סיכום העונה של היוסטון רוקטס / דור בלוך

סיכום העונה של היוסטון רוקטס / דור בלוך

כדי לסכם את העונה הנוכחית של יוסטון, צריך לחזור עונה אחת לאחור.

לאחר שסיימו את עונת 2019-2020 עם הדחה בסיבוב השני בפלייאוף מול הלייקרס, הרוקטס פתחו את העונה הבאה עם ג'יימס הארדן שבלשון המעטה לא רצה להיות שם, וגם לא ממש טרח להסתיר את זה. מלכתחילה הקונספט של קבוצה מסביב לווסטברוק והארדן נראה לא ממש מותאים לעשור השלישי של המאה ה-21 והרצונות של הארדן סתמו את הגולל על הקבוצה הזאת שמאז הגעתו של הארדן הייתה קבוצה מנצחת שבשיאה הלכה ראש בראש עם אחת הקבוצות הטובות בכל הזמנים – הגולדן סטייט ווריורס של קארי ודוראנט.

הרוקטס חתכו מהר וחד משמעית, בתחילת דצמבר 2020 הם שלחו את ווסטברוק לוושינגטון תמורת ג'ון וול שכמעט שתי עונות מאז הטרייד שיחק רק ב-40 משחקים ו-0 בעונה הנוכחית. אבל המהלך הגדול הגיע חודש וחצי מאוחר יותר כאשר ב-16 בינואר 2021, ג'יימס הארדן נשלח לברוקלין תמורת ג'ארט אלן, כריס לוורט וים בחירות דראפט.

וכך לאחר תמרונים בתמרונים שונים, ובחירה בג'יילן גרין ושנגון בדראפט, הגיעו הרוקטס לעונה עם אחד הסגלים הגרועים בליגה בכוונה ברורה לטנקק את דרכם אל עבר בחירת דראפט גבוהה נוספת תוך שהם מפתחים את גרין ושנגון ומנסים להבין מה אם בכלל יש להם בפורטר ג'וניור, טייט וכריסטיאן ווד.

בהתאמה העונה נפתחה עם קריסה מפוארת של 16-1 (!!) יכולת טובה של כריסטאן ווד ואריק גורדון ולוח משחקים נוח סידרו להם ריצה של 7 נצחונות רצופים אבל זאת הפעם האחרונה שהרוקטס הפגינו יכולת טובה באופן רציף לאורך העונה כולה. עד סוף העונה הרוקטס לא ניצחו יותר מ-2 משחקים ברצף אף לא פעם אחת והגיעו לקו הגמר עם מאזן של 62-20 – הגרוע בליגה – המטרה, הושגה.

אבני הבניין לעתיד:

ג'יילן גרין (17 נקודות, 3.4 ריבאונדים, 2.6 אסיסטים)

קווין פורטר ג'וניור (15.4 נקודות, 4.3 ריבאונדים, 6.2 אסיסטים)

אלפרן שנגון (10 נקודות, 5.5 ריבאונדים, 2.5 אסיסטים)

ג'וש כריסטופר (8 נקודות, 2.5 ריבאונדים, 2 אסיסטים)

ג'סין טייט (12 נקודות, 5.4 ריבאונדים, 3 אסיסטים)

יכולים ללכת לכאן או לכאן:

כריסטיאן ווד (18 נקודות, 10 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים)

אריק גורדון (13.4 נקודות, 2 ריבאונדים, 3 אסיסטים)

להיפטר:

כל היתר

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה דור.
    הטעות העיקרית לדעתי הייתה שמיהרו להיפטר מווסטברוק. היו צריכים להשאיר אותו ולתת לו קצת לרוץ כמספר 1 של הקבוצה, מה שהיה מעלה קצת את הערך שלו ליותר מהחלפה ראש בראש עם ג׳ון וול, שהוא כנראה ייזכר לעד כאחד החוזים הגרועים בליגה. הבעיה הייתה שהם היו באשליות שהארדן ישתכנע להישאר..
    .
    בכל מקרה, לא מפתיע שיוסטון היו כל כך מסריחים, כשתקרת השכר מתחילה בפחות 40 מיליון דולר..
    גרין ושאנגון נראים סהכ מאוד מבטיחים, אבל הבעיה היא ששניהם נראים כמו שחקנים שבמקסימום יהיו מספרי 2 טובים לכוכב ראשי, ולא הכובבים הראשיים בעצמם. מקווה שאולי בדראפט הקרוב יצליחו לדוג אלפא..
    כמו כן, אני בספק רב אם סילאס הוא המאמן שקבוצת צעירים צריכה. יש לו אופי נחמד מדיי – הסיבה שבכלל מינו אותו הייתה כי חשבו שהארדן ו-ווסטברוק ישמחו לשחק תחת אחד שהוא כמו טיירון לו, שיכול לתת לכוכבים לנהל את העסק ולהיות ברוח טובה. מה שקבוצת צעירים כמו יוסטון צריכה זה איזה גנרל סטייל ת׳יבודו או מאלון שיחשל אותם, ולא חבר כמו סילאס.
    אלא אם כן יצליחו להיפטר מג׳ון וול בטרייד, גם העונה הבאה תהיה גרועה, אבל אולי עם המשך פיתוח הצעירים יוכלו לגרד את ה-30 ניצחונות ולא רק 20.

  2. תודה דור. הפתיע אותי שהרוקטס לא הצליחו לשחרר את גורדון לפני הדד ליין לאיזו קונטנדרית תמורת בחירות, הוא לגמרי כבר לא שם וככה גם ווד שמתחיל להזכיר לי את ווייטסייד. האנגימה מבחינתי זה פורטר. המון כישרון אבל החיווטים בראש דפוקים. אולי באמת צריך איזה תיבודו אחד שיסדר שם את הסיפור

    1. 100% מסכים.
      ווד לדעתי יכול להיות סחיר מאוד בקיץ. נכנס לשנה אחרונה בחוזה דיי נוח (בערך 13 מיל׳ אם אני לא טועה). כל קבוצה שצריכה שחקן שיעשה נקודות בצבע תשמח לקלוט אותו, בתמורה לחוזה נגמר אחר ובחירות, אפילו סיבוב שני. זה בטח כדאי ליוסטון, כדיי שלא ייצא מצב שהוא יסיים חוזה והם יישארו בלי כלום. מה גם שחבל על עוד עונה בה ההתפתחות של שאנגון מוגבלת ל-20 דקות למשחק.

    2. לגבי פורטר – גם אני לא יודע מה לחשוב. כרגע זה נראה שהשילוב שלו עם גרין לא מוצלח, כי פורטר הוא קצת בול-האג, בעוד לגרין יש ביישנות של רוקי והוא פחות דורש את הכדור. אם היה רכז אמיתי ליד גרין הוא יכול היה בכיף להיות בדיונים על רוקי העונה עכשיו.
      מצד שני, יש לפורטר כשרון. הפתרון לדעתי צריך להיות הסללה של פורטר לתפקיד השחקן השישי, השאלה אם האגו שלו יאפשר לו להשתנמך ככה.

      1. את פורטר להעיף כמה שיותר מהר כל סל שלו וכדור אצלו זה פחות לגיילן גרין.
        גיילן בנוי להיות הרבה יותר ממס 2. הוא פוטנציאל סופרסטאר עם סט היכולות הכי טוב במחזור הזה.
        הבעיה אצלו מנטלית, הוא לא מספיק אלפא כרגע וחוסר אימון אצל רפי ההבנה ביוסטון שגורמים לו להסתפק רק בשלשות וגאמפים במקום לנצח את היכולות לעוד מלא נק קלות בחדירות.
        מאחל לפורטר שיפצע לכל העונה הבאה. ליד ראס גילן גרין היה שם 25 נק כבר השנה.
        בכל אופן עונה הבאה הוא לדעתי יתפוצץ בפן האישי ולא יהיה ספק מי השחקן הטוב בדראפט הזה

        1. כבר בחודש וחצי שאחרי האולסטאר גרין התחיל להראות ניצוצות. בין היתר כי שרודר וגורדון היו לרוב פצועים, ככה שחוץ מפורטר לא היה עוד גארד שהפריע לו לקבל כדור.

        2. בחייאת, בכזו קלות אתה מאחל לבן אדם להיפצע ועוד לעונה שלמה? אתה זוכר שמדובר פה בבני אדם אמיתיים, עם שמחות, מצוקות וגזים? קרא לי איך שתרצה, אבל זה גבול שמזעזע אותי לראות נחצה, ובטח שבכזו אגביות

            1. ותשמע הייתי מבקש שביוסטון יקבלו בינה אבל יש יותר סיכוי לפציעה

  3. מורשת מורי – רואים רק מספרים… הקריירה של וול היא תאונת שרשרת בכל כך הרבה מובנים, ואחת הקשות שהיו.
    גם אני במופתעים שגורדון עוד שם, דווקא יכול היה להועיל ללא מעט מה-20 שנשארו בתמונה היום.
    שאלת השאלות – האם ווסטברוק ישוב? הם כל כך קיצוניים שלא הייתי פוסל על הסף.

  4. בס"ד
    תודה רבה.
    קודם כל הפתעה, שבכלל כתבו על יוסטון….
    דבר שני, לא ברור מה גורדון עושה שם.
    וסוף דבר, בהצלחה ליוסטון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט