פריוויו פלייאוף 2022 – דאלאס מאבריקס (4) – יוטה ג'אז (5) / יונתן פורת לובנסקי

הליגה השנה סיפקה יותר דרמות אפילו מהרגלה. סימונס אל מול ה76ים, האיחוד המרגש (בערך) בין הארדן לדריל מורי, קיירי נגד החיסונים וכמובן הלייקרס נגד הטעם הטוב. איכשהו, הדרמה ביוטה ג'אז, זו שנגעה בכולנו ובעיקר בכל המיקרופונים בתחילת משבר הקורונה – נשארה מתחת לרדאר. נראה שמיטשל וגובר למדו לחיות האחד עם השני כי בעונה הקודמת הג'אז השיגו את המאזן הכי טוב בליגה וגם העונה הזו נפתחה על מי מנוחות. אבל רצף של חמישה הפסדים בסוף ינואר ועוד אחד כזה בסוף מרץ הזכירו לנו שבג'אז לא שוררת הרמוניה.

הג'אז מובלים על ידי שני כוכבים שהם שילוב מוזר, גובר הוא סנטר כמעט קלאסי שנחשב לאחד ממגני הצבע הטובים בליגה ומשנה כיוון של שחקנים שחודרים לצבע ואיתו דונובן מיטשל, גארד מסוג חדש – נמוך שלאו דווקא רואה את תפקידו כלמסור לשחקני פנים (ובעיקר לא לגובר) אלא שולט היטב בכל אלמנט התקפי החל מאתלטיות עליונה ויכולת לקלוע שלשות שפעם לא היית זורק גם בתור זריקת התאבדות.

סביבם נבנתה חמישיה נמוכה יחסית – בויאן בוגדנוביץ' ורויס אוניל בקו הקדמי ומייק קולני כרכז לצד דונובן מיצ'ל. מתוך התבססות על גארדים (כולל ג'ורדן קלארקסון חתן פרס השחקן השישי בעונה שעברה) בא גם אופי ההתקפה של הג'אז שהיא הקבוצה שהתבססה העונה הכי הרבה על זריקות מהשלוש (46.8% מזריקותיה הגיעו משם) וקלעה מהטווח הזה ב-36%. מקום 11 בליגה.

בצד השני של הזירה עומדת הדאלאס מאבריקס. הקבוצה שבה אין התלבטות לגבי מי בעל הבית. לוקה דונצ'יץ' דורג עם ממוצע של 9.3 דקות אחזקה בכדור למשחק – הכי הרבה בליגה. במקום השני בשניות אחזקה בכדור בכל נגיעה (שני רק לטריי יאנג), שני בכדרור (בין שחקנים ששיחקו 21 דקות ומעלה, גם כאן הוא שני רק לטריי יאנג) ושני ב-USG%  לג'ואל אמביד. את כל הזמן הזה עם הכדור הוא מנצל ל-28.4 נקודות ב-49.7% אפקטיביים מהשדה ו-9.1 אסיסטים.

הבעיה היחידה של המאבריקס היא שדונצ'יץ' נפצע במשחק האחרון של העונה ונכון לכתיבת השורות האלו עוד לא נקבע מתי הוא יחזור לשחק.

המאבריקס עדיין מסרבים להתחייב שלא נראה אותו עולה כבר במשחק הראשון אבל לפי מראה הפציעה והשמועות בליגה – יש תחושה שזה לא יהיה כל כך מהיר. לוקה כבר החמיץ 17 משחקים בעונה הרגילה. זה היה נותן מבחן לגבי איך הקבוצה מסתדרת בלעדיו אבל את רוב המשחקים הם שיחקו בהרכב שהשתנה קיצונית במהלך השנה. האנשים שלקחו את המושכות לידיהם ללא לוקה היו ג'יילן ברונסון ובעיקר פורזינגיס שהועבר בטרייד. טים הארדוויי ג'וניור שיחק ב-9 מהמשחקים האלה וקלע 18.8 נקודות אבל הוא סיים את העונה עקב פציעה. ספנסר דינווידי שהובא בטרייד על פורזינגיס קלע 31 בממוצע בשני המשחקים שבהם ראינו אותו ללא לוקה, אבל קשה ללמוד מזה משהו לגבי איך זה ייתבטא בסדרת פלייאוף.

יש דמיון מסוים באופן המשחק של שתי הקבוצות ובתוצאות שהוא מניב. המאבריקס, כמו הג'אז, היא קבוצה שמתבססת הרבה על הגארדים שלה לצורך נקודות כאשר לצד לוקה הקלעים המובילים הם ברונסון ודינווידי. וכמו הג'אז גם אצל המאבריקס שלשות הן מרכיב חשוב בהתקפה – כאשר 43.8% מנסיונות הקליעה מגיעים מהטווח הזה. מדובר בשתי קבוצות הגנה לא רעות (המאבס מדורגת שביעית והג'אז עשירית). המאזן בין הקבוצות הוא 2-2, כאשר אחר המפגשים היה ללא דונציץ' ואותו הג'אז ניצחו במשחק צמוד, והמאזנים קרובים יחסית – 52 נצחונות למאבריקס ו-49 לג'אז. כך שבסופו של דבר השאלה שמרחפת היא האם מי שמנהל את המשחק על המגרש בשביל המאבס יתייצב לסדרה מספיק מהר.

חייבים הימור? הימורים זה לא בריא. הנה שלושה:

  1. אם דונצ'יץ' חוזר בריא וכבר במשחק הראשון – המאבריקס היא הקבוצה שמגיעה לפלייאוף יותר חמה, והדבר היחיד שקצת יאט אותם זה שגם אם הג'אז עברו רק סיבוב פלייאוף אחד בעונה שעברה – זה עדיין יותר ממה שהמאבס עשו בשני הפלייאופים האחרונים. אבל זה עדיין 4-2 למאבריקס.
  2. בלי דונצ'יץ'? 4-1 ליוטה. 
  3. תתכוננו להרבה זריקות לשלוש.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה יונתן. הפציעה של לוקה הפכה סדרה שבה דאלאס פייבוריטית לסדרה שבה היתרון אצל יוטה כרגע. עדיין, גובר יתקשה בהגנה מול השחקנים היוצרים של דאלאס ופיני-סמית הוא שומר מעולה למיטשל.

  2. יוטה במשברון וכנראה שלא נראה את הסגל הזה ממשיך יותר,אבל עדיין הסגל שלהם מאוד מוכשר ולא רואה את דאלאס עוברים אותם עם או בלי דונציץ

    1. באמת אתה חושב שלמרות המשבר של יוטה הם עדיין יותר טובים מדאלאס?
      ךדעתי כנראה לא ראית מספיק את דאלאס השנה.במידה ולוקה ישחק לא רואה יותר מדי סיכוי ליוטה לנצח יותר מ2 משחקים

      1. גובר > דוויט פוול(או מי שלא יהיה שמשחק שם בסנטר)
        בוגדנוביץ >= פיני סמית
        קונלי> דינווידי/ברונסון
        רויס אוניל >= בולוק
        על ספסל נראה לי שאין בכלל מה לדבר(קלרקסון מול ברטאנס)
        סניידר >= קיד(במיוחד בגלל נסיון פלייאוף)
        לדעתי אם היו שואלים בתחילת העונה מי תיקח דאלאס בלי פורזי או יוטה בלי אינגלס הרוב היו עונים יוטה.

        1. זה קצת שטחי להציב את השחקנים זה מול זה כמו שעשית ואולי אתה צודק לפחות מבחינת הכישרון נטו, אבל לי לפחות אין ספק שאקח את ברונסון לפני קונלי לדוגמא ועם איך שבוגדנוביץ נראה הוא לא עדיף על פיני סמית, ואני לא רואה יתרון משמעותי לג׳אז באף מצ׳אפ שציינת בעיקר בגלל איך שהשחקנים של דאלאס משחקים מסביב ללוקה. משהו רע עובר על יוטה ונראה שמשהו בחיבור שם נפרם ועדיין עם לוקה פצוע זה שלהם

  3. אם לוקה לא כשיר לסיבוב הראשון, דאלאס צריכה לקבל וויילד קארד לשלב הבא. ספורטיבי? בערך כמו הפציעה המעצבנת הזו. אין לי כוח לחכות עונה שלמה לקבל את לוקה בפלייאוף, ובכל מקרה זה עדיף מלראות את יוטה עוברת שלב.
    תודה רבה על הפריוויו

  4. תודה יונתן. עם לוקה דאלאס ב-5 ובלי לוקה דאלאס ב-7. צר לי אבל יוטה מפורקת מבפנים וזה יהיה פשע אם יעברו סיבוב.

  5. אני שומר על אופטימיות ומקווה שכל העממיות סביב הפציעה של לוקה זה מסך עשן לבלבל את יוטה.
    אם לוקה ישחק דאלאס עוברים.יוטה מפורקים מדי ודאלאס תכלס יותר טובה

    1. Mario Hezonja blasts the NBA and vows to never return

      “I am not going to return to the NBA. I didn’t get the respect I deserved. Also, in my opinion, the NBA is more a show than the game itself.”

      (h/t @Eurohoopsnet ) https://t.co/ny7E0kjEAB

      התאגיד מתחיל להחשף..
      חחח נראה לי שהוא די נעלב מהקטע שעשו עליו בGOZ

  6. מצוין יונתן, תודה רבה. פציעות של כוכבים זה דבר מעצבן ומשנה כוון של עונה. כשזה קורה במשחק חסר חשיבות ואחרון בעונה הסדירה… זה ממש מתסכל.
    לא יודע אם יוטה כל כך מפורקת כמו שחושבים, לדעתי גם הפציעה של אינגלס פגעה בהם. לא ידעתי שטימי ג'וניור סיים את העונה, מתי זה קרה? בכל מקרה, כמו כולם, אני חושב שזה בעיקר תלוי במתי ואיך דונציץ' יחזור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט