הצעירים באים – פריוויו סדרת הסיבוב הראשון – ממפיס גריזליס נגד מיניסוטה טימברוולבס / דור בלוך

הצעירים באים – פריוויו סדרת הסיבוב הראשון – ממפיס גריזליס נגד מיניסוטה טימברוולבס / דור בלוך

ממפיס גריזליס (26-56) מקום 2 במערב:

איזה עונה זאת הייתה של ממפיס.

עם תיוג כקבוצה צעירה ומבטיחה ממפיס פשוט נתנה זינוק מטירוף קדימה, וכמו שנאמר במבצע סבתא: התחילה הכי מהר שלה ולאט לאט הגבירה, כשהיא עוברת בדרך את גולדן סטייט כדי לסיים במקום ה-2 המפתיע מאוד במערב.

מפתיע לא פחות הגריזליס השיגו מאזן לא פחות טוב ואף טוב יותר במשחקים בהם ג'ה מוראנט לא שיחק (2-17), תוצאה של העובדה שג'ה והמערכת כולה העצימו ונתנו מקום למגוון שחקנים עצום ברוסטר גם כאשר הכוכב הבלתי מעורער שלהם היה על הפרקט.

ג'ה מוראנט סיים את העונה עם 27.4 נקודות למשחק ב-33 דקות בלב, כשהוא מוסיף גם כמעט 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים כאשר סימן השאלה היחיד לגביו הוא מידת העמידות שלו לאור סגנון המשחק האקספולסיבי שלו, בגדול, אם הוא ישרוד את הפלייאוף הזה בלי להיפצע זה יהיה נס.

דילון ברוקס דזמונד ביין וג'רן ג'קסון הם התורמים ההתקפיים הבאים עם בין 16-18 נקודות, כאשר השניים החשובים יותר הם ביין וג'קסון. ביין בעיקר בגלל שהוא היחיד בקבוצה שנמצא באיזור ה-40% משלוש (43% אם לדייק ב-7 זריקות לערב), ואם המספרים האלה יחזיקו זה יהיה קריטי עבור ההתקפה של הגריזליס.

ג'רן ג'קסון בגלל שהוא העוגן ההגנתי של הקבוצה, מועמד לגיטימי לשחקן ההגנה של העונה, ובגלל שהסגל של ממפיס אומנם עמוק אבל הוא עמוד יותר בעמדות הגארד שם ברוקס, ביין, מלטון, ג'ונס, זאיר וויליאמס וקייל אנדרסון היו כמעט ברי החלפה ביניהם בלי להרגיש, בקו הקדמי יש יותר נפילה בין אדאמס וג'קסון לבאים אחריהם בהיררכיה.

עוד ראוי לציין את זאיר וויליאמס, אחד הרוקיז שפחות דובר עליהם השנה, אבל מדובר בגארד שבעונה הראשונה שלהם בליגה שומר על השחקן המוביל של הקבוצה היריבה דקות ארוכות, אני לפחות אהיה מרותק לראות האם הוא יהיה מסוגל לעשות זאת גם בפלייאוף.

לבסוף צריך לציין שההישגים של ממפיס הושגו במידה רבה על בסיס קצב משחק גבוה מאוד, מה שעבד להם בעונה הסדירה, אבל לא בהכרח יעבוד עבורם בפלייאוף וזאת תהיה נקודה מעניין להתבונן עליה מול מיניסוטה, מולה הגריזליס נהנים מיתרון איכותי לקראת משחקים מול קבוצות טובות יותר בהמשך.

מיניסוטה טימברוולבס (36-46) מקום 7 במערב:

בשביל מיניסוטה כמאמר הקלישאה ההישג הוא עצם ההגעה למעמד גם אם הדרך לשם הייתה מעט מוזרה.

אחד הפרנצ'ייז החבוטים ביותר בליגה מאז שקווין גארנט עזב אותו לבוסטון (20 שנה למי שסופר בבית), פתח את העונה עם מאזן 9-4, והרבה ספקות לגבי השאלה לאן הציוות של KAT, אדווארדס וראסל יכול לקחת את הקבוצה, בסוף ינואר הם עוד עמדו על מאזן שלילי, אבל אז יצאו לריצה של 4-14, שהציבה אותם במצב להגיע לפלייאין כפי שאכן קרה בסופו של דבר, כשרק לוקח משחקים קשה בסיום העונה שהוביל להפסדים לדאלאס, פיניקס, בוסטון וטורונטו ב-4 הפסדים ב-5 משחקים מנע מהם לאתגר ברצינות את דנבר במאבק על המקום ה-6.

אבל בפלייאין בניגוד למה שרבים כולל עבדכם הנאמן חשב הם עברו את הקליפרס, והם עשו את זה בצורה אפילו עוד פחות צפויה. KAT היה מחריד במשחק הזה, הסתבך בבעיית עבירות במחצית הראשונה, ופשוט לא תרם כשסיים עם 11 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 איבודים. מי שכיפה עליו בנקודות היו צמד הגארדים – אדווארדס שהפך לאחד השחקנים המלהיבים בליגה עם 30, ודאנג'לו ראסל שלצערם של הקליפרס נפלו דווקא על הצד הטוב שלו עם 29.

אבל מה שבאמת ניצח לטימברוולבס את המשחק היה ההגנה שלהם, ושם התבלטו ונדרבליט ופאטריק בברלי. אומרים שבהגנה אין יום רע, אבל זה בהחלט לא נכון לגבי מיניסוטה, וחוסר היציבות שלה נותן לה סיכוי לקחת משחק או שניים בסדרה הזאת, אבל לא יותר אם תשאלו אותי.

המצ'אפ:

המצ'אפ ממותג כמפגש בין כוכבים עולים, ובמידה רבה זה נכון כאשר מוראנט ואדווארדס הם שני המרכזיים שבהם כמובן, אבל זה לא בהכרח יהיה המצ'אפ שיכריע את הסדרה.

השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא איך לעצור את טאונס, עם כל הכבוד לקליפרס שהצליחו לעשות זאת והפסידו, אם ממפיס תצליח לעשות את זה הסדרה נגמרה לפי שהתחילה. האסטרטגיה שעבדה טוב ללו ובוודאי לא נעלמה מעיניהם של הגריזליס כוללת 1-2 punch. בתחילת המהלך כאשר טאונס בפרמיטר שומר עליו פורוורד ארוך, באטום בקליפרס, וגירסה טובה וצעירה יותר שלו בגריזליס – JJJ. כאשר טאונס נע לצבע, הסנטר של היריבה, זובאץ' במקרה של הקליפרס, מצטרף לעזור ומנצל את ההיררכיה ההתקפית הקצרה יחסית של הטימברוולבס. מזל אם כן שלממפיס אין סנטר הגנתי דומיננטי. אה. רגע. יש להם את סטיבן אדאמס. טעות שלי.

לאחר מכן הטימברוולבס ינסו להגביל את הקו האחורי האיכותי והמגוון של הגריזליס. enter פאט בברלי. האם הצעירים של ממפיס מוכנים לאתגר המקצועי והפסיכולוגי שיציב האיש שלא בוחל בשום טריק מלוכלך בצד ההגנתי? כנראה שאת התשובה נקבל דיי מהר.

הגריזליס הם הקבוצה שעשתה הכי הרבה נקודות בצבע העונה, והם הקבוצה הרביעית באיכותה בהתקפה בליגה למרות שהם אחת הקבוצות שזורקות הכי מעט לשלוש, הודות לנתון הזה כמו גם לנתונים המצוינים שלהם בנקודות במעבר ונקודות מריבאונד התקפה. הזאבים לא יוכלו להיתלות כאן על טאונס בלבד וההגנה על הצבע תצטרך להיות מאמץ קבוצתי מתואם.

הקבוצות חילקו את סדרת העונה הסדירה ביניהן 2-2 כאשר מוראנט שיחק בכל ה-4, כנראה שקשה ללמוד מכך הרבה על תוצאות הסדרה הזאת.

הימור: ממפיס ב-5

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. המזל של הזאבים היה שבאמת נפלו על יום מיוחד של ראסל.
    דיאנג'לה הפכה פתאום לדיאנגלו אבל לא חושב שיוכל לשחזר את זה מול הדב.לדעתי מורנט יעשה סוויפ על ראסל ושות.

  2. מינסוטה שווה הרבה יותר ממשחק אחד ואני לא אתפלא אם תהיה פה הפתעה.
    זה קצת מזכיר לי את הסידרה בין דנבר לגולדן סטייט ב2013. ממפיס באה עם כל הציפיות ולזאבים אין מה להפסיד, משהו קטן יחרוק בממפיס ואז נראה מה המצב המנטאלי שם. לגבי המצב המנטאלי של הזאבים כבר ראינו איפה הוא ולתחושתי היא מסוגלת לגנוב את המשחק הראשון (נישאת על המומנטום של הפלייאין) ולסבך את הגריזליס מאוד. הטיוולבס ניצחו את שני משחקי הבית שלהם מול ממפיס העונה והמאזן של שתי הקבוצות מאז האולסטאר כמעט זהה (הפסד אחד יותר למינסוטה). בקיצור, הדובים לא ילקקו דבש.

  3. תודה דור. אחלה פריוויו.
    סדרה שיכולה להיות קלה לממפיס ויכולה להיות קשוחה וצמודה. המאצ'-אפ של טאונס יהיה קריטי, כי מינסוטה כנראה לא תיקח סדרה ביכולת שלו כמו נגד הקליפרס, אבל לממפיס יהיה קשה אם הוא יהיה טוב.
    מינסוטה נפלה יחסית טוב מבחינתה, נגד יריבה לא כל כך מנוסה, ככה שיש להם סיכוי להפתיע, אבל ההימור שלי הוא עם ממפיס כמובן.

  4. תודה על הפריוויו. מבחינתי יהיה מעניין לראות איך הוולבס יפסידו את הסדרה הזו, יכול להיות במינסוטה קיץ חם במיוחד

  5. תודה דור. ממפיס ב-6 בסדרה צמודה ומהנה לצפייה.
    שתי הקבוצות משחקות מהר, בעיניי האקס פאקטור של ממפיס בסדרה צריך להיות טריפל J

  6. תודה על הפרוויו המשובח
    רק הערונת
    המושג להתחיל הכי מהר ואז להגביר אכן מוזכר במבצע סבתא אבל המקור התנכי הוא סיינפלד והקרדיט חייב להינתן לקרמר, האיש והאגדה.
    ואם כבר עסקינן בקרמר וקרדיטים הרי הדמות של קרמר מסיינפלד היא פן בוגר יותר של הדמות שעשה אותו שחקן בדיוק בסרט המופת UHF של אושיית הסטלבט ווירד אל ינקוביץ'.
    זהו
    עכשיו הכל ברור.
    ממפיס ב 18
    🥸

  7. תודה על הפריוויו!

    סדרה מעניינת, למרות שאני לא מחזיק כל כך ממיניסוטה מול ממפיס.

    שתי הקבוצות משחקות בקצב מהיר, אבל ממפיס פשוט עמוקה יותר משמעותית. לראייה, היכולת של הקבוצה לנצח גם כשג'ה ודילון ברוקס לא היו זמינים.
    עניין נוסף שהרבה אנשים מפספסים שוב ושוב, דילון ברוקס, שומר הפרימטר הטוב ביותר של הקבוצה, לא שיחק באף אחד מ-4 המשחקים העונה. כשטאונס יצטרך להתמודד עם ג'ארן ג'קסון וסטיבן אדאמס; ואדוארדס וראסל מול ברוקס, דיאנתוני מלטון וקייל אנדרסון (וגם קצת זאייר וויליאמס) – אני לא רואה איך מיניסוטה מנצחים מעבר למשחק אחד.

  8. ניסיון הפלייאוף של טאונס לא עשיר. אבל אם יש משהו ללמוד על העבר, שזה אומר – הפלייאין מהשבוע האחרון וההפסד לרוקטס בסיבוב ראשון 2018 – זה שטאונס לא מצליח לבוא לידי ביטוי באינטנסיביות פלייאוף. מלבד המשחק שהעניק למינסוטה את ה״ג׳נטלמן״ בסוויפ הג׳נטלמני שחטפו אז מהרוקטס, בו טאונס היה דומיננטי ורשם סטטיסטיקה יפה, בשאר הסדרה קאפלה והגנת הרוקטס דיי העלימה אותו. והנה, גם הקליפרס מודל 2022 עם הגנה סבירה אבל פחות משל יוסטון 18, הגבילה אותו לא פחות. תיאורטית, טאונס היה אמור להיות הסנטר הכי טוב ומוכשר בכל אותם מפגשים. אבל הוא פשוט לא הצליח להיות דומיננטי ואסרטיבי מספיק, וההגנות אכלו אותו בלי מלח.
    .
    בקיצור – כל עוד טאונס לא מחליט שהוא בפלייאוף מוד, זה של הממפיס ב-5. אם טאונס יידע לעשות את הסוויצ׳, יש כאן פוטנציאל לסדרה צמודה ואולי מפתיעה.

  9. בס"ד
    תודה על קדימון נהדר.
    מהמר על ממפיס ב 5 עד 6.
    החתוך ימשוך את טריפל j החוצה, וזה משמעותי להגנה של ממפיס.
    במיוחד שאדוארדס בכושר מצויין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט