סקירת הקריירה של שי דורון – חלק שלישי / עמיחי קטן

אתר מנהלת ליגת הנשים

לחלק הראשון. לחלק השני.

כמו שסגרנו את החלק הקודם, עונת 2014 הייתה האחרונה של דורון במדי קבוצה מחו"ל, ולקראת עונת 2015 היא אכן חזרה לארץ וחתמה אצל האלופה הטרייה מאשדוד. במדי אשדוד, חברה דורון למאמנה בעונה הראשונה ברמלה אלי רבי, ואל לייני סלווין, שהייתה הרכזת של אותה קבוצה של רמלה שזכתה ביורוקאפ ב-2011.

כשמצרפים את השחקנית הישראלית הכי טובה לקבוצה הישראלית הכי טובה, התוצאה שמתקבלת עשויה להיות קטלנית, ואשדוד באמת פתחו את העונה עם 20 ניצחונות ליגה רצופים, והפסידו רק משחק עונה רגילה אחד ומשחק פלייאוף אחד בדרך לאליפות. עם זאת, ההפסד האחד בעונה הרגילה הגיע די בסמיכות להפסד לרמת השרון בחצי גמר הגביע, כך שזה הפך לתואר הראשון שדורון לא זוכה בו בארץ מאז 2009.

גולת הכותרת של העונה הייתה ההשתתפות ביורוקאפ, שם אשדוד סיימו את שלב הבתים עם מאזן 5- 1 ורשמו ניצחונות כפולים בשמינית וברבע הגמר. היריבה בחצי הגמר הייתה ליל הצרפתית, ואשדוד אמנם ניצחו בבית את המשחק הראשון בהפרש של 9, אבל הצרפתיות שלטו בגומלין וניצחו ב-16, מספיק כדי להדיח את הישראליות בחצי הגמר. בסך הכל, עונה עם מאזן 40- 5 הסתיימה בתואר אחד בלבד, אליפות.

אתר מנהלת ליגת הנשים

בעונת 2016 אשדוד מראש התמודדו על פחות תארים, כששיקולים תקציביים גרמו לכך שהקבוצה לא השתתפה ביורוקאפ. בנוסף לכך, זו הייתה עונה מאתגרת מאוד מבחינה תקציבית בכל הליגה כשכספים שהובטחו לא הועברו, כך שרגע לפני שלבי ההכרעה של העונה הליגה נכנסה לשביתה. אחרי השביתה, שנמשכה 10 ימים, אשדוד ניצחו פעמיים ב-20 הפרש וזכו בגביע, ואחר כך העפילו לגמר נגד מכבי רמת חן.

אחרי עונה סדירה קצת פחות טובה של אשדוד, יתרון הביתיות היה שייך לרמת חן, ובעוד אשדוד ניצחו די בקלילות את 2 משחקי הבית שלהן, משחקים 1 ו-3 הוכרעו באופן דרמטי לטובת רמת חן, שזכו לארח את משחק 5 המכריע על האליפות. דורון עצמה בלטה לכל אורך הסדרה, וגם במשחק האחרון זה לא השתנה כשהיא הובילה את קלעיות אשדוד עם 16 נקודות והובילה קאמבק מפיגור דו-ספרתי מוקדם בדרך לניצחון 78- 72 ואליפות דרמטית.

במהלך עונת 2016, דורון מונתה לקפטנית של נבחרת ישראל, אחרי פרישתה של לירון כהן, והקמפיין נפתח בתבוסה בטורקיה והפסד צמוד לרומניה במשחקים בהם דורון סחבה פציעה, מה שלא מנע ממנה לקלוע 19 נקודות בהפסד הביתה לרומניה. בהמשך הקמפיין, דורון הובילה את הנבחרת ל-4 ניצחונות רצופים, כולל אחד בנקודה על טורקיה, אבל הן לא סיימו בין הסגניות הטובות ולא העפילו לאליפות אירופה.

עונת 2017 הייתה השלישית ברציפות של שי דורון באשדוד, בפעם הראשונה מאז ימי מרילנד שהיא משלימה 3 שנים מלאות באותה קבוצה, והפעם אשדוד חזרו ליורוקאפ, אבל אחרי קאמבק מרשים והפסד ב-6 בלבד במשחק החוץ נגד ונציה, הן הובסו 72- 51 בגומלין הביתי, כשדורון קולעת 20 מתוך 51 הנקודות של אשדוד. העונה המשיכה להיות מאתגרת עבור אשדוד שהודחו מהגביע כבר ברבע הגמר, אבל הליגה נשארה.

אתר פיב"א

שוב אשדוד סיימו את הליגה במקום השני ולא התקשו להביס את בנות הרצליה בסוויפ עם הפרש ממוצע של 18 נקודות, ושוב הגיעו לגמר נגד רמת חן בלי יתרון הביתיות. הפעם, אשדוד ניצחו את 2 משחקי החוץ, יחד עם אחד משני משחקי הבית, וזה הספיק לאליפות שלישית ברציפות של שי דורון עם אשדוד, ורביעית ברציפות של המועדון בסך הכל.

בקיץ 2017 החליטה דורון לצאת לטיול באוסטרליה וחזרה לשחק רק בדצמבר, אחרי היעדרות של 10 משחקי ליגה. אשדוד החליטו גם לוותר על היורוקאפ באותה עונה, אבל לנבחרת דורון כן חזרה לעוד קמפיין מוקדמות שלא צלח. במסגרת המקומית אשדוד לא נתקלו בבעיות מיוחדות כשזכו בגביע והשלימו צמד סוויפים בפלייאוף, כולל שלשת ניצחון של שי דורון במשחק 3 של חצי הגמר, וזכו בעוד דאבל.

את עונת 2019 דורון החליטה לפתוח מהצד ללא קבוצה, וההופעה הראשונה שלה סגרה את קמפיין המוקדמות שהוזכר בפסקה הקודמת, במשחק נגד בריטניה בו היא קלעה 23 נקודות והוכיחה שהיא בכושר, אבל החטיאה את הזריקה המכריעה וישראל איבדו את הסיכוי להעפיל לאליפות אירופה של 2019, כך שזו של 2011 היא עדיין ההופעה האחרונה של ישראל.

בדצמבר, החליטה דורון לחתום בחזרה באשדוד, שעמדה אז על מאזן של 4-4, אבל יחד עם דורון אשדוד הפסידו רק עוד 2 משחקים בעונה הרגילה, וזכו במקום הראשון לקראת הפלייאוף, לראשונה מאז 2015. עם זאת, את הגביע הן איבדו הפעם לרמלה, וכך גם את האליפות, אחרי שרמלה השלימו ניצחון 3- 0 על אשדוד בסדרת הגמר, וכך, לראשונה מזה עשור, שי דורון מפסידה את האליפות בארץ.

במה שכבר הפך להרגל, גם את עונת 2020 פתחה שי דורון בחוץ, וחזרה לאשדוד רק בדצמבר. אחרי שב-4 העונות האחרונות הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום השני זכתה באליפות, הפעם אשדוד עשו זאת כשסיימו שניות למכבי עירוני רמת גן, אבל הפעם השיטה הזאת לא עבדה, כי הליגה הוקפאה בגלל הקורונה והוחלט להעניק את האליפות לרמת גן.

בעונת 2021, בניגוד ל-3 העונות הקודמות, דורון חזרה לפעילות בינואר ולא בדצמבר, וההבדל המשמעותי יותר הוא הבחירה שלה באליצור חולון, אחרי 6 עונות באשדוד. החולוניות הפסידו בחצי גמר הגביע לאלופה והדאבליסטית שבדרך מרמת גן ובליגה הודחו בחצי הגמר על ידי האקסית של דורון מאשדוד, כשדורון עצמה יורדת מממוצעי דאבל-פיגרס לראשונה בקריירה שלה בליגה המקומית.

מאז תום העונה שעברה, דורון לא שיחקה, אך הפעם היא גם לא בחרה להצטרף לאחת מהקבוצות של הליגה. לא הרבה לפני הפלייאוף, דורון החליטה גם להודיע על פרישה רשמית ברשתות החברתיות, וזה מה שהוביל לכתיבת הסקירה הזאת. אחרי 3 חלקי הסקירה המפורטת הזאת, נשאר לנו לעסוק בהישגים של שי דורון בצורה מסודרת, כמו גם הוספת נקודת מבט אישית שלי, אבל על כך בכתבה הבאה, והאחרונה, בסדרה הזאת.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

      1. מעניין… אבל ענת דרייגור לא הגיעה לרמות הגבוהות של ה WNBA (אני בכלל לא בטוח שהיה אז WNBA)…..
        בוא נסגור שענת דרייגור היא הג'ורג' מייקן של כדורסל הנשים בארץ
        🙂

  1. שחקנית גדולה.
    לצערי הכדורסל נשים בארץ בירידה ובבעיה. צריך למצוא לזה פתרונות כי לא חסרות בנות בארץ שאוהבות כדורסל ורוצות לשחק.

    1. כדורסל הנשים בארץ חווה ירידה משמעותית בשנים האחרונות, מה שגם הוביל לכמה מחאות ושביתות של השחקניות, אבל נדמה לי שיש שיפור קל בשנה-שנתיים האחרונות, ואני מקווה שיהיה שיפור משמעותי בעתיד.

      1. תודה עמיחי. סקירה נפלאה לשחקנית מופלאה.
        בנוגע לכדורסל הנשים בשנים האחרונות והאמת בכלל לספורט נשי בישראל צריך להשקיע הרבה יותר משאבים לכיוון של עידוד ילדות ונערות ללכת לספורט תחרותי ולעסוק בו. להגדיל את כמות הספורטאיות, איכות מתקנים ,משאבים ונשות ואנשי מקצוע זה עדיין לא קורה ברמה מספקת פה או כתפיסת מדיניות כוללת וחבל.

        1. תודה. אני חושב שיש יותר מודעות לספורט הנשים ולצורך שלו במשאבים בשנים האחרונות. זה לא כל כך בא לידי ביטוי בפועל עדיין, אבל אני מאמין שזה יכול להשתנות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט