דראפט NBA 2022 – הרביעיה הראשונה על שולחן הניתוחים\יהונתן גזלה

איך בוחרים מלון טוב בשוק?

יש את המריחים. אלו שואפים אל נחיריהם את ניחוח הקליפה בתקווה לקבל רמז לבישום פירותי מתקתק. יש את הדרבוקאיסטים, החופנים את המלון בידיהם וביד אחת מתופפים לחפש רמז לאחידות מרקם (ביננו זו גניבה מתורת האבטיחים). יש את אלו המתבוננים בקליפה ומנסים ללמוד דרכה על טריות ובריאות המוצר. ויש אותי במחלקת הפירות, ביד אחד מחזיק את טלפון פתוח על רשימת הקניות בווטסאפ, וביד שנייה מעמיס את המלון הראשון שמוטת ידי הקצרה מגיעה אליו. לא שאני עצלן, אלא פשוט למוד קרבות. קניתי מספיק תפוחים יפייפיים אך חסרי טעם או רקובים בפנים ומספיק אבטיחים שמבחוץ הבטיחו אווריריות מימית קיצית ומתוקה ובפועל קיימו בפרי קמחי ועייף. אז פאק איט, אשקיע את הזמן בבחירת קפסולות טובות לקפה. שם אני מומחה…

אז איך בוחרים בחירת דראפט טובה?

בדראפט 2022, על 4 בנים דיברה התורה:

על צ'ט הולמגרן השרוך היחודי מגונזגה, על ג'אברי סמית' מאוברן, חד הקרן שהכי מזכיר את דוראנט מכל הפרוספקטים שהיו בשנים האחרונות, את פאולו באנקרו הנשק ההתקפי והמאסיבי מדוק או את ג'יידן אייבי, הגארד הסופר אתלטי ואקספלוסיבי שבדומה לג'ה מוראנט התפוצץ בשנתו השנייה ונראה כאילו נולד ל-NBA.

אז איך בוחרים בחירה ראשונה בדראפט כאשר הטופ 4 כל כך שונים אחד מהשני אך אף אחד לא מצליח להפריד עצמו מהלהקה?

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 2022_1-550x321.jpg

מבחן העין:

לכל אחד יש את מה שמושך את עינו. יש שיחפשו תנועה, מהירות, אתלטיות ויש כאלה שיחפשו את החומר הבלתי ניתן למדידה הנמצא בין העיניים.

ברמה הכי פשוטה של יכולת מי שהכי נראה כמו כוכב NBA לפי הספר זהו פאולו באנקרו. באנקרו בעל מידות שהם לא פשוטות להתמודדות גם ברמה הבאה. 10'6 עם מוטת ידיים של 7 פיט, 250 פאונדס של שרירים, אתלטיות לא רעה עם צעד ראשון נאה והעיקר, ידע וכישורים לשחק עם הכדור ביד כיוזם פיק אנד רול או בצד המקבל\מסיים. ראיית המשחק שלו טובה ומתקדמת משחקנים בשטאנץ שלו שהגיעו לליגה לדוגמא: טייטום. באנקרו היה באנקר כבחירה ראשונה כשסיים את שנתו בתיכון ולפי שצ'ט החל לפתוח עיניים. אני פותח איתו מכיוון שלא מעט עלולים לעשות את מה שעשו עם טייטום. למשל להיכנס לתפקיד ששיחק בהתקפת דוק (גם טייטום בא משם), או בכך שהוא לא הראה קליעה יציבה מבחוץ. עניין אחר הוא בכך שהוא ככל הנראה ישחק בעמדה 4 רוב הזמן, כך שהוא לא בדיוק יכול לשחק כמה עמדות כפי ש-GMים רבים אוהבים. אבל גם לפעמים לא חובה לשחק שח מט עם כל בחירה. גם אם אחד מהחדי קרן הבאים אחריו יהפכו לשחקנים סופר מרשימים או אפילו כוכבים, בחירת דראפט היא משחק של סיכויים ובעיני הסיכוי ליפול עם באנקרו מאוד נמוכה.

אחד הסיבות שאני לא מאמין שאכן ייבחר ראשון היא בכך שבליגה נוטים תמיד לצלול עמוק מדי לקבוצות שהצליחו בפלייאוף ולחפש אב טיפוס דומה למי שזרח. יש בכך הרבה recency bias אבל זו מגמה שקשה להתעלם ממנה. הארדן, קארי, דוראנט, דריימונד גרין, באם אדביו, לוקה, לאמלו בול ועוד הובילו לכך ששנים עוקבות חיפשו שחקנים באותו שטאנץ.

רבים מה-GMים כיום משוכנעים שלאו דווקא הכוכב שזורח הכי חזק הוא זה שלוקח את הפרנצ'ייז קדימה בטח על חוזה הרוקי. עסקת סי ג'יי הוכיחה שאפשר גם בטרייד להביא חלק כזה. אך האפשרות למלא את הקבוצה בשחקנים משנה על חוזיי רוקי סביבם ובכך לקוות שבהמשך הקריירה יעשו את הקפיצה לקדמת הבמה, הוכיחה עצמה בקבוצות הנמצאות פסע מכניסה לפוסט סיזן. השנה ראינו כמה קבוצות שקפצו קדימה. שניים מהם היו קליבלנד וממפיס. הקאבס חוו פציעות שהגבילו את הקפיצה שלהם, אך בהרכב מלא נראו מלא פוטנציאל בעיקר בשילוב של גארלנד עם מובלי ואלן. קבוצות השנה פחות יהססו לקחת את צ'ט הולמגרן כדי לשים אותו ליד סנטר מסורתי כפי שעשו הקאבס עם מובלי. ממפיס בשנת הקפיצה של ג'ארן ג'קסון שליד אדמס הפך לאחד ממגני הטבעת הטובים בליגה שיכולים גם לצאת לקו השלוש, תפתח עיניים בכיוון ג'אברי סמית' שהוא דומה לו בהגנה ובעל זריקה משכנעת בהרבה מזו של JJJ. ההצלחה של ג'ה בהחלט פתחה פתח לג'יידן אייבי הדומה לו חיצונית ובכך שהוא מאוד יצירתי ואתלטי ביכולת להגיע לטבעת. אך אייבי אינו ג'ה ברמת הבנת המשחק. מצד שני הוא שומר טוב ממנו כבר היום.

על בסיס מבחן העין: אני הייתי בוחר בבאנקרו ראשון, סמית' שני, אייבי שלישי וצ'ט רביעי.

פאולו באנקרו – שימו לב לוורסטיליות ההתקפית ממוביל כדור ועם מסיים בצבע
צ'ט הולמגרן – קצת מהכל אך קודם כל עוגן הגנתי
ג'ברי סמית' – קלעי אוטומטי עם חלקלקות של KD. שחקן הגנה אדיר
ג'יידן אייבי – טרמינייטור. שם לחץ בלתי פוסק על ההגנות. מגיע לטבעת בכל דרך אפשרית. האם הקליעה תגיע?

על בסיס תקרה:

אם הצ'יפים יפלו נכון לכולם, קרי, הקבוצה הנכונה, המאמן הנכון, ההרכב הנכון והכי חשוב אלו שיסלקו את אלת הפציעות מעליהם, למי יש פוטנציאל להיות השחקן הכי משמעותי וחשוב מבין ה-4.

אולי התשובה היא בכלל שיידן שארפ הילד שמעולם לא שיחק בקנטקי וחווה כרגע משיכה חדה של סקווטים המתרגשים כיצד הוא עובר קונוסים וצולף באימוני הראווה שעושה. אבל מבין ה-4 יש לי תשובה ברורה אחת ומשמעותית: צ'ט הולמגרן וזה אפילו לא קרוב. צ'ט שוקל כמו כמו טירון בגולני רק שהוא לא מטר שמונים אלא 2.13 השוקל 88 ק"ג או 195 פאונדס. זוכרים שדאגנו לגבי מובלי עם ה-215 פאונדס שלו? הולגרין צריך להעלות 20 פאונדס של מסה כדי להיות רזה כמו מובלי. אבל צ'ט יורק לכל המקטרגים כבר 3 שנים מאז התופעה הפכה לווירלית כשהפך לשחקן הכי מסקרן היוצא מהתיכונים. השנה בגונזגה הצטרף לסגל מלא ווטרנים כאשר דרו טימי, סנטר הקבוצה, הוא הסקורר העיקרי שלה. צ'ט קיבל מעט הזדמנויות להוביל או להיות מטרה של התקפה. עדיין סיים עם פר 36 של 19 נק' (61%, 39% משלוש, 72% מעונשין), 13.3 ריב', 2.6 אס' 5 (!!) בלוקים וחטיפה. היכולות שלו לשכנע את התוקף שהוא כבר עבר אותו ואז לבוא מאחור או מהצד ולחסום אותו הוא אומנות ההטיה. אם הוא ימשיך להתפתח, יגיע למסה סבירה, ויישחק ליד סנטר שהוא חיית צבע היאפשר לו לשחק מבחוץ פנימה, צ'ט עלול להפוך לרודי גובר שאשכרה צריך לכבד את ההתקפה שלו. וזה דבר מפחיד. אחריו: ג'אברי סמית', פאולו באנקרו, ג'יידן אייבי.

מה הקבוצות צריכות:

אז נניח שרוב הסיכויים שנראה את אחד מששת הקבוצות הבאות בוחרות בטופ 4: אורלנדו, יוסטון, דיטרויט, OKC, אינדיאנה ופורטלנד. מה הן צריכות? יש שיאמרו שבכל מקרה יש לקחת את השחקן הטוב ביותר על הלוח. במקרה הכי גרוע, תמיד אפשר לבצע טרייד על שחקן מבוקש היושב על עמדה עמוסה. לדוגמא: האליברטון בסקרמנטו.

אך לעיתים לא מאוד קל לקבוע מי השחקן הכי טוב. כפי שקרה עם קייד ומובלי. קליבלנד ראתה את גארלנד פורץ בסוף העונה הקודמת כאשר העניין עם סקסטון אינו פתור, כך שאילו בחרה עוד גארד ב-2021, יכל העניין לסבך את הקבוצה. מצד שני ג'ארד אלן הגיע בטרייד טרי וישב בעמדת הסנטר. הקאבס לקחו את מובלי גם מכיוון ששחקן טוב ומגוון ימצא את הדרך להשתלב וזה השתלם בגדול, וגם בגלל שהיה הטוב על הלוח. אך אני טוען שמובלי היה בחירתם בלאו הכי גם אילו היה נבחר ראשון. כך גם היה עם בארנס בטורונטו, כאשר כביכול סיאקום ואו ג'יי על אותה הבלטה. מה שמייחד את כל המקרים הנ"ל היה בחירה בשחקן בעל BBIQ גבוה, מגוון שיכול לנוע בין תפקידים ועמדות. אבל מה קורה כששחקן הוא חד מימדי ויושב על בלתה של כוכב או שחקן שאתה לא פחות מאמין בו? או ששני שחקנים הם בעלי איכות דומה?

אז מהם הצרכים של הקבוצות לעניות דעתי? ומי הפרוספקט הכי מתאים להם?

פורטלנד: הבלייזרס סוף-סוף קיבלו את הפריצה המיוחלת של אנפרני סיימונס אבל השילוב של דיים וסיימונס זו שוב שאלה מעניינת הגנתית. האם השילוב של ג'וש הארט וסיימונס זו התשובה? כשהטאנקינג יגמר, אנו נגלה שהבלייזרס עמוסים כל טוב בקו האחורי. הקו הקדמי לעומת זאת זה יוסף נרקיץ' שנתן עונה לא רעה תחת הרדאר וזהו. הבחירה שלי: פאולו באנקרו. המחשבה על הבלייזרס עם עוד גבוה רזה וארוך (וולטון, בואי, אודן, קולינס) עם ההיסטורית הפציעות שלהם, עושה לי בחילה קצרה. אז זה לא רק עניין רציונאלי. אז פאולו, אמנם 10'6 אבל, תודה לאל, מוצק מאוד, שרידי מאוד והכי חשוב סקורר אמין שאפשר לשים לו כדור ביד כבר מחר. משלישיית הגבוהים, פאולו בעל השליטה הכי טובה בכדור, וכפי שראינו בטורניר ה-NCAA, הוא לא נופל מצ'ט במסירה. ניתן לשחק עליו בבידודים או בפיק&רול כיוצר, או לתת לו לשחק בשורט רול כמו יוקיץ'\אמביד ומאזור ההייפוסט לקבל החלטות. השילוב שלו השנה עם מארק ווילאמס הסנטר המאסיבי של דוק, נותן לי תקווה שהוא יסתדר עם כמעט כל פרטנר גבוה והמוכנות היחסית שלו לתרום נקודות מתאימה יותר ללוח הזמנים של דיים

מי יכול להחזיר את הבלייזרס במעלה ההר?

אינדיאנה: זה הולך להיות קצר. אני לא סומך על אף שחקן של אינדיאנה כרגע כמישהו שמזיז את ההחלטה שלי בבחירת דראפט. הסיכוי של טרנר להישאר בטווח הרחוק נמוך והאליברטון שחקן טוב וחכם, אבל לא השחקן הראשון או אפילו השני הכי טוב בקבוצה אלופה. לאינדיאנה כמו יוטה אין כמעט סיכוי להחתים שמות חמים באמת. אני הולך במקרה הזה על הכישרון הכי ענק. זה שההתפתחות הכדורסלנית שלו בחיטולים, שיחק עם 2 הפוינט גארדים הכי גרועים עבורו, ועדיין שם מספרים נהדרים עם קליעה מרהיבה ויפיפיה, הגנה נהדרת וניידות באמת נדירה לגובהו. הבחירה שלי: ג'אברי סמית' ואם לא אז צ'ט.

האם נשאר בקבוצה? האם טרנר? הפייסרס צריכים זריקת כישרון בכל עמדה

אוקלהומה סיטי ת'נדר: ג'וש גידי הפתיע רבים במוכנות שלו. כמו שדראפט 2021 מוכיח, ב-NBA של היום גובה ו-IQ למוביל כדור מבטל חיסרון אתלטי. OKC מפוצצים בחירות דראפט ושחקנים שהם פיתחו מבחירות נמוכות. אבל אם נהיה מציאותיים יש להם כמה שחקנים שהם B או B+ אבל אין להם A. גם SGA הפך מאנדרייטד לאוברייטד בעיני השנה. כך שגם כאן אני לא ממש מתחשב בעמדות מכיוון שגם גידי וגם SGA מסוגלים לזוז ימינה או שמאלה בעמדות. אבל כאן אפתיע. אני חושב שמה שהכי חסר לת'נדר זה רוע. שחקן שמשנה את יצר התחרותיות שלהם. בדיוק כפי שקרה כשג'ה הגיע לממפיס או ANT הגיע למינסוטה. כך שהבחירה שלי: היא ג'יידן אייבי. ההשוואות למוראנט מצד אחד עושות חוסר צדק מכיוון שמוראנט היה אחד המוסרים הכי מוכשרים שיצאו מהדראפטים האחרונים. מצד שני אייבי לא פחות אתלט, בעל מוטת ידיים ארוכה והכי חשוב, בנויי כבר עכשיו יותר לרוחב מה משאפשר לו להיות גם שומר אגרסיבי. אומרים שמנוע הוא כישור שלא ניתן ללמד (תשאלו את בן סימונס). אייבי מביא את זה בשפע לקבוצה שהכי זקוקה לשחקן שיהפוך אותה ל-We Believe

OKC Thunder: Sam Presti's greatest magic act occurred a year ago today
פרסטי רואה את העולם אחרת.

דיטרויט פיסטונס: קייד הוא שחקן שבונים סביבו קבוצה. אך זו מלכודת דבש. בדיוק כמו דונצ'יץ' הרוקי, ניסו בתחילת השנה להופכו לווינג לצד פוינט פוינט גארד "אמיתי". הוא כן זקוק לעזרה בהובלת הכדור' הכדור חייב להיות בידיים שלו ברגעים הקריטיים. גם כאן השם של ג'יידן אייבי עולה. ג'יידן יכול צור עם קייד קו אחורי הגנתי אגדי. אך קייד הראה לא מעט חוסר יציבות בקליעה מבחוץ. גם אם זה ישתפר (אחוזי העונשין מרמזים שאולי), אייבי הוא סימן שאלה גדול מדי לצידו, כאשר שניהם זקוקים לכדור ביד כדי להפוך לאפקטיביים. אם דיטרויט תיפול כמה מקומות, בנדיקט מת'ורין יהיה מצויין. אבל אחד הסיבות הכי גדולות לשיפור של הפיסטונס הוא שילובו של מרווין באגלי בפיק אנד רול. לקייד לא היה רול מן סביר כל השנה ופתאום כשבאגלי החבוט הגיע מהגיהנום של סקרמנטו ומחלקות השיקום, זה פתח לקייד צוהר בתוך הצבע להרים אלי אופס לגבוה אתלטי. הבחירה שלי: צ'ט הולמגרן. נכון שפאולו עושה שכל לא פחות, אבל צ'ט סוגר לפחות את עניין ההגנה של הפיסטונס שתהפוך לעילית מיידית כאשר גם קייד גם ביי וגם צ'ט מגינים מצויינים כאשר צ'ט הוא פרטנר קטלני בפיק אנד רול ובמיוחד אם באגלי ישאר, כמוסר צבע מוכשר. נכון שעניין הפציעות יכול מאוד להטריד. אבל מכיוון שהפיסטונס ימשיכו להחזיק באייזיה סטוארט עב הבשר (ביף סטו זה הכינוי האהוב עלי בליגה) להתמודד עם השמות העבים, זה יאפשר לצ'ט גם לסגור עניין כפרטנר ללובים וגם כמפעיל גבוהים בצבע. כי צ'ט מוסר נהדר בתוך הצבע גם כאשר הצבע פקוק.

יוסטון: הרוקטס עשו דראפט מצויין ב-2021. למרות שהמאזן לא מראה זאת. הבינגו שלהם הוא ג'יילן גרין, שמסיים את העונה בעיני כסקורר הטוב במחזור. הוא פשוט מבין עכשיו איך להשיג את הנקודות שלו. בתחילת העונה הפעיל את האתלטיות המטורפת שלו שלא לצורך, מה שהיווה פול גז בנוטרל. היום הוא סקורר משובח ומחושב עם או בלי הכדור. גם ג'וש כריסטופר הוא שיחוק. אלפרן שנגון הוא גאון התקפי עם בעיות קשות בהגנה אך היכן שבחרו בו זה נכס לא קטן. אבל הרוקטס חייבים גבוה אחד לגיטימי בהגנה שגם יכול לשחרר פקקים. ווד השנה שם מספרים אך לרוב הוא הורג מומנטום. מצד שני צריך לאפשר לשנגון לעבוד בצבע. בעיני הבחירה צריכה להיות זהה בין צ'ט לג'אברי. הבחירה שלי בכל זאת: ג'אברי סמית'. הרוקטס חייבים פוינט גארד טבעי. KPJ הוא יותר סקורר שאוהב את שורת האסיסטים שלו. הוא לא באמת גנרל על הפרקט. אבל בדראפט הזה אין חיה כזו בטופ. ג'אברי עלול להיפגע מכך, אך זה יכריח אותו לשכלל את היכולת שלו לשים כדור על הריצפה. אבל הכי חשוב השילוב של מגן טבעת עילי (מוטת ידיים של 2'7 על 10'6) היכול לרוץ עם האיילות באדום ולהשחיל שלשות מבחוץ מאוד מפתה.

Houston Rockets schedule 2021-2022: 1st Jalen Green vs. Cade Cunningham  matchup on Nov. 10 - ABC13 Houston
דראפט מצויין שנה שעברה.

אורלנדו מג'יק: פרנץ ווגנר פרץ ונשאר אנדרייטד. אך בקבוצה כל כך חסרת כישרון התקפי לעיתים שחקן התקפה טוב נראה כמו אליל. תשאלו את אוון פורנייה. הקו הקדמי של פרנץ, מו במבה וונדל קרטר ג'וניור, נראה מעניין. יום אחד ג'ונתן אייזיק יחזור מהמדבר עם לוחות הברית. אבל גם כאן, who cares. גם השנה הם צריכים לחבוט הכי חזק שאפשר ולקוות לטוב. למג'יק יש פטיש אובססיבי כלפי ארוכי ידיים. הדראפט מספק רשימה ארוכה של כאלה. אבל המג'יק על גבול הנכות ההתקפית. ההגנה של המג'יק מספיק ארוכה ל-5 קבוצות יחד. לכן לדעתי הם צריכים את השחקן ההתקפי הכי מגוון, אגרסיבי ומשופשף. הבחירה שלי: פאולו באנקרו

המג'יק – הפרויקט הכי מבולגן בליגה

אופי-אופי-אופי

אם קבוצה מחפשת מישהו שמגיע עם מנטליות של אלפא, אז הבחירה היא בין ג'יידן אייבי לבין באנקרו. שניהם שיחקו בקבוצות עמוסות עם פרוספקטים נוספים ברמת NBA ומיצבו עצמם כמספר 1 ברור ובלתי מעורער בקבוצתם. למרות שאייבי שחקן שנה שנייה, הוא בגילם של צ'ט ובאנקרו כאשר סמית צעיר מהם מעט. מה שהרשים אצל באנקרו זה שלא מעט שחקנים בדוק ראו בשנה הזו את ההזדמנות שלהם לצאת מכונכיית כוכבי התיכון ולבנות את שמם אצל ה-GMים הפוטנציאלים.

באנקרו יצר היררכיה ברורה בה הוא השחקן החשוב, אך גם הקפיד למסור ולהזיז את הכדור כדי לא ליצור תסכול סביבו. בניגוד לקבוצה המבוזה של 2021 זו של 2022 הגיעה עד לפיינל פור, כאשר באנקרו גם כאשר התקשה, נראה כמו מקצוען לכל דבר למרות היותו פרשמן. אייבי בדומה למוראנט לא עלה על הראדר כלל בשנת הפרשמן, אך השנה הפריצה שלו יחד עם הקו הקדמי האדיר של פרדו עם זאק אידי וטרווין ווילאמס (שניהם ככל הנראה ייבחרו בדראפט או יגיעו לליגה) הביאו אותם למקום השלישי בביג 10 היוקרתית, כאשר הריצה שלהם הסתיימה בגמר הביג 10 ובהגעה לשלב הסוויט 16 של טורניר ה-NCAA שם הפסידו לסנדרלה מסיינס פיטרס. שני אזורים שיכולים להדאיג עם אייבי: הוא הסריח בשני משחקים גדולים מול איווה בגמר הביג 10 ובמשחק ההדחה מול סיינט פיטרס. בנוסף בדומה לאנטוני אדוורדס קשה לדעת מה יקרה עם הזריקה שלו מבחוץ. לעיתים נכנס לרצפים בהם הכדור נכנס והזריקה נראית נהדר (כמו מול באטלר כשקלע 6/6 לשלוש) ולפעמים נכנס לרצף שלילי שכלום לא פוגע בכלום. עדיין, מדובר על שחקן שאכפת לו מכל משחק וכל פוזשן. הוא רק צריך מאמן שינסה להאט את המשחק שלו כדי להיות יותר בשליטה.

זה לא שאני חושב שלצ'ט הולמגרן וג'ברי סמית' אין אופי מתאים להפוך לכוכבים. לצ'ט יש אופי מאוד חזק וקצב פנימי בו הוא פועל. ג'אברי הוא שחקן שנכנס לזונים ולא מתבייש לשחרר את הכדור. אבל לשניהם בעיני יש פוטנציאל גבוה יותר ל"פאק יו" במשחק שלהם והוא עדיין לא מומש. צ'ט בקיץ שיחק בנבחרת האמריקאית מול הענק הצרפתי ויקטור וומבניאמה שהולך להיבחר ראשון ב-2023 ונחשב לכישרון הגדול מחוץ ל-NBA. גם הוא וגם צ'ט הם יוניקורנים כאשר צ'ט גדול ממנו בשנתיים. רציתי לראות את צ'ט לוקח את המשחק אישית ומעניש את ויקטור, אך הוא המשיך לשחק קבוצתי ו"נכון" וכמעט לא דרש את הכדור כאשר וומבניאמה עושה ככל העולה על רוחו. אותו כנ"ל השנה, כאשר נראה לא סביר שהשחקן הנחשב כמועמד הבכיר לבחירה לא זורק 15 זריקות באף לא משחק אחד לרפואה. משחקים רבים זרק חד ספרתי מהשדה. כך שאם כל הכבוד למספרים ה"יעילים" שלו, שווה לבדוק האם ברמה הבאה הוא משנה גישה והופך אגרסיבי כלפי הזריקה של עצמו.

סיכום נתונים סטטיסטיים

שםמשחקיםדקותFG%3P%FT%ריב'אס'חסימותחט'איב'נק'
פאולו באנקרו3933478.338.729.7.83.20.91.12.417.2
ג'אברי סמית'3428.8429.420.800.7.421.01.11.916.9
צ'ט הולמגרן3226.9607.390.717.9.91.93.70.81.914.1
ג'יידן אייבי3631.4460.358.744.4.93.10.60.92.617.3

לביג בורד הקודם שלי: https://hoops.co.il/?p=259879

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. הולמגרן פלופ תקרה:פורזי
    באנקרו: לא כזה מתלהב ממנו לא חושב שיהיה סטאר

    2 האחרים אולסטארים במינימום. אייבי נראה מפלץ עם םוטנציאל פסיכי. הייתי לוקח אותו 1 קל מבין הרביעייה הזאת.
    גריפין גם הולך להיות שחקן שחקן

      1. גארד עם קליעה לא יציבה זה דבר מפחיד. האם הוא פוינט גארד או ליד גארד כמו מיצ'ל?. יש לו רצפה מאוד גבוהה. הוא ממש מהשטאנץ' שאנו מכירים. קשה לי להאמין שזה לא יתורגם. השאלה האם המשחק שלו זה כדורסל מנצח. אבל ממש לא ארים אף על קבוצה שיקחו אותו בטופ. הוא חומר גלם מדהים.

      1. גם אני ממש מתקשה לראות אותו יוצר. מצד שני הוא בן 18. צעיר מאוד עם גוף NBA ששיחק עם סוללת כוכבים בדוק. אם לקבוצה אין תשתית פיתוח מדהימה הייתי מתרחק בטופ 5-7. כבחירה 9-12 הוא אחלה

  2. תודה ג'ון,
    בעיני הכי מעניין לראות אם להולמגרן (אגב למה הולגרן?) יכול להיות 'גוף nba' כי זה בסופו של דבר מה שיקבע עד כמה הוא יוכל לממש את הציפיות.
    מבחינה אישית הכי התלהבתי העונה מג'בארי סמית' אבל מודה שאף פעם לא הייתה לי היכולת לשפוט איך זה יתורגם למקצוענים.

    1. ג'אברי מזכיר את jjj בגך שגם אם לעולם לא יתפתח לאופציה ראשונה, גבוה שיכול להגן על הטבעת, להתחלף על גארד ולהשליך מבחוץ זו נקודת פתיחה מצויינת. אם הוא שחקן של 16, 8 עם 3 בלוקים ו-37% משלוש תוך כדי שההגנה נראית איתו נהדר זה שווה בחירה גבוהה. אאם יתן קפיצה נוספת כיוצר אז בכלל

  3. מעולה ג׳ון, תודה.
    אני במקום אורלנדו אחרי העשור האחרון הייתי לוקח את הבחירה ושולח אותה עם חוזה גדול בתמורה לפוינט גארד שיודע להפעיל את החברים כי סאגס לא שם, מרקל פצוע רוב הזמן, וקול אנטוני עוד לא יודע את זה אבל הוא בעצם שחקן שישי. ברגע שהמשחק שלהם יהיה מסודר יהיה יותר קל לגבוהים שלהם להתבטא.

    1. לא צריך הרבה. ג'יילן ברונסון יכול לחתום. אולי אפילו טרייד לראפטורס עם אייזיק והבחירה תמורת פרד ואננובי. גם ככה בארנס רוצה לשחק פוינט גארד ומאלקי פלין תקוע על הספסל.

      1. אייזק בטורונטו זה מקרה שלא ברור למי זה יותר אכזרי.
        לפונדמטליסט הנוצרי בכביכול אחת מהערים הפרוגרסיבית ביותר בעולם.
        לבני העיר שמקבלים את ההטפות שלו.
        לרפטורס שמקבלים שחקן שלא ברור אם אי פעם יעלה לשחק שוב.
        לכל מי שסבל מסאגת סימונס שעשוי לקבל עוד מעודה דומה.

      2. ברונסון יהיה מצוין ופרד גם, גם רוביו יכול להתאים.
        יש להם פשוט כל כך הרבה פרוספקטים שלהוסיף עוד אחד כנראה לא יקדם אותם ויעידו על כך מספר המשחקים שקול אנטוני זרק יותר מכולם.

  4. תודה גון נהדר!!. היה משהו בהחנקות של אי וי בסוייט סיקסטין שהעלה לי שאלה אם הוא מספיק טוב מול הגנה חזקה. לגבי צאט אני הרבה פחות משוכנע ממה שהייתי עם מובלי, אבל צאט תמיד מוכיח את הספקנים וכנראה זה יהיה גם בנבא. בנקרו הוא כוכב. כרגע הוא מספר אחד אצלי וגברי סמית גם כוכב. אני מתלהב מאד משידון ווילאמס חושב שהוא בסוף יבחר גבוהה מאד. ההייפ שלו בשיאו אחרי שגבעוני שר לו שיר הלל באי אס סי פי אן. אני גם חא אתפלא אם בנדיקט יהיה בסוף טופ 4 האפסייד שלו בשמים.

    1. אני מוכן לסלוח לאייבי מכיוון שהפגיז גם מול הגנות טובות. משהו בו נרדם מול סיינט פיטירס שלא ידעו איך לאכול אותה. פרדו הפסידה בעמדת המאמן ואייבי נפל. צ'ט ממש עד הטורניר ממש נאבק מול הקבוצות החזקות. אבל זה כי הוא התרגל לעשות 50-60% מהסלים שלו ללא תרגיל מריב' התקפה, מתפרצות, חיתוכים לסל או אלי אופס. קבוצות חזקות מצמצמות את אלו. אבל הצורה בה נדחף על ידי גבוהי ממפיס (שאחד בן 18 ואחד בן 25) מדאיגה. הוא צריך תרומת מסה מזאיון ווילאמסון. הממוצע ביניהם הוא 255 מושלמים

  5. מעולה ג'ון, מת על התוכן שלך, כן ירבו!
    באנקרו הוא אחד שאני רוצה אצלנו בסן אנטוניו, ראיתי טון של פילם שלו השנה והוא אלפא התקפי. כתבתי על השיפור של יכולת המסירה שלו וזה מראה על אופי שלומד ומתאים את עצמו. בחורים מדיוק עובדים אצלנו טוב (טריי ג'ונס) וצריך להמשיך.
    ג'בארי הוא האיש שלי. צדקת כשאמרת שאין שני רכזים גרועים יותר מגרין וג'אספר להיות לידו. האליבורטון מפנק אותו המבטים ללקק את האצבעות. לא חושב שהוא קיידי בכדרור אבל הטאף שוטמייקינג שם ביג טיים. חייב לשפר את החדירה שלו אבל בכל מקרה שחקן עם רצפה גבוהה מאוד. משלים מעולה את טרנר כי הוא יודע לשמור בחוץ ועושה את זה מעולה.
    צ'ט הוא אניגמה, כמו אייבי הוא לא היה משהו במאני טיים של העונה אבל דברים כאלו הם אוברייטד עד שהם יגיעו לפלייאוף באנביאיי. הכי מגוון מבין הארבעה ויש לו את היכולת הכי חזקה בקטגוריה מסוימת מבין כולם- הגנה על הטבעת. בכל מקרה פלופ הוא לא יהיה מקסימום אוברייטד אבל הוא לא יצא מהליגה תוך כמה שנים ולא אנתוני בנט.
    אייבי שחקן מחשמל ואני רוצה שהוא יהיה הגארד המוביל בקבוצה מסוימת, הלוואי אורלנדו אבל הם צריכים להיפטר מכל הגארדים הפרווה שלהם כמו קול ופולץ. הוא לא רע ליד סאגס אבל לא התאמה מושלמת. הוא מאיץ כמו פורמולה אחת אבל קליעה הוא חייב לשפר בדיוק כמו מוראנט. אותי מעניין יותר לראות את יכולת המסירה שלו כי פרדו שיחקה המון דרך זאק "עוג מלך הבשן* אידי וטרביון וויליאמס המעולה בפוסט ופחות פיקנרול גבוה איתו. אולי הספייסינג בליגה יפתח את הצ'אקרות שלו. ההגנה חשודה אבל הגנה זה קצת לנגרים של העונה הסדירה. כל עוד הוא לא יהיה חור כמו טריי הוא בסדר

    1. טרווין ווילאמס חייב להגיע לקבוצה. קשה לי לראות אותו בקושי נכנס לסיבוב השני. יש לו ראיית משחק נדירה ומשחק נהדר גם עם הגב לסל. אייבי חייב לשנות את הזריקה. מי שלימד אותו (כמו מוראנט) את העמידה עם 2 הרגלים לכיוון הטבעת צריך להיות מפוטר. השחרור שלו נקי ויפה, למרות שיוצא מגובה נמוך.
      לגבי ג'בארי חייב לשחק עם גארד עם שכל שיודע מה לעשות איתו. אני ממש מפחד מכך שיגיע לאורלנדו ויאבד את עצמו בין וונדל, אייזיק, במבה ואוקיקי.

  6. מעניין מאד תודה רבה ג'ון. הבעיה שלי עם צ'ט היא בריאותית – לא יודע אם הגוף שלו יעמוד בזה. לא בדקתי, אבל נראה לי שהסיכוי להיפצע גבוה יותר אצל הגבוהים. לא כולם קארים ודאנקן.
    .
    לא שנבחר באזורים האלה, אבל אם כן, הייתי הולך על סמית' או בנקרו.

  7. אותי לימד פעם ירקן משוק שכונת התקווה שכדי לבדוק מילון צריכים לדפוק עליו באצבע אמצעית (כמו שדופקים על דלת) ואז חייבים לשמוע הד. אני דפקתי על איזה 20 מילונים בטעם גן עדן שדפקתי ולא היה הד. כמה שנים אח"כ מצטתי את אותו ירקן באותו דוכן בשוק של שכונת התקווה ואמרתי לו שאכלתי איזה עשרים מילונים בטעם גן עדן שלא השמיעו הד.
    "אתה לא יודע לדפוק" הוא ענה לי כשהוא פוגע בנימי נשמתי.
    *
    אחד הדברים הקשים ביותר בכדורסל זה לנבא את יכולת הארבעה ב-NBA. ג'ברי סמית נראה לי כוכב NBA. יש לו את ה=SWAG, את הפרצוף, הכל. לך תדע. מצד שני להולמגרן אין את ה-SWAG, את הפנים, או את הגוף.
    לך תדע.
    אבל ג'ון קלע בול בארבעה, והכיסוי שלו עולה על כל מה שקראתי באנגלית.

  8. כמו שכתב מאנו ואחרים. הפיזיולוגיה תנצח. צ'ד בגלל המשקל שלו הוא שחקן פציע, כמו פורזי או ציון (עם בעיה הפוכה).
    צדקו גם הכותבים שהצביעו על העובדה העצובה שלא סקרמנטו ולא אורלנדו (ואולי גם לא דטרויט) יודעים מה לעשות עם בחירת דראפט (טובה ככל שתהיה). שיעשו עליה טרייד ויביאו אולסטאר מוכח.
    אני מכיר באופן אישי pg עם הופעה בודדת באול סטאר שהייתי מוכן לסחור תמורת בחירת דראפט גבוהה.
    אני מחכה בקוצר רוח לטור המצויין הבא של ג'ון, בו הוא יגלה סוף סוף מי היאניסים, הג'וקיצים, הדריאמונדים והקאווים של המחזור הזה.

    1. המשקל הוא בעיה. היחיד שדומה לו בממדים שאני זוכר זה פוקושבסקי. צ'ט יותר אתלטי ממנו, אבל עדיין כדאי לבדוק ברמת הרפואה האם הוא בכלל יכול להעלות במשקל מסת שריר באופן שלא יפגע לו בברכיים וברגליים

  9. ג'והן תודה – פוסט פשוט מעולה.
    הצעה קדימה כי לי זה היה קצת חסר – כדאי אולי לשים טבלה פשוטה לכל שחקן שמרכזת את הנתונים הסטטיסטיים הבסיסיים שלו. מצאתי את זה רק על שחקן אחד במאמר.

  10. ושוב תחת האילוץ שלא ראיתי סטטיסטיקה של אף אחד מהם ולא ראיתי או שמעתי על אף אחד מהם לפני הפוסט הזה על סמך מה שראיתי כאן ושכתבת קשה לי להאמין שהולגרמן יבחר ראשון אבל אני סבור שהוא יהיה הכי טוב במחזור הזה. הוא פשוט חד קרן במבנה הגופני שלו ביכולת הובלת הכדור שלו (פנטסטית ממה שראיתי) ובהכל ובדרך כלל בחירה ראשונה ה GM הולכים על משהו יותר בטוח סטייל בנקרו (בוחרים את ה IBM). הוא יפול לבחירה י4-5 לדעתי

    1. כמו שגון כתב זה עניין של מודה. מובלי אעלה מאד את המועדות לשחקן מהסוג הזה ויכול להיות שזה ישפיע על הבחירה של צאט.

      1. זה בהחלט ישפיע. בלא מעט מוקים הוא ראשון. אך אני באמת מאמין שהשנה זה ממש עניין של הקבוצה שתבחר. כולל טרייד 1 מול 3 וכו'

    1. הוא ממש לא.אני לא בטוח שהוא טופ 5 אקסלפלוסיבי כן אין לו את האגיליטי של גה בטח לא תחוכמה. הדראפט הזה הוא דראפט טריקי לחיזוי.

    2. אני לא לגמרי מסכים מכיוון שאתלטיות זה לאו דווקא הגובה בקפיצה. לדעתי הוא לא פחות מהיר ויש לו שינויי כיוון דומים. בגוף הוא שונה מכיוון שג'ה מאוד רזה ואייבי חזק ממנו פיזית ובעל מסה חזקה. אולי הייתי משווה אותו יותר לדונבן מיצ'ל, אך מיצ'ל יותר crafty ושולט בשינויי כיוון ומהירות.

  11. מהמעט שראיתי – באנקרו הוא באנקר עבורי (איך אף אחד עוד השתמש במשחק המילים הזה?!?).
    הסיבות כולן רשומות כאן, אבל בנוסף יש לי בראש כוכבי תיכונים שבאו לדיוק וכביכול הורידו את המספרים שלהם – אבל כשעברו למקצוענים חזרו להיות הסופרסטארים שחשבו שיהיו.
    את סמית' לא ראיתי אז לא יודע לומר, אבל אייבי משחק בקבוצה עם כל כך הרבה נשקים התקפיים בפרונט קורט, שמשהו שם מרגיש לי שהוא נהנה מתשומת הלב הזו כדי לנפח רשמים ומספרים. צ'ט מבחינתי הוא לא אופציה – לא זכור לי בשנים האחרונות מישהו בפיזיולוגיה שלו מצליח באופן דרמטי. זה סיכון שאולי לוקחים בדראפט פחות כישרוני, אבל לא כאן.

    1. בדיוקהגם היו נפילות. גבליל אוקפור מרווין באגלי ועוד… בעיקר שחקני פנים, אבל בנקרו מאד מתאים לנבא ומאד קבוצתי. אני איתו ועם גברי לגבי גיידן איי וי אני איתך מרגיש#שההייפ גדול מידי. את צט אני לא יודע לאכול המון תלוי בגוף שלו וביכולת להתחזק.

  12. תודה רבה ג'ון.
    באמת מרתק.
    לצערנו GM בנבא פועלים כמ עדר. משהו הצליח למישהו בשנה שעברה ? נעשה אותו הדבר. למרות שהקבוצות שלנו שונות. (כמו שאמרת -מובלי)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט