בייסבול: הסתיימה השביתה, חוזרים למגרשים! / יוני לב ארי

לאחר המתנה של 99 ימים – סוף סוף זה הגיע! המייג'ור ליג בייסבול פרסמה הלילה (ה') הודעה רשמית, לפיה ארגון השחקנים ונציגי הבעלים הגיעו להסכמה על חוזה קיבוצי חדש, השביתה שנמשכה כמעט מאה ימים תמה, וכבר בעוד חודש נראה משחקים רשמיים!

למרות שהעונה תחל רק ב-7 באפריל, כל קבוצה תשחק ב-2022 את כמות המשחקים הרגילה – 162, כמו בעונה סדירה נורמלית, כשמחנות טרום העונה ייצאו לדרך ביום ראשון הקרוב. כבר הלילה ניתן להחתים שחקנים חופשיים, מה שאמור לגרום לגל החתמות מטורף בימים הקרובים.

צילום: phillysportsnetwork.com

בין השמות החמים שעדיין ללא קבוצה: קרלוס קוריאה, טרוור סטורי, פרדי פרימן, קריס בראיינט, קלייטון קרשואו, קייל שווארבר, אנתוני ריזו וניק קאסטייאנוס. כנראה שבמקביל נראה טריידים שנרקמו במהלך השביתה, וייצאו לפועל בימים הקרובים, ימים שצפויים להיות סופר מעניינים.

לאחר שלפני כעשרה ימים לא הצליחו הצדדים להגיע לסיכום, הודיעו ראשי הליגה על ביטול שתי הסדרות הראשונות של העונה, ולאחר שעד אתמול עדיין לא הושג הסכם, פורסם כי גם שתי הסדרות הבאות יבוטלו. אך כאמור, בסופו של דבר כל קבוצה תשחק 162 משחקים.

מחכה לשמוע הצעות חדשות. קוריאה (צילום: El Nuevo Día)

הנושאים המהותיים ביותר עליהם התקשו הצדדים להגיע לסיכום, היו מסים, משכורות המינימום (הכל יחסי) וה-אינטרנשיונל דראפט, אך ביממה האחרונה הושגה התקדמות משמעותית, שהביאה את שני הצדדים להגיע לסיכום. הבוקר הגישה הליגה הצעה חדשה לשחקנים, שברוב של 12:26 החליטו לקבלה.

נושאים נוספים שהוחלטו: ה-DH יונהג בליגה כולה, כפי שקרה במהלך עונת 2020 המקוצרת, ומספר הקבוצות שיעלו לפלייאוף עלה מ-10 ל-12. כמו כן, ב-45 הימים הקרובים נותר לליגה חלון לקבל החלטות נוספות, כגון הוספת "שעון פיצ'ים", ואיסור על ה-"Shift".

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. כפי שחששתי, הסכם דרדלה שלא שינה כלום מהקונספציות העיקריות שעליהן נסובות המחלוקות, אלא רק שיופי פינות. נקווה ששני הצדדים יקחו את ארבע השנים הבאות ברצינות כדי לבסס חזון שעליו אפשר יהיה להרים את ההסכם הבא. (ספוילר: פחחחחחחחחחח)

  2. שאלה פה למומחים, מה זה אומר על 4 הקבוצות שהתנגדו להסכם מבחינת השאיפות הכלכליות שלהם? למשל היאנקיז, למה התנגדו בעצם?

    1. לדעתי זה בגלל שליאנקיז יש את גריט קול וזאק בריטון בתת-הועדה המבצעת, אותם 8 שחקנים שהשתתפו באופן פעיל בשיחות, ושכולם התנגדו להסכם, אותו דבר קרה במטס עם לינדור ושרזר ואולי עם קאסטרו באסטרוז.
      מה שקרה, ואני מפרשן פה מדעתי האישית נטו, הוא שה8 נציגי השחקנים התנגדו כי סה״כ לא מדובר בהסכם שמשנה את הסטטוס קוו, אלא שהשחקנים עצמם שהבינו שפיצוץ פה והליכה לדיונים עלול לפגוע להם במשכורת העדיפו להעביר את ההסכם. בקבוצות בהם יש יותר השפעה לשחקנים כמו לינדור וקול כנראה השחקנים האלה נתנו ציונות בחברים שלהם שהצביעו נגד. זה לא עניין של כסף, עובדה שהדודג׳רס הצביעו בעד, ואני נוטה להאמין שגם האסטרוז והקארדינלס הצביעו נגד מאותה סיבה.
      אין קשר לשאיפות כלכליות. השחקנים הרוויחו טוב וירוויחו טוב, הדיון פה היה על מה קורה עם שחקנים בתקופה עד הפרי אייג׳נסי, על המניפולציות שהבעלים עושים, גם מבחינת tanking, גם מבחינת משכורות של הקבוצות ה״קטנות״, מבחינת חלוקת רווחים וכמובן כל הנושא של ארביטריישן וזמן שירות. זה היה הקונספט, לא המשכורות ביאנקיז ובמטס, אלא ההתנהלות של המארלינס והרייז.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט