סיכום השבוע בבייסבול – הקרב על המערב / יוני לב ארי

"מערבה מכאן, עומדים צוקים

ומחכים, ומחכים

מערבה מכאן יש דברים אחרים.

מגדלים. ציפורי ענק".

כך שרה ריקי גל, בשירה "מערבה מכאן", אך ספק גדול אם היא התכוונה לדרמות שמתפתחות בבית המערבי של האמריקן ליג, קצת פחות מרבע עונה בתוך 2022. עד לפני כמה ימים הבית הזה היה בשליטה מוחלטת של הלוס אנג'לס איינג'לס, אך פתאום, משום מקום, התעוררו אלה מיוסטון, שתמיד מסוכנים, ופתחו הכל.

מלהטט. אלווארז (צילום: cbssports.com)

האיינג'לס סגרו שבוע די מוצלח, עם 2:6 בשמונת המשחקים האחרונים, כולל שתי תצוגות ענק על טמפה ביי הטובה – 0:12 ו-3:11. שוהיי אוטאני, שירה את ההום ראן ה-100 בקריירה, מתחמם עם שמונה העונה, וביחד עם מייק טראוט (9) וטיילור וורד המפתיע, הם מתחילים להפחיד. 182 ריצות ב-37 משחקים (4.9 למשחק) – הכי הרבה בליגה. ומעל לכל במדי המלאכים, כמובן, הרוקי ריד דטמרס (Reid Detmers), עם נו היטר נפלא נגד הרייז, בסטארט ה-11 שלו בקריירה.

קמפינג על היורדן

אבל… בשבוע וחצי האחרונים החלה להתעורר המפלצת מכיוון טקסס. האסטרוז עם 12 ניצחונות ב-13 משחקים, ופתאום יש לנו שתי קבוצות בראש הבית, צמודות צמודות. יורדן אלווארז עם פתיחת עונה מטורפת (11 הום ראנס, OPS של 947.) מצד אחד, ומהשני ג'אסטין ורלאנדר נראה כאילו הוא שוב בן 20 (מאזן של 1:5, ERA של 1.38).

החצי השני של הבית ממש רחוק. סיאטל עם 19:16, רחוקה שבעה משחקים, אחרי שבוע שכולו ניצחון / הפסד / ניצחון. טקסס (19:14) ואוקלנד (22:15) נועלות, כצפוי, את הבית, רחוקות שמונה ותשעה משחקים בהתאמה. ומרכוס סימיין? עדיין מחפש את ההום ראן הראשון במדי הריינג'רס.

100 זה לא ציון משהו…

הבית המרכזי מתהדר בעיקר בקבוצת ההתקפה החלשה בליגה – דטרויט טייגרס, שהגיעו אמש ל-100 ריצות, 2.8 בלבד למשחק, ויחס ריצות של מינוס 33. ולזה הם הגיעו אחרי שהשיגו סוויפ על בולטימור… ורק מיגל קבררה בשלו, עם ההום ראן ה-505 בקריירה. אגב, הוא מוביל את הטייגרס עם… שלושה הום ראנס בלבד…

מתי כבר יגיע ההום ראן הראשון? סימיין (צילום: msn.com)

הטווינס עדיין בפסגה, למרות שבוע חלש של 4:2 מול יוסטון וקליבלנד. מינסוטה כמעט היתה בצד הלא נכון של נו היטר, כשוורלנדר נכנס לשמיני עם אפס היטס, בזמן שיקיר המערכת, ביירון באקסטון, מוביל את הקבוצה עם OPS של 1.036, ו-11 הום ראנס (שני במייג'ורס רק לארון ג'אג').

קליבלנד ושיקגו צמודות שתיהן מאחור, עם 17:16 (הטווינס הם היחידים בבית עם מאזן חיובי), שלושה משחקים ממינסוטה, כשהווייט סוקס, נטולי לאנס לין גם ככה, איבדו את לוקאס ג'יוליטו לרשימת ה-קוביד 19. אך זה עוד כלום לעומת התפרצות ה-קוביד בגארדיאנס, שם מישהו "נרדם בשמירה", כשבין היתר ברשימה ג'וש ניילור הלוהט, והמנג'ר טרי פרנקונה.

מעניין את מי ניילור הדביק פה… (צילום: yardbarker.com)

שמים פסים על כולם

במזרח, השמש ממשיכה לזרוח בברונקס. היאנקיז עם שבוע של 1:6, למרות סדרות לא קלות, בבית מול טורונטו ובחוץ מול הווייט סוקס. ב-20 המשחקים האחרונים הם 2:18. ארון ג'אג' וג'אנקרלו סטנטון לוהטים ביחד, עם 12 ו-10 הום ראנס בהתאמה, אך הלהיט של המפציצים הוא ללא ספק נסטור קורטז, הסטארטר הנפלא עם ERA של 1.35 אחרי שבע פתיחות. ניו יורק, אגב, היא הקבוצה היחידה שספגה פחות מ-100 ריצות (98).

במקום השני תמצאו את הרייז מטמפה ביי, למרות שבוע סביר של 3:3, אך גם זה מול יריבות חזקות, כמו טורונטו והאיינג'לס. שימו לב לג'יי.פי פיירסין (Feyereisen), שב-14 משחקים, 17.1 אינינגים, עדיין מחזיק ב-ERA של 0.00. וואו.

שני חברים יצאו לדרך, בים, בם, בום! ג'אג' וסטנטון (צילום: tune.media)

אכ-ז-בה

אחת משתי המאכזבות של הבית היא טורונטו. כולם ציפו מהבלו ג'ייז להוביל את ה-AL EAST, אך אחרי 35 משחקים החבורה מקנדה רחוקה 7.5 משחקים מניו יורק, עם מאזן בינוני של 17:18. אבל כאמור, יש עוד מאכזבת. גדולה בהרבה. הרד סוקס נועלים את הבית, כן כן, גם מתחת לבולטימור, עם מאזן של 21:13, מרחק 12 משחקים מהברונקס. וואו.

הרכש הנוצץ טרוור סטורי עם הום ראן בודד וממוצע חבטות 196., כשהרד סוקס תופסים את המקום הלפני אחרון במייג'ורס בקטגוריית ההום ראנס, עם 20 בלבד. מזל שיש את הטייגרס עם 16… בוסטון, שסגרה שבוע יחסית סביר של 3:3, תארח את יוסטון בסדרה הקרובה, ולאחר מכן תפגוש את סיאטל והווייט סוקס. בהחלט לא קל.

עדיין לא מוצא את עצמו. סטורי (צילום: bosoxinjection.com)

הפצוע האמריקאי

שבוע של זיג זג עבר גם על הניו יורק מטס, עם 3:3 מול סיאטל והנשיונלס, מעט מאכזב, אך יש למטס כרית מספיק טובה כדי שזה לא באמת יפגע במצבם בטבלה. מאזן של 13:23, ויתרון של 5.5 משחקים על פני המקום השני זה לא רע בכלל. בגזרת הפצועים המצב מעט מדאיג. ג'ייקוב דגראם הועבר לרשימת ה-60 יום, כשהתופס ג'יימס מקאן והאייס הצעיר טיילור מגיל נכנסו לרשימת הפצועים.

מי שעושים קולות של התעוררות הם הפיליס, עם שבוע של 1:4, כולל שלושה ניצחונות בלוס אנג'לס על הדודג'רס, ומאזן "כמעט" חיובי של 18:17, מרחק 5.5 משחקים מהמטס. ברייס הארפר נפצע ולא יוכל לשחק בהגנה, אך למזלם של הפיליס יש DH, והוא יכול להמשיך להפציץ, כשהוא עומד על תשעה הום ראנס ו-OPS של 994.. בעוד עשרה ימים הפיליס יגיעו לסיטי פילד, יהיה מעניין.

מגיל צעיר טיילור מסתבך בפציעות (צילום: tsn.ca|)

האלופה מאטלנטה ממשיכה לקרטע, עם שבוע של זיג זג ו-3:3, מול סן דייגו והרד סוקס. רונאלד אקוניה ג'וניור, שרק חזר, שוב נפצע, אך כנראה לא בצורה משמעותית. הברייבס, שרחוקים 6.5 משחקים מהמטס, יוצאים לסדרות במילווקי ומיאמי, לפני שיארחו את הפיליס.

No Hitter, No Winner

את הסיפורים של הבית המרכזי ממשיכים לייצר הרדס מסינסינטי. מעבר לעובדה שהם סיפקו שבוע בהחלט סביר לקבוצה של 26:9 – 2:3, ההפסד אמש היה כואב במיוחד. הרוקי המבטיח, שבינתיים לא מקיים – האנטר גרין, זרק ביחד עם הבולפן שלו נו היטר, אך הרדס הצליחו להפסיד את המשחק 1:0… עד שמשהו טוב קורה בקבוצה הזאת, גם זה נהרס…

שני צדדים ל-נו היטר הזה (צילום: proyectopuente.com.mx)

בראש הבית, כצפוי, מחזיקים הברוורס ממילווקי, עם 13:22 ושבוע זיג זג של 3:3, בחוץ מול הרדס והמארלינס. מי שחגג השבוע היה כריסטיאן ייליץ' הוותיק, עם סייקל שלישי בקריירה (השתווה לשיא כל הזמנים). אך "ה"-איש של מליווקי הוא ג'וש הדר הקלוזר: 13 משחקים, 13 שמירות, ERA של 0.00. שוב וואו.

היחידה שנותנת פייט היא סיינט לואיס. עם שבוע של 2:3 הקארדינלס מחזיקים במאזן של 15:19, ורחוקים 2.5 משחקים מהפסגה. וברכות לאלברט פוהולס, שלעת זקנה החליט לגוון, ורשם את הופעת הפיצ'ינג הראשונה בקריירה, בניצחון 6:15 על הג'איינטס. מיילס מיקולס מהלטט בצד הפיצ'ינג, עם ERA של 1.49 אחרי שבע פתיחות.

מישהו מתכוון להשיג נגדו ריצה? הדר (צילום: fanrecap.com)

צרות בעיר המלאכים

במערב, כמו שהתרגלנו, הכל צמוד. שלוש קבוצות, הפרש של משחק וחצי, כשגם האחרונה מקולורדו עם 17:17. נתחיל בדודג'רס, שעדיין בפסגה, למרות שבוע פחות מוצלח. מעבר לעובדה שקלייטון קרשואו נכנס לרשימת הפצועים, ארבעה הפסדים רצופים ושבוע של 4:2 זה לא משהו שרגילים לו ב-LA. בטח שלא להפסיד סדרה לפיטסבורג…

צמוד צמוד נמצאים הפאדרס מסן דייגו, עם 13:22, כשהזיג זג שלהם כבר נמשך מעבר לשבוע – 4:4. אך כשהדודג'רס מפסידים, זיג זג זה מספיק טוב. הניוז – רובינסון קאנו הוחתם, "כדי לעורר את ההתקפה", וכבר במשחק הראשון רשם 0 מ-5 כשהוא משאיר לא מעט רצים על הבסיסים. נו מילא… מאני מצ'אדו ממשיך לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב – לחבוט, עם 359. מפחיד ושבעה הום ראנס. OPS? 1.029.

משחק וחצי משם תמצאו את הג'איינטס מסן פרנסיסקו, עם 14:20. השבוע החל עם רצף יפה של שישה ניצחונות, אך אחריו הגיעו שני הפסדים, ובכלל, הג'איינטס של 2022 מאוד "רציפיים". קרלוס רודון (פסל 12 בסטרייק אאוט בשישה אינינגים) ולוגן ווב מובילים רוטיישן נפלא, כשכל ארבעת הסטארטרים הקבועים שלהם (תוסיפו את אלכס ווד ואלכס קוב) עם ERA מתחת ל-4. סדרות מול הרוקיז, הפאדרס והמטס בשבוע הקרוב, בהחלט יתנו תמונה מדויקת יותר לגבי עתיד הענקים.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה יוני, שבוע לא משהו כפי שרשמת, קרשואו נפצע, פיטסבורג ובעיקר הפיליז חבטו בנו ללא הכר. מזל שהצלחנו לשלוף איכשהו את הניצחון הלילה כי לקבל סוויפ של 4 משחקים בבית זה כבר השפלה. תמיד נחמד לראות ווקאוף בלייב 🙂
    .
    אוטאני מפעיל מבערים, איזה כיף!
    .
    יש משהו ביאנקיז שתמיד הם מנצחים בבית במשחקים צמודים.. לא יודע אם אלה השחקנים האווירה הקהל או הכל ביחד אבל הם לקחו את זה מהידיים של הג'ייז פעם אחר פעם

  2. איזה סיקור נהדר, מפחיד מה שהולך בבית של הדודג'רס (קצת כמו ה-AFC צפון בפוטבול העונה, הגיעו למחזור 15 כשכולן במאזן חיובי או חצוי)
    פוהולס זרק? קריירה שנייה?
    לא ראיתי את המשחק אבל ההפסד של סינסינטי – נו היטר אבל הולכות רצופות? מה עשינו בזה? היצירתיות מתפרצת בכל הקשור לדרכים אחרות להפסיד.
    תודה שוב על הסיקור המצוין

            1. עוד זוכר את שון גרין "שלנו" (שיחק בנבחרת ישראל) עושה את זה במדי הדודג'רס

  3. יוני, בנוסף לאלוורז, יוסטון מרגישים שהם מצאו יהלום מהמיינורס – Seth Martinez. הפיצ'רנ הצעיר עזר להם בריצת עשרת הנצחונות הרצופים במשחק זריקה מצויין.

  4. ביום רביעי בלילה, במשחק בין הרד סוקס והברייבס, הבסיסים היו מלאים.. התוצאה 3-3. קווין פלאוקי הביט על הכדור שהגיע – בול בטוח. אולי 20 ס"מ מחוץ ל-ZONE. אולי אפילו יותר. האמפייר קרא "STRIKE". עם 2 OUTS, FULL COUNT, והבסיסים מלאים,. אני אוהד הברייבס אבל הייתה זו פאשלה איומה. המנג'ר וקווין ניזרקו. הברייבס ניצחו 5-3

  5. תודה יוני,
    האיינג׳לס הם הקבוצה שכבר שנים רצינו לראות (ואני מתכוון רצינו בקטע של חובבי המשחק, בתור מישהו שקבוצתו עתידה לפגוש אותם לא ממש רציתי שהם יפתחו מבערים דווקא עכשיו), ההתקפה שלהם מעולה, עוד זה עולה וזה בא, אם זה לא מגיע מאוטאני זה מגיע מרנדון, או מוולש או מ-מארש וכמובן שטראוט חזר להיות מייק טראוט, השחקן הטוב של תקופתנו. תענוג וסיוט כאחד. ואם מישהו תוהה, הerror של וולש בנו היטר לא היה error, אבל שיהיה לבריאות לריד דטמרס. הדבר היחיד שאני אומר על האיינג׳לס הוא שלא משנה מה יקרה איתם, אני עם השדרים שלהם גמרתי, שני ברברנים שמתעסקים בלמיין את המוח לצופים שלהם, סיוט.
    מהעבר השני יש כמה קבוצות שמנצלות היטב את העובדה שהכדורים לא יוצאים מהאצטדיון לנצח משחקים, ואפשר לראות את המספרים של הדודג׳רס והברוורס שעושים את זה מהמאונד.

  6. אגב פיצ׳ינג ואגב הג׳איינטס, ה-זורק של העונה סו פאר הוא דווקא קווין גאוזמן שעבר לבלו ג׳ייז. דווקא רובי ריי, הסיי יאנג של עונה שעברה קצת לא מוצא את עצמו בסיאטל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט