שבת בבסיס: מי הזמין מנות ראשונות? / יוני לב ארי

עונת בייסבול, אם אין שביתות ארוכות או מגפות, נמשכת 162 משחקים לכל קבוצה. אז שבעה משחקים בלבד הם פחות מחמישה אחוזים (4.32 למדייקים). ועדיין, שבוע אחד בתוך העונה, ולא מעט דברים מעניינים קרו במייג'ור ליג בייסבול. אנסה לאסוף את מקבץ הדברים שחשוב לדעת (כל הנתונים נכונים ליום חמישי):

חוסה איגלסיאס, מודה לאביו (צילום: mlive.com)

ההר מוליד הר

אף אחד לא ניבא עונה גדולה לקולורדו רוקיז. למעשה, ה-Line של הקבוצה בלאס וגאס עמד בתחילת העונה על 68.5 ניצחונות בעונה, מקום רביעי בנשיונל ליג ווסט, והמאזן השלישי הכי גרוע בליגה (הרביעי הכי גרוע בכל המייג'ורס). אבל לפחות בינתיים, החבר'ה מקולורדו מבלים, עם מאזן של 1:4, כולל שני ניצחונות על הדודג'רס החזקים, ועוד שניים בטקסס.

סי.ג'יי קרון וג'ו קונור פתחו את העונה מצוין, עם שני הום ראנס כל אחד, ועם OPS של 1.033 ו-1.143 בהתאמה. מאחוריהם, הרכש הנוצץ קריס בראיינט (חובט 350.) מוביל חבורה במצב רוח טוב, שכוללת את אליאס דיאז (353.) וחוסה איגלסיאס (357.), אליו מייד נגיע. ברור שזה מוקדם, ואלוהים יודע מה יהיה מחר, בינתיים אפשר ליהנות.

צפו באיגלסיאס מתרגש, ובפרדי פרימן מנחם אותו

חוסה לך ברח

יש רגעים, שהמשחק כל כך מתגמד לידם… חוסה איגלסיאס, השורט סטופ החדש של הרוקיז, איבד את אביו במהלך הספרינג טריינינג. במשחק הראשון של העונה, מול הלוס אנג'לס דודג'רס, השיג איגלסיאס היט, הגיע לבסיס ראשון, ופתאום כל האמוציות יצאו החוצה. מזל שפרדי פרימן היה שם כדי להכיל אותו. רגע שקשה שלא להתחבר אליו…

(דרום) קוריאה את הליגה

ג'י.מן צ'וי תמיד היה שחקן חביב. הפירסט בייסמן של הרייז רשם את עונת השיא שלו במייג'ורס ב-2019, עם 19 הום ראנס ו-OPS של 822.. אך אחרי שתי עונות פושרות, את עונת 2022 הוא פתח בסערה. ממוצע חבטות 563., שני הום ראנס, OPS של 1.729, אמנם נגד בולטימור ואוקלנד, שתי קבוצות שלא מעט שחקנים יחגגו עליהן, אבל זו לא אשמתו שאלו הן היריבות.

אוטאני פתח את העונה חלש התקפית. צפו בו מנסה "להחיות" את המחבט שלו


"קר"-לוס קוריאה

כל הליגה חיכתה לראות – איפה ינחת המלפפון החם ביותר בפגרה הזו – השורט סטופ של האסטרוז. לבסוף קוריאה בחר לחזק את הטווינס (ואת חשבון הבנק שלו במקביל), אך בינתיים הוא יותר מחליש מאשר מחזק. ממוצע חבטות 211., הום ראן בודד (גם הוא הגיע ביתרון 4:8), OPS מסכן של 724., כשהוא מספיק אפילו לאסוף לעצמו Error אחד. עוד שבוע כזה, ושריקות הבוז יגיעו אפילו למיניאפוליס…

קוואן ועכשיו

לא מעט רוקיז ייצרו עניין כבר בשבוע הראשון של העונה. אך מעל לכל, ללא ספק, הסנטר פילדר של הקליבלנד גארדיאנס – סטיבן קוואן. להבדיל מבובי וויט ג'וניור של קנזס סיטי רויאלס, וחוליו רודריגז של הסיאטל מארינרס, קוואן לא הגיע עם ציפיות בעננים. ואולי זה מה שהקל עליו. הוא הספיק להגיע לבסיס בתשעה אט-באטס רצופים, דבר שקשה גם לשחקנים ותיקים מצוינים לעשות, מה שהביא אותו ל-OBP מטורף של 790. (בינתיים ירד מעט ל-655.).

מי יעצור את קוואן?

קוואן, שנבחר בסיבוב החמישי של דראפט 2018, ולא נכלל באף רשימת 100 הפרוספקטס הטובים במייג'ורס, עומד אחרי שישה משחקים על ממוצע חבטות 526., שני דאבלס וטריפל אחד, שמונה הולכות ו-OPS של 1.392. האם הוא הדבר האמיתי, או שסתם תפס גל? האמת כנראה באמצע, נמתין לאוקטובר כדי לגלות.

ביירון כוכב עליון

לפני כשבוע עלה פה פריוויו לבית המרכזי, כשבפסקה שדיברה על הטווינס, השם ביירון באקסטון קיבל יחס מיוחד. ונאמר שם: אם הוא נשאר בריא – הוא מהטובים שיש. אז בינתיים הוא בריא, ומראה עד כמה כדאי שיישאר כזה. מעבר ליכולות ההגנה המופלאות שלו, באקסטון הספיק לשלוח בשלושה אט באטס רצופים שלושה כדורים אל מחוץ למגרש (!!!), לגנוב בסיס אחד ולייצר OPS של 976., בהחלט מתאבן שווה.

בום-בום-בום. צפו בבאקסון יורה שלושה הום ראנס ברצף

זה לא הגיל, זה ה-מגיל

התקוות של אוהדי הניו יורק מטס לאליפות נתלות לפני הכל ברוטיישן העוצמתי, שנשען על ג'ייקוב דגראם, מקס שרזר וטג'ואן ווקר. העונה החלה, הראשון פצוע, אלוהים יודע עד מתי, השני לא היה כשיר למשחק הראשון, אם כי חזר לעצמו, והשלישי גם הוא פצוע, לא ברור מה מצבו.

אז מה? בשביל זה יש את טיילור מגיל שהגיע לגיל 26, ופתח את ה-Opener נגד הוושינגטון נשיונלס. אז בינתיים יש לו ברזומה שני משחקים, 10.1 אינינגים, אפס ריצות, 11 סטרייק אאוטס, ERA? מן הסתם, 0. אגב, גם כריס באסיט הוויתק (33) עם סטארט אחד מצוין, נגד הפיליס, ופתאום יש שני אייסים חדשים?

כנראה הווידאו המצחיק של השבוע

הגרביים כבר לא כל כך לבנות

השיקגו ווייט סוקס הם הפייבוריטים שלנו לסיים ראשונים את הבית המרכזי. אך בינתיים, מצבת הפצועים שם הולכת וגדלה. זה החל עם יואן מונקאדה, שנפצע והותיר חלל בבסיס השלישי, אך עיקר הבעיה היא ברוטיישן. מעבר לעובדה שלא באמת הגיע מחליף לקרלוס רודון, בשבוע הראשון של העונה איבדו בחלק הדרומי של שיקגו גם את לאנס לין וגם את לוקאס ג'יוליטו, ואם יהיה מדובר בפציעות ארוכות טווח – הסיפור יסתבך.

רודון ג'ואן

אז רודון חסר לסוקס? לפחות הג'איינטס שמחים. במשחקו הראשון במדי קבוצתו החדשה, סן פרנסיסקו אמנם הפסידה למיאמי, אך מסיטר רודון הספיק לפסול 12 חובטים של המארלינס בסטרייק אאוט. בחמישה אינינגים בלבד…

צפו בהצגה של רודון

ירוק עולה

עוד שם צעיר שמרים לא מעט גבות בשבוע הראשון של העונה, הוא הסטארטר של הרדס, האנטר גרין. המספרים הרגילים עדיין לא מרשימים, כשבמשחק הראשון, בו הוא ניצח את הברייבס, הוא חטף שלוש ריצות בחמישה אינינגים. אך שימו לב לזה: ממוצע הפאסט בול שלו עמד על 99.9 מייל לשעה, כשהוא עבר את ה-100 מייל לשעה 20 פעמים במשחק. וואו.

אלכ בלכ בום

איזה יום קשה עבר על הת'רד בייסמן של הפיליס, אלכ בום, במשחק הראשון בסדרה מול המטס. זה החל עם Error באינינג הראשון, המשיך עם עוד אחד בשני, ועבר לעוד אחד – בשלישי. שלושה אינינגים, שלושה Errors. ואז, הוא נראה מסנן משפט, עם קללה קטנה, שאומר: "אני שונא את המקום ה-@##$%$ הזה". בהמשך הוא התנצל, אבל, איך אלון אוליארצ'יק אמר? "את סולחת, אין דבר, אבל בתוך תוכך, כבר מיתר אחד נשבר"….

אלכ בום מסכם יום קשה בעבודה

סוזוקי. סייה סוזוקי

אז השיקגו קאבס פירקו בקיץ הקודם את החבילה, נפרדו מחצי סגל, ועדיין, שבוע בתוך העונה, הם במקום השני בבית עם מאזן חיובי של 2:3. מי שחתום על לא מעט מההצלחה הזו, הוא הרכש הנוצץ מיפן – סייה סוזוקי. האאוטפילדר בן ה-27 הספיק לירות שלושה הום ראנס, להגיע לממוצע חבטות 400., ולחבוט חבטה אחת מוצלחת לפחות בכל אחד מששת המשחקים של הקאביס. עדיין לא איצ'ירו, אבל בהחלט מבטיח.

קול הבאסה

להתחיל לדאוג? אם היה משהו אחד שהיה אמור להיות בטוח בניו יורק יאנקיז של 2022 – זה גאריט קול. האייס של הפינסטרייפס פתח את העונה מקרטע משהו, עם שני משחקים שהביאו אותו ל-ERA של 5.59, כשהוא מרשה שלוש ריצות בכל אחד מהמשחקים, ובעיקר לא נראה כמו אייס. כמו שזה נראה כרגע, קול הוא הסטארטר הכי פחות טוב של ניו יורק…

תכירו, סייה סוזוקי

ולדימיר, ולא פוטין

מי שמאוד הפריע לקול במשחק השני שלו, שהתקיים בלילה שבין רביעי לחמישי, היה הסלאגר של טורונטו, ולדימיר גררו ג'וניור. האיש המפחיד הזה הצליח להתעלם מהעובדה שארון היקס דרך לו על האצבעות, וירה 4 מ-4, עם שלושה (!!) הום ראנס ודאבל אחד. רק לחשוב על הפוטנציאל של השחקן האדיר הזה…

דוקטור יו ומיסטר דרוויש

הסטארטר הוותיק של סן דייגו, יו דרוויש, רשם שתי פתיחות עד כה העונה. בראשונה, באריזונה, הוא ירה שישה אינינגים של אפס ריצות. בשניה? בסן פרנסיסקו, אינינג אחד ועוד שני אאוטס, תשע ריצות, הום ראן אחד, וכמובן הפסד. מה הלאה?

ג'ון סטרלינג שוב מפספס קריאה

לא מושלם. מוש.

אם כבר מתעסקים בפיצ'רים מהחוף המערבי, אז קלייטון קרשואו רשם את הסטארט הראשון שלו העונה, ולא סתם – בפעם הראשונה מאז ה-27 ביוני 2021, הוא עבר את האינינג החמישי. עבר? לא סתם עבר. שבעה אינינגים, אפס ריצות, אפס חבטות, אפס הולכות ו-13 סטרייק אאוטס, הכל נגד הטווינס, במינסוטה. ולמרות שהוא היה בדרך הבטוחה למשחק מושלם, עם 80 פיצ'ים בקליבר, דייב רוברטס החליט להוריד אותו, ולשמור אותו הלאה. כואב, אבל אפשר להבין.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה יוני. כתיבה נעימה, קולחת, ומעניינת.
    אתמול קלייטון קרשאו זרק PERFECT GAME נגד מינסוטה טווינס כל הדרך לקראת האינינג ה-8 כשהמנג'ר דייב רוברטס LIFTED HIM. קרשאו אמר שהוא היה 100% בסדר עם ההחלטה. אני לא מאמין לו. לכוכב השמאלי הזה בן ה-34 לא תהיינה יותר מדי הזדמנויות אחרות למשחקים מושלמים. הדודג'רס ניצחו את מינסוטה 0-7

  2. תודה יוני, היה אחלה שבוע פתיחה, למרות האופנינג דיי הקצת דרדלה.
    נתחיל בקרשאו, אני חושש שזה עוד שלב בהעלמות של מעמד הסטארטר, אם כי דווקא הליגה מנסה לעשות לו החייאה מלאכותית ומגבילה את מספר הפיצ׳רים שהסגל של קבוצה יכול לכלול וכנ״ל מגבילה את כמות הפעמים שאפשר להעלות ולהוריד שחקן למיינורס (חוק טאמפה ביי?). יהיה מעניין לראות איך הbrain trust שיש לנו יצליחו לעקוף את זה ואיזה פתרונות יצירתיים ימצאו. בלי קשר, הדודג׳רס שמו את קרשאו שהסביר יפה למה הוא שלם עם ההחלטה, וכל הכבוד לו שאחרי שרוברטס הסביר לו למה הוא לא עולה הוא הפנים והצליח להעביר את זה בלי להתפרץ באמצע. עכשיו רק צריך לקוות בשבילו ששום דבר לא יקרה לו (או לדודג׳רס) במהלך העונה שידפוק לו את ההחלטה הזו. לדעתי חבל, אבל לך תדע, יכול להיות שהיה נשאר וגומר את היד ואז מאפשר שני ווקס והיט. אם הדודג׳רס יחזרו לוורלד סירייז אני בטוח שהוא ישמח על הוויתור הזה.
    ברגע שגם דהגראם וגם ווקר נפצעו, ו-ווקר חזר אבל עכשיו מסופסל לגמרי, היה ברור שפה הולך להיות הסיפור של המטס. לעלות עם מגיל הרוקי ובהמשך עם פיטרסון (שעלה ב2020 וטרם זרק עונה שלמה) יכול להיות סקנדל, ויכול להיות פסטיבל. כרגע זה מרגיש כאילו הצליח למטס ואפשר לראות את מגיל, פיטרסון, קרסקו ושרזר יושבים בדאג אאוט ומדגמנים אחוות פיצ׳רים. עכשיו רק שהאייס יחזור בריא ובכלל תענוג. מה שכן, מי שרוצה להבין כמה מקס שרזר ענק, שיצפה במה שהיה לו בדוקרב מול ארון נולה, שניהם עלו על הפנים, ושרזר אפילו הוליך שלושה באינינג הראשון אבל הוא הצליח בהתחלה בכח ובעצבים וקצת בריונות על החובטים של הפיליס (להזכיר, שוורבר, ריאלמוטו, גרגוריוס, קסטיינוס והmvp הקודם) לאפס את היד ובהמשך כבר רדה בהם לעוד ארבעה אינינגס וסיים עם 97 זריקות, 5 היטס, 1 ראן, 3 ווקס ו7 סטרייקאאוט (והמאמן פיצ׳רים של המטס אפילו לא בצחוק חשב לעלות לבדוק מה איתו) זה זורק שלא רואים דברים כאלה, איזה כיף שהוא לא בצד השני סוף סוף.

      1. כאב לי מאוד, אבל זה עוד אבן על הקבר של מעמד הסטארטר בתקופתנו. מעניין אותי יותר מה קרשואו חשב, כי אחרי זה הוא יצא בהצהרות תמיכה במהלך. אני מניח שאם הוא באמת היה מתעקש בסטטוס שלו היו נותנים לו לפחות עוד אינינג, מה שגורם לי לחשוב שהוא עצמו מעדיף לשמור את היד מאשר להמר על פרפקט שלך תדע אם היה משיג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט