שבת בבסיס: סנטרל פארק / יוני לב ארי

אמש (ה') יצאה לדרך עונת 2022, אחרי פגרה מבאסת ושביתה מדכאת, שלקחה לנו שבוע של בייסבול מהחיים. אז אחרי שבשבועות האחרונים סיקרנו את הבתים המערביים והמזרחיים של המייג'ורס, השבוע נותנים במה לאמריקן ולנשיונל ליג סנטרל. רוב הקבוצות כאן בשלבי בניה, חלק מתקדמים חלק לא, מה שהופך את הבתים האלה לאטרקטיביים פחות. תמונת מצב

וולקאם טו מיניאפוליס, מיסטר קוריאה (צילום: clutchpoints.com)

נשיונל ליג מרכז

מילווקי ברוורס

רכש משמעותי: האנטר ריינפרו

עזיבה משמעותית: אביסאיל גארסייה

מאזן ב-2021: 67:95, מקום ראשון בבית, הפסידו 3:1 לאטלנטה ברייבס בסדרת הדיוויז'ן

בכמה מילים: זה לא יהיה מופרך להגיד, שאחרי המטס לברוורס יש את הרוטיישן הטוב בליגה. השלישייה הפותחת, בהנהגת קורבין ברנס, ברנדון וודרוף ופרדי פארלטה, יכולים לזרוק קומפליט גיים שאט אאוט בכל יום נתון. תוסיפו להם שניים מהרליברים הטובים במשחק – דווין וויליאמס (שם של כדורסלן בכלל) וג'וש הדר, ותקבלו פיצ'ינג שאמור להוביל לאוקטובר.

שלישיית ארבעת החמישיות. מימין: וודרוף, פראלטה וברנס (צילום: meridiano.net)

מצד שני, שאלת השאלות סובבת את הליינאפ. האם שני הסטארים בפוטנציאל, כריסטיאן ייליץ' וקסטון היורה, יחזרו לעשות את מה שהם ידעו לעשות בעבר? כי הצוות המשלים שלהם הוא מעולה כצוות משלים. היורה ירה 19 הום ראנס וחבט 303. בעונת הרוקי שלו ב-2019, ויילץ'? בין 2016 ל-2019 העיף ביחד 119 הום ראנס, כמעט 30 לעונה. ומאז? דממה. חבורת שחקנים שכוללת את קולטן וואנג, ווילי אדאמס, האנטר ריינפרו ורוודי טלז, עם לורנזו קיין ואנדרו מקאצ'ן הקשישים, מייצרת אחלה תמיכה.

תחזית: 65:97

סיינט לואיס קארדינלס

רכש משמעותי: סטיבן מאטז

עזיבה משמעותית: קוואנג היום קים

מאזן ב-2021: 72:90, מקום שני בבית, הפסידו במשחק הוויילד קארד ללוס אנג'לס דודג'רס

בכמה מילים: כשהאייס של הקבוצה מבוגר מהמנג'ר שלה בחמש שנים, זה אומר לא מעט דברים… קודם כל, זה אומר שמדובר בקבוצה עם רוח צעירה, מנג'ר בן 35 שעונה לשם אוליבר מארמול (אם קוראים לו), לו זה תפקיד ראשון כמנג'ר במייג'ורס. להחליף את מייק שילדט, אחרי שלוש שנים פלוס די מוצלחות, זה לא קל.

הפיקוד עובר אליו. מארמול (צילום: now.englishlegacy.co.uk)

מצד שני, הרוטיישן של הקארדס עדיין חסר את ג'ק פלהרטי, הכוכב מ-2019 שמתעקש להיפצע שוב ושוב, הפעם במהלך הספרינג, ולא ברור מתי יחזור. בהיעדרו, אדם וויינרייט בן ה-40 הוא האייס, ולך תדע מה תקבל ממנו. מי שמאוד יחסר לצידו הוא הקוריאני קים, שחזר הביתה, ובמקומו הגיע סטיבן מאטז, עוד פציע בפוטנציאה. מיילס ניקולס ודקוטה האדסון משלימים רביעייה טובה, אך פלהרטי כל כך נחוץ לה.

התקפית, הקארדס חייבים עונת באונס באק מפול דה יונג, שהסתפק ב-19 הום ראנס וממוצע חבטות עלוב של 197., עם זה יהיה קשה להצליח. נולאן ארדנאדו הנפלא, פול גולדשמידט הבלתי נגמר (34) ודילן קלארסון, משלימים חלק עליון ממש טוב. וכמובן, אם כבר מדברים על בלתי נגמרים, יאדייר מולינה (39) לא עושה סימנים של אחד שמתכנן ללכת…

תחזית: 70:92

מתי הוא כבר יפשוט את האימונית? פלהרטי (צילום: cardinalschirps.mlblogs.com)

שיקגו קאבס

רכש משמעותי: סייה סוזוקי

עזיבה משמעותית: זאק דייויס

מאזן ב-2021: 91:71, מקום רביעי בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: מי בכלל זוכר, שב-24 ביוני 2021, כמעט שלושה חודשים בתוך העונה שעברה, הקאבס היום במקום הראשון של הסנטרל דיוויז'ן? חודש וקצת לאחר מכן נשלחו לכל עבר כל אבות המזון של הקבוצה, בהנהגת חאבי באייז, אנתוני ריזו וקריס בראיינט, ותהליך הפרידה מאלופת 2016 והבניה מחדש יצא לדרך.

מי זוכר את 2016… (צילום: Sports Illustrated)

אז מה יש לנו עכשיו? כמה חבר'ה מנוסים, דוגמת אנדרלטון סימונס, יאן גומס וג'ייסון הייוורד, כמה שמות עם כשרון שצריך לפרוץ, כמו פרנק סצ'ווינדל, פטריק וויזדום וניק מדריגל, פלוס ג'ונתן ווייאר וקלינט פרייז'ר, ויש לנו סגל לא רע בכלל, ביחד לבניה. ומעל לכל, ההימור הגדול – סייה סוזוקי היפני, שיכול להיות נפילה אדירה, ויכול להיות הדבר הבא.

מבחינת פיצ'ינג, מי שאמור להוביל את הרוטיישן הוא מרכוס סטרומן בן ה-30, לצד שמות ותיקים כמו קייל הנדריקס (32), ווייד מיילי (35) ודרו סמיילי (32), שימוש מוגזם באות "י" בבולפן לטעמי… בשיקגו מקווים לראות את ג'אסטין סטיל (26), קיגן תומפסון (27) ואדברט אלזולאי (27) מקבלים הזדמנות אמיתית. כל זה אמור להספיק לעונה של 50-50.

תחזית: 81:81

יפרוץ העונה? פרנק סצ'ווינדל (צילום: thechicagodailytribune.com)

סינסינטי רדס

רכש משמעותי: מייק מיינור

עזיבה משמעותית: ג'סי ווינקר וניק קסטייאנוס

מאזן ב-2021: 79:83, מקום שלישי בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: בבית מאוד חלש, נראה שהרדס יהיו מהחלשות ביותר. הפרידה מסוני גריי, ניק קסטייאנוס וג'סי ווינקר הבהירה – אנחנו בונים לעתיד, לא להווה. והעתיד עשוי להיראות טוב. נתחיל ברוקי העונה האחרונה, ג'ונתן אינדיה, שהעיף מעמדת הבסיס השלישי 21 הום ראנס עם OPS של 835.. נמשיך עם שני פרוספקטס שייפתחו את העונה בסגל של הגדולים: שני הסטראטרים האנטר גרין וניק לודולו, שמושכים המון תשומת לב.

נסיים עם החוליות שהגיעו מסיאטל בטרייד על ווינקר, ג'ק פריילי, סנטר פילדר בן 26 עם פוטנציאל, והפיצ'רים ג'אסטין דאן (פתח ב-11 משחקים בעונה שעברה, עם ERA של 3.75), וברנדון וויליאמסון, עדיין במיינורס, אך פוטנציאל עצום. הווה? קצת מייק מוסטקאס וטומי פאם בהתקפה, מעט לואיס קאסטיו ומייק מיינור בפיצ'ינג, ולקראת פרידה מג'ואי ווטו לפני פרישה.

תחזית: 87:75

יחסר באדום. ניק קסטייאנוס (צילום: nypost.com)

פיטסבורג פיירטס

רכש משמעותי: חוסה קינטנה

עזיבה משמעותית: קולין מוראן

מאזן ב-2021: 101:61, מקום חמישי, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: הפיירטס, שסיימו את שלוש העונות האחרונות במקום החמישי של הסנטרל, עדיין רחוקים מסיום תהליך הבניה שהחלו. יש להם את הפארם סיסטם מהטובים בליגה, אך רוב הפרוספקטס שם עדיין רחוקים מהמייג'ורס, מה שאומר – גם 2022 תהייה עונה לא פשוטה לצפייה בפיטסבורג.

הבסיס של הקבוצה הוא הסנטר פילדר בראיין ריינולדס, כשלצידו אמורים להרים את הרמה יושי צוצוגו בבסיס ראשון, וקיבראיין הייס בשלישי. גם מ-קול טאקר, השורט סטופ המוכשר, מצפים לעונה טובה. האאוטפילדרים גרג אלן ובן גאמל, והתופס רוברטו פרז, יביאו ניסיון. מבחינת פיצ'ינג, חוסה קינטנה המנוסה הגיע, ומייד קפץ לראש הרוטיישן, מה שאומר משהו על השאר… זאק תומפסון וג'יי.טי ברובייקר משלימים שלישייה חביבה, שתספיק.. כדי לא לרדת ליגה.

תחזית: 93:69

כל פיטסבורג בנויה עליו. ריינולדס (צילום: dkpittsburghsports.com)

אמריקן ליג מרכז

שיקגו ווייט סוקס

רכש משמעותי: קנדל גרייבמן

עזיבה משמעותית: קרלוס רודון

מאזן ב-2021: 69:93, מקום ראשון בבית, הפסידו ליוסטון 3:1 בסדרת הדיוויז'ן

בכמה מילים: אחרי עונה סדירה מצוינת, משהו השתבש בפלייאוף של 2021. אבל זה לא אומר שאין לווייט סוקס קבוצה מצוינת. החבורה משיקגו אמורה לחזור ולסיים את העונה במקום הראשון, הרבה בזכות העובדה שאין לה באמת תחרות בבית החלש "אליו הוגרלה" השנה.

חביב הקהל. טים אנדרסון (צילום: Southside Showdown)

ועדיין, העובדה שהאייס של הקבוצה, קרלוס רודון, חתם בג'איינטס, ובמקומו לא הגיע מחליף ראוי, בהחלט פוגעת בסיכויי ההצלחה, כשהכח העיקרי של הגרביים – הרוטיישן, נחלש משמעותית. דילן סיס, לוקאס ג'יוליטו, דאלאס קאייקל ולאנס לין ימשיכו בלעדיו. וינס ולאסקז הגיע על המשבצת החסרה, אך הוא רחוק מלהיות רודון….

בהתקפה הכלים של טוני לרוסה לא נגמרים. חוסה אבראו, טים אנדרסון חביב האוהדים, יואן מונקאדה, אילואי חימנס, לאורי גרסיה ולואיס רוברט מייצרים בסיס מצוין לשנים הקרובות, כשאיי.ג'יי פולוק הוותיק הגיע לחזק. כל מה שצריך זה לקבל הזדמנות שניה באוקטובר, והשמיים הם הגבול.

תחזית: 62:100

חלק מחבורה מאוד מוכשרת. חימנס (צילום: cbssports.com)

מינסוטה טווינס

רכש משמעותי: קרלוס קוריאה

עזיבה משמעותית: ג'וש דונאלדסון

מאזן ב-2021: 89:73, מקום חמישי בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: אחרי שנתיים של שליטה בבית, במיניאפוליס מעדיפים לשכוח את עונת 2021, בסיומה הם ראו את תחתית הבית. בפגרה משהו קרה שם, כשלא מעט מהלכים בהחלט שידרגו את הסגל. הפיצ'רים הוותיקים סוני גריי, כריס ארצ'ר ודילן באנדי יתנו מהניסיון שלהם (פחות מהיכולת כנראה) לרוטיישן הצעיר של מינסוטה, דוגמת גריפין ג'אקס, ביילי אובר וג'ו ראיין.

ההתקפה והפילדינג קיבלו טוויסט, כשהטווינס עשו משהו שלא עשו מזה שנים – להנחית את הפרי אייג'נט מספר אחד בשוק – קרלוס קוריאה. ג'יו אורשלה ייתן הרבה הגנה, גארי סאנצ'ס אולי התקפה, ואלה יצטרפו לקיים הלא רע בכלל – ניק גורדון, חורחה פולאנקו, מיגל סאנו, מקס קפלר, ומעל לכל – ביירון באקסטון, שכשהוא בריא – הוא מהטובים שיש.

תחזית: 72:90

הגנה הוא ייתן. ג'יו אורשלה (צילום: albat.com)

קליבלנד גארדיאנס (אינדיאנס לשעבר)

רכש משמעותי: לוק מיילי

עזיבה משמעותית: הרולד רמירז

מאזן ב-2021: 82:80, מקום שני בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: אחרי עונה לא רעה, בה האינדיאנס אמנם סיימו במקום השני, אך הרחק מהראשון, לא קרו הרבה דברים בפגרה, חוץ משינוי השם לגארדיאנס. טרי פרנקונה עדיין מסתמך על שיין ביבר כאייס, ועל חוסה ראמירז ככח ההתקפי העיקרי, אך החבורה המסייעת לשני אלה לא מספיקה כדי לאיים על מקום בפלייאוף, בטח אחרי שהטווינס השתפרו.

הסתפקתם להתרגל ללוגו? (צילום: guardiansbaseballinsider.com)

בהתקפה אמד (או אחמד?) רוסאריו, פארנמיל רייס הצעיר (26) ומיילס סטרו לא מספיקים, כשהניסוי עם בובי בראדלי בבסיס ראשון, שבינתיים נכשל יקבל כנראה צ'אנס אחרון. אני לא אופתע אם מייקל קונפורטו, השם המעניין ביותר שנותר פרי אייג'נט, יעבה את הסגל של קליבלנד.

בפיצ'ינג, מאחורי ביבר נמצא את קאל קווארנטיל המצוין (בפריים, בגיל 27), ארון סיוואלה המוכשר (26), וזאק פלסאק וטריסטון מקנזי, שיספיקו כדי להיאבק על המקום השני, ולהפסיד, אך לא הרבה מעבר. לפחות קלוזר טוב יש לגארדיאנס, בדמותו של עמנואל קלייס הנפלא.

תחזית: 76:86

צ'אנס אחרון? בובי בראדלי (צילום: Cleveland.com)

דטרויט טייגרס

רכש משמעותי: חאבי באייז

עזיבה משמעותית: חוסה יורניה

מאזן ב-2021: 85:77, מקום שלישי בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: אחרי אפריל מזעזע, הטייגרס התיישרו בהמשך העונה, עם חמישה חודשים של מאזן חיובי, ו-63:69 אחרי ה-22:8 הקטסטרופלי בתחילת הדרך. תהליך הבניה של הקבוצה מ-עיר המכוניות נמשך, כששני חלקים משמעותיים הגיעו להשלים חוסרים: אחרי שקרלוס קוריאה סירב, חאבי באייז ימלא את משבצת השורט סטופ הכל כך בעייתית, ואדוארדו רודריגז הוותיק הצטרף לרוטיישן.

סוף סוף יש שורט סטופ. באייז (צילום: nypost.com)

לצד רודריגז נמצא את קייסי מייז הצעיר, שהשלים עונת רוקי לא רעה, אך בטרויט מקווים לראות ממנו יותר העונה. הבעיה? אחרי שני אלה אין הרבה עוגנים ברוטיישן של הטייגרס. מאט מאנינג, שם צעיר נוסף שמבטיח, עשוי גם לקיים העונה, ומייקל פיניידה (אם יישאר בריא) וספנסר טורנבול ישלימו חמישייה שייקית משהו.

באייז אמור לקבל סיוע מכיוונם של מיגל קאבררה קשישא (38), ג'ונתן סקופ, רובי גרוסמן ואקיל בבאדו, עם השם המשעשע במייג'ורס. הרכש הטרי, אוסטין מדואוס, שהגיע השבוע מטמפה ביי, ייצר מחבט שמאלי איכותי מאוד נחוץ לאאוטפילד.

תחזית: 80:82

יעשה את הקפיצה? מייז (צילום: 7panic.com)

קנזס סיטי רויאלס

רכש משמעותי: זאק גרינקי

עזיבה משמעותית: מייק מיינור

מאזן ב-2021: 88:74, מקום רביעי בבית,לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: פגרה שקטה במיוחד ממקמת את הרויאלס במקום האחרון בבית, לפחות אצלי, כשהסגל שהביא ל-88:74 בעונה שעברה די עומד במקום. סלוודור פרס, בעונת שיא של 48 הום ראנס ו-OPS של 859., יתקשה לשחזר את כל הטוב הזה (לפני 2021 הוא לא עבר את ה-27 הום ראנס), כשקרלוס סנטנה (35) ו-וויט מריפילד (33) לא נהיים צעירים יותר. האנטר דוז'ר, אנדרו בננטנדי, ניקי לופז ואדלברטו מונדסי הם צוות מסייע חביב, לא מעבר.

יצליח לשחזר את העונה החלומית? פרס (צילום: yoursportspot.com)

מה שכן, במהלך העונה (ואולי כבר בתחילתה) נראה בעמדת השורט סטופ את בובי וויט ג'וניור, הטופ פרוספקט של הרויאלס שאמור להיות "הדבר הבא" הבא. מבחינת פיצ'ינג, מייק מיינור הלך, זאק גרינקי הסבא חזר, לעונת פרידה מהליגה כנראה. לצידו יש את החבורה הצעירה, בריידי סינגר (25), ג'קסון קוואר (25), דניאל לינץ (25) וקריס באביץ' (24), מהם הראשון הוא היחיד שנראה באמת מבטיח.

תחזית: 94:68

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. כבר במשחק הראשון Bobby Witt Jr מהרויאלס הוכיח מי הוא. הוא חבט בכדור שנמדד 110 MPH. ידעתי שזאת שגיאה ולא יכול להיות 110. בדקתי מומסתבר שזאת הייתה המהירות שהכדור נמדד כשיצא מהיד של הפיצ'ר. אף פעם לא שאלתי באיזה מקום מודדים את מהירות הכדור של הפיצ'ר, כי התנגדות האוויר גוברת בריבוע. ז"א שכמה שיותר רחוק מיציאת הכדור מידי הפיצ'ר, מהירות הכדור

    1. השגיאה היא לא במיקום המדידה, ככה מודדים היום את המהירות ובגלל זה פתאום לפני עשרים שנה או משהו כזה המהירות כאילו קפצה ב10 מייל לשעה לכולם כי עברו מלמדוד את המהירות לפני הצלחת (מהירות הכדור כשהיא מגיעה לחובט) ללמדוד את המהירות אחרי שהכדור יוצא מהיד שכמובן הקפיץ את המספרים והיום כולם חושבים שבאייטיז ניינטיז כולם זרקו 80+ ורק היום זורקים 90+.
      לגבי הכדור שבובי וויט חבט, אני אהיה מופתע מאוד אם זה באמת 110, ראיתי 101, גג 102, לא מעבר לזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט