פריוויו פלייאוף 2022 – פיניקס סאנס (1) – ניו-אורלינס פליקנס (8) / עמיחי קטן

אחרי שהניחוס שלי על הקליפרס עבד והייתי צריך לשכתב חצי מהפריוויו הזה, הנה הקדימון לסדרה האחרונה של הסיבוב הראשון, זו שעל הנייר היא החד-צדדית ביותר, אבל אני מאמין שיש לה פוטנציאל לספק עניין ברמה מסוימת, ושיש לפליקנס פוטנציאל לעשות את זה סדרה קשה מהצפוי עבור הסאנס.

רק נקודה אחת לפתוח איתה – אני מניח שזאיון וויליאמסון לא יעלה על הפרקט השנה, והוא לא יוזכר יותר בפריוויו הזה…

מאזן העונה: 3- 1 לפיניקס. ניו-אורלינס ניצחו משחק אחד אחרי האולסטאר, אבל פיניקס ניצחו את השאר, כשכל ה-4 נגמרו בהפרש דו-ספרתי.

מאזן כל הזמנים בפלייאוף: 0-0. מפגש ראשון בין הקבוצות. זו גם בסך הכל הפעם השלישית בהיסטוריה ששתי הקבוצות האלה עולות לאותו פלייאוף (2003 ו-2008 המקרים הקודמים).

פיניקס סאנס:

מאזן: 64- 18.

חמישייה: כריס פול, דווין בוקר, מיקאל ברידג'ס, ג'יי קראודר, דיאנדרה אייטון.

מחליפים בולטים: קמרון פיין, לנדרי שאמט, קמרון ג'ונסון, טורי קרייג, ג'אבל מגי.

היסטוריה: 3 גמרים ב-1976, 1993 ובעונה שעברה, כאשר בכולם זה נגמר בהפסד 4-2, ועוד הפסדים בגמר המערב ב-1979, 1984, 1989, 1990, 2005, 2006 ו-2010, כשעד לעונה שעברה זו הייתה הופעת הפלייאוף האחרונה של הסאנס.

העונה: זה התחיל עם ניצחון אחד ב-4 המשחקים הראשונים, אבל אז הגיע רצף של 18 ניצחונות שנעצר רק אחרי פציעה של בוקר ומפגש שני העונה עם הווריורס. בהמשך, קיבלנו רצף 11 ניצחונות בינואר, רצף של 8 ניצחונות בפברואר, ורצף של 9 ניצחונות במרץ, שכבר בתחילתו הסאנס הבטיחו את המאזן הטוב בליגה. בסופו של דבר, פיניקס גם שברו שיא מועדון עם 64 ניצחונות, וזה יתרון של 8 על ממפיס מהמקום השני ויתרון דו-ספרתי על כל אחת אחרת בליגה.

למה כן: בקצרה – הקבוצה הטובה בליגה בעונה הסדירה, ובפער משמעותי. עכשיו התשובה הארוכה, לפי עמדות:

1 – כריס פול זורק וקולע הכי מעט בקריירה שלו, כשמנגד הוא מוביל את הליגה באסיסטים עם 10.8, הכי הרבה שלו מאז 2009, ורושם יחס אסיסטים איבודים של 4.59, הטוב ביותר בקריירה שלו. כלומר, פול צריך לעשות פחות ולהעמיס על עצמו פחות, ועושה את זה ביותר יעילות. חשוב לזכור גם את הרכז המחליף פיין, שירד קצת באחוזים העונה, אבל ביצע את התפקיד של פול היטב בפציעות שלו עם 14 נקודות ו-9 אסיסטים מהחמישייה.

2. דווין בוקר פתח את העונה בהילוך איטי, אבל סיים אותה עם מספרים של MVP בחודשיים האחרונים ומגיע בכושר שיא, ואחרי פלייאוף שבו הוא לא תמיד היה יציב. לנדרי שאמט הגיע לחזק את העמדה שבה היה חסר מחליף, ונותן תפוקה נאה למחליף של 8.3 נקודות ב-52.1% אפקטיבי. ארון הולידיי הוא עוד שחקן שיכול לתת כמה דקות בעמדות 1-2, אבל לא ברור כמה זה יקרה בפועל בפלייאוף.

3. מיקל ברידג'ס עשה קפיצה משחקן חמישייה סולידי לשומר אישי מהטובים בליגה, שחקן שאסור להשאיר פנוי בשום מצב, ואפילו קצת יוצר לעצמו כשיש לו הזדמנות. לידו בעמדה יש את קמרון ג'ונסון שהיה יכול להיחשב מועמד לשחקן השישי של העונה עד לא מזמן. שניהם מחברים 60.1% ו-59.6% אפקטיבי בהתאמה, כלומר יעילות גבוהה באופן יוצא דופן לצמד של קלעי דאבל-פיגרס.

4. עמדה 4 מוקדשת בפיניקס לשחקני הכנף ההגנתיים שגם יודעים לקלוע לשלוש כשצריך. בחמישייה נמצא ג'יי קראודר שרשם העונה ירידה קלה באחוזים לשלוש יחד עם עלייה באחוזים ל-2 נקודות, אבל במקרה שלו מה שחשוב זה האחוזים בפלייאוף ולא בעונה הרגילה, ועל הספסל נמצא טורי קרייג ששיחק בפיניקס בפלייאוף שעבר, עשה סיבוב דרך אינדיאנה, וחזר בטרייד דדליין לפיניקס כדי לתרום הגנה לספסל.

5. בעמדה 5 נמצא כמובן אייטון שהמשיך להשתפר בשני צידי המגרש, כולל קליעה מחצי מרחק ואפילו 7/19 לשלוש העונה. אחת הבעיות העיקריות של פיניקס בעונה שעברה הייתה המחסור בסנטר מחליף, במיוחד אחרי הפציעה של שאריץ', אז עכשיו יש לסאנס שניים כאלה – הראשון הוא ג'אבל מגי שזכה ב-3 אליפויות כסנטר מחליף ורושם את העונה הכי טובה שלו פר 36 דקות – 20.9 נקודות ו-15.2 ריבאונדים – שניהם שיאי קריירה. השני הוא ביסמאק ביומבו שרושם גם הוא מספרי קריירה פר דקות – 14.9 נקודות במקרה שלו. הנוכחות של שניהם תסייע בהגנה על הצבע בדקות של המחליפים, ותפתור הרבה בעיות עבירות אפשריות.

למה לא: אני אנצל את ההזדמנות כדי לשאול את השאלה שמטרידה את כל הליגה – מה הן החולשות העיקריות של פיניקס. אני אציע כמה תשובות – העמידות של כריס פול, ההגנה האישית של פול ובוקר, הרכבים נמוכים ומהירים שיכולים להקשות על אייטון/מגי והגנה בצבע וריבאונד. פערי הרמות בסדרה הזאת ברורים, גם אם יש לסדרה הזאת פוטנציאל להיות מעניינת, אבל פיניקס זו הקבוצה שכולם מסתכלים עליה עכשיו ומחפשים איך להתמודד איתה.

ניו-אורלינס פליקנס:

מאזן: 36- 46.

חמישייה: סי ג'יי מקולום, ברנדון אינגרם, הרברט ג'ונס, ג'קסון הייז, יונאס ולנצ'יונאס.

מחליפים בולטים: טריי מרפי, חוזה אלברדו, לארי נאנס ג'וניור, נאג'י מרשל, דבונטה גרהאם.

היסטוריה: שארלוט הורנטס עברו ב-2002 לניו-אורלינס וב-2013 החליפו את השם לפליקנס. כשהבובקאטס של שארלוט החליפו את השם חזרה להורנטס הוחלט שהשנים עד 2002 שייכות להיסטוריה של שארלוט ומ-2002 והלאה של ניו-אורלינס. העפלות לפלייאוף היו להם ב-2003-4, 2008-9, 2011, 2015 ו-2018, כשרק ב-2008 הם עברו את הסיבוב הראשון, אז בכיכובו של כריס פול שסיים שני בהצבעות ל-MVP והוביל אותם למקום השני במערב ולהפסד במשחק 7 ביתי נגד הספרס.

העונה: פתיחה של 1- 12 היא הגורם המרכזי לכך שהמאזן של הפליקנס נראה איך שהוא – הכי גרוע לקבוצת פלייאוף מאז 1995 בשוויון עם בוסטון של 2004 והקליפרס של 1997. בהמשך, אינגרם חזר מפציעה והפליקנס קצת השתפרו, אבל הבוסט הרציני שהם קיבלו היה הצירוף של מקולום בטרייד דדליין. השילוב של מקולום ואינגרם הוביל את ניו-אורלינס למומנטום שסידר להם את המקום ה-9 במערב, וניצחונות על הספרס והקליפרס העניקו להם את המקום בפלייאוף.

למה כן: בעיקר בגלל מקולום ואינגרם. שני סקוררים נהדרים שיודעים לנצל כל מיס-מאצ' כדי לקלוע, וכשאחד מהם תופס יום טוב קשה מאוד לעצור אותו. במהלך העונה, הפליקנס הצליחו להשיג איזון הגנתי, הרבה מזה בזכות צמד הרוקיז ג'ונס ואלברדו, והקבוצה מצטיינת בעיקר בריבאונד הגנה ומניעת מתפרצות.

למה לא: פערי הרמות על הנייר די ברורים לרעת הפליקנס, כשהפער בין הקבוצות עומד על 28 ניצחונות, הכי הרבה מאז גולדן סטייט של ה-73- 9. ניו-אורלינס אמנם השתפרו משמעותית בחצי השני של העונה, אבל בכל תחום כמעט יש לפיניקס יתרון משמעותי גם אם מתייחסים רק לתקופות הטובות של הפליקנס.

מאצ'-אפים מרכזיים:

הרב ג'ונס על בוקר. השומר המרכזי של הפליקנס מקבל מאצ'-אפ לא פשוט בכלל לפלייאוף הזה, בעוד שעבור בוקר מדובר ככל הנראה במבחן ראשון לקראת השומרים המנוסים יותר – פיני-סמית או אוניל בשלב הבא ואחרים בהמשך. בוקר לא יצטרך להתפוצץ ל-40 בכל משחק ככל הנראה, אבל יהיו רגעים שהוא יצטרך להנהיג את הסאנס ולייצר נקודות.

ברידג'ס וקראודר או פול על אינגרם ומקולום. הפליקנס פותחים עם הרכב גבוה שלא יאפשר לפיניקס להחביא את פול בקלות, כשבוקר כנראה ישמור על ג'ונס בפתיחה ופול יצטרך אולי להתמודד עם מקולום. בהרכבים אחרים, ברידג'ס יכול להיות זה ששומר על מקולום וקראודר על אינגרם, כשיהיה מעניין לראות איך הסקוררים של הפליקנס יתמודדו עם הגנה מהטובות בליגה ושומר מעולה כמו ברידג'ס.

חוזה אלברדו על כריס פול. את סדרת הפלייאוף הקודמת שלו, הגמר בעונה שעברה, סיים פול עם 3.5 איבודים למשחק, ולפחות חלק מזה נזקף לזכותו של ג'רו הולידיי ושמירת הלחץ שלו על פול. חוזה אלברדו הוריד שחקנים עליהם הוא שמר העונה ליחס אסיסטים-איבודים של 1.53 והראה יכולת להתיש מובילי כדור יריבים, מה שיכול להקשות על פול.

אייטון נגד ולנצ'יונאס. מאצ'-אפ בין שני סנטרים קלאסיים שבו יש הבדל משמעותי אחד, והוא היתרון של אייטון בהגנה, בזמן ששניהם יודעים לייצר נקודות היטב אם רק מוצאים אותם. דווקא לארי נאנס יכול להקשות על אייטון במאבקי הריבאונד, כשנגד הקליפרס הוא קלע 14 עם 16 ריבאונדים, 7 מהם בהתקפה, והוא הוביל 17 ריבאונדים בהתקפה של ניו-אורלינס, נתון שיכול להיות משמעותי.

ההיעלמויות של הפליקנס. בשני משחקי הפליי-אין, הפליקנס החזיקו ביתרון משמעותי ואיבדו אותו ברצף של דקות ארוכות בהן הם לא הצליחו לקלוע. נגד הספרס היו אלה 6:06 דקות במהלך הרבע האחרון בהן יתרון 96- 75 הפך ל-97- 91 והמשחק הפך לצמוד, ואילו נגד הקליפרס מדובר היה ב-6:04 דקות במהלך הרבע השלישי בהן יתרון 58- 53 הפך לפיגור 71- 60, כשגם ב-2:49 לפני זה הקליפרס רצו 12- 0 עד לסל של ג'ונס. כלומר, ריצת 30- 4 של הקליפרס תוך כ-9 דקות.

בעונה שעברה, פיניקס סיימו בסוויפ סדרה נגד דנבר שבה הנאגטס נעלמו התקפית לכמה דקות בכל אחד ממשחקי הסדרה, ובדומה לדנבר של העונה שעברה, גם הפליקנס יתקשו להישאר בעניינים אם הם ההתקפה שלהם תיתקע בזמנים משמעותיים בסדרה.

תחזית:

הפליקנס יקחו אחד בבית וישמחו על המשך התהליך החיובי. פיניקס ב-5.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אלברדו יכול לאמלל את פול אבל הפרשים באפור יכולים ח
    לנטרל אותו ב2 עבירות אוויר שפול זורק גוף ראש או נתקע בו. זה הבעיה עם הwwe.
    מבחינת כדורסל כל דבר שלא יהיה סוויפ לסאנס יהיה הישג לשקנאים.
    גם אני חושב בתחזית מאד שמרנית 5 משחקים אבל סיכוי גבוה ל4.

  2. בפשטות,
    אין בעיה עם השמירה האישית, לא של פול (כבר לא ברמה של חמישיית הגנה כמו בעבר, אבל עדיין שחקן הגנה טוב) ולא של בוקר. לבוקר מוניטין של שחקן הגנה גרוע,
    אבל בשנתיים האחרונות הוא משתפר בעקביות. אם בשנה שעברה זה היה בעיקר בתחום המוטיבציה, אז השנה הוא הראה פעם אחר פעם שהוא הפך לשחקן הגנה טוב, אפילו טוב מאוד.
    .
    אייטון הוא מהסנטרים הבודדים שמתמודדים היטב עם הרכבים נמוכים. מי שמקשים עליו הם פורוורדים קשוחים (מוריס, לדוגמה. איזה כיף שהקליפרס בחוץ!)
    לפליקנס אין שחקן מהזן שמקשה על אייטון. לא בהגנה, ולא בהתקפה.
    .
    כריס פול.
    טפו, טפו, טפו.
    חמסה, חמסה, חמסה.
    .
    תודה, עמיחי.

    1. פול ובוקר הם לא שחקני הגנה רעים, אבל קבוצה שתדע לשים אותם במיס-מאצ' באופן קבוע יכולה להקשות עליהם ולהפוך אותם לחוליה החלשה ההגנתית של הסאנס. כמו שכתבתי, נקודות התורפה האפשריות של פיניקס הן לכל הפלייאוף, והפליקנס זו לא קבוצה עם מאצ'-אפ הכי טוב לנקודות התורפה של פיניקס.

  3. לא נותנים לנו סיכוי מול פיניקס , ללא ספק הם פיבורטים , אני כן מאמין שאפשר לנצח משחק או שתיים , ללא ספק עצם ההעפלה לפליאוף זה הישג אחרי פתיחה של 1-12 וללא זאיון משחק בכלל ואינגארם גם החסיר חלק לא מבוטל מהעונה .
    העיקר להגיע לפליאוף ולתת לקבוצה ביטחון , הסגל צעיר אבל מוכשר בטירוף , האפ סייד של הפליקנס גבוה משל פיניקס , ברור שכרגע הם טובים מאיתנו .
    מקווה שזאיון יתאפס על עצמו ויבין שהפליקנס המקום הנכון להיות בו .
    מקווה שהבחירה של הלייקרס תהפוך לבחירה טופ 5 , מעניין מה יעשו עם הסגל שנה הבאה , החמישייה די סגורה
    מקולם אינגרם הרברט גונס זאיון יונאס , אלברדו ננס מרפי נאג'י מרשל גם ישארו .
    גרהם קירה לואיס הייז צריך להחליף , השאלה איזה שדרוג נכון לעשות , הצורך העיקרי הוא קלעי 3 .

    1. כבר התחלתי לכתוב תגובה מתנצחת בסגנון ה-"בוקר >>> מכל מה שיש ל…"
      אבל, שטויות.
      הלוואי והפליקנס ימצו את הפוטנציאל.
      הלוואי וציון יחזור ויציג עונות ברמת בארקלי,
      הלוואי ושחקנים הכנף יפרחו לצדו.
      הפוטנציאל לגמרי שם,
      ניתן רק לקוות שסימני השאלה יהפכו לסימני קריאה.
      .
      (לא ממש מזמן, בוקר היה "קלוריות ריקות" והסאנס דורגו במקום ה-29 בין הגנות הליגה)

    2. אני מאוד נהניתי מהפליקנס בפליי-אין וחושב שעשו שם לא מעט מהלכים טובים. ההגעה לפלייאוף היא צעד משמעותי ואני מאמין שהם גם יכולים לקחת משחק אחד, או לפחות לתת פייט שיתן ביטחון לעתיד.

  4. תודה רבה עמיחי, על פניו הסדרה הקלה של הסיבוב הראשון. בפועל? כנ"ל, אם אין פציעות פיניקס משייטים בסוויפ, אבל, קצת כמו מילווקי, הייתי מנסה לא רק לנצח אלא גם לנסות דברים שימושיים בהמשך – הרכבים חדשים, מעט דקות לכוכבים וכו'. זה יהיה מסע ארוך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט