דראפט פוטבול 2022 יוצא לדרך/ יניב שושני ושחר דלאל

"דראפט הוא היום הטוב ביותר של השנה. למה? פשוט כי בניגוד לעונה הסדירה, בסיומו אוהד של כל קבוצה יכול להרגיש שהקבוצה שלו 'ניצחה' את הדראפט".

המשפט הקבוע שלנו לא משתנה גם הפעם, כשהשנה נקבל דראפט עמוק במיוחד ומספר שיא של שחקנים שהיו יכולים להיבחר בדראפט, לאחר שרבים ניצלו את השנה "החופשית" שקיבלו מליגת המכללות ונשארו שנה נוספת. לכן, הפעם תהיה חשיבות מכרעת לקבוצות "שינצחו" את "הסיבוב השמיני" – החתמת השחקנים שלא נבחרו בדראפט, כשחקנים חופשיים.

עם זאת, בניגוד לשנה שעברה, לא נקבל הפעם מחזור קווטרבקים מרשים, והשחקן הראשון שאמור לרדת מהלוח יהיה בכלל מההגנה (עוד על זה בהמשך).

כזכור, בשונה מדראפט ה-NBA מדובר באירוע שיימשך סוף שבוע שלם ויתחיל הלילה בלאס וגאס (03:00) עם הסיבוב הראשון, בעוד הסיבובים השני והשלישי יתקיימו ביום שישי, כאשר יום שבת מוגדר לעכברים בלבד (סיבובים 4 עד 7). אז למי שרוצה להתכונן לשלושה ימים של כיף, הכנו לכם תקציר מנהלים:

התקפה

קוורטרבקים:

1. מאליק וויליס (ליברטי) – השחקן עם הפוטנציאל הגבוה ביותר בדראפט, עם יכולות אתלטיות עילאיות, אך גם כזה ששיחק בשנים האחרונות בהתקפה עם מורכבות של פוטבול תיכונים, כך שהקפיצה ל-NFL עלולה להיות גבוה מידי. שחקן בום-או-באסט קלאסי.

2. דזמונד רידר (סינסנטי) – הקווטרבק המלוטש ביותר בדראפט, שיכול לפתוח בליגה כבר עכשיו, אך ככל הנראה התקרה שלו לא תהיה גבוהה במיוחד. הוא מנצח מוכח שהוביל את סינסנטי "הקטנה" לפלייאוף המכללות בשנה החולפת, הישג שמעטים יכולים להתגאות בו.

3. קני פיקט (פיטסבורג) – אצל רבים הוא מדורג ראשון לאור השנה האחרונה שלו, אך לדעתנו העובדה שפרץ רק בשנתו החמישית בקבוצה (שלא היה זכאי לה בסיטואציה רגילה), קצת מורידה מההייפ שהיה סביבו במהלך העונה. עם זאת, צריך לזכור שגם ג'ו בורו עשה קפיצה דומה לפני שהפך לכוכב בליגה, כך שאל תתפלאו לראות אותו יורד ראשון מהלוח.

4. מאט קורל (מיסיסיפי) – עוד שחקן שנתן עונה אחת טובה, אך במקרה שלו מדובר בהתקפה שריפדה את הסטטיסטיקות שלו, מה שמוסיף יותר סימני שאלה סביב היכולת שלו להצליח בליגה. הוא יכול להיבחר החל מסוף הסיבוב הראשון עד לסוף השלישי וזה יראה נורמלי לחלוטין.

5. סאם האוול (צפון קרוליינה) – ההפך המוחלט של שני השחקנים שלפניו. אחרי עונה נהדרת, רבים ניבאו שהוא יהיה הבחירה הראשונה בדראפט, אך ירידה בכמות הכישרון סביבו, בעיקר בקו ההתקפה, גרמו לירידה חדה ביכולת שלו וכנראה לאיבוד של כמה מיליונים טובים בחשבון הבנק. מספיקה קבוצה אחת שתהמר על הכישרון שלו ואולי נראה אותו נבחר בסוף הסיבוב הראשון.

6. קרסון סטרונג (נאוודה)

7. בילי זאפה (ווסטרן קנטאקי)

8. ג'ייק קואן (נוטרדאם)

9. דסטין קרום (קנט סייט)

10. אי ג'יי פרי (בראון)

אפשר לראות משמות המכללות בחמישייה השניה, שלא מדובר בשחקנים שיעשו הרבה רעש בליגה בשנים הקרובות וכולם צפויים להיבחר במהלך היום השלישי, בעוד רוב קבוצות הליגה יחכו למחזור הבא…

רצים:

1.  קנת' ווקר (מישיגן סטייט)

2. בריס הול (אייווה סטייט)

3. אייזיאה ספילר (טקסס A&M)

4. טיילר אייגיילר (BYU)

5. ג'יימס קוק (ג'ורג'יה)

6. דיימון פירס (פלורידה)

7. בראיין רובינסון ג'וניור (אלבמה)

8. קירן וויליאמס (נוטרדאם)

9. אברם סמית' (ביילור)

10. פייר סטרונג (דרום דקוטה סטייט)

נראה שהשנה המאני בול תפס את אנשי הפוטבול הישנים וכבר נראה שלא ניתן להפריד בין השחקנים בעשירייה הראשונה, כאשר כל שחקן מתאים "לטעם" אחר, וכולם יכולים להיבחר החל מהסיבוב השלישי ועד האחרון (או בכלל לא). עם זאת, ווקר הוא רמה מעל כולם ואם עדיין יש קבוצות שירצו לקחת רץ בסיבוב הראשון (בשל השנה החמישית בחוזה) יהיה קשה להם לטעות.

רסיברים:

1. גארת' ווילסון (אוהיו סטייט)

2. ג'יימסון וויליאמס (אלבמה)

3. דרייק לונדון (USC)

4. ג'האן דוטסון (פן סטייט)

5. כריס אולבה (אוהיו סטייט)

6. טריילון ברקס (ארקנסו)

7. סקיי מור (ווסטרן מישיגן)

8. ג'יילן טולברט (דרום אלבמה)

9. ג'ורג' פיקינס (ג'ורג'יה)

10. כריסטיאן ווטסון (צפון דקוטה סטייט)

אולי העמדה הכי עמוקה בדראפט, כאשר לפחות 15 שחקנים יכולים להיבחר בשלושת הסיבובים הראשונים וזה עדיין לא ירגיש כאילו זה מספיק (וכן, זה משפט שאנחנו הולכים לשכפל בעשור הקרוב). השנה יש לקבוצות אפשרות בחירה בין כל סוגי הרסיברים, סלוט, שחקני 50/50, שחקנים עם עץ נתיבים ענף או כאלה שמסתמכים בעיקר על מהירות. אנחנו אוהבים בעיקר את אולבה, אבל לא יהיה מפתיע אם הוא יתדרדר לאמצע הסיבוב השני.

טייט אנדים:

1. טריי מקברייד (קולורדו סטייט)

2. קייד אוטון (וושינגטון)

3. ג'רמי רקרט (אוהיו סטייט)

4. גרג דולצ'יץ' (UCLA)

5. ג'לאני וודס (וירג'יניה)

6. צ'ארלי קולר (אייווה סטייט)

7. אייזיה לייקלי (קוסטל קרוליינה)

8. דניאל בלינג'ר (סן דייגו סטייט)

9. צ'יגוזיאם אוקונקוו (מרילנד)

10. ג'יימס מיטצ'ל (וירג'יניה טק)

מחזור טייט אנדים מאוד חלש קיבלנו השנה, כאשר השחקן המוביל במכללות (לייקלי) בכלל לא אמור להיבחר לפני תחילת היום השלישי, בעוד האחרים נסמכים בעיקר על יכולות אתלטיות, יותר מתפוקה ממשית בקריירת המכללות שלהם. עם זאת, מקברייד הוא השחקן המוביל של המחזור הזה, אחרי שהוביל את התקפת קבוצתו ביארדים (1,121) והראה גרף שיפור בכל אחת מהשנים שלו בקולג'.

טאקלים התקפיים:

1. אוון ניל (אלבמה)

2. איקן אוקוונו (צפון קרוליינה סטייט)

3. טרבור פנינג (צפון אייווה)

4. צ'ארלס קרוס (מיסיסיפי סטייט)

5. ברנרד ריימן (סנטרל מישיגן)

6. טיילר סמית' (טולסה)

7. דניאל פאללה (מינסוטה)

8. אברהם לוקאס (וושינגטון סטייט)

9. ניקולס פטיט-פררה (אוהיו סטייט)

10. ראשיד ווקר (פן סטייט)

אם יש שחקן התקפה שיכול להיבחר ראשון בדראפט זה ניל. הטאקל של אלבמה הוא פריק אמיתי ונראה כאילו יצרו אותו במשחק מחשב, כאשר גם אוקוונו, פנינג וקרוס יכולים בסיטואציה מסויימת להיבחר בעשירייה הראשונה. עם זאת, הסיפור המרתק של הדראפט הוא ריימן האוסטרי, שבארבע עונות בלבד של פוטבול (מתוכן שתיים כטייט אנד), הפך לפוטנציאל לבחירה בסיבוב הראשון.

גארדים וסנטרים:

1. טיילר לינדרבאום (אייווה)

2. ציון ג'ונסון (בוסטון קולג')

3. קניון גרין (טקסס A&M)

4. דריאן קינרד (קנטאקי)

5. קאם ג'ורגנס (נברסקה)

6. ג'אמרי סלייטר (ג'ורג'יה)

7. לוק גאודקה (סנטרל מישיגן)

8. מרקיס הייס (אוקלהומה)

9. שון ראיין (UCLA)

10. דילן פרהאם (ממפיס)

לינדרבאום הוא סנטר ולא יכול לשחק בעמדה אחרת, אך אם היינו צריכים להמר מי יהיה המועמד המוביל להיבחר להיכל התהילה בעוד 20 שנה כנראה שהוא היה הבחירה המובילה. שחקן חכם מאוד שיודע לזהות את ההגנות בקלות וחוסם בחסד עליון במשחק הריצה. כל קבוצה שתבחר בו תעשה בשכל. שאר המחזור פחות מרשים, אך העומק היחסי שלו בחלט מעיד על כך שנראה לא מעט שחקנים ממנו פותחים בליגה בעוד שנתיים-שלוש.

הגנה

תאקלים הגנתיים:

  1. ג'ורדן דיוויס – ג'ורג'יה
  2. דוונטה ווייט – ג'ורג'יה
  3. טרוויס ג'ונס – קונטיקט
  4. פריון וינפרי – אוקלהומה
  5. לוגן הול – יוסטון
  6. דהמרווין ליל – טקסס A&M
  7. פידריאן מאת'יס – אלאבמה
  8. מת'יו באטלר – טנסי
  9. זאקרי קארטר – פלורידה
  10. ג'והן רידג'ווי – ארקנסו

כמו בשנה שעברה, שני התאקלים הראשונים ברשימה יבחרו עוד בסיבוב הראשון, אבל שאר השחקנים יבחרו הרבה יותר נמוך, וכלל לא בטוח שבסדר הרשום מעלה.

דיוויס הענק אך הזריז יחסית לגודלו פשוט בלתי ניתן להזזה, אפקטיבי בעיקר לעצירת משחק הריצה, ואילו חברו לאוניברסיטת ג'ורג'יה, ווייט, יותר אתלטי ונפיץ, וישמש בעיקר למשחק הלחץ על קווטרבק היריבה.

אנדים הגנתיים:

  1. איידן האטצ'ינסון – מישיגן
  2. קייבון טיבודו – אורגון
  3. ג'רמיין ג'והנסון – פלורידה סטייט
  4. טרבון ווקר – ג'ורג'יה
  5. ג'ורג' קארלפטיס – פרדו
  6. ארנולד אביקיטי – פן סטייט
  7. דיוויד אוג'בו – מישיגן
  8. ג'וש פאסקל – קנטקי          
  9. ניק בוניטו – אוקלהומה
  10. בויה מאפה – מינסוטה

אחת מהעמדות האיכותיות ביותר בדראפט הקרוב, כאשר מירב הסיכויים שאיידן האטצ'ינסון ייבחר ראשון בדירוג הכללי. האטצ'ינסון משלב מהירות וכוח ברמות הגבוהות ביותר, מה שהופך אותו לפאס ראשר קטלני בעמדה שלו. שלושת השחקנים הבאים ברשימה ייבחרו גם הם גבוה ברשימה הכללית, לפחות שניים מהם עוד בסיבוב הראשון.

ליינבקרים:

  1. נקובה דין – ג'ורג'יה
  2. דווין לויד – יוטה
  3. כריסטיאן האריס – אלאבמה
  4. צ'אד מומה – וואומינג
  5. קוואי ווקר – ג'ורג'יה
  6. טרוי אנדרסון – מונטנה סטייט
  7. ליאו צ'אנל – וויסקונסין
  8. בריאן אסומואה – אוקלהומה
  9. צ'אנינג טינדול – ג'ורג'יה
  10. קינגסלי אנגבר – דרום קרוליינה

לא הבציר הכי משובח של ליינבקרים השנה, ועדיין דין ולויד ייבחרו עוד בסיבוב הראשון. שניהם שחקנים מגוונים, שיכולים גם לכסות טייט אנדס, גם לספוג חסימות של קו ההתקפה וגם לבצע בליצים, עסקת חבילה משתלמת לקבוצות שיחשקו בהם.

קורנרים:

  1. אחמד גארדנר – סינסנטי
  2. דרק סטינג'לי ג'וניור – LSU
  3. אנדרו בות' ג'וניור – קלמסון
  4. טרנט מקדאפי – וושינגטון
  5. קאיר אלם – פלורידה
  6. רוג'ר מקרירי – אובורן
  7. קיילר גורדון – וושינגטון
  8. קלווין ג'וזף – קנטאקי
  9. טאריק וולן – UTSA
  10. קאם טיילור בריק – נברסקה

שלושת מגיני הפינה הראשונים ירשמו על הלוח כבר ביום הראשון, עם סיכוי גבוה שגארדנר וסטינג'לי יבחרו בתוך העשיריה הראשונה. גם השנה עמדת הקורנרים מלאה בכישרון ועומק, וזאת לא תהיה הפתעה אם כל העשיריה תבחר עד תום הסיבוב השני.

סייפטים:

1. קייל המילטון – נוטר דאם

2. לואיס קיין – ג'ורג'יה

3. דקסטון היל – מישיגן

4. ג'קוואן בריסקר – פן סטייט

5. ג'יילן פיטרה – ביילור

6. ניק קרוס – מרילנד

7. ברייאן קוק – סינסנטי

8. קירבי ג'וזף – אילינוי

9. ג'יי טי וודס – ביילור

10. דיין בלטון – איווה

בגזרת הסייפטים קייל המילטון נמצא בדרגה משל עצמו, והוא ייבחר עוד בעשיריה הראשונה. לבאים אחריו הדירוג לא ממש ברור, ואולי רק קיין ייבחר בסיבוב הראשון, אבל רק אולי.

בועטים/פאנטרים:

1.  מאט אריזה, פאנטר (סן דייגו סטייט)

2. ג'ורדן סטאוט, פאנטר (פן סטייט)

3. ג'ייק קאמרדה, פאנטר (ג'ורג'יה)

4. קייד יורק, בועט (LSU)

5. גייב ברקיץ', בועט (אוקלהומה)

הכוכב של המחזור הזה הוא ללא ספק אריזה, ששבר השנה כל שיא שאפשר לחשוב עליו כולל פאנט של 80 יארד, כאשר הוא הוא מככב גם כבועט עבור האצטקים. בחירה בסיבוב השלישי בהחלט לא מוקדמת מידי בשבילו. גם השניים שבאים אחריו יהיו פרסי ניחומים לא רעים, בעוד קבוצות שמחפשות בועט יקשו למצוא מועמדים בכירים השנה.

לונג סנאפרים:

1.  קאל אדומיטיס (פיטסבורג)

2. קיגן מרקגראף (יוטה)

3. בילי טיילור (ראטגרס)

לא בכל שנה אנחנו זוכים לראות לונג סנאפר שנבחר בדראפט, אבל הפעם אנחנו צפויים לראות את אדומיטיס – שזכה בכל פרס אפשרי השנה – נבחר ביום השלישי, כאשר גם מרקגראף וטיילור מחזיקים בסיכויים סבירים להיבחר לפני סיום הסיבוב השביעי.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

    1. עם 2 בחירות בסיבוב הראשון ההנחה שהם ישתמשו בפחות אחת על רסיבר )בטח ייקחו את אולבה אהובי), אבל ההיסטוריה מספרת שהם בטח יגידו לעצמם "יש הרבה כישרון בסיבובים הבאים, בואו נחכה"
      🙂

          1. דייויד בל?
            רסיבר זו עמדה כל כך איכותית בשנים הקרובות שקשה לראות קבוצה שלא תהמר על רסיבר ביום השני או השלישי בדראפטים הבאים ותמיד יש דרישה לרסיבר אז בכלל.

  1. תודה רבה, נשמח כולנו להמשך עדכונים, זו עבודת קודש.
    המלצתכם על תאקל התקפי בבחירת סיבוב ראשון/שני נמוכה יחסית? לקו ההתקפה של סינסי. שיפור בקו ההתקפה + רץ אחורי מחליף טוב יספקו את השדרוג הנוסף להתקפה וגיוון נדרש, בהגנה – שאלה טובה היכן אנחנו צריכים חיזוק, לדעתי בשביעייה הקדמית, עוד "כוח אש" באנד שיפעיל יותר לחץ על הק"ב. האם זה מה שיתן לסינסי לעשות את הצעד הנוסף? מתפלל חזק.
    תודה שוב על הסיקור

    1. בבחירה של סינסי ישורון כנראה רק ריינמן וסמית' מטולסה. שניהם כישרונות מאוד גדולים, אבל כמעט לא מלוטשים, ויצטרכו שנה כדי להגיע לרמה הנדרשת.
      לגבי רצים – גם אם יחתימו אחד אחרי הדראפט הם כנראה יצליחו למצוא מישהו טוב. אני. אוד מחבב את סטרונג מדרום דקוטה סטייט

  2. הסתכלתי שוב על הדראפט והרושם הכללי שלי הוא שזה לא דראפט של כוכבים גדולים אלא יותר דראפט שמלא בשחקנים טובים שיצליחו ב-NFL. מין דראפט שהבסיבובים 2 ו-3 עלולים להיות פריים יותר בסופר של דבר

  3. גרין ביי בחרו את כריסטיאן ווטסון, הוא מדהים אתלטית אבל היה בבית ספר קטן. בסך הכל אחלה נשק לרוג׳רס.

      1. אחלה סרטון, הבחור שאני צופה בו (ברט קולמן) שם את ווטסון בטיר 2 או 1 שלו ברסיבר והדיוק שלו ברסיברים טוב. יש כמה שנבחרו לפני ווטסון שאני די בטוח שיהיו פחות טובים ממנו (טריילון ברקס ויאהן דוטסון, כשאולבה ולונדון ברשימת האולי)

        1. הפוטנציאל שם. המהלך של הפקרס היה להתרכז בתופסים בסיבובים 2-3, ואולי הלאה, מאחר ואין לי את ההתנגדות שיש פה לרב הגולשים/ כותבים כנגד רודג'רס והפקרס אני מקווה שהם יצליחו להתעשת ולקחת אליפות נוספת שלא יזכרו כמשהו שהתממש רק פעם אחת.
          אני מחפש תירוץ לשים פה סרטון של טום גרוסי כבר מאז גיליתי אותו במהלך העונה שעברה הוא אמנם אוהד של הפקרס אבל סרטוני התגובה שלו למה שקורה בליגה הם מהנים ודי מדויקים. קבל עוד אחד:
          https://www.youtube.com/watch?v=jip9sT87U0U

  4. אחרי היום הראשון הייתי בטוח שהליונס עשו אחלה תרגיל וישיגו את המחליף של גוף ביום השני בפחות כסף ואז הם החליטו לא לבחור קורטרבק 🤦🏻

כתיבת תגובה

סגירת תפריט