מסקנות חפוזות 20 / עמיחי קטן

היום נעסוק בנתונים על ההגנות, בהמשך לפוסט הקודם תחת התגית הזאת, שנכתב חודש אחרי פתיחת העונה, ונעבור למשבר של גולדן סטייט ואחר כך למרוץ אל הפליי-אין במזרח ובמערב.

1. ההגנות.

כעת, אחרי כ-3/4 מהעונה, זו ההזדמנות לבדוק האם ההגנות, שפתחו את העונה עם נתונים הרבה יותר טובים מאשר בשנים הקודמות, הצליחו לשמור על נתונים טובים או שחזרנו לעלייה הקבועה ברייטינג ההתקפי מהשנים הקודמות.

הטבלה הבאה תציג נתונים על הדירוג ההגנתי של ההגנה הטובה ביותר, ההגנה הרעה ביותר, חציון וכמה קבוצות היו עם רייטינג הגנתי טוב יותר מ-105 או רע יותר מ-111, כאשר הנתונים הם מאז 2015.

*כל הנתונים נכונים ל-7/3*

עונהמקום ראשוןמקום אחרוןחציוןפחות מ-105יותר מ-111
2022גולדן – 105.5יוסטון – 116.1110.5012
2021לייקרס – 106.8קינגס – 116.5112020
2020באקס – 102.5קאבס – 114.8110.1213
2019באקס – 104.9קאבס – 116.8109.219
2018יוטה – 103פיניקס – 111.710842
2017ספרס – 102.9לייקרס – 112108.133
2016ספרס – 98.2לייקרס – 110.3105.7130
2015גולדן – 100.4מינסוטה – 110.9104.6170

אז כמו שניתן לראות, הנתונים בעונה הנוכחית קצת פחות לטובת ההתקפה מאשר אלו של העונה שעברה, אבל אפשר לזהות שהמדגם של החודש הראשון היה זמני, וההתקפות שוב גוברות על ההגנות, עם נתונים טובים יותר מכל עונה מלבד העונה שעברה.

2. המשבר של גולדן סטייט.

הווריורס עדיין מחזיקים בהגנה הטובה בליגה בשקלול מצטבר של כל העונה, אבל הם איבדו את היתרון שהיה להם על ממפיס במקום השני במערב. הבעיה העיקרית כרגע של גולדן סטייט היא ההגנה שלהם, שהייתה הטובה ביותר בפער משמעותי בשלבים הראשונים של העונה. משחק החזרה של קליי תומפסון ב-9/1 היה האחרון בו דריימונד גרין שותף העונה, באותן 7 שניות ראשונות, ובו הווריורס ספגו 82 נקודות בלבד, וכעת נבחן נתונים לגבי ההגנה שלהם עד אז ומאז.

*כל הנתונים נכונים ל-7/3*

עד ה-9/1אחרי ה-9/1
משחקים3925
נקודות של היריבות100.9 (1)110.4 (11)
רייטינג הגנתי101.9 (1)111.2 (14)
משחקים בהם ספגו פחות מ-10017 (43.6%)6 (24%)
אחוז אפקטיבי יריבות49.5% (1)53.2% (15)
אחוז שלשות יריבות32.5% (2)36% (16)
ריבאונד הגנה36.2 (3)35 (10)
ריבאונד התקפה יריבות9.4 (5)10 (8)

כמו שניתן לראות, ההגנה של גולדן סטייט הייתה הטובה בליגה בפער משמעותי בחצי הראשון של העונה (והכי טובה מאז הספרס ב-2017), אבל מאז שדריימונד גרין נעדר מדובר בהגנה די ממוצעת ולא מעבר לזה. יש לזה עוד סיבות כמו פציעות של שחקנים אחרים וההשתלבות של קליי שאולי השפיעה על התיאום ההגנתי, אבל ברור שחזרה של גרין יכולה לפתור לפחות חלק מהבעיות.

3. המרוץ לפליי-אין.

קצת יותר מחודש לפני סיום העונה הסדירה, ואפשר להסתכל על המרוץ לפליי-אין ולבחון קצת את המצב של הקבוצות הרלוונטיות במרוץ. מה שנעשה כאן זה לבחון רק את הקרב על המקום ה-10, ולא את התחרות להיות מחוץ לפליי-אין, כלומר בין 6 הראשונות. קודם כל, נוציא את הקבוצות שרחוקות 10 משחקים או יותר מהמרוץ, וכמובן את אלו שכבר לא נמצאות בו בכלל, ואחר כך נזכיר את חוזק הלו"ז של כל אחת מהן (1 זה הכי קשה ו-30 זה הכי קל).

קבוצות שאיבדו סיכוי רשמי לעלות לפליי-אין עדיין אין.

קבוצות שהבטיחו רשמית מקום לפחות בפליי-אין – פיניקס, ממפיס, גולדן סטייט.

קבוצות שבפיגור של 10 משחקים או יותר – אורלנדו, דטרויט, אינדיאנה, יוסטון.

קבוצות שביתרון של 10 משחקים או יותר – מיאמי, פילדלפיה, מילווקי, יוטה, דאלאס, דנבר, מינסוטה.

במזרח יש לנו למעשה מרוץ שבו נמצאות – שיקגו (9+), בוסטון (8.5+), קליבלנד (7.5+), טורונטו (4.5+), שארלוט (2+), ברוקלין (2+), אטלנטה (1.5+), וושינגטון (1.5-), ניו-יורק ניקס (4.5-).

חוזק הלו"ז שלהן – שיקגו (3), בוסטון (6), קליבלנד (19), טורונטו (10), שארלוט (18), ברוקלין (26), אטלנטה (29), וושינגטון (23), ניו-יורק ניקס (12). בקיצור – ברוקלין, אטלנטה וגם וושינגטון, מקומות 9-11, עם לו"ז קל. שארלוט וקליבלנד עם לו"ז בינוני, ואילו שיקגו, בוסטון, טורונטו והניקס עם לו"ז מורכב יותר.

במערב יש לנו למעשה מרוץ שבו נמצאות – לוס אנג'לס קליפרס (8+), לוס אנג'לס לייקרס (3+), ניו-אורלינס (2+), פורטלנד (2-), סאן-אנטוניו (2.5-), סקרמנטו (4.5-), אוקלהומה (7).

חוזק הלו"ז שלהן – לוס אנג'לס קליפרס (2), לוס אנג'לס לייקרס (1), ניו-אורלינס (27), פורטלנד (30), סאן-אנטוניו (21), סקרמנטו (5), אוקלהומה (17). הפליקנס ופורטלנד במקומות 10-11 עם לו"ז קל. הספרס ואוקלהומה עם לו"ז בינוני, ואילו נציגות קליפורניה – 2 נציגות LA וסקרמנטו – עם לו"ז קשה מאוד.

בגדול, הניקס וסקרמנטו עם לו"ז שיקשה עליהן לצמצם את הפערים, ואצל אוקלהומה הפער גדול, אבל לגבי כל היתר, דווקא אלה שמובילות יצטרכו להתמודד עם לו"ז מורכב יותר, מה שעשוי להפוך את המרוץ הזה למעניין יותר.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה עמיחי..
    הערה אחת:
    הפער בין פורטלנד לפליקנס הוא 2 משחקים. על פי מה שכתבת הפער הוא 4.
    צריך לבחור את אחת מהן כנקודת הייחוס שהיה תהיה 0 וממנה לגזור את כל הפערים.
    כנל במזרח.
    הארה אחת:
    שמת יותר מדי קבוצות במירוץ.
    במערב, אין סרט בעולם שבו הקליפרס לא יהיו בפלייאין. הפער גדול מדי. לא תיאורטית אלא מעשית.
    המאבק במערב הוא בין הלייקרס, הפליקנס, פורטלנד, סאן אנטוניו ואולי אולי סקרמנטו.
    במזרח זה עוד יותר בולט..
    שיקגו, קליבלנד ובוסטון יהיו בפלייאין בוודאות. כנראה גם טורנטו. שוב, הפער גדול מדי בשלב הזה.
    המאבק במזרח הוא בין שארלוט, ברוקלין, אטלנטה, ווישנגטון ואולי אולי הניקס.

    לגבי גרין אני לא מתבייש להגיד את זה בול למרות האובססיה של שמעון וחבריו לשחקן הנפלא הזה
    כדורסל זה ממש לא רק להכניס את הכדור לסל.
    כשגרין משחק, ג"ס מועמדת לאליפות.
    כשהוא לא משחק, ג"ס לא עוברת סיבוב.
    כמה פשוט, ככה מעיד על החשיבות שלו עבור הקבוצה.
    דבק, הגנה, ניהול משחק. זה לא משנה. הוא קריטי עבור ההצלחה של הקבוצה.

    1. תודה.
      לגבי ההערה – אלו שנמצאות כרגע בתוך הטופ 10 סומנו בפלוס, ולכן נקודת הייחוס שלהן היא המקום ה-11, ואילו אלו שמחוץ לטופ 10 סומנו במינוס, ולכן נקודת הייחוס שלהן היא המקום ה-10.
      לגבי ההארה – בעיקרון אני מסכים שזה לא סביר, אבל הייתי צריך לבחור מספר אחיד שהוא פער גדול מדי אז הלכתי על 10.

      1. כן הבנתי למה התכוונת.
        זה פשוט בעייתי לעשות שתי נקודות ייחוס שונות לקבוצות הנמצאות באותו המאבק.
        אני בכל אופן התבלבלתי לגבי הפער.

  2. מצוין עמיחי תודה רבה.
    .
    נסיים אחרי השקנאים, ולפני סקרמנטו. השאלה עד כמה פורטלנד רוצים לנצח, ולדעתי הם לא כל כך רוצים, ועם כל הפצועים גם לא כל כך יכולים, אז למרות הלוז הקל אני חושש שיסיימו אחרינו, ונסיים 11.
    .
    טורונטו במצב לא טוב – הם חלשים בהרבה מברוקלין, פחות טובים מאטלנטה, ואולי שקולים לשרלוט. ממש כדאי שיסיימו 7-8 כדי שיהיו להם שתי אפשרויות לנצח, כי אחת, מול ברוקלין, הם בטוח יפסידו.

  3. תודה עמיחי. יופי של מסקנות. מי שמתעקש לא להבין את חשיבותו וערכו של גרין בהחלט הראת אותה פה. מסכים עם הנכתב מעלה בתגובות לגבי גולדן סטייט עם ובלי דריימונד. במערב לדעתי הפליי-אין יורכב מקליפרס, לייקרס, מינסוטה (כרגע 7 במערב) וחושב שניו אורלינס שקצת יותר טובה מהספרס וההגעה של מקולום עשתה להם טוב. אוקלהומה ופורטלנד לדעתי לא באמת רוצות להיות שם וסקרמנטו תעשה סקרמנטו ותפקשש את זה (הם גם פחות טובים מהשקנאים והספרס בעיניי) . במזרח לדעתי בוסטון, שיקאגו והנטס עם חזרת דוראנט יסגרו את השישייה הראשונה והפליי-אין יורכב מקליבלנד,אטלנטה, שארלוט וטורנטו ..

  4. עמיחי תודה רבה מצוין ! לך תסביר לשמעון (שכל היום בוכה על הקליר פאת) את הנתונים של גולדן סטייט. עם גרין ההגנה מספר אחד בליגה. בלעדיו הגנה ממוצעת. עם גרין מאזן 28-6 בלעדיו 15-15 (משהו כזה). אמרת לשמעון שגרין הוא שחקן חשוב ללוחמים. הראת לו את הנתונים איתו ובלעדיו. זה שבוכה מהבוקר עד הערב שאין הגנות באן בי איי וכולם חברים ומתחבקים לא כמו ביורו ליג. עכשיו זה לא שכל העולם אשתו ואחותו לא יודעים שגרין שחקן הגנה מעולה בין הטובים בליגה. הוא זכה יותר מפעם ב DPOY. לשמעון זה לא יעזור. לא חשוב מה תראה לו נתונים עניינים הוא יגיד לך שגרין נגר וסתם שחקן.
    אני הייתי שמח אם בעקבות המאמר הזה שמעון יגיד רק מילה אחת : טעיתי.
    אבל אין סיכוי. למה . עניין של כבוד עצמי ואינטגריטי. צריך משניהם בשביל להודות שטעית.
    שמעון תכתוב: "אני מודה דריימונד גרין אחלה שחקן וחשוב ללוחמים".
    תכתוב כבר רבאק. תכתוב.

    1. צודק 100%. אבל בוא, כולנו מדברים שטויות פה ושם, ובכלל, אתה מודה כשאתה טועה? מה עם השטויות שאתה ורזי פולטים על בוסטון כל דקותיים? כי גרין חשוב לדאבס למרות היותו נגר בהתקפה אבל סמארט סתם נזק? ומותר להודות שהכינוי הילדותי/דוחה שהדבקתם לאודוקה מיותר, כי בוסטון דווקא נראית בכלל לא רע?

      1. אברי, מודה שאני שטותניק ופולט שטויות כשזה נוגע לספורט כי אני רואה בספורט בידור להמונים ולא דבר מאד רציני, מקום להשתטות. מקום להוציא קצת אגרסיות. אין בכך רע כי אודוקה וטייטום, ולברון והארדן וטריי וכו לא יידעו אף פעם מה אמרתי עליהם בעידנא דה ריתחה. אבל תרשה לי להזכירך איך הרגשת גם אתה עד כריסמס…. שאני אזכיר שדיברת על תנקינג? אתה? תנקינג?
        השיטה לא עבדה. מסכים?
        החליפו דיסקט. מסכים?
        למה לא עשו את זה אחרי חודש של סלאמפ? למה חיכו חצי עונה?
        הסלטיקס עם כל הפוטנציאל והכישרון היו יכולים להיות מקום ראשון או שני אם היו משחקים כמו היום חודש יותר מוקדם.

      2. אברי סמארט עם כל הכבוד רחוק מגרין שמים וארץ זה לא אותו סט יכולות שום קשר. לגבי אודוקה הוא זכה לכינוי שלו בצדק כי הוא עשה המון דברים אידיוטים. לאחרונה הוא השתפר אז הפסקנו לקרוא לו ככה. לגבי להודות שטעיתי. אני הראשון אין שום בעיה אבל לא טעיתי במקרה הזה ובכלל. מזכיר לך שכשבוסטון היתה בתחתית בור הצואה ומנחם אפילו עשה דיון אם להטריד את בראון או טייטום הייתי המתנגד הכי חריף לזה אמרתי שזה צמד שיכול להביא אליפות. ולגבי סמארט רק להשלים – הטענה שלי אליו היא שאין לו באמת תפקיד כי הוא לא באמת פוינט גארד אבל שאם הם יצליחו להפוך אותו לכזה הם הרוויחו גם פוינט גארד וגם שחקן הגנה מעולה.

    2. מלא פעמים אמרתי שטעיתי זו לא הבעיה כלל.
      לגבי גרין זה לא המצב. לא טעיתי.
      עמיחי מביא נתונים של טנש אבל במשחקים שדריי לא שיחק לא שיחקו עוד שחקנים…..
      תן לי משחקים שכולם בריאים חוץ מדריי קודם כל.
      דבר שני הרבה שחקנים יכולים למלא את התפקיד של דריי.
      דבר שלישי הוא נגר ומנופח על ידי התקשורת. הוא בטח לא אולסטאר או hof או משהו בסגנון הזה.
      שחקן חשוב? גם קראודר חשוב לסאנס. גם פטי מילס חשוב לנטס וכו…
      גרין רחוק מלהיות שחקן הגנה מהטובים בליגה. הוא גם לא טופ 20 בהגנה.
      הוא טופ 10 בהגנה בעזרה זה כן וגם זה כי הוא לא יכול לעשות משהו אחר אז הוא משקיע בזה שמעט מאד בליגה משקיעים בזה.
      הוא נגר על השחקן הכי אוברייטד שהיה אי פעם.

      1. שמעון אנחנו כנראה לא רואים את אותו שחקן. בעין – לא בטנש – רואים:
        1. כמה גרין מהיר וחשוב לניהול ההתקפה של הלוחמים. הוא עוזר לסטף לפעמים אפילו הוא מנהל המשחק הראשי. מבחינת טנש שזה מבחינתי שם נרדף לסטטיסטיקה אז רואים את זה בכמויות האסיסטים וכן הנוכחות שלו מקלה בעניין הזה.
        2. כמה הוא חשוב בהגנה.
        3. הנתונים – הטנש – שעמיחי הביא הם זועקים לשמים איזה שחקן משמעותי אחר היה חסר בדיוק?
        4. העולם בחר בו לשחקן ההגנה של השנה לא אני. זה על סמך טנש אבל גם על סמך מה שרואים. בעין.

      2. לא טעית, טעית בגדול!!? מדובר בשחקן הגנה משובח שהנתונים בכתבה מוכיחים את חשיבותו הגדולה לקבוצה וכל הנתונים ההגנתיים של הלוחמים ירדו משמעותית מאז פציעתו. וכן מדובר בשחקן חכם עם יכולת מסירה טובה מאוד וריבאונדר נהדר. לכן למרות המגבלה ההתקפית הוא שחקן מאוד איכותי וחשוב מאוד ללוחמים ובייחוד למשחק ההגנה.

    3. הכי קל לבכות, אבל כשצריך לשלם לשחקן שעושה הגנה – אז הוא נגר ויש מלא כמוהו….(בגלל זה כל ההגנות בליגה מעולות)
      כשמעריכים שחקני הגנה – זה מעודד מאמץ ורצון.
      הוא כבר הסביר שזה לא רק דריי – עוד שחקנים נפצעו …

  5. מתברר שלטענה שלדרימונד גרין יש ערך רב לקבוצה יש תומכת נוספת: המציאות. חבל, גרסת הנגר הייתה משעשעת כל כך, לפחות בחמש דקות הראשונות שלה.
    תודה רבה על הטור המצויין

      1. העובדה היא שהירידה המשמעותית בכל הנתונים ההגנתיים של הלוחמים, ובחלקם ירידה ממש גדולה, היא דווקא אחרי הפציעה של גרין, אז זה כן קשור אליו.

  6. עמיחי אתה מתעלם מזה שלמדו את גולדן. בתחילת העונה היריבות לא הכירו את השמות של השחקנים שלהם.
    גולדן פתחו בכל הכוח, היו מהבודדות ששיחקו הגנה סטף היה בגוד מוד וניצח משחקים לבד.
    עם הזמן ההאסל שלהם נשחק, גון התריע פה מזמן שהמאמץ שהגמדים שלהם משקיעים במאבקים מול גדולים יתן אותיתיו בהמשך. הקריסה שלהם הייתה צפויה. אני אמרתי את זה שהם היו בשיא וניצחו. אתה יכול לבדוק בתוכנת הריגול. זה היה שדריי עוד שיחק.
    לפציעה שלו אין שום קשר לנפילה של גולדן. היה להם הרבה פציעות סטף נחלש קליי חזר, סטיב קר נשאר אותו הפח שהיה.
    פדוט התלהבתם מהם יותר מידי בתחילת העונה. אני לעומתכם ידעתי שסטף מוקף נגרים וציינתי את זה שהיו בשיאם העונה.

    1. אני מסכים שהייתה צפויה ירידה ביכולת של גולדן סטייט מהסיבות שציינת, אבל יש קורלציה מובהקת בין הירידה ביכולת שלהם ובין הפציעה של דריימונד כשעם קליי זה פחות מובהק, כי הוא שיחק רק בחלק מהמשחקים.
      בסופו של דבר יש מחלוקת עיקרית אחת בינינו – אתה טוען שהתקופה הנוכחית משקפת טוב יותר את הווריורס, ושגם בסגל מלא הם לא יעברו יותר מסיבוב אחד בפלייאוף, ואילו אני טוען שבסגל מלא הם מועמדים לאליפות. יש רק דרך אחת לגלות מי צודק…

    2. אתה מתעלם מהעובדה שגרין הוא העוגן ההגנתי של הלוחמים וכל הנתונים ההגנתיים של הלוחמים ירדו במידה משמעותית עד גדולה דווקא מאז פציעתו…

    1. מבחינת קליעה הוא נגר אך מבחינת השפעה על הגנת הקבוצה הוא מהטובים ביותר בליגה עובדה שדווקא מאז שהוא נעדר כל הנתונים ההגנתיים של הלוחמים ירדו משמעותית.

  7. החסרון של גרין משפיע אבל לדעתי החזרה של קלי והיחס המייוחד שהוא מקבל מהצוות המקצועי היו קשים לעיכול לצעירים ובראש ובראשונה לפול. א ויש גם אחד קרי שללא קשר למשבר הקליעה שלו – אפשר כבר לומר ירידה בכושר הקליעה – איבד מהמוגו שלו מאז קלי חזר. אז יש מספר סיבות למשבר – הקבוצה לא שיחקה כל כך גרוע מאז 2012 (2019 לא נחשבת) ןנצחון אחד על הקליפרס לא מבשר את היציאה ממנו.

    1. גם בעונה שעברה היו תקופות לא פחות גרועות. בכל מקרה, הכושר המעולה הנוכחי של ג'ורדן פול גורם לי לחשוב שמה שפגע בו בטווח הקצר – לתת לקליי מיד את כל הדקות שלו – יעזור לו ולקבוצה בטווח הארוך (פלייאוף…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט