פריוויו פלייאוף: מילווקי (3) – שיקגו (6) / רועי ויינברג

סדרה שלא מבטיחה יותר מדי על הנייר, אבל מפגש מעניין בין קבוצה שהייתה מהטובות בליגה בתחילת העונה לבין האלופה שהעלתה הילוך לקראת הסיום ויכולה למצוא את עצמה זוכה בריפיט, שנה שנייה ברציפות בה היא מתחילה במקום השלישי ועשויה לפגוש את ברוקלין בסיבוב השני.

המאזן בין הקבוצות העונה: 0:4 למילווקי. שני המשחקים האחרונים נגמרו בהפרש מצטבר של 49 נקודות.

העונה שהייתה: מילווקי

מאזן: 31:51, מקום שלישי במזרח.

זאת לא הייתה עונה מדהימה של הבאקס. היו יותר מדי פציעות, בעיקר של ברוק לופז (13 משחקים בלבד). יאניס אנטטוקומפו, ג'רו הולידיי וקריס מידלטון פספסו כמות דו ספרתית של משחקים והספסל נחלש מהשנה שעברה. במשך חלקים ארוכים מ-2021/22 הם דשדשו, אבל ראינו את מילווקי מעלה הילוך לקראת הסיום.

לופז פתח ב-11 משחקים העונה, הבאקס ניצחו 9 מתוכם. הם ניצחו 15 מ-21 האחרונים שלהם (בפועל 15 מ-20, בהתחשב בזה שבמשחק ה-82 כל השחקנים המשמעותיים זכו למנוחה מלבד הולידיי ששיחק 8 שניות). בדקות של הולידיי, מידלטון ויאניס ביחד על המגרש, הבאקס היו ב-11.1+ ל-100 דקות, ובמאזן של 10:37. קצב של 65 ניצחונות במשחקים בהם שלושתם שיחקו ביחד.

לאורך כל העונה ההתקפה שלהם הייתה מדהימה, ההגנה קצת פחות. על פניו יש כאן סיבה לדאגה, במיוחד בהתחשב בזה שאין את פי ג'יי טאקר, אבל השיפור בסיום וההגנה המדהימה שראינו מהם בפלייאוף שעבר הופכים אותם למועמדים רציניים לריפיט.

העונה שהייתה: שיקגו

מאזן: 36:46, מקום שישי במזרח.

קשה להגדיר את העונה של שיקגו כאכזבה. הם חזרו לפלייאוף והתמודדו עם המון פציעות, אבל הפער בין החצי הראשון של העונה לחצי השני שלה משמעותי. שיקגו יצאה לפגרת האולסטאר במאזן 21:38, אבל במשחקים אחריה במאזן של 15:8.

הם הרגישו כמו קבוצה ששיאה מאחוריה. ההגנה נחלשה בלי לונזו בול (הדירוג ההגנתי ה-25 בטיבו בליגה), דמאר דרוזן וניקולה ווצ'ביץ' הוריד הילוך והרבה שחקנים כאמור פספסו זמן. מאז הפגרה הם ניצחו רק פעם אחת קבוצה שעלתה אוטומטית לפלייאוף, ועכשיו הם פוגשים את אלופת ה-NBA.

למרות זאת, יש סיבה ששיקגו הגיעה לכאן וניצחה 46 משחקים. ההתקפה בהובלת דמאר דרוזן וזאק לאבין, לו זה פלייאוף ראשון בקריירה, הייתה טובה מאוד. בחצי הראשון של העונה הם שיחקו כדורסל נפלא, ולאורך כל העונה היו אחת מקבוצות הקלאץ' הטובות בליגה, וזה סימן שיכול להיות חיובי לקראת הפלייאוף.

הסדרה שתהיה

השאלה, בעיניי, היא לא היכולת של מי מהקבוצות בקלאץ', אלא אם נגיע אליו בכלל. השילוב בין הניסיון של מילווקי בפלייאוף לבין שיקגו, קבוצה שלא שיחקה מעולם בפלייאוף בהרכב הנוכחי ועם כוכב (ומאמן) שלא בדיוק מצטיינים בפוסט-סיזן, בלשון המעטה. אותם ספקות אמנם היו גם כלפי הבאקס בשנה שעברה, אבל בחודשיים האחרונים של העונה הסדירה פערי האיכות היו עצומים לטובת מילווקי. כשמוסיפים לזה את היכולות בפלייאוף ואת המצ'-אפ, זה נראה כאילו הולכים להיות משחקים חד צדדיים.

ובכל זאת, מה שיקגו יכולה לעשות כדי לנסות להפתיע את מילווקי?

הפתרון הכי טוב יהיה לצאת מהקופסה. לנסות לנצל את הגמישות היחסית בעמדות בשביל מיס-מאצ'ים שאולי יוציאו את הבאקס מאזור הנוחות. אולי סופר-סמול בול עם דרוזן כמעין סטרץ' פייב, בחמישייה שתנסה להוציא את מילווקי מאזור הנוחות. אולי ניסיון לתקוף את הבאקס עם ווצ'ביץ' בדקות שבהן ברוק לופז על הספסל.

היה משחק צמוד אחד בין הקבוצות השנה, הראשון. דרוזן הלך בו 18 פעמים לקו וזה יהיה מפתח עבור הבולס, אבל יש לשיקגו מספיק שומרים שיכולים להתמודד איתו, מקריס מידלטון, דרך ווסלי מת'יוס וג'רו הולידיי ועד כמובן יאניס אנטטוקומפו. זה יכול להיות שימושי, אבל בכנות אני לא חושב שיש לשיקגו דרך לסגור את הפערים.

בהתחשב בזה שההגנה שלהם כל כך חלשה, במיוחד בשליש האחרון של העונה, מילווקי פשוט תקלע יותר. יאניס לא אמור להתקשות מול ניקולה ווצ'ביץ' בצבע או מול כל מי שיעלה נגדו, ומעבר לכך לא נראה שיש להם שומר שיכול לנטרל את קריס מידלטון. תוסיפו לזה דברים כמו אימון, ניסיון פלייאוף ועומק, ויש כאן את סדרת הסיבוב הראשון הכי חד-צדדית בליגה.

תחזית: 0:4 באקס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. כל מילה, ורק נקווה ששיקגו לא ילמדו מזה את הלקח הלא נכון – שילוב של פציעות שהורידו אותם במאזן הכולל וזימנו להם הגרלה קשה בסיבוב הראשון ליציאה מוקדמת לחופשה, אבל הם בהחלט יכולים לשמוח על ההחלטות שעשו בקיץ ולהיות אופטימיים בנוגע לעתיד.
    מילווקי צריכים בעיקר לשמור על הבריאות, להגביל דקות לכוכבים, ולנסות הרכבים מגוונים לקראת ההמשך.

  2. אגב, לא הספקתי להכניס לטקסט אבל אני חושב שהסיכוי הכי טוב של שיקגו להפתעה זה במשחק הראשון, קצת כמו המג'יק מול הבאקס והראפטורס ב-2021 ו-2020. עדיין מאמין בסוויפ, אבל לא אופתע אם הבולס ינצחו את הראשון ומילווקי את ארבעת הבאים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט