פריוויו פלייאוף 2022 – גולדן סטייט (3) נגד דנבר (6) / רועי ויינברג

הקדמה קצרצרה: טוב לחזור להופס במאני טיים. מצטער על חוסר הזמינות בחודשים האחרונים, תקופה מטורפת (מבחינת עומס, לא מעבר). מזל שעכשיו הפלייאוף. נתחיל.

מאזן בעונה הסדירה: 1:3 לדנבר. דריימונד גרין לא שיחק בכל המשחקים.

גולדן סטייט

מאזן: 29:53, המקום השלישי במערב.

העונה: הווריורס היו הקבוצה הטובה בליגה בתחילת העונה, עד לפציעה של דריימונד גרין. הם קיבלו את קליי תומפסון בחזרה וקיבלו לא מעט משחקני המשנה, אבל זאת הייתה עונה מורכבת. שליש מדהים בתחילת העונה, דעיכה של סטפן קרי שעדיין לא חזר לעצמו (וטרם ברור אם יחזור בפלייאוף), חזרתו של קליי תומפסון. סטפן קרי, קליי תומפסון ודריימונד גרין, שילוב שהגיע ל-5 גמרים, שיחק 11 דקות ביחד העונה. הם לא שיחקו ביחד, מעשית, מאז סדרת גמר 2019.

דנבר

מאזן: 34:48, המקום השישי במערב.

העונה: ג'מאל מארי לא שיחק, מייקל פורטר ג'וניור היה מזעזע ל- ואז נפצע לשאר העונה. זה השאיר את ניקולה יוקיץ' לבד. הסרבי עשה הכל על המגרש, השתפר מאוד בהגנה ונתן מספרים אפילו יותר טובים בהתקפה (27.1 נקודות ב-66.1% טרו שוטינג, 13.8 ריבאונדים, 7.9 אסיסטים), אבל צוות מסייע חיוור סביבו הוביל לכך שהעונה המדהימה הזאת לא הספיקה ליותר מהמקום השישי במערב. דנבר היו במרחק ניצחון מיוטה והמקום החמישי, אבל בסופו של דבר הם קיבלו קבוצה קשה יותר באופן משמעותי.

הסדרה עצמה

יש מספר מפתחות גדולים בקשר לסדרה אצל שתי הקבוצות. נגע, בקצרה ובמסגרת הפורמט, בכל אחד מהם.

איך גולדן סטייט עוצרת את יוקיץ'?

בעונה הסדירה, כאמור, דנבר ניצחה 3 מ-4 משחקים מול גולדן סטייט. יוקיץ' קלע בהם 29 נקודות עם 16 ריב' ו-9 אס' למשחק, בעוד בגולדן סטייט היו העדרויות משמעותיות. הגדולה מכולן היא של דריימונד גרין, והוא עשוי להיות השחקן החשוב ביותר של גולדן סטייט בסדרה הזאת משתי סיבות מרכזיות.

הראשונה היא טקטית. יוקיץ' אמנם לא השחקן הכבד שהיה, אבל אי אפשר לצפות ממנו לשחק 48 דקות במשחק ודנבר רעה בלעדיו (למרות שחל שיפור בכך לאחר פגרת האולסטאר). אני חושב שנראה לא מעט דקות של גולדן סטייט משחקת עם 5 שחקנים בחוץ ועם גרין כסנטר בניסיון לעייף את יוקיץ', בהנחה שגרין יכול לשמור עליו בצד השני באחד על אחד. אם הווריירס מצליחים לגרור את יוקיץ' לרדיפה אחרי גארדים מבלי לשלם על זה מחיר, יהיה להם קל יותר באופן משמעותי. וזה מתחיל מגרין.

הסיבה השנייה היא קצת יותר "רוע". בגמר המערב של 2020 יוקיץ' נכנס כמעט בכל משחק לבעיית עבירות, מה שלמעשה העניק יתרון גדול ללייקרס. ב-2021 הוא לא נכנס לבעיות משמעותיות מול פורטלנד או פיניקס, אבל היכולת של גרין לעלות ליוקיץ' על העצבים תוכל להיות משמעותית במיוחד.

אין לגולדן סטייט תואם דיאנדרה אייטון. ג'יימס וויזמן לא ישחק העונה, השחקן הכי גבוה אחריו ברוסטר זה נמניה בייליצה שלא יכול לעצור את יוקיץ' וזה משאיר אותם בידיים של גרין ושל קוון לוני. יוקיץ' כנראה יתן את ה-30 שלו במשחק, השאלה היא באיזו יעילות ובכמה זה יעלה להם בהגנה.

איך, ואם בכלל, סטפן קרי חוזר?

שאלה גדולה לא פחות, ואולי זאת שתכריע את הסדרה. ג"ס לא חשפה יותר מדי על מצבו של קרי לפני הסיבוב הראשון של הפלייאוף. הוא לא שיחק מאז אמצע מרץ, וגולדן הצליחה לצבור מומנטום בלעדיו כשניצחה את חמשת משחקיה האחרונים העונה, אך יהיה קשה בלי השחקן הטוב ביותר שלהם.

בחודש האחרון, מאז הפציעה של קרי, הפערים בין גולדן סטייט לדנבר היו קטנים מאוד. אם קרי בחוץ לכל הסדרה יכול להיות שהיא 50-50. אם הוא משחק גולדן סטייט פייבוריטית, בהתחשב בכך שנשארה שאלה גדולה אחת.

יש ליוקיץ' מספר 2?

ארון גורדון שחקן של 15 נקודות למשחק. ג'ף גרין, ובכן, הוא ג'ף גרין. לא הייתי בונה על וויל ברטון, גם בהתחשב במצ'-אפ ההגנתי שיש לגולדן סטייט בכנפיים. אולי לדנבר יש את השחקן הטוב בסדרה הזאת, אבל סיכוי טוב שארבעת הבאים אחריו, אם לא למעלה מכך, הם מגולדן סטייט.

הוא צריך סוג של ג'מאל מארי. הימור מעניין יכול להיות בונס היילנד, שחקן של 15 נקודות למשחק באחוזים לא רעים ב-15 המשחקים האחרונים של העונה ומישהו שהתקרה שלו אולי גבוהה יותר משחקן משלים. אבל אם בונס היילנד, לפחות במצבו הנוכחי, זה ההימור הטוב ביותר שלהם, אז קשה להיות אופטימיים.

תחזית:

אם סטפן קרי כשיר לפחות בחלק מהסדרה: 2-4 גולדן סטייט.

אם קרי לא משחק באף משחק: 2-4 דנבר.

עוד הימורים: ניקולה יוקיץ' יהיה הקלע המוביל של שתי הקבוצות, קליי תומפסון יקלע מעל 30 במשחק אחד לפחות, אנדרה איגודלה ימצא את עצמו בחמישייה בשלב מסוים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. פריוויו מצויין. אני חושב שג'ף גרין יכול להיות הג'וקר במובן שינצח משחק אחד. יש לו המון ניסיון בפלייאוף והוא לא מפחד מאף אחד. מה הסיכוי שג'מאל מורי יתלבש?

            1. Doubtful זה כבר התקדמות לעומת out,לא?

            2. כן.

            3. Asked @nuggets bossTim Connelly if he would be at all suprised if Jamal Murray walked into the arena next week and announced he's playing.

              "Not at all. When Jamal feels like he's ready, he's gonna sprint out there….He's in the red zone of recovery."

              Is it up to Jamal Murray if he returns?
              “100 percent,” Tim Connelly told @1043TheFan this morning.

              “We want him to feel no pressure, want him to know that the organization has his best interests in mind. … He’s done a great job in rehab, he looks really, really good.”

              פרספקטיבה שונה על הdoubtful של מאלון,למרות שמאלון גם אמר את אותו הדבר בשבוע שעבר

        1. יוקיץ שחקן אלים ופראי. הוא השחקן שפגע במכוון את הפגיעה הכי קשה בשחקן אחר בליגה בשנים האחרונות.
          פאקן 52 משחקים בחוץ!
          בכוונה!
          בגב!
          אבל הוא לבן פריווילגי הפנים של הליגה הגאון ה-MVP אז סולחים לו.
          אם אתה שואל אותי – הוא סתם דרעק

          1. איזה פגיעה הכי קשה! דה שוט אתה יותר מדי זמן בצנטרישוט. מוריס נתן ליוקיץ מרפק לצלעות בכוונה שהמשחק גמור, ועוד היה מטומטם לסובב את הגב. טוב שיוקיץ עשה שאחזיר לבריון הזה.

            1. מי השבית שחקן ליותר זמן ממנו בעשור האחרון? תביא שם.
              גרייסון אלן?
              גרין?
              בברלי?
              מוריס?

            2. זאזא?

            3. וואלה. גוד קול אור 👍
              חברה טובה 😏

  2. תודה רועי
    לדעתי זאת סדרה לא צפויה שבאמת יכול לקרות בה הכל ואף אחד לא יופתע.
    השלישייה ההסטורית של הווריורס שיחקו ביחד 11 דקות במהלך כל העונה ואם הם יזכירו אפילו קצת את מה שהם היו אז סוויפ זה לא תרחיש מופרך ומצד שני יוקיץ באמת יכול לחולל קסמים ואי אפשר להספיד אותו או להמר נגדו.
    מסכים שמבחינת הווריורס המפתח יהיה לעייף את יוקיץ בפיקאנדרול דרך קרי ופול שיחסית מאוד מהירים וגם שחייבים להיצמד אליהם(פניקס עשו את זה בעונה שעברה וזה עבד להם לא רע),דנבר תרגלו אזורית בלא מעט מהמשחקים האחרונים ולדעתי נראה את זה בסדרה כתגובת נגד.
    לגבי מארי יש המון דיבור על החזרה שלו במהלך הסדרה וגם מאלון וקונלי בשונה ממה שקרה בכל השנה מתראיינים לתקשורת ואומרים שמבחינתם הוא כשיר ושהחזרה שלו תלויה רק בו(מקווה שלא ישלמו ביוקר על הנסיונות קצת להלחיץ אותו),לדעתי נראה אותו חוזר במהלך הסדרה.
    מבחינת דנבר המפתח לניצחון יהיה לחץ חזק על הגארדים כמו שעשו לפני שני משחקים מול הווריורס ולנסות לגרום להם לשחק בעיקר בצבע ובהתקפה פשוט להמשיך בשיטת תן ליוקיץ ויהיה בסדר כמו שעשו כל העונה ומהספסל לקוות שבונס את קאזינס ישחקו בשיא שלהם.
    הימור מאוד אופטימי- 4-2 לנאגטס.

  3. סדרה מבאסת של שתי קבוצות אהובות ושבורות. בתרחיש אחד גולדן מתחברת וחוזרת לריקוד הקסום ההוא שכולנו מתגעגעים אליו. בתרחיש שני יוקיץ' סוחב על גבו הענק את הנאגטס לסיבוב שני בעוד תצוגה של מנהיגות הירואית. התחזית שלי- יהיה חם ומגניב. גולדן ב6

  4. תודה רבה. פריוויו מצוין.
    להערכתי התרחיש הסביר הוא 2-4 לווריורס. יש להם יתרון ביתיות, מאמן טוב וחכם וסגל עדיף למרות יוקיץ' האדיר.
    במקום דנבר לא הייתי מסכן את ג'מארי ופורטר. גם אם הם יעברו את הווריורס, הסיכוי שהם יגיעו מעבר לגמר המערב הוא קלוש. לוקח זמן עד שתקופת ההרצה של הפצועים תסתיים. מדובר על פציעות לא פשוטות בכלל ובשלבים המאוחרים הם יצטרכו להיות בשיאם.
    אגב, בשנים האחרונות יש אינפלציה בכמות האסיסטים שגבוהים מוסרים. ממליץ לך לשקול לעדכן בתיאור הפרופיל שלך את כמות האסיסטים מ-4 ל-5

    🙂

  5. לא איכפת לי תוצאה, העיקר שיהיה מותח, ונקבל את כולם בריאים ככל האפשר ובכושר. יאללה אקשיון.
    תודה רבה על הפריוויו

  6. תודה רועי. אחלה פריוויו לאחלה סדרה.
    הסדרה הזאת היא מבחן לא פשוט לשתי הקבוצות, ומי מהן שתנצח יכולה להאמין בסיכוי שלה ללכת רחוק, ואולי אפילו להיות היריבה העיקרית של פיניקס במערב.

            1. הם יטח ו את מיני בצבע כל מה שלא סוויפ או גנטלמני ייחשב כהפתעה

  7. דנבר הרבה הרבה יותר קשוחה,יש להם את השחקן הכי טוב… לדעתי הם עוברים אלא אם כן יהיה איזה קסם בגולדן שיחבר אותם, כי כמו שהם נראו בחודש האחרון הם רכים מדי בשביל לתת פייט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט