סיקור גמר המכללות הקלאסי של 2022 / יהלי אולמר

אפילו אלוהים (גם לא מייקל ג'ורדן) לא יכול היה לחזות את מה שראינו הלילה בסיזרס סופרדום בביג איזי.

חזינו בגמר מכללות קלאסי: אחוזים נמוכים לשלוש, שריקות מפוקפקות, רול פליירס שמתעלים, כוכבים שנחנקים (כן, אתם יודעים על מי אני הולך לדבר), המון ריבאונדים, חזרה מפיגור ענק, דרמה בסיום ובסוף נשאר אדם אחד שעמד אחרון:

זה היה ביל סלף. בעיקר כי שחקניו נפלו מהרגליים מיד אחרי שהצליחו לחזור מפיגור 16 שהטאר הילס פתחו בריצה מצויינת עם כמה שלשות ענקיות של בריידי מאנק.

אבל בואו נתחיל מההתחלה:

קנזס הייתה דומיננטית בפתיחה כשעלתה ליתרון יפה לאחר ששמה את שבע הנקודות הראשונות במשחק עד שמאנק השחיל שלשה ראשונה להערב. מכאן היתרון החליף ידיים יותר מהר ממייקל ג'ורדן בדרך ללייאפ אקרובטי עד שקבוצתו לשעבר הייתה בראש עם פער קטן מקנזס, 22-18. הג'ייהוקס חיש מהר השוו את המשחק אבל התכולים לקחו את זה אישית.

יא ראבי, איך הם לקחו את זה אישית. שתי שלשות של מאנק מחצי הפינה השמאלית, כמה זריקות עונשין מוצלחות בתווך, סל קל של ארמנדו בייקוט, לייאפ קל פחות של דייויס ועוד נקודות מקו המתנות לקינוח השלימו ריצת 16-0 של האנדרדוג עוד לפני שהספקנו להגיד קליר פאת'. אבאג'י צמצם בקליעת מיד ריינג' בעלייה מכדרור ובפוזשן האחרון למחצית דייויס החטיא מאותו הטווח אך פאף ג'ונסון (עוד נדון בו בהמשך) היה שם על הריבאונד עם עוד לייאפ מהזדמנות שנייה והטאר הילס ירדו לחדר ההלבשה ביתרון 15, 40-25.

אני לא יודע מה הלך שם בחדר ההלבשה, אולי ביל סלף ביצע וודו או לחש כמה כשפים, אבל מה שזה לא יהיה, הג'ייהוקס נראו אחרת במחצית השנייה. במהלך הראשון הם אותתו על כך, כשדוואן האריס הקפיץ את מקוררמק (ואוהדי קנזס) באוויר לאלי-הופ מרשים. פתאום בראון הגיע לטבעת וסיפק נקודות חשובות, לאב החזיר לו סלים קשים. וילסון, האריס (עם הנקודות היחידות במשחק), בראון ומקוררמק חלקו את האחריות והביאו את הג'ייהוקס מרחק נקודה משוויון.

בייקוט מצא את ג'ונסון לדאנק שהגדיל את הפער, אך מיד אבאג'י השווה את התוצאה עם אנד-וואן גדול, 50 לכל. מרטין ו-וילסון עם מהלכי 3 נקודות כל אחד (הראשון מהפינה, השני בסל פלאס פאול) הפכו את הקערה ופתאום אחרי הכל, קנזס מוצאת עצמה ביתרון 6 כשאנחנו מתקרבים למאני טיים של המשחק.

אז אר ג'יי דייויס ראה ונכנס לפעולה, לייאפ, מיד ריינג', אסיסט לשלשה מהפינה של ג'ונסון (שנתן דקות גדולות מהספסל בשתי המחציות) ואנחנו בשוויון. רמי מרטין החליט להגיע (כי זה לא ערב קסום בלי רמי מרטין) עם שלשה מהפינה, לייאפ אקרובטי ושלשת סייד סטפ אדירה על הפרצוף של בייקוט האומלל אך לאב קרקס את מקוררמק ומאנק קלע מריבאונד התקפה ויחד הם החזירו את הטאר הילס לעמדת מיקוח, 69-68 תכול בעיצומן של שתי הדקות האחרונות למשחק.

קנזס לקחו אליהם את היתרון משתי זריקות עונשין טובות שהכניסו את הקבוצות לבצורת נקודות לאורך דקה. דייויד מקוררמק לקח אחריות ועם הוק שוט ששווה זהב לקח את הג'ייהוקס על הגב משל היה קפטן אחאב (זה הסיפור הזה?) וקנזס במרחק 3 נקודות מצפון קרוליינה.

הטאר הילס ירו שלשות כמו ילד קטן שמשחק משחק יריות בפעם הראשונה, כולן לא מצאו את הטבעת עד שמאנק בפעולה רשלנית מסר את הכדור החוצה. קנזס עוד הספיקו לתת מתנה לחג לתכולים כשדוואן האריס דורך בקושי על קו החוץ והכדור תכול עם 4.3 שניות לסיום.

קיילב לאב לוקח אותו, יורה לשלוש, איירבול, שום דבר כבר לא ישנה מכאן. 72-69 לקנזס. ביל סלף תולה עוד באנר מעל המגרש על שם האיש שבלעדיו אף אחד לא היה כאן, ג'יימס נייסמית' הגדול מהחיים.

אוצ'אי אבאג'י לקח הביתה את תואר המוסט אאוטסטאנדינג פלייר של הפיינל פור, בעיקר בזכות הופעה חורכת רשתות בחצי הגמר מול וילאנובה (21 נקודת, 6 שלשות).

אחרי שהדרמה מאחורינו, נחגוג את פינת הסטטיסטיקה הרנדומלית של הערב. קווין דוראנט פעם אמר (טוב נו, צייץ): "מי לעזאזל רוצה להסתכל על גרפים בזמן שיחת כדורסל?". הוא צודק מבחינה טכנית, אך זה לא מונע ממני להציג לכם את זה:

תמונה

וכמובן, תקציר לכל מה שהלך על הפרקט:

את קנזס הוביל ג'יילן וילסון (עם מהלכים גדולים ושלשה גדולה לא פחות) והאיש הגדול, מקוררמק (שהיה פשוט נהדר בטורניר) עם 15 לראש כשהביגמן מוסיף 10 קרשים. רמי מרטין היה הקטליזטור במחצית השנייה וסיים עם 14 מהן 4 בומבות מדאונטאון. אבאג'י (3/8 מהעונשין, גועל) ובראון (12 זכוכיות) הוסיפו תריסר כ"א. ראוי לציון דוואן האריס עם 2 בלבד אבל 3 אסיסטים (הכי הרבה במשחק, איכשהו) ו-3 חטיפות קריטיות כל כך במשחקים מהסוג הזה.

את צפון קרוליינה, שבורי הלב וראויים לכל המחמאות שבעולם הוליכו בייקוט (15 ריבאונדים) ודייויס (12 מהם) עם 15 לכל שחקן. לאב (5/23 מהשדה, חושך על פני תהום) ומאנק (13 ריבאונדים, 3 שלשות, 4 חסימות, עשה הכל חוץ מלנצח) עם 13 לראש. פאף ג'ונסון הפתיע את עצמו בעיקר (וגם את כולנו) עם 11 יעילות כולל 6 קטיפות ואולי קנה לעצמו מקום מרכזי יותר בקבוצה של שנה הבאה.

ליובי דייויס מגיעה פסקה נפרדת. כמו עבדכם הנאמן, גם לו זו הייתה עונת רוקי במכללות והבן אדם שחה מעל המים והשתפר לאט לאט לאורך השנה עד שצפון קרוליינה הלא מרשימה במיוחד שלו השיגה את המקום השמיני באיזור הדרום. בסיבוב השני הטאר הילס שלו הדיחו את ביילור אהובתי במשחק אייקוני, לא בכל יום מדורגת 8 מובילה ב-25 על האלופה (לשעבר). אותו סיפור היה לנו בגמר, אך קנזס למדה את מה שביילור שכחה והתעלתה בסיום. זה לא מוריד מגדולתו של הקואוץ', שאם ימשיך ככה הוא יכול לחרוט עצמו לצד רוי וויליאמס ודין סמית' כמאמני הטאר הילס המוצלחים והגדולים ביותר.

נסכם את הטורניר בקליפ סיכום קצר מאת ה-NCAA:

ועכשיו נשאלת השאלה: מה הלאה?

בראון, אבאג'י וכנראה לאב הולכים אל הליגה של הגדולים, להיות מיליונרים באחת העבודות הכי שוחקות בעולם (כשאתה רול פלייר). מאנק הולך לכסף של אירופה (אני מקווה) וימשיך להיות שולדבראנד 2.0, כמוהו גם מקוררמק, מרטין ואולי גם חברם לשנת הסיניור, ליקי בלאק, ישיג שם חוזה. דייויס, בייקוט (מילים לא יכולות לתאר כמה הוא חשוב) וג'ונסון הסופמורים לדעתי ימשיכו להוות את השלד של הטאר הילס לשנים הקרובות. אצל הג'ייהוקס, וילסון ישאר לשנת ג'וניור והאריס לשנת סניור, אך חוסר ההמשכיות מבשר רעות לאלופה הנכנסת, אך זה מה שיפה בספורט, הכל דינמי ואנחנו מוכרחים לחיות את הרגע.

כמו כן סיכומים, תודות, מענות ומנצחי אתגר הבראקט הגדול יישמרו לפוסט הסיכום שיעלה ברביעי הבא.

יום טוב לכולם ואל תשכחו לחגוג עם קצת רמי מרטין טוב בערב!

תמונה
רק תזכרו חברים, אם שותים, לא נוהגים.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. קללת הדוק לא פוסחת גם על שחקני מכללות, אחרי המעורב אתמול שהוקדש לכיילב לאב.
    יהלי תודה רבה על סיקור נהדר של העונה, הצלחת להכניס לקלחת ולטירוף של מארץ' מאדנס גם חבר'ה כמוני שאינם עכברי מכללות, תודה רבה.

  2. זה הזכיר את המשחק בין דנבר לאינדיאנה חא מזמן רק בחצי הפרש. דנבר רצה 19-50 ואינדיאנה רצה 41-72 (בהתייחס לרבעים ברבע הראשון 15-43 לדנבר ובשני הרבעים הבאים 48-76 לאינדי) וברבע האחרון 24-31 לדנבר רק שבמשחק הזה דנבר התגברה על החזרה של אינדי ובגמר המכללות צפון קרולינה לא התגברה על החזרה של קנזס. הבדל מהותי נוסף (חוץ מזה שגמר המכללות היה משחק על תואר ולא רק משחק ליגה) הוא במשחק הנב"א מי שהובילה בהתחלה הייתה הפייבוריטית הברורה ובגמר המכללות הפייבוריטית הברורה היא מי שסגרה את הפיגור המשמעותי אך בסופו של דבר בשני המשחקים הפייבוריטיות הברורות מראש ניצחו.

  3. תודה יהלי, קנזס ניצחה כי היתה הכי טובה לאורך העונה והטורניר. מישהו אמר במחצית שבכל הטורניר הם לא היו בפיגור של יותר משבע נקודות, ופתאום בגמר הם במינוס 16. עשו מהפך אדיר וניצחו בצדק. נראה לי שעם מאמן אחר הטאר הילס לא מפסידים את המשחק הזה אבל גם לא עושים את הגמר. היה תענוג לקרוא את הכתבות שלך, שוב תודה.

  4. כאחד שראה את כל המשחק מול "70 אני חייב לתת לך מדליית זהב על סקירה מדוייקת ואובייקטיבית לחלוטין. החלפת את ערן שור בצורה המוצלחת ביותר. עשית עבודה מעל ומעבר, יהלי. כבעל האתר אני טופח לך על השכם ואומר לך בחום הלב הגדול שאפשר: תודה!

    1. תודה רבה דוק! כל זה לא היה קורה בלעדיך, אתה נתת לי את ההזדמנות לבטא את עצמי ואת הידע שלי כאן ואני אסיר תודה על כך!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט