממש ליד עם 13 כל אחת. הקבוצה הכי פחות פציעה היא אריזונה, עם שלושה שחקנים בלבד. קליבלנד צמודה אליה עם ארבעה. בריאות לכולם.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. הבייסבול, הנראה כמשחק כל כך INNOCENT הוא משחק מסוכן ביותר. הכדור יוצא מהיד של הפיצ'ר במהירות של 100 MPH. הכדור נחבט במהירות גדולה יותר, ואם חבטי ישירה פוגעת בראש השחקן זה כמו קליע מרובה.
    גם זריקת הכדור ע"י הפיצ'ר (ולעתים שחקני השדה) נוגדת לכל האנטומיה של הזרוע. האנטומיה מרשה תנועות איטיות קדימה והסיבוב, אבל שרירים רבים כגון הדלטואיד (ועוד ארבעה) תפקידם לשמור את ראש העצם של ההומרוס בתוך הכיס של השכם (הסקפולה) ולהרשות רק תנועות איטיות יחסית קדימה.
    זריקה כדור בייסבול היא למעשה הרבה יותר תוצאה של SUMMATION OF FORCES המתחיל כשהזרוע מכופפת ואז ישנם שרירים המכווצים את הזרוע (שריר יכול רק להתכווץ; הוא לא יכול "לדחוף") כמו הפקטורלים והדלטואיד הקדמי, ואז שריר הטרייצפס מכווץ את הזרוע התחתונה והכדור יוצא לדרך במהירות כזאת שראש ההומרוס יוצאת מהכיס (SOCKET) עד למרחק של 4-5 ס"מ, ואז רצועות ושרירים מתנגדים מחזירים את ההומרוס למקומה. אלוהים לא ברא את גוף האדם לזרוק 100 MPH, מהירות שהיא מנוגדת לחלוטין לאנטומיה של הגוף. כל פיצ'ר רציני אחרי שנים ב-MLB צפתח לעת זיקנה בעיות של ארטרייטיס, ברסייטיס, ועוד.

  2. ובמעקב דין קרמר – עוד משחק מאופס לאחר 5 אינינגס – הפעם בחוץ מול הווייט סוקס! (מצד שני 7 היטס והולכה לעומת 4 סטרייקאאוטס – פשוט זה לא) מה שהעלה אותו למאזן 2-1 עם 1.73 ERA

  3. מעולה יוני, רשימה עגומה משהו, בעיקר לאוהדים שצריכים לראות את טובי השחקנים שלהם לא במגרש.
    בעונה הקודמת המטס אכלו אותה קשות מהבחינה הזו, וגם העונה זה מרגיש שהם עוד פציעה אחת מסגל חלקי, הרוטציה כמובן בקאנטים, אם כי שרזר הודיע שהטריינר הבא שממשש לו את הצד ימשש את הצד הלא נכון של סיטי פילד ושהוא חתום בניו יורק מטס ולא בבירמינגהאם ראמבל פוניז ושמה הוא מתכוון לזרוק, אבל מהצד השני יהיה נחמד לא לראות את דיוויד פיטרסון וטרבור וויליאמס מחוץ לרוטציה, שניהם עשו את העבודה שלהם בצוק העתים, אבל שניהם אמורים להיות לונג רליברס וסטארטרים לעת דאבל פליי, לא קבועים ברוטציה. ואת השם המפורש חלילה מלהגות.

  4. קווין פילאר הוא מאלה שיותר מדי טובים לשבת על הספסל אבל לא מספיק טובים להכלל בסגל, היו לו שנים טובות בבלו ג׳ייז, אבל אז הוא נהיה פרי אייג׳נט והבלו ג׳ייז העלו אספירציות והתוצאה היא שהוא מצא את עצמו במיינור ליג ועכשיו גם בIL. שחקן מעולה במגוון תפקידים וגם קשוח כמו אבן, התמונה הזו היא מכדור שהוא חטף בפרצוף ונאלץ לשחק עם מסכת מגן אבל במצב שבו אחרים היו פורשים הוא המשיך כאילו כלום, ונתן למטס הרבה משחקים בעונה אכולת פציעות.

  5. האסטרוז באים ליאנקי סטאדיום ומורידים עליהם נו-היטר משולב, בעיקר בזכות משחק ענק של כריסטיאן חאבייר (7 אינינגס, 13 סטרייקאאוטס)

    1. מקווה דההפסד בבית על האפס (0-3) ליוסטון לא מצביע על ירידה ביכולת של היאנקיז שנכון להיום עם המאזן הטוב ביותר ומחזיקים ב-72.2% כשהקבוצה השנייה של ניו יורק עם המאזן השני בטיבו, 5.5 מש' ו-7.8% אחרי היאנקים (בוסטון שנייה בבית של היאנקיז אחד-עשר משחקים ו-15.3% אחריהם) כשיוסטון עם שני ניצחונות ואחוז אחד פחות מהמטס ו-LAD ניצחון אחד וחצי אחוז פחות מהאסטרוז. בבתים שלהם המטס חמישה מש' ו-6.9% לפני אטלנטה, יוסטון 10.5 מש' ו-14.8% לפני טקסס, ל-LAD יתרון של 2.1% (ניצחון אחד פחות אך גם שלושה הפסדים פחות) על SD. בבית הנוסף שיוויון 55.4% בראשות הבית בין אטלנטה למילווקי עם יתרון 10.5 מש' ו-14.6% מהפיראטס.
      https://www.mlb.com/standings

  6. הכון להיות ת שצי הקבוצות של ניו יורק עם המאזנים האובים ביותר כשהיאנקיז מעל כולם עם 20-52 והמטס עם 26-47. האסטרוז עם 26-45 והדודג'רס עם 26-44.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט