פריוויו לגמר הריקוד הגדול! / יהלי אולמר

(1) קנזס ג'ייהוקס – (8) צפון קרוליינה טאר הילס (04:20):

אחרי 62 משחקים נפלאים, טורניר המכללות יינעל הלילה עם המשחק המכריע, הקובע והסופי בו הג'ייהוקס מלורנס (קנזס) יפגשו את הטאר הילס מצ'אפל היל. שחקנים נהדרים שיחקו בעבר שני הצדדים: אצל הפייבוריטית שיחקו ווילט צ'מברליין וג'ואל אמביד, בעוד שאצל האנדרדוג שיחקו מייקל ג'ורדן (התחביר של המשפט הזה ממש מוזר) וגם וינס קרטר.

הסטטיסטיקה הרנדומלית של היום תתמקד בשחקני אנביאיי באותה הקבוצה שהיו בשני צידי המתרס של המשחק הזה בעבר: בפילי ג'ואל אמביד אצל הכחולים-אדומים ודני גרין אצל התכולים ובסקרמנטו האריסון בארנס שיחק תחת רוי וויליאמס וג'סטין ג'קסון שיחק תחת ביל סלף. אותו כנ"ל גם לצמד החביבים מפורטלנד, נאסיר ליטל ובן מקלמור (איזה פוטנציאל הוא היה ועכשיו הוא רק שחקן ליגה גבולי). חצי מהם יצאו עם שלל גדול מאוד מחר, וכולו יינתן על חשבון בוגרי המפסידה.

מה לא נאמר על שתי הקבוצות הללו? קנזס גם גבוהה וגם מוכשרת, צפון קרוליינה עם אחת הריצות הטובות ביותר של קבוצה אי פעם. קרב של מומנטום נגד ניסיון. נתמקד בשני השחקנים (אחד לכל צד) שיש להם סבירות גבוהה להתפוצץ היום:

בצד של קנזס זהו אוצ'אי אבאג'י: אמנם היריבה שלו הערב מפורסמת בכך שנתנה את הבמה לשוטינג גארד גבוה, שרירי ומגיע בקלאץ', אך עכשיו זוהי קנזס שמחזיקה באותו המצרך. אוצ'אי הפך את עצמו לאחד הקלעים הטובים שראיתי השנה במכללות מהשלוש, עם מכניקה נפלאה והאורך שלו נותן לו לשחרר למרות הפרעות קטנות מצד שחקנים נמוכים יותר. הוא יכול לסיים חזק בטבעת וגם לתת עבודה מהמיד ריינג'. הוא שפך על נובה 6/7 לשלוש במשחק הקודם ומגיע חם אחרי שלאט לאט לאורך הטורניר החל לגרום יותר נזק ליריבותיו, והטורניר מגיע לשיאו הלילה אז צפו להופעה רותחת מצידו של הסיניור המועמד חזק השנה לאחד מעשרים הראשונים שאדם סילבר יגיד את שמם ביוני.

בצד של הטאר הילס בריידי מאנק יעלה למשימה: מאנק הוא סיניור בשנתו החמישית, שבשנה הראשונה באוקלהומה הספיק עוד לשחק עם העכברוש טריי יאנג. הוא (ובעיקר שיער הפנים שלו!) התפתחו מאוד בחמש השנים האחרונות והיום הוא מטפח זקן (וידית מבחוץ) א-לה יונתן שולדבארנד (עובדת בונוס- האחרון הוא ישראלי ממוצא שבדי). במשחק הקודם מול דיוק הוא נתן 3 שלשות מתוזמנות היטב במחצית השנייה של התכולים, שסייעו להם מאוד לברוח ולהשלים את המהפך שהחלו לבצע לאחר 20 הדקות הראשונות של המערכה. מאנק עבד קשה וקיבל מקום מרכזי בחמישייה של קבוצה פיינליסטית והשנה הוא מקבל את כל ההערכה שמגיעה לו ואני משער שלעונה הבאה יקבל חוזה נחמד מעבר לים וימשיך את קריירת המשחק שלו יותר קרוב אלינו. אבל היום, ולו רק ללילה אחד, הוא מקבל את ההזדמנות לחרוט את עצמו, את חבריו ואת יובי דייויס בלבבות של כולנו.

עוד סטט' מופלאה: המדורגת הנמוכה ביותר שרקדה אחרונה בטורניר היא וילאנובה של 1985: הקבוצה של רולי מאסימינו ניצחה בגמר את ג'ורג'טאון של פאטריק יואינג הגדול, ועשתה זו בהובלת אד פינקני שאם אני זוכר נכון, שיחק כאן בארץ.

נובה דורגה 8 באיזור שלה אז! האם הטאר הילס, הסינדרלה האחרונה, תתן את המכה הסופית לקנזס ותיקח לעצמה גביע שביעי בהיסטוריה ותשווה את השיא של הויילדקאטס?

הימור: אבאג'י עם 30, קנזס ב-10

תשובות ב-04:20.

נ.ב: פוסט הסיכום של עונת המכללות השלמה יעלה ביום רביעי הבא, 13.4 למניינם. סיקור המשחק יעלה כרגיל מחר בבוקר.

עד אז, תהנו עם השיר שמייצג את האווירה של המשחק הזה טוב מכל דבר אחר:

היה לנו מרץ משוגע ביותר, מטורף ואף פסיכוטי. בואו נראה אם אפריל יצליח להתעלות עליו.

ת-ב-לו!

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. אהבתי את ההשוואה של בריידי מונק ליונתן שולדנברנד. בניגוד אליך (וגם מנחם לס) אני דווקא חושב שצפון קרולינה יפתיעו וינצחו במשחק הגמר.

    1. חייבים לאהוב את האסטרטגיה ההתקפית בהתקפה שמתחילה בדקה 7:25 בסרטון.
      שני הגארדים מתמסרים פעמיים ביניהם תוך כדי שהם עוברים את החצי. בסופו של דבר כשהם מגיעים לצד הנכון של המגרש (תזכרו, לא היה ווייז אז. היה יותר קשה להגיע למקומות), שניהם תופסים עמדות אחד ליד השני ומתמסרים עוד שבע פעמים ביניהם כשרק פעמיים הם זזים בצורה מינימלית, בלי ששום דבר בהתקפה ישתנה, לפני שהם מקבלים את הכדור. מוסר – מחזיר – זז מילימטר מוסר – מחזיר – מוסר – מחזיר – מוסר. שיא המחשבה: אחד הגארדים עושה הטעיה כאילו הוא הולך להחזיר את הכדור לגארד השני, אל מול חוסר עניין של המגן, רק בשביל שחצי שנייה אחרי הוא באמת ימסור לאותו גארד את הכדור.
      בינתיים ההגנה מסתדרת כך שכל אחד שומר על שחקן בלי כדור שאפילו לא מאיימים למסור לו את הכדור, ווילט תופס בעצמו לבד את אמצע הרחבה ולא זז משם מילימטר, ושחקן אחד צריך לשמור לבדו על שני הגארדים המתמסרים. אף אחד אפילו לא חושב על האפשרות שמישהו יוכל לקחת את הכדור ולעשות משהו איתו מעבר לכדרור בודד.

            1. חחח, קרעת…

            2. ובתכלס יש ממש סיכוי טוב שזו הסיבה…

        1. טוב קפצתי לסוף וראיתי. הבנתי למה הם לא דואגים מהכדרורים.
          ניסיתי עכשיו את דרך הכדרור הזו בבית, לקול דאגת השכנים מלמטה. פשוט מסובבים את הטורסו לכיוון אחד, הראש לכיוון אחר, מושיטים את הגפיים הצידה ב-45 מעלות לגוף ואז מנסים לזוז. מי ידע שהכדרור הומצא במצרים העתיקה?
          ואני חושב שאחרי שספרתי שש התקפות רצופות בהן אף שחקן לא מנסה אפילו להיכנס או להכניס כדור לתוך מה שנקרא היום קשת השלוש, אך גם לא מנסה לזרוק מרחוק חלילה, אלא מתרכזים במסירות מרהיבות למרחק חצי מטר וכדרורים ימינה ושמאלה במטרה ברורה לזוז ימינה ושמאלה, איבדתי את ההכרה וזה כל מה שאני זוכר.
          איך זה אותו ענף?

  2. תודה רבה
    עידו גנב לי חלק מהפריוו שלי …כאן בתגובה
    אז אכן נפגשו בגמר לפני 65 שנה
    וצפון קרולניה ניצחה 53-54 כאמור
    לקרולניה 20 פיינל פורים
    10 גמרים 6 טבעות
    לקנזס 16 פיינל פורים 10 גמרים 3 טבעות
    *הדרך לגמר*
    קנזס דורגה 1 במערב התיכון
    סיבוב 1 56-83 על טקסס סאתורן (16)
    הובילו רמי מרטין 15 ובראון 14
    סיבוב 2 72-79 על קרייטון (9)
    רמי מרטין 20 אבאג'י 15 ווולסון 14 נק 14 ר
    שמינית גמר 61-66 על פרובידנס (4)
    מרטין 23 ווילסון 16 נק 10 ר
    רבע 56-70 על מיאמי (10
    אבאג'י ומקורממק 15 בראון 12

    חצי גמר 65-81 על וילנובה ( 2 דרום)
    מקורממק 25 נק אבאג'י 21
    דירוג יריבה ממוצעת 8.2
    תוצאה ממוצעת 62-76
    הבולטים בריקוד
    רמי מרטין
    ווילסון , בראון מקורממק אבאג'י

    צפון קרולניה ( 8 מזרח)
    סיבוב 1 63-95 על מארקט (9)
    ברידיי מאנק 28 נק 11 ר קיילב לאב 23 ( 6 שלשות)
    סיבוב 2 86-93 על ביילור (1) בהארכה
    30 מאנק 26 ארמנדו בייקוט 15 נק 16 ר
    שמינית 66-73 על יו סי אל איי (4)
    לאב 30 ( 6 שלשות ) בייקוט 14 15 ר
    רבע 49-69 על סיינט פייט'רס (15)
    בייקוט 20 נק 22 רי מאנק 19 לאב 14
    חצי 77-81 אגדי על דיוק ( 2 מערב)
    לאב 28 דיווויס 18 מאנק 14 בייקוט 11 21 ר

    דירוג יריבה ממוצעת 6.2
    תוצאה ממוצעת 68-82
    בולטים לאב מאנק בייקוט

    תחזית לא ראיתי כלום
    אבל קרולניה עברה קושי גדול יוחר
    ( קנזס עברה את וילנובה ופרובידנס בעוד קרולנייה את ביילור דיוק ויו סי אל איי )
    גם היסטורית הגמרים שלהם טובה משמעותית
    ואני חושב שיש לכך חשיבות גדולה

        1. אז כתבת.
          עדיין לא הצלחת להסביר איך זה בא לידי ביטוי (להגיד כשמנצחים שזו רוח המועדון וכשמפסידים להתעלם מזה זה לא הסבר).

          1. כמה מדורגות 8 הגיעו לגמר ?
            איך שזה כבר קורה זה קורה לאלו שדווקא היו שם בעבר ?
            אני חושב שיש ערך למסורת של מועדון / מכללה
            וזה בא לידי ביטוי גם בטורניר הזה שאחרי שהעשן התפזר ועם כל ההפתעות עדיין לבסוף 4 מכללות שהיו שם בעבר הגיעו כולל אחת שלא דורגה גבוה השנה.

            1. כבר הסברתי לך – זה עניין של גיוס שחקנים לא של "רוח מועדון"
              מדורגות 8 שהגיעו לגמר:
              וילאנובה -1985
              באטלר – 2011
              קנטקי – 2014
              צפון קרוליינה – 2022
              איך זה מסתדר עם הטענה?

  3. היה זה מרץ' מדנס נהדר. נקווה גם למשחק צמוד הלילה אם כי נראה לי שקנזס בורחת קדימה לנצחון ברור.
    תודה יהלי. לקחתי צ'אנס גדול אתך, ומה שקרה הוא שמצאתי מציאה גדולה שהחזירה בריבית דריבית. התלבשת על כדורסל המכללות בצורה מפליאה, ואני גאה לומר שלהופס ישנו עתה כתב מכללות מצויין.

  4. תודה רבה על הפריוויו. אני שונא להיות בעד הפייבוריטית, אבל כחלק מהעגלה של המיאמי הוריקיינס אני צריך להיות בעד קנזס – כי אז ההדחה בעלית אייט זה לפחות לאלופה. כשהסתכלתי על קנזס כיריבה פוטנציאלית בהמשך אבאג'י היה איפשהו באמצע הסיבוב השני, פעם האחרונה שבדקתי הוא לוטרי – אמצע סיבוב ראשון. יהיה מעניין לראות מי יבחר בו ואיך ישתמשו בו. במוק אחד אטלנטה לקחו אותו ב-13, במוק אחרי שיקאגו ב-22. נראה לי שיהיה לו עדיף באטלנטה

  5. זו הסיבה שאני פשוט לא מתחבר לכדורסל המכללות,
    הרבה מקרים של כדורסל נוראי (פעם לפחות היה איזה הנפלד או שפר שנתנו סיבה לדאגה, עכשיו נותר רק הכדורסל החובבני)

      1. האמת אני לא רואה פה אף כוכב או אולסטאר מהקבוצות האלה בליגה. מקורמיק הזה איטי יותר מיניב גרין. עד שהוא נזכר שבפוסט מסתובבים בסוף לאיפשהו עוברות 10 שניות 😂😂 יכול לשחק בליגה בישראל.
        אגבדי הזה אני בכלל לא אוהב לא יעשה כלום בnba. מתאים גם לאירופה.
        לאב היחיד עם ניצוצות מכל החברה האלה אבל זה לא לא ניצוצות של כוכב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט