פריוויו פיינל פור / יהלי אולמר

UNC's Armando Bacot and Duke's Paolo Banchero

סוף השבוע השלישי והאחרון של הטורניר מציין את שלושת המשחקים האחרונים בכדורסל המכללות העונה, שניים מהם ישוחקו הלילה. אלופת איזור המערב דיוק תפגוש באלופה המפתיעה של איזור המזרח והארכי-נמסיס שלה, צפון קרוליינה, למפגש המסקרן שמסתמן כאחד המשחקים המצופים להם ביותר בשנים האחרונות (פודקאסט של אוהדי הטאר הילס הרהר בשאלה האם המשחק הזה הוא המשחק הגדול ביותר של הקול'ג) בכל הזמנים. במפגש המוקדם, אלופת איזור הדרום וילאנובה תפגוש את המדורגת הראשונה היחידה שנותרה בטורניר ואלופת איזור המערב התיכון, קנזס.

ועכשיו לפריוויו:

(1) קנזס ג'ייהוקס – (2) וילאנובה ויילדקאטס (01:09):

בסיבוב הראשון היא השמידה את סאות'רן טקסס בקלות ולאחר מכן גברה על קרייטון שנתנה לה פייט. פרובידנס עשתה את אותו הדבר אך גם לה זה לא הספיק ובאליט אייט הם נתנו מחצית שנייה יוצאת מן הכלל מול מיאמי הסוערת והשלימו את העבודה בדרך לפיינל פור. האקס פקטור של קנזס הוא דייויד מקוררמק, כשנובה מחזיקה באפס שחקנים מעל 2.03 מטר שיכולים להתמודד עם הגובה (2.08 מטר) והרוחב שלו בדרך לסלים בפוסט ומריבאונדים בהתקפה. מפתה לבחור כאן ברמי מרטין או ג'יילן וילסון, אך הראשון שומר על רמה גבוהה בכל הטורניר ונותן בוסט התקפי לג'ייהוקס מהספסל, והשני מסוגל לדפוק הופעה אך לנובה יש הרבה שחקנים בגודל שלו שיצמדו אליו.

מן העבר השני, אחרי פתיחה צמודה התכולים עשו צחוק מדלאוור החלשה, ניצחו בדו ספרתי את אוהיו סטייט המוכשרת (במשחק שהיה מותח יותר ממה שהתוצאה הסופית משקפת), גברו על מישיגן באותו אופן וירקו דם מול יוסטון בקרב מכוער: 94 נקודות לשתי הקבוצות ביחד (התוצאה הסופית 50-44), אך יצאו בשן ועין עם הכרטיס לפיינל פור. האקס פקטור של התכולים מהביג איסט הוא קולין ג'ילספי המדרדר- הוא סיים עם 20 מול דלאוור אך קלע רק 24 ביחד בשני המשחקים לאחר מכן. במשחק האחרון מול יוסטון הוא סיים עם 6 בלבד. כבר דיברנו על כמה הוא רוצה להביא את הגביע לנובה אחרי שנשאר כשריד האחרון של קבוצת האליפות של 2018. הלילה, על הבמה (הכמעט) הכי גדולה מכולן, יש לו הזדמנות להשאיר את חתולי הפרא בתחרות ולתפוס את הכרטיס הנחשק לגמר, משם אלוהים גדול.

הימור: נגד ההיגיון ועם הכחולים אדומים, קנזס ב-6.

(2) דיוק בלו דווילס – (8) צפון קרוליינה טאר הילס (03:49):

מילים לא יוכלו לתאר את ההייפ שיש מסביב למשחק הזה, אך כן נוכל לבחון אותו מכמה זוויות:

קודם כל, הזווית ההיסטורית: היריבות הזו החלה לצבור תאוצה בשנות ה-80, כשמאז מייק ששבסקי מתחרה נגד קרוסלת המאמנים המתחלפים של התכולים (דין סמית', רוי וויליאמס ועכשיו דייויס הם הבולטים). נתון אחד משקף את ההשפעה של קואוץ' קיי על יחסי הכוחות בין הקבוצות: במאזן כל הזמנים, צפון קרוליינה מוליכה על דיוק בניצחונות ביניהן, 149-115. לעומת זאת, בעידן ששבסקי (1980 והלאה), המאזן עומד על 50-49 לבלו דווילס. מכאן נגזר קו עלילה מעניין למשחק- אחרי המפגש הקודם שלהן, שהסתיים בניצחון של הטאר הילס במשחק הבית האחרון של ששבסקי האגדי, האם הפעם, במגרש נייטרלי, דייויס וצפון קרוליינה יוכלו להשוות את המאזן הזה ולגזול את הסיכוי של הכחולים לאליפות?

הזווית הגיאוגרפית-מעמדית: בין האוניברסיטאות מפריד מרחק של 13 קילומטר בלבד, נסיעה קצרה במכונית תוכל להביא אותנו מקמפוס אחד לאחר. שתי האוניברסיטאות ממוקמות כמובן בצפון קרוליינה, דיוק בדורהאם וצפון קרוליינה בצ'אפל היל. היריבות ביניהן מזכירה לי את היריבות הקלאסית ביותר באנביאיי: לייקרס-סלטיקס, כשהלייקרס העשירים, המתנשאים ומלאי היוקרה הם דיוק- אוניברסיטה פרטית עם רמה אקדמית (ודרישות כלכליות) מהיוקרתיות בארה"ב. את הסלטיקס מגלמים הטאר הילס (עם קצת אלכוהול אני יכול להגיד לכם שזאת אותה קבוצה) עם מנטליות קשוחה, שמאמינה בעבודה שחורה, אוניברסיטת מדינה ציבורית שלא ידועה ברמה האקדמית שלה.

אך זאת לא התמונה המדויקת ביותר לרעיונות מאחורי הקבוצות הללו: אוהדי הבלו דווילס מלכלכים את הידיים וממתינים באוהלים שעות ואף ימים באוהלים מחוץ לקופות כדי להשיג כרטיסים למשחקי הקבוצה, בעוד שצפון קרוליינה גידלה את האייקון הכדורסלני הגדול מכולם- מייקל ג'ורדן (שם הוא רכש את ההערכה שלו למאמנים בזכות דין סמית' שביצע עבודה נפלאה. מייקל גמל לו עם סל ניצחון בגמר הטורניר של 1983).

הזווית של המעמד עצמו: זה יהיה המפגש הראשון בין שתי המעצמות בטורניר המכללות, שקרו בו דברים ייחודיים, משונים ובעיקר רנדומליים מאוד לאורך ההיסטוריה, אך קלאסיקה על-זמנית כזאת עדיין לא קיבלנו. האם הכחולים של ששבסקי יתקרבו כפסע מאליפות שישית למכללה שלהם, או שהתכולים של דייויס ימשיכו את ריצת הסינדרלה הטובה ביותר בקולג' באסקטבול?

הימור: תצוגת אימון בניצוחו של קואוץ' קיי הזקן תוביל לניצחון של דיוק ב-17.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. מצויין יהלי. הטרוף בצפון קרולינה הוא מעל ומעבר. בנה של גייל, קני, הגר ליד שרלוט, מספר על מסיבות רחוב, דגלים, ומה לא. גם וילנובה – קנזס זה חתיכת משחק. מזמן לא התרגשתי כל כך מפיינל פור

  2. יצא לי לבקר בצפון קרולינה לפני 7 שנים
    המלון שלי היה לא רחוק מדיוק. אם אני זוכר נכון יש שם גם מרכז רפואי די גדול
    פגשתי חבר שגר בצ׳אפל היל. התרגשתי כשנסעתי בשדרות דין סמית׳
    הייתי שם בחודש מאי חודש אחרי שדיוק זכו בגביע
    שדה התעופה היה מלא במרצנדייזס של דיוק
    האזור של ריילי, דוראהם וצ׳אפל היל הוא אחד מהאיזורים שהכי נהנתי להיות בו בארה״ב (הייתי ב 21 מדינות)
    מקום מגניב בטירוף מלא צעירים (וצעירות) BBQ אדיר, מלא חברות היי טק. ומדינה די ירוקה עם מזג אויר משובח.
    איזה סיפור מטורף זה יהיה אם קואץ׳ קיי יקח אליפות בעונת הפרישה שלו

  3. במוקדראפטים שראיתי יש יותר שחקנים של דיוק מאשר כל מכללה אחרת, משהו כמו 3 לוטרי + סיבוב ראשון + תחילת סיבוב שני, ככה שזה לא נראה כוחות.

    מקווה שקנזס תנצח, כדי שההפסד של מיאמי יהיה לפחות לפיינליסטית

    1. זה לא קנדידט לכלום
      היו קבוצות עם שחקנים שנבחרו בסיבוב השני שלקחו אליפיות מול קבוצות עם שחקני NBA עתידיים שלא הגיעו לסוויט 16

  4. תודה על הפריויו, מקורמיק שחקן שחקן היה גדול מדי בשביל נובה כמו שכתבת. כנראה סיבוב שני בדראפט בעקבות הטורניר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט