חלוקת פרסי עונת 2021/22 (3/4) – שחקן ההגנה וחמישיות ההגנה/ דור בן דוד ורותם אלרן

שלום חברים, בסדרת כתבות זו דור ואני נדרג את פרסי העונה וחמישיות העונה בסדרה שתחולק לארבעה חלקים:
1. השחקן המשתפר (MIP) והשחקן השישי (6MOTY)
2. רוקי העונה (ROY), מאמן העונה וחמישיות הרוקי
3. שחקן ההגנה (DPOY) וחמישיות ההגנה
4. MVP וחמישיות העונה

לכל פרס נבחר את השלישייה/חמישייה הראשונה שלנו ונדרג אותם לפי הסדר שאנחנו מוצאים לנכון. בחלק השלישי של סדרת כתבות זו נעבור על חמשת המועמדים הבכירים לתואר שחקן ההגנה של העונה, ובנוסף לכך נציג את שתי חמישיות ההגנה שלנו. לפני שנתחיל, נשמח להודות לדרור האס מהכדור הכתום שסייע עם סיפוק הנתונים מ-Synergy (מאגר מידע האוסף נתונים הגנתיים לפי מצלמות התקרה באולם ונחשב לטוב ביותר בתחום זה כשהוא מספק מידע שלא קיים בשום מקום אחר, ולמעשה כל מאגרי המידע ההגנתיים מסתמכים עליו בצורה כלשהי) עבור המועמדים ל-DPOY. אז ללא דיבורים נוספים, בוא ניגש לעניינים!

שחקן ההגנה (DPOY)

שווים איזכור:
באם אדביו (סנטר, מיאמי היט)
ג'ארט אלן (סנטר, קליבלנד קאבלירס)
מיקאל ברידג'ס (פורוורד, פיניקס סאנס)

5. מרכוס סמארט (גארד, בוסטון סלטיקס)

העונה יש לא מעט מתמודדים ראויים וחזקים לתואר שחקן ההגנה של השנה, ולמרות העובדה שהוא הגארד היחיד בין ה-8 שמוזכרים על ידינו, סמארט נמצא ברשימה זו בזכות ולא בחסד. בגובה 1.90 מ' ובמשקל 99 ק"ג, סמארט אף פעם לא היה השחקן הגדול ביותר במגרש, אך הקשיחות ההגנתית שלו ואינסטינקטים מצוינים (1.7 חטיפות למשחק ומקום 9 בסה"כ deflections העונה) יוצרים יחדיו מפלצת הגנתית שנדיר לראות כמותה בליגה.

יש בליגה בולדוגים הגנתיים שמסוגלים למלא משימות הגנתיות כשנדרש מהם, אבל סמארט מיוחד אפילו בנישה הזו – למרות המימדים הקטנים שלו, הגארד של בוסטון הוא שומר פוסט מצוין ומחזיק את יריביו ל-36.7% במהלך זה, ובנוסף לכך לרוב הוא אחד ממגני הבידודים הטובים ביותר שיש כיום בליגה. הגמישות ההגנתית שלו מספקת לבוסטון כלי נשק יוצא דופן בהגנה שמסוגל להפריע לקבוצות יריבות ערב ערב שמסייע לה להישאר יציבה הגנתית לאורך כל העונה ולעלות למקום הראשון בליגה במדד הרייטינג ההגנתי. העובדה שיש סביבו חמישייה הגנתית מעולה מעט מורידה מהקייס של סמארט לפרס, במיוחד לאור כך שהשפעה הגנתית כוללת של גארד היא קטנה מזו של גבוה/שומר טבעת, אך הוא עדיין מהמובילים בשל התרומה העצומה שלו לקבוצה בצד האפור יותר של המגרש.

4. ג'ארן ג'קסון ג'וניור (פורוורד/סנטר, ממפיס גריזליס)

בשלוש עונותיו הקודמות בליגה, ג'ארן ג'קסון ג'וניור חווה לא מעט פציעות ושיחק ב-126 משחקי עונה סדירה בלבד, כשההבטחה שראו בו בהתחלה מעט הלכה ודעכה לאור כך שלא ראינו ממנו קפיצה משמעותית בעונות האלו, בעיקר בשל הפציעות. לאחר העונות המאכזבות והפצועות, השנה טריפל ג'יי עשה את השיפור המיוחל, במיוחד הגנתית – הוא השתפר ביכולת להישאר על המגרש ומעמיד העונה את ממוצע העבירות הנמוך בקריירה עד כה, והגנת הטבעת שלו גם היא חוותה קפיצת מדרגה. בעונתו השנייה ג'קסון הוריד את ממוצע יריביו ב-7.9% באיזור הטבעת, נתון מכובד אך לא יוצא דופן. העונה, מספר זה עלה כבר ל-14.9%, מה ששם אותו במקום הרביעי בליגה בנתון זה.

עם סטיבן אדאמס לידו, הפורוורד המוכשר הפך לאחד ממגני הטבעת הטובים בליגה, ועובדה זו מסייעת להשאיר את הגריזליס בחלק העליון של הליגה מבחינה הגנתית כשהקבוצה נמצאת במקום השביעי ב-NBA במדד הרייטינג ההגנתי. ג'קסון הוא שומר טבעת נהדר שמסייע בהימצאות ממפיס במקום השני במערב, אך חוסר המסוגלות שלו לשמור על מובילי כדור בפיק נ' רול (נמצא באחוזון ה-14 בליגה בשמירה עליהם) או להתמודד עם מהלכי פוסט אפ פוגעים בו במירוץ לתואר, אך לא במידה מספקת על מנת להוריד אותו מתחת למקום 4.

3. רודי גובר (סנטר, יוטה ג'אז)

יחד עם דוויט הווארד, גובר הוא אחד משני שחקנים פעילים המחזיקים ב-3 תארי שחקן ההגנה של העונה. אם הנתון הזה לא מספיק מרשים, גם ניתן לראות את הדומיננטיות ההגנתית של הצרפתי בכך שכל 3 הזכיות שלו הגיעו בארבע העונות האחרונות. ללא גובר יוטה היא קבוצת הגנה בינונית מאוד, והחולשה הזו משתקפת בצורה מובהקת בנתונים של הג'אז כאשר גובר משחק לעומת דקות בהן הוא נח – עם גובר, הקבוצה מחזיקה ברייטינג הגנתי 104.0, נתון שהיה מציב אותה במקום הראשון בליגה. ללא הסנטר, הקבוצה סופגת 111.6 נקודות ל-100 פוזשנים, מה שהיה ממקם אותה במקום ה-18 בליגה ומאחורי קבוצות כמו אוקלהומה או ניו אורלינס.

העובדה שגובר מהווה עוגן הגנתי כל כך משמעותי וקריטי עבור הג'אז מציבה אותו כאחד מהמגנים הטובים והמשפיעים ביותר בליגה, ועצם כך שהוא מסוגל להביא סגל בעל כישרון הגנתי מפוקפק לרמה כזו מחייבת מקום בין שלושת הראשונים עבורו. הסיבה העיקרית שהוא לא נמצא באחד משני המקומות הראשונים היא שיוטה נמצאת רק במקום התשיעי במדד הרייטינג ההגנתי, אך מעבר לכך, הסבירות ששחקן יזכה בתואר ב-4 מ-5 עונות היא נמוכה מאוד והנרטיב עומד לרעתו במקרה זה.

2. יאניס אנטטקומפו (פורוורד, מילווקי באקס)

יאניס הוא אחד השחקנים הטובים בעולם בשני צדי המגרש, אם לא הטוב שבהם – היכולת שלו לספק מאמץ כה עילאי בהגנה עם כל העבודה שהוא עושה בהתקפה ראויה להערכה. הוא ארוך, אתלטי ויכול לשמור על כל שחקן במגרש כשהוא מסוגל לשחק בדיוק באותה אינטנסיביות בה הוא משחק בגמר האן בי איי במשחק עונה רגילה נגד סקרמנטו, מה שגם הביא לו את התואר בשנת 2020. תואר זה הפך אותו לשחקן השלישי בהיסטוריה שזוכה בתואר השחקן המצטיין (MVP) ושחקן ההגנה לצד מייקל ג'ורדן והאקים אולאג'ואן, אבל כל זה לא רלוונטי, אז ברשותכם אתמקד בעונה זו בלבד.

העונה יאניס הוא עדיין משחקני ההגנה הטובים בליגה כשהוא מעמיד ממוצעים של 1.1 חט' ו-1.4 חס' למשחק. היריבים שלו קולעים ב-3% פחות מהאחוז הרגיל שלהם כשהם נשמרים על ידו, כשבטבעת (מרחק 6 פיט מהסל) הם קולעים ב-11% (!) פחות מהאחוז הנורמלי שלהם. יאניס אמנם שומר ורסטילי ומגוון מאוד וללא ספק העוגן ההגנתי של האלופה, אבל בהגנת הפרימטר ההשפעה שלו לא גדולה – הוא אמנם שומר טוב על מובילי כדור בפיק נ' רול (קולעים מולו ב-39% מהשדה במהלך), אבל הוא מתקשה ביציאה לקלעים (44%) ובינוני בהגנה על בידודים (41%). בכל מקרה, הבעיה הגדולה והסיבה העיקרית שה-FMVP המכהן לא צריך לזכות בתואר שחקן ההגנה של השנה היא ההגנה הקבוצתית – מילווקי היא הקבוצה ה-15 בטיבה בליגה הגנתית וכשלפניו יש שחקן עם נתוני Synergy מטורפים בכל קנה מידה, שעל הדרך גם מוביל את ההגנה הטובה בליגה, אפשר להבין למה אנחנו לא הולכים עם היווני.

1. רוברט וויליאמס (סנטר, בוסטון סלטיקס)

אז נכון, הדעה הרווחת היא שדווקא מרכוס סמארט הוא שחקן ההגנה החשוב ביותר בבוסטון, בעיקר בגלל המנהיגות ויתר הדברים שהוא משריש בקבוצה, אבל מהסתכלות על הנתונים ועל ההיסטוריה לפיה גבוהים נוטים לזכות בשחקן ההגנה, הבחירה שלנו כזוכה בתואר היא דווקא רוברט וויליאמס, חברו לקבוצה בבוסטון. וויליאמס בן ה-24 סוף סוף נפטר מהפציעות הטורדניות שליוו אותו מרגע כניסתו לליגה, ועם הבריאות והמסוגלות להישאר על המגרש היכולת ההגנתית שהוא מציג היא לא פחות ממטורפת.

ב-Synergy הוא מתוייג כשומר אישי מצוין ואפשר להבין למה – הוא נחשב כמצוין ביציאה לקלעים (31%), בשמירה על הגבוה בפיק נ' רול (24%), בפוסט אפ (36%) וביציאה מחסימות (33%), כשבנוסף לכך הוא מתויג כטוב בהגנה על בידודים (37%) למרות היותו סנטר במשקל 107 ק"ג. אף על פי שהוא קטן ביחס לסנטרים אחרים (2.03 מ') אף אחד לא מרגיש בגלל האתלטיות והעוצמה הפסיכיים שלו, שתי תכונות שעוזרות לו להעמיד 2.2 חס' למשחק, מה ששם אותו במקום השלישי בליגה (אחרי גובר וג'קסון). בניגוד ליאניס הוא מוריד את אחוזי היריב בכל טווח, כשבמרחק 6 ו-10 פיט מהספסל הוא מוריד אותם ב-10% ו-10.2% (בהתאמה), אבל ההשפעה שלו גם מגיעה אל מחוץ לצבע כשהיריבים שלו קולעים באחוז נמוך ב-2.2% במרחק 15 פיט או יותר, ו-3.5% פחות מחוץ לקשת, מה שגורם לשחקנים עליהם הוא שומר לקלוע ב-6.7% פחות מאחוז השדה הטבעי שלהם בשקלול הסופי.

למקרה והיה לכם ספק שהטיימלורד הוא שחקן ההגנה החשוב ביותר בבוסטון ולא סמארט אז אני מקווה שהנתון הבא יוכיח את הנקודה שלנו – הסלטיקס סופגים 2.1 נק' יותר בממוצע כשוויליאמס לא על המגרש, ולעומת זאת כשסמארט לא על המגרש הסלטיקס סופגים 0.8 נק' פחות. בוסטון היא קבוצת ההגנה הטובה בליגה ורוברט וויליאמס הוא שחקן ההגנה הטוב ביותר בליגה העונה, הוא אמנם לא השם הכי נוצץ ואין לו את הנרטיב של כל השמות הגדולים, אבל בסופו של דבר אם השאלה היא מיהו שחקן ההגנה הטוב ביותר העונה – התשובה היא רוברט וויליאמס השלישי.

חמישיות ההגנה

חמישייה ראשונה:
מרכוס סמארט (בוסטון סלטיקס)
ג'רו הולידיי (מילווקי באקס)
יאניס אנטטקומפו (מילווקי באקס)
רודי גובר (יוטה ג'אז)
רוברט וויליאמס (בוסטון סלטיקס)

בחמישיית ההגנה הראשונה מופיעים לא מעט שמות שראינו קודם לכן, והיא מתחילה עם המועמד החמישי שלנו לתואר שחקן ההגנה – מרכוס סמארט. כפי שציינו, סמארט משחק בבוסטון, קבוצת ההגנה הטובה בליגה העונה, והוא מהווה פיסה משמעותית מהפאזל שהוא בוסטון. הקבוצה אמנם לא הבריקה התקפית, פתחה את העונה לאט והתקשתה לאורך חלקים נרחבים ממנה, אך ההגנה בסלטיקס הייתה ונשארה מצוינת לכל אורכה, ובכך סמארט משחק תפקיד חשוב. את החמישייה ישלים ג'רו הולידיי, השחקן היחיד בה אשר לא אוזכר במירוץ לתואר ה-DPOY. אמנם מילווקי נמצאת רק במקום ה-15 במדד הרייטינג ההגנתי, אך המקום עצמו לא משקף לחלוטין את הסיפור המלא – הקבוצה נמצאת במרחק 0.8 נקודות ל-100 פוזשנים מכניסה לטופ 10 בליגה במדד זה, והולידיי מהווה חלק חשוב מכך. עם הגנת פרימטר מהטובות בליגה ומסוגלות לשתק גארדים יריבים, הולידיי מסייע לחפות על היעדרו של ברוק לופז בבאקס ועוזר להציב אותה כקבוצה הגנתית טובה עד מצוינת.

יאניס יהיה השחקן השני ממילווקי שייכנס לחמישייה הזו, ובפועל אין סיבה שלא ייכנס – עם נתונים אישיים מצוינים, קבוצה הגנתית לא רעה וכשהוא משמש כעוגן הגנתי בבאקס יותר מאי פעם, היווני צריך להיבחר להיכנס לחמישיית ההגנה הראשונה ללא ספק. בקו הקדמי יש לנו את וויליאמס וגובר – שניים מהסנטרים ההגנתיים הטובים בליגה, שעצם ההימצאות שלהם בקבוצותיהם מעלה אותן ברמה בצורה ניכרת. שניהם לא נוצצים ועושים לא מעט עבודה שחורה על מנת לגרום למועדונים שלהם לנצח ולתפקד בצורה המיטבית, ועל כך מגיע להם קרדיט ומקום בין חמשת השחקנים הללו.

חמישייה שנייה:
פטריק בברלי (מינסוטה טימברוולבס)
מאטיס ת'ייבול (פילדלפיה סיקסרס)
מיקאל ברידג'ס (פיניקס סאנס)
ג'ארן ג'קסון ג'וניור (ממפיס גריזליס)
באם אדביו (מיאמי היט)

את החמישייה השנייה שלנו יפתח פטריק בברלי – בברלי הגיע למינסוטה השנה מהקליפרס והתאקלם נהדר בטימברוולבס. מעבר לכך שהוא מעמיד חטיפה וחסימה למשחק – נתונים לא טריוויאליים כלל עבור גארד, הוא ממש שינה את כל התרבות במינסוטה ועזר להפוך את אחת הבדיחות העצובות של הליגה (מקום 13 ו-14 במערב בשתי העונות האחרונות) לקבוצה מנצחת, כשבזמן כתיבת שורות אלו הטימברוולבס יושבים במקום השישי במערב. תאהבו או תשנאו אותו, הבחור עושה הרבה יותר מלרוץ ולצעוק (לתשומת לב הקורא ר. ווסטברוק) והוא צריך להיבחר ל-All Defense בפעם הרביעית בקריירה שלו.

את הקו האחורי בברלי חולק עם מאטיס ת'ייבול – ת'ייבול הוא אחד משחקני ההגנה המגוונים והטובים בליגה, כשהיכולת של האוסטרלי לקרוא מהלכים ולחשוב כל פעם צעד אחד קדימה מצטרפת אל מוטת ידיים עצומה של 2.10 מ' והופכת אותו לסיוט עבור שחקני הפרימטר הטובים בליגה, ללא יוצא מהכלל. הוא אמנם לא לא מוכשר התקפית ולא מהווה איום, אבל בצד האפור של המגרש הוא מראה את הדומיננטיות שלו עם 1.7 חט' ו-1.1 חס' למשחק, ובשל כך הוא צריך להיבחר לחמישיית ההגנה זו העונה השנייה ברציפות. עוד אחד ממגני הפרימטר הטובים בליגה הוא מיקאל ברידג'ס – ברידג'ס הוא שחקן ההגנה הטוב ביותר בפיניקס, קבוצת ההגנה השלישית בטיבה בליגה, אחרי בוסטון וגולדן סטייט. בגובה 1.98 מ' הוא מחזיק במוטת ידיים פסיכית של 2.15 מ' ובנוסף לכך האינטיליגנציה ההגנתית שלו והיכולת לשמור על שחקני ההתקפה הטובים בליגה הן תכונות ראויות להערכה, כשלדעתי (דור) הוא שומר הכנף הטוב ביותר בליגה ובהחלט מגיע לו להיכנס לחמישיית ההגנה לראשונה בקריירה.

את החמישייה השנייה יסגרו ג'ארן ג'קסון ג'וניור ובאם אדביו. על ג'קסון כבר דיברנו והרחבנו לפני כן, אז כמובן שאנחנו חושבים שמגיע לו להיכנס לחמישיית ההגנה לראשונה בקריירה, בעוד אדביו ביסס את עצמו כאחד מהסנטרים השומרים הוורסטיליים בליגה והוא העוגן ההגנתי של ההגנה החמישית בטיבה בליגה, הוא אמנם לא נכנס לחמישייה מבחינתנו מכיוון שהקבוצה סביבו במיאמי מלאה בשומרים מעולים כמו טאקר, באטלר ולאורי והוא גם התקשה להיות זמין העונה וישב ב-25 משחקים מחוץ לפרקט. בכל מקרה, הוא נכנס לאחת מחמישיות ההגנה בפעם השלישית, אם כי ג'ארט אלן נתן לו פייט לא קל בעמדת הסנטר, אבל בסופו של דבר החלטנו ללכת עם באם.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. תודה דור ורותם. בחירות מצוינות בעיניי. הטיים לורד מאכיל העונה הרבה כובעים , ג'קסון בריא עשה קפיצה רצינית העונה.

      1. בחיים לא גם אם היה משחק את כל 82 המשחקים.
        מבחינתי לפחות.
        רודי גובר 3 דרגות מעליו כמטריה אוירית.
        .
        תודה דור ורותם!

  2. תודה רבה. פרוייקט מרשים. בעיני ויליאמס הוא המועמד הכי מתאים – מקווה שהפרס לא יילך לשם אחר רק בגלל שהוא יותר נוצץ…

  3. סליחה, אבל –
    ???
    .
    לסאנס יש את ההגנה מס' 2 בליגה.
    זו הגנה יציבה ועקבית למרות שורה ארוכה של חיסורי שחקנים משמעותיים במהלך העונה.
    הסאנס "זכו" לנציג אחד בחמישיית ההגנה ה-2?
    .
    ההגנה של מילווקי במקום ה-13
    להם יש 2 נציגים בחמישייה הראשונה???
    .
    ממפיס במקום 7,
    אין דרך בעולם שהוא באחת החמישית ואייטון לא.
    .
    מייקל ברידג'ס חמישייה 2?
    הוא בטופ 3 בהתמודדות על שחקן ההגנה של העונה,
    לא חמישייה 2.
    .
    (סליחה חברים, זו תגובה זועמת של אוהד.. )

    1. ההגנה של הסאנס היא קבוצתית, פחות יכולת אישית והיחיד שמה ששומר באמת ברמת אול דיפנס הוא מיקאל, אייטון לא באמת נמצא בשיחה לאול דיפנס במיוחד כשהוא בעמדת הסנטר שמה יש די והותר רים פרוטקטורס טובים ממנו.
      מיקאל אמנם שומר מעולה אבל ההשפעה ההגנתית שלו פחות גדולה משל 5 המובילים לדעתנו, למרות שלא אופתע אם המצביעים יחשבו אחרת

      1. ההגנה של יוטה היא לא הגנה קבוצתית?
        לא ברור.
        .
        אייטון הוא אחד מהסנטרים הבודדים שלא הופכים לנקודת תורפה אחרי פיק אנד רול ועדיין מחזיקים ביכולת להגן על סנטרים פיזיים ולהתמודד על הריבאונד.
        .
        ברידג'ס?
        זה עוד פחות מובן.
        הבן אדם לא רודף אחרי סטטיסטיקות,
        אלא עושה את המהלכים הנכונים בהגנה.
        הוא תמיד מופקד מעל השחקן המוביל של היריבה,
        והוא עקבי.
        קל ללכת שבי אחרי סטטיסטיקות כמו חטיפות או גגות. מה שברידג'ס עושה משמעותי לא פחות. הוא עוזר לגרום ליריבה להתפשר על זריקות קשות.
        לא מעט פרשני nba (מהזן המקצועי) שמים אותו באופן 3 במירוץ לתואר שחקן ההגנה של העונה.
        ובצדק.
        .
        שוב –
        אני לא רואה היגיון בכך שלהגנה מס' 2 יש נציג אחד בחמישייה ה-2 וזהו.

        1. ההגנה של יוטה תלויה כולה כמעט בגובר, כשהוא על המגרש הם ההגנה הטובה בליגה וכשהוא לא אז הם מקום 18, זו הדוגמה הכי טובה לשחקן אחד ששומר בשביל כל הקבוצה וממש לא הגנה קבוצתית.

          אנחנו רחוקים מלהסתמך על חטיפות וחסימות בדירוגים שלנו ואני חושב שנתנו את הקייס של כל מועמד בצורה טובה, האם למיקאל יש קייס? ברור, פשוט אנחנו לא רואים אותו כדומיננטי בהגנה כמו האחרים.

        2. ומן הסתם שהוא בחמישייה השנייה כי על מנת להיכנס לחמישייה הראשונה בפרונט קורט הוא היה צריך להדיח את יאניס, גובר וטיימלורד שהם 3 המועמדים המובילים שלנו, אז לא הייתה לנו ברירה אלא להוריד אותו לחמישייה השנייה, הוא לא נחשב כגארד לכן הוא לא יכול להיכנס ע"ח הולידיי

          1. יש בעיה יסודית בבחירות הנ"ל –
            .
            40% מחמישיית מילווקי הם חלק מחמישיית ההגנה של העונה.
            הקבוצה מדורגת 13 השנה בהגנה.
            .
            0 משחקני הסאנס שותפים לבחירה לחמישייה הראשונה,
            ועדיין הסאנס במקום 2 בהגנה העונה.
            .
            זה מרגיש כמו מקרה קלאסי של "אוברייטד".

            1. זה לא חלק מהשיקול כשבוחרים חמישיות הגנה, יאניס והולידיי הם שחקני הגנה מהטובים בעמדתם ואין אף גארד שמתחרה הגנתית בהולידיי או סמארט, מן הסתם שיאניס כמועמד מוביל לתואר צריך גם להיכנס לחמישייה.
              לפיניקס פשוט אין שחקן אחד שבולט הגנתית חוץ ממיקאל שלדעתנו לא בטופ 3 אז מן הסתם שהוא לא יתפוס את המקום של אחד מ3 שחקני הפרונט קורט בחמישייה הראשונה, אם הוא היה גארד אז כנראה שהיה נכנס

    2. תגובה זועמת אך צודקת במקרה הזה. מודה גיא שכמגיב לא חשבתי בכלל על ברידג'ס ואיטון שלגמרי ראויים. מצד שני אולי זו העדות הכי טובה לכמה הסאנס מצוינים השנה וזה נראה לכולנו מובן מאליו

  4. כתבתם יפה מאוד, אבל לדעתי זה קצת מדגים חלק מהבעיות של פרסים אישיים בספורט קבוצתי.
    כשיצא הסרט האחרון בסדרת מקס הזועם הרבה צופים צחקו על איך צריך לקרוא לסרט על שם מי שהם ראו כדמות המרכזית יותר, פיוריוסה. שהרי היא זו שמובילה את העלילה כולה ומקס רק נמצא שם, בסופו של דבר כדי לעזור. אבל אולי בגלל שעברו איזה מיליון שנה מאז הסרט הקודם, אנשים שכחו שככה מתנהגים סרטים של מקס: הוא נווד שהחיים האפוקליפטיים הפכו אותו לנשק האולטימטיבי, ובכל סרט הוא משאיל את יכולותיו לדמות אחרת, דמות עם מטרה ברורה, שהיא מובילה את העלילה. הדמות הזו יכולה לעמוד על שלה בעצמה, אבל כדי להגיע למטרה הנכספת, היא צריכה את העזרה של כלי הנשק המהלך. מצד שני, בלי אותה דמות מקס הוא סתם נווד שנלחם בחול (ויש המון ממנו).
    רוברט וויליאמס הוא נשק אדיר. שומר אוף בול מעולה שיודע תמיד להגיע בזמן לטבעת. אבל בלי הצורה שבה סמארט מנהל את ההגנה, הוא כל הזמן חושב מדבר ומכוון, לא בטוח שהחילופים התמידיים של בוסטון שמשאירים את וויליאמס אוף בול היו עובדים באותה מידה.
    שני השחקנים, כמובן שביחד עם שלושת האחרים (בראון שומר אישי מעולה, טייטום והורפורד לוקחים את השמירה העיקרית על הסל ומסוגלים להישאר לבד מול הטובים שבמשחק), יוצרים יחידה אחת שלמה. מי מהם יותר חשוב? לא יודע, לא בטוח שזה משנה, וגם הצופים של מקס הזועם לא בטוחים.
    (וגם ראוי לציין כמה שיטה כזו, לזהות אותה ואז ליישם אותה, לוקחת זמן ואימונים, במיוחד סביב מאמן צעיר וחדש. שווה היה לתת להם זמן לפספס בתחילת העונה)
    באותה מידה גם שווה לראות את פיניקס. סביב שחקני הגנה טובים עד מעולים (אייטון וברידג'ס) בנו שיטה קבוצתית שעוברת בין איזוטרית, אישית ונטרול אישי של כשרונות ספציפיים עד שקשה להפריד איפה היכולת האישית נגמרת והקבוצה מתחילה.
    .
    אבל אם אפשר לזרוק את כל מה שאמרתי לפח ולהציע מועמד לשחקן המשתפר בהגנה של העונה – ד'אנג'לו ראסל. בסיוע המאמן ובברלי, ראסל הפך מנטל להיות זה שמנהל את ההגנה מאחורה.

    1. הזכרתי את זה, סמארט הוא אכן המנהיג של ההגנה אבל מבחינתי הפרס הזה צריך ללכת לשחקן ההגנה הטוב ביותר בליגה וע"פי הנתונים זה טיימלורד, מה גם שכמובן רים פרוטקטור משפיע הגנתית הרבה יותר מגארד על הגנה קבוצתית ולאורך ההיסטוריה יש נטייה לתת להם את הפרס.

      בקשר לדילו השיפור שלו עצום גם כן וזה גם מתקשר לשינוי התרבות במינסוטה שבברלי החיל

  5. ה-OCD יושב חזק, אז קשה לי להרפות –
    לתת לטיימלורד יתרון בגלל נתוני על/מחוץ למשחק זו בעיה.
    בכמה פעמים הוא השומר העיקרי על הקרי/דוראנט/לברון של המשחק?
    שחקנים שדרך קבע מופקדים על כוכבי היריבות (כולל ניהול זמני המנוחה בהתאם לאלו של כוכב היריבה) סובלים מעיוות של נתוניהם היבשים.

    1. לא על קרי או דוראנט אבל בהחלט השומר העיקרי של כל מיני יאניסים, יוקיצ'ים ואמבידים למיניהם, רק לפני כמה ימים הוא עשה את המוות ליוקיץ' והשאיר אותו על 35% שדה ו4 אס' בלבד
      אתה לא מעריך אותו מספיק לדעתי

      1. בהחלט יכול להיות. אובייקטיבי, אני לא…
        .
        (במירוץ האחרון שפורסם ב-nba קום, ברידג'ס שלישי. בסקטבול ניוז פתרו את הדילמה בכך שהכניסו את ברידג'ס כגארד לצידו של סמארט בחמישייה הראשונה לפני הולידיי. לטעמי, בצדק)

    2. גיא, אפשר קצת לשחרר כי אתה נשמע קצת אוהד לייקרס – לא מספיק לך לחרוך את הליגה בהליכה אתה גם חומד את כבשת הרש של מקומות בחמישיית ההגנה של הופס? לגבי דירוג של קבוצה זו או אחרת – כנראה רלוונטי אבל אני לא חושב שיאניס פחות אפקטיבי כמגן מברידגס, ופה זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הולידיי זה עניין אחר לגמרי (נאבק על עמדות אחרות בחמישייה ופול כנראה לא שם). גם הבחירה בטיים-לורד וגובר בסנטרים לפני אייטון היא לא מופרכת ובטח לא שערורייתית. בחרו פחות או יותר לפי עמדות ולא לפי חמשת המגינים הטובים. יש מצב שכמו ששמו שני סנטרים היו יכולים לפרגן לברידג'ס עם עמדת גארד אבל שוב, אין פה משהו שערורייתי.

      ושלא תבין אותי לא נכון, אם סמארט והטיים-לורד לא היו נבחרים הייתי הופך כאן שולחנות, כן?

      1. אני באמת חושב שברידג'ס בחמישייה כפורוורד לפני מרבית השחקנים בליגה. כולל גובר.
        ושלא יהיה ספק –
        זה לא משנאת המן.
        .
        (שלא יהיה ספק 2.0 – אני ממש לא אובייקטיבי)
        (3.0 -סמארט לטעמי מתמודד ראוי בהחלט לשחקן ההגנה של העונה. ניתן היה לקרוא את התפעלותי מנגנת הסלטיקס לא מעט לאחרונה)

      2. לפי הליגה טיימלורד פורוורד – סנטר לכן ההכנסה שלו לצד גובר לא כזאת נוראית, בכללי זה יותר מחולק ל2 בק קורט ו3 פרונט קורט

  6. לפחות כשפיניקס הייתה נמושה, לא נאלצו פה בהופס להתמודד עם המפלצת הדו ראשית של גיא ועידו, שישבו בשקט בחושך בכל פעם שהנושא עלה…

      1. חשבתי שאני הראש השלישי. או הראשון. או ה-i. מצטער, אני עדיין מבולבל בנוגע לקונספירציה החדשה שממלאת כמה ראשים מנופחים באתר.

  7. תודה. לדעתי חמישיית ההגנה השנייה שלכם לא נופלת מהראשונה. אני מסכים עם רוב בחירותיכם אבל כשראיתי את החמישייה השנייה החלטתי שאני מעדיף לצאת אתה לקרב מאשר הראשונה.

  8. אולי זה הוסבר איפשהו, אבל מה זה כל האחוזים האלה ליד השחקנים, ובעיקר ליד רוברט ווליאמס? האם מדובר באחזון הדירוג שלהם בליגה באותו קריטריון?
    כי אם כן, נראה שווליאמס מדורג איפשהו באיזור האחוזון ה 30 ברוב הקריטריונים שזה מגניב והכל, (בטח ובטח כאשר מדובר בחמש או שש קטגוריות, והסיכויים הרנדומליים של שחקן כלשהו להיות בחמש קריטריונים שונים בשלושים האחוזים הראשונים הוא, נדמה לי 1-0.7^5
    ועדיין… זה לא כל כך מרשים.

    1. זה האחוזים שהוא משאיר את היריבים שלו במהלך מסויים, נגיד בבידודים היריבים קולעים עליו ב37%, הרולר בפיקנרול קולע עליו ב24% שדה בלבד, זה הקטע המרשים.

    2. זה האחוזים שהוא משאיר את היריבים שלו במהלך מסויים, נגיד בבידודים היריבים קולעים עליו ב37%, הרולר בפיקנרול קולע עליו ב24% שדה בלבד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט