ברוכים הבאים לסופר ראגבי פאסיפיק!!! – Smiley

ברוכים הבאים לסופר ראגבי פאסיפיק!!! – Smiley

עונת הסופר ראגבי של הכדור הדרומי יוצאת לדרך בסופ"ש.

כבר היום, יום שישי, העונה נפתחת.
הקוביד בניו זילנד כבר נותן את אותותיו על בועת המשחקים בקווינסטאון ועל משחק הפתיחה, כאשר המשחק בין האלופים, הבלוז, לקבוצת ההרחבה החדשה, מואנה פסיפיקה (08:05 בבוקר – שעון ישראל), נדחה בגלל שמספר משחקני מואנה פסיפיקה נמצאו חיוביים לקוביד.
המשחק השני, 10:45 בבוקר שעון ישראל, יפגיש את הווראטס מול קבוצת ההרחבה השניה, הפיג'יאן דרואה.

הסופר ראגבי פאסיפיק יוצא לדרך. אחרי בערך שנתיים בהן הניו זילנדים שיחקו בעיקר בינם לבין עצמם (וללא ספק ראגבי איכותי, התקפי ומהנה ביותר), ולקראת סוף השנה שעברה נערך סוג של ליגה/טורניר יחד עם הקבוצות האוסטרליות אחרי שנפתחו השמיים בפאסיפיק (לפני שנסגרו שוב…), מגיע הפורמט החדש של הראגבי של הכדור הדרומי.

אומנם הקבוצות הדרום אפריקאיות יחסרו פה, כמו גם החברה מארגנטינה ויפן, אבל קיבלנו שתי קבוצות הרחבה (הגיע הזמן!!!): Moana Pasifika ו-Fijian Drua.

אומנם בחצי הכדור הצפוני נערך טורניר שש האומות, כפי שאפשר לעקוב אחרי ארם אבירם (הבלתי נלאה!) ורונן דורפן דרך הפייסבוק של De-Buzzer. והנבחרות הצפוניות הוכיחו שבהחלט יש להם מה למכור מול הכדור הדרומי, אחרי שהמפגשים בסתיו 2021 הסתיימו בהפסדים של 2 הנבחרות הגדולות, אלופי העולם המכהנים מדרום אפריקה והאול בלאקס מניו זילנד.
אבל מה זה לעומת הסופר-ראגבי של הכדור הדרומי שהוא הראגבי השמח והמהיר והמהנה ביותר שכולם אוהבים לראות, גם אם המשחקים מתקיימים בשעות לא ממש נוחות, אבל בעיקר בשעות הבוקר של הכדור הצפוני.

אז, אתם שם ב"צפון", תארגנו את החברים, תכינו את הבשר ותקררו את הבירות, למפגשי צפייה מהנים בבקרים (משחקים בשעון ניו זילנד) או בשעות הצהריים המוקדמות (לפי שעות אוסטרליה) בסופ"שים.

הנשים ובנות הזוג שלכם כבר מכירות את "המחלה" הזו… ואם לא, מניסיון אישי, תמיד טוב להכניס אותן לתוך הטירוף הזה ואולי תתפלאו לגלות שיצרתם "מפלצת" (סיפור מצחיק: אני בקפוצ'ון צהוב בתוך הים האדום בכרייסצ'רץ', צופה בניצחון ההיסטורי של ההוריקנס, ותוך כדי מנסה להרגיע את אשתי ומתחנן שתפסיק לצעוק מהתלהבות ולהתגרות בקהל המקומי המאוכזב).

למי שרוצה להיכנס לאוירה… כנראה תמצאו את המקום לצפות בחגיגה בקיבוץ יזרעאל או בצובה אצל זיגי.

אז בואו מתחיל עם סקירת הקבוצות, ולמען שלא נשבור את השיניים, את השמות נשאיר באנגלית 😉 

בלוז – BLUES

הציפיות הן תמיד גבוהות מהמועדון של אוקלנד, במיוחד אחרי שזכו שנה שעברה בסופר ראגבי טרנס-טזמן, ובעיקר מאז שיקיר ניו זילנד, Beauden Barrett (שחגג 100 הופעות באול-בלאקס בסבב המשחקים האחרון), חתם במועדון ואחרי "שנת שבתון" ביפן (שעזר בעיקר לחשבון הבנק), הוא מתחיל את העונה מהתחלה.
הבעיה כמובן של הקבוצה היא בעיקר העקביות וחוסר היכולת למצא את מלוא הפוטנציאל מהסגל מפוצץ הכישרון שלהם.

עונה שעברה: מקום 3 בסופר ראגבי אוטארואה (רק קבוצות מניו זילנד). מקום 1 בסופר ראגבי טרנס-טזמן (כולל הקבוצות האוסטרליות).
אצטדיון בית: Eden Park
מאמן: Leon MacDonald
הגיעו: Roger Tuivasa-Sheck, Beauden Barrett, Jordan Lay, Ricky Riccitelli, Luke Romano, James Tucker, Taufa Funaki, Corey Evans, Tamati Tua, Cameron Suafoa, Adrian Choat, Anton Segner
עזבו: Blake Gibson, Emoni Narawa, Otere Black, T J Faiane, Gerard Cowley-Tuioti, Patrick Tuipulotu, Jacob Pierce, Ray Nuia, Luteru Tolai, Jonathan Ruru, Dillon Hunt

הכוכב שחוזר

ההאלף-בק Finlay Christie נתן עונה מצויינת בשנה שעברה והרוויח זימון לנבחרת הלאומית (שם פחות ראה דקות משחק). עם העונה הבאה עלינו לטובה, הוא אמור להרוויח מהניסיון הבינלאומי ולהמשיך במגמת השיפור שלו. יש שאומרים שהוא פוטנציאל לרשת את אהרון סמית' הגדול ולקבל את הגופיה מספר 9.
שיתוף פעולה מוצלח שלו עם Beauden Barrett ושחקני הקו האחורי יכול לזרוע הרס בקו ההגנה של היריבות.

רוקי לצפות בו

בהינתן רשימת ההישגים וההפועות שלו בראגבי-ליג, Roger Tuivasa-Sheck, בן ה-28, ירכז את מירב העניין אצל הבלוז. כמי שגדל בבתי הספר הניו זילנדים, המעבר לא אמור להקשות עליו.
למרות שנמנע ממנו להשתתף ב-Bunnings NPC (טורניר המשנה הניו זילנדי) עקב הסגר באוקלנד, הוא התאמן חזק מאוד כדי להבטיח לעצמו מקום במרכז המגרש.

משחק מפתח

אין שום דבר חדש. הקרוסיידרס הם עדיין ה-Team to beat, וב-20 במרץ הבלוז יקבלו הזדמנות לבחון את עצמם במבצר בכרייסצ'רץ'. אם הבלוז רוצים להראות שהם על אמת, הם יצטרכו לנצח במקום הכי קשוח במשחק. הקבוצות יפגשו רק פעם אחת העונה, וזה הולך להיות חתיכת משחק.

הסקופ

הבלוז בטוחים מאוד ביכולת שלהם להמשיך את המומנטום מסיום בעונה שעברה. הם צריכים למלא את הפער שנוצר בחמישייה הקדמית שלהם, אחרי עזיבתם של locks Patrick Tuipulotu, Gerard Cowley-Tuioti ו-Jacob Pierce. יכולת טובה של הקו הקדמי בהחלט יכול לשחרר את המשחק עבור אחד מהקווים האחרויים הכי טובים כיום במשחק.
הדבר הזה יכול להשלים את מה שמתפחת להיות יחידת Loose Forward איכותית ולהוות יצרון רציני עבורם. קצב מהיר, עקביות, ואחריות במסירות באופן רציף יהוו מפתח עבור הבלוז בהצלחתם העונה.

סגל

Hookers: Kurt Eklund, Soane Vikena, Ricky Riccitelli 
Props: Alex Hodgman, Jordan Lay, Ofa Tuungafasi, Marcel Renata, Nepo Laulala, Karl Tu’inukuafe 
Locks: James Tucker, Josh Goodhue, Sam Darry, Luke Romano
Loose forwards: Taine Plumtree, Tom Robinson, Akira Ioane, Dalton Papalii, Anton Segner, Hoskins Sotutu, Cameron Suafoa, Adrian Choat 
Halfbacks: Finlay Christie, Sam Nock, Taufa Funaki 
Inside backs: Beauden Barrett, Harry Plummer, Stephen Perofeta 
Midfield: Roger Tuivasa-Sheck, Tanielu Tele’a, Rieko Ioane, Corey Evans, Tamati Tua 
Outside backs: Mark Telea, Caleb Clarke, Bryce Heem, AJ Lam, Jacob Ratumaitavuki-Kneepkens, Zarn Sullivan

ניו סאות' ווילס ווראטס – NSW WARATAHS

לקבוצה מסידני יש הרבה מה להוכיח כאשר הם נכנסים לעידן חדש תחת מאמן חדש. הקבוצה סיימה ללא ניצחונות את העונה שעברה עקב פציעות והפסדים שוברי לב, והם מלאי ביטחון שזה לא יחזור על עצמו.

עונה שעברה: מקום 5 בסופר ראגבי האוסטרלי. מקום 10 בסופר ראגבי טרנס-טזמן.
אצטדיון בית: Leichhardt Oval
מאמן: Darren Coleman
הגיעו: Ruan Smith, Jed Holloway, Ned Hanigan, Michael Hooper, Tevita Funa, Dylan Pietsch, Archer Holz, Hugh Bokenham, Jamie Roberts, Geoff Cridge, Hamdan Tuipulotu
עזבו: Robbie Abel, Chris Talakai, Jack Whetton, Sam Caird, Sam Wykes, Jack Dempsey, Tepai Moeroa, Jack Maddocks, Joe Cotton, Chris Tatola

הכוכב שחוזר

בקבוצה מצפים בכליון עיניים לשובו של הגלדיאטור שלהם, הסקיפר וקפטן הוולאביז, Michael Hooper, לאחר שבילה את העונה החולפת ביפן.
הופר עדיין מתאושש מפציעה בכף רגלו, ועובד במלוא המרץ כנגד השעון כדי להיות כשיר. למרות כל זה הוא עדיין מהווה חלק קריטי מהקבוצה, ואם הוא מסוגל להמשיך את הכושר המצויין שלו מ-2021 בתוספת המנהיגות שלו, ההשראה שלו בהחלט תעורר את הקבוצה.

רוקי לצפות בו

מי שמחפש את המקום שלו בשליישה האחורית הוא  Tevita Funa ויש לו את כל הכישורים כדי להצליח שם.

פונה, שהחליט לעבור מה-NRL (הראגבי האוסטרלי), גדל בעברו בתפקידי ה-flyhalf וה-fullback, ולפחות לפי משחק הפתיחה שלו הוא הציג יכולות מרשימות מול הברומביז.
הצעיר בן ה-24 הולך בעקבות שורה ארוכה של שחקנים אחרים שביצעו את המעבר לראגבי והוא בהחלט יהווה סיכון אם הוא יצליח להמשיך בהתפתחות המהירה שלו. 

משחק מפתח

לאחר אכזבה ב-2021, הווראטס צריכים להתחיל בקמפיין חזק ב-18 בפרואר מול הפיג'יאן דרואה. ללא ניצחון בעונה החולפת, הצלחה מוקדמת תחת מאמנם החדש הכרחית לבטחון שלהם כדי לבנות מומנטום מוקדם שיקח אותם רחוק.
לאחר משחק הפתיחה יגיעו המשחקים מול הברומביז והרדס, שתי הקונטנדריות העיקריות באוסטרליה, וזה יהיה הכרחי עבורם למצוא הצלחה במפגשים הללו.

הסקופ

הווראטס נכנסים לעונה ללא ציפיות מיוחדות והרבה אופטימיות כי מדובר עבורם בהתחלה חדשה.
החזרה של דמויות חיוביות כמו Hooper, Ned Hanigan ו-Jed Holloway יביאו עימם את הניסיון ההכרחי ויכניסו השראה בצעירים שהם מסוגלים להתמודד מול הטובים ביותר.
אחרי עונת 2021 ללא ניצחון, המועדון מסידני יהיה בעל מוטיבציה גדולה שלא לחזור על גורל דומה ואם יצליחו לרשום כמה ניצחונות מוקדמים הם יקבלו את הביטחון להמשך.

סגל

Props: Angus Bell, Tiaan Taukipulu, Te Tera Faulkner, Harry Johnson-Holmes, Ruan Smith, Archer Holz, Hamdan Tuipulotu
Hookers: David Porecki, Tom Horton
Locks: Max Douglas, Jed Holloway, Ned Hanigan, Hugh Bokenham, Jeremy Williams, Geoff Cridge
Backrow: Rahboni Warren-Vosayaco, Lachie Swinton, Carlo Tizzano, Michael Hooper, Will Harris, Hugh Sinclair, Charlie Gamble, Langi Gleeson
Halfbacks: Jack Grant, Jake Gordon, Henry Robertson
Flyhalves: Will Harrison, Tane Edmed, Ben Donaldson
Centres: Joey Walton, Lalakai Foketi, Izaia Perese, Mosese Tuipulotu, Jamie Roberts
Outside Backs: Mark Nawaqanitawase, Alex Newsome, James Ramm, Triston Reilly, Tevita Funa, Dylan Pietsch

הוריקנס – HURRICANES

הקבוצה מעיר הבירה של ניו זילנד תמיד מהנה לצפייה. ההוריקנס ביצעו כמה החתמות איכותיות לקראת העונה ומקווים שזה יתן להם את הדחיפה לעונה מוצלחת.
עונה שעברה: מקום 5 בסופר ראגבי אוטוארואה. מקום 4 בסופר ראגבי טרנס-טזמן.
אצטדיון בית: Sky Stadium
מאמן: Jason Holland
הגיעו: Dominic Bird (France); Blake Gibson (Blues); Tei Walden (Taranaki); Bailyn Sullivan (Chiefs); Pasilio Tosi (Bay of Plenty); Justin Sangster (Bay of Plenty); Tyler Laubscher (Manawatu); Aidan Morgan (Wellington); Cam Roigard (Counties-Manukau); Josh Moorby (Southland); Caleb Delaney (Wellington); TK Howden (Manawatu), Owen Franks (England – injured)
עזבו: Ngani Laumape (France); Vince Aso (Japan); Vaea Fifita (England), Ricky Riccitelli (Blues); Gareth Evans (Highlanders); Simon Hickey (Crusaders); Lolagi Visinia (Moana Pasifika), Jonathan Taumateine (Moana Pasifika); Orbyn Leger (Japan); Danny Toala (Moana Pasifika) Luke Campbell (France); Liam Mitchell (Italy); Kane Leaupepe (Retired); Fraser Armstrong (Retired)

הכוכב שחוזר

לאחר שקפץ לשחק ביפן, טי ג'יי פרנארה, בעל מספר המשחקים הגבוה ביותר בהוריקנס (140 מאז הבכורה ב-2012 ותשיעי בכל הזמנים בהבקעת טריי בסופר ראגבי עם 56), חוזר לכור מחצבתו. כאשר רובן לאב, הצעיר והמוכשר, מקווה לקבל עוד ועוד דקות בתפקיד ה-first five-eighth, הניסיון של פרנארה יהיה הכרחי.
כמי שהיה קפטן ההוריקנס בעברו, פרנארה גם מהווה מנהיגות מרשימה לצד Ardie Savea ו-Dane Coles הוותיק.

יש לנו שחקני כנף

למרות שהבלוז גרפו את מרב הכותרות עם הקו האחורי מפוצץ הפוטנציאל שלהם, ההוריקנס גם כן מציגים קו אחורי מעורר תאבון. בעוד שמקומו של Jordie Barrett (הבחור הופך לשחקן על משנה לשנה) נראה כמובטח עם החולצה 15, ההוריקנס מלאים באופציות לצידו בכנפיים. Julian Savea חזר לעצמו ב-2021 ונראה מוכן לעוד עונה גדולה, בעוד ש-Wes Goosen נראה כמו שחקן בינלאומי בכל מקום אחר מחוץ לניו זילנד. Salesi Rayas (בעל היכולות הכדורסלניות) יהווה את האקס פקטור, ו-Pepesana Patafilo, רוקי ב-2021, בעל עבודת רגליים נהדרת וחוש ריח להבקעת טריי. Josh Moorby מגיע מהאי הדרומי כדי להשלים מגוון אופציות נהדרות.

משחק מפתח

אין משחק גדול יותר להוריקנס מלבד ההתמודדות מול הקרוסיידרס, והם לא צריכים לחכות יותר מדי זמן. ההוריקנס יקבלו את היריבים הוותיקים כבר במחזור הראשון (19 בפברואר) במשחק שיכול להיות בעל השלכות גדולות להמשך העונה שלהם. עם העובדה שהם ניצחו את הקרוסיידרס במבצרם הביתי (עבדכם הנאמן היה שם מהשורה החמישית ביציע) וקטעו רצף ניצחונות ביתי מטורף שעמד על 36 עד אותו משחק ב-2020, ההוריקנס יכולים לראות את עצמם שקבוצה אשר מסוגלת לנצח כל אחת בכל מקום.

הסקופ

ההוריקנס סיימו את העונה הקודמת עם טעם חמוץ לאחר הפסד מעורר מחלוקת לברומביז בקנברה, שעלה להם במקום בגמר. מהיאוש הזו יכולה להגיע הנחישות, שאיתה ההוריקנס מקווים ללכת עד הסוף בעונה הנוכחית ולא רק להיות פוטנציאל על הנייר.

סגל

Hookers: Asafo Aumua, Dane Coles, James O’Reilly
Props: Tevita Mafileo, Alex Fidow, Xavier Numia, Tyrel Lomax, Pasilio Tosi, Pouri Rakete-Stones, Owen Franks (injured indefinitely)
Locks: James Blackwell, Dom Bird, Scott Scrafton, Justin Sangster
Loose forwards: Brayden Iose, Du’Plessis Kirifi, Reed Prinsep, Blake Gibson, Ardie Savea, Tyler Laubscher, Devan Flanders, Caleb Delany, TK Howden
Halfbacks: Jamie Booth, TJ Perenara, Cam Roigard
First fives: Aidan Morgan, Jackson Garden-Bachop, Ruben Love
Midfield: Teihorangi Walden, Billy Proctor, Peter Umaga-Jensen, Bailyn Sullivan
Outside backs: Julian Savea, Jordie Barrett, Pepesana Patafilo, Salesi Rayasi, Wes Goosen, Josh Moorby, Nehe Milner-Skudder (injury cover)

קווינסלנד רדס – QUEENSLAND REDS

הרדס רוצים להוסיף עוד תואר לארון שלהם לאחר עונת הפריצה ב-2021.
במשחק מול כמות הקהל המקומי הגדולה ביותר באוסטרליה מזה 20 שנה, הרדס הצליחו להשיג ניצחון בדקה האחרונה מול הברומביז ולהביא את התואר הראשון מאז 2011.
אם כי קמפיין טרנס-טזמן שהיה מתחת לציפיות השאיר אצלם רעב להוכיח לקראת 2022.
עונה שעברה: מקום 1 בסופר ראגבי האוסטרלי. מקום 7 בסופר ראגבי טרנס-טזמן.
אצטדיון בית: Suncorp Stadium
מאמן: Brad Thorn
הגיעו: Spencer Jeans, Tom Lyngah, Lopeti Faifua, George Blake
עזבו: Brandon Paenga-Amosa, Bryce Hegarty, Moses Sorovi, Hudson Creighton

הכוכב שחוזר

הרדס מצפים מ-Jordan Petaia להצלחה בעמדת ה-fullback כאשר הכישרון המבוזבז עובר בין העמדות.
הוולאביז ו-Petaia הבהירו כי שני הצדדים רואים את העתיד של השחקן בקו האחורי ויהיה מרתק לראות לאן הוא מסוגל לקחת את ההתקפה של הרדס.

רוקי לצפות בו

מי שחוזר לאוסטרליה עם הרבה הייפ סביבו הוא Tom Lynagh, כמי שמעוניין להמשיך את המורשת של אביו, מייקל.
השחקן מגיע מהמערכת של ה-Harlequins (אנגליה) וככל הנראה יתחרה עם Spencer Jeans על המקום של James O’Connor. אם הוא יצליח כמו אחיו הבכור, לואיס, ויראה את הניצוץ ויבסס את עצמו, כם הקבוצה וגם הנבחרת הלאומית ירוויחו שחקן עתידי בעמדת ה-flyhalf.

משחק מפתח

ה-18 במרץ הוא תאריך היחד של הרדס, כאשר הם יעשו את דרכם למשחק מול הברומביז. שתי הקבוצות כנראה יהיו בראש הטבלה כאשר יגיע הסיבוב החמישי, וזאת תהיה הצהרת כוונות כאשר החלק האוסטרלי יסתיים, ולראות מי תהיה הקבוצה בראש הטבלה.
לאחר שלושה משחקים צמודים בשנה שעברה בסופר ראגבי האוסטרלי, הרדס ירצו לשלוח מסר לשאר הקבוצות עם הופעות דומיננטיות במשחקי החוץ, ולאותת כי הם רוצים את התואר.

הסקופ

הרדס נכנסים לעונה כשהם הקבוצה האוסטרלית הבכירה, וזאת לאחר שזכו בתואר האוסטרלי ב-2021. למרות כל זה, הרדס עדיין לא הוכיחו את עצמם מול הקבוצות הניו זילנדיות.
אם הם רוצים לזכות בתואר הנכסף, הם צריכים להראות שהם מסוגלים להתמודד גם מול הקיווים באי השכן, ולרשום יותר מניצחון אחד.

היילנדרס – HIGHLANDERS

הקבוצה מדנדין הגיעה עד לגמר הטרנס-טזמן בעונה שעברה ונשארה רק עם המחמאות. ובנוסף, תמיד כיף לזכות בעוד שעות משחק של האגדה החיה, אהרון סמית'.

עונה שעברה: מקום 4 בסופר ראגבי אוטוארואה. הפסד בגמר הסופר ראגבי טרנס-טזמן.
אצטדיון בית: Forsyth Barr Stadium
מאמן: Tony Brown
הגיעו: Gareth Evans, Andrew Makalio, Marty Banks, Mosese Dawai, Rhys Marshall, Josh Timu, Sean Withy, Saula Ma'u, Max Hicks, Sam Caird
עזבו: Josh Ioane, Ash Dixon, Siate Tokolahi, Kazuki Himeno, Teariki Ben-Nicholas, Michael Collins, Tim O'Malley, Jack Regan, Liam Squire

הכוכב שחוזר

לאחר ששיחק ועשה את האפקט שלו במשחקי האול בלאקס ב-Rugby Championship ובמסע שלהם בחצי הכדור הצפוני, הפרופ Ethan de Groot חידד את המשחק שלו ויש הרבה ממה לצפות ממנו בעונה הקרובה של ההיילנדרס. הבחור הצעיר הפגין עקומת למידה מרשימה והרבה רעב, כשהוא לומד מליבת שחקני הקו הקדמי הטובים ביותר בזמן שהוא פתח מול ארה"ב ונכנס כמחליף מול איטליה.

רוקי לצפות בו

בעמדת ה-Hooker, שלא בדיוק עונה להגדרה של שחקן צעיר, יש את Rhys Marshal, שרשם בקריירה 28 משחקים תחת הצ'יפס ועוד 81 משחקים ב-Munster (אירלנד) בין השנים 2015-21. הוא היה גם בנבחרת עד גיל 20 של ניו זילנד ב-2012. אבל עם הצטרפותו להיילנדרס, הוא ניצב מול המשימה הלא פשוטה של כניסה לנעליו של Ash Dixon שעבר לשחק מחוץ לניו זילנד. האתגר שלו יהיה לשמור ולהבטיח את הרמה הגבוהה שההיילנדרס קיבלו בעמדה הזו בעונה שעברה.

משחק מפתח

ב-26 בפברואר ההיילנדרס פוגשים את הקרוסיידרס למבחן המציאות שלהם. השינויים בגלל הקוביד כשו את שלהם לבועה בקווינסטאון (ומשחקי ערב בדנדין). גם ללא הקהל הביתי, ההזדמנות לנצח את המעצמה של הסופר ראגבי מהווה תמריץ גדול שתתן דחיפה לעונה.

הסקופ

ההיילנדרס נהנו מסיומת נהדרת לעונה שעברה, ואפילו היו נתנו הופעה חזקה בגמר שנגמרה בהפסד 23-15. הם הגיעו אולי לשיא בניצחון על ההקרוסיידרס במבצר הביתי בכרייסצ'רץ'. עם שמירה על הבסיס ותוספות חשובות הם הפכו למי שכדאי מאוד לצפות מהם לקראת העונה. בעזרת מאמנם שידוע במשחקו החדשני, בהחלט ניתן לצפות מהם לרוץ גבוה ב-2022.

סגל

Hookers: Liam Coltman, Rhys Marshall, Andrew Makalio
Props: Ayden Johnstone, Jeff Thwaites, Ethan de Groot, Jermaine Ainsley, Josh Hohneck, Daniel Lienert-Brown, Saula Ma'u
Locks: Maanaki Selby-Rickit, Josh Dickson, Bryn Evans, Max Hicks, Sam Caird
Loose forwards: James Lentjes, Billy Harmon, Hugh Renton, Shannon Frizell, Marino Mikaele-Tu'u, Gareth Evans, Sean Withy
Halfbacks: Aaron Smith, Folau Fakatava, Kayne Hammington
First fives: Marty Banks, Mitchell Hunt
Midfield: Fetuli Paea, Patelesio Tomkinson, Solomon Alaimalo, Thomas Umaga-Jensen, Ngatungane Punivai, Scott Gregory
Outside backs: Connor Garden-Bachop, Mosese Dawai, Vilimoni Koroi, Sam Gilbert, Josh Timu

מואנה פסיפיקה – MOANA PASIFIKA

לאחר שנים של צפייה סוף סוף הם יקבלו את ההזדמנות שלהם להופעת הבכורה ב-2022. לקבוצה יש שאיפות גבוהות, אבל המציאות, אבל המציאות של רמת התחרות הולכת להכביד העונה שלהם, במיוחד מול המועדונים הניו זילנדים.
עונה שעברה: עונה ראשונה.
אצטדיון בית: Mt Smart Stadium
מאמן: Sekope Kepu

הכוכב שחוזר

מי שמהווה את אבן היסוד עבור המועדון הזה הוא Sekope Kepu. עם קריירה של 110 הופעות עבור אוסטרליה, ו-141 משחקים עבור הווראטס בסופר ראגבי במהלך 12 עונות, מגובה בניסיון מאירופה מצרפת (Bordeaux) ואנגליה (London Irish), יש לו את היכולת לחבר את החבורה הלא מנוסה הזו. זה יהפוך את האחדות, לא רק בקבוצה, אלא גם בקו האחורי, לנכס למועדון אשר ינסה לפלס את דרכו בין המועדונים החזקים בניו זילנד.

רוקי לצפות בו

בגיל 29, Lolagi Visinia, הוא לא ממש רוקי. הוא שחקן כנף בכל ניסיון עשיר במועדונים כמו הבלוז וההוריקנס. בנוסף, הוא זכה לחשיפה בינלאומית עם קבוצת הראגבי שביעיות של ניו זילנד והנבחרת הניו זילנדית עד גיל 20. מדובר בשחקן איכותי ומסוגן מעמדת ה-fullback, אשר יחפש כל פרצה כדי לתת את יתרון לקבוצתו.

משחק מפתח

משחק הפתיחה כמובן מול הבלוז. זאת ההזדמנות לשלוח מסר לשאר התחרות, משני הצדדים של הים הטזמני. למרות שהמשחק לא יערך המגרשם הביתי עקב הקורונה, עדיין לא צריך לחשוש למוטיבציה של הקבוצה החדשה. מכיוון שגם הבלוז רוצים להראות שהם מוכנים לעונה, לשתי הקבוצות יהיה על מה לשחק.

הסקופ

השילובים וההתאמות בסגל יהיו חיונים עבור הקבוצה כדי להצליח במהלך העונה הקשוחה. עם זאת, בסגל יש מספיק שחקנים איכותיים כדי לספק התקפה מגוונת. Christian Lealifano מעמדת ה-First five-eighths יחד עם Lincoln McClutchie יהיו אחראים על יצירת המהלכים והקצב. אבל תהיה זאת האיכות של מה שמסביב שתכריע לאן העונה הזו תלך. הם עומדים בפני עונה ראשונה מרתיעה ולא פשוטה בכלל, אבל יש להם את הכישרון להראות ניצוצות מדי פעם.

סגל

Hookers: Ray Niuia, Sam Moli, Luteru Tolai 
Props: Sekope Kepu, Isileli Tuungafasi, Joe Apikatoa, Tau Koloamatangi, Ezekiel Lindenmuth, Chris Apoua 
Locks: Don Lolo, Mike McKee, Veikoso Poliniati, Alex McRobbie 
Loose Forwards: Henry Stowers, Jack Lam, Sione Tuipulotu, Solomone Funaki, Penitoa Finau, Lotu Inisi, Sam Slade, Alamanda Motuga 
Halfbacks: Ereatara Enari, Jonathan Taumateine, Manu Paea 
First-fives: Christian Lealifano, Lincoln McClutchie, William Havili 
Midfield: Levi Aumua, Danny Toala, Henry Taefu, Fine Inisi 
Outside Backs: Lolagi Visinia, Neria Fomai, Tomasi Alosio, Solomone Kata, Timoci Tavatavanawai, Tima Fainga'anuku, Anzelo Tuituvuki

ברומביז – BRUMBIES

הקבוצה מעיר הבירה האוסטרלית להוטים לצ'פר את מאמנם בתואר הראגבי של הטרנס-טזמן. המועדון היה במרחק שניות בודדות מהתואר האוסטרלי שחמק ברגע האחרון, כאשר הם הובילו לאורך כל 80 הדקות, רק כדי לראות את James O’Connor מבקיע טריי ומנפץ את החלומות שלהם.
לאחר מכן, הם לא עמדו בציפיות של עצמם עם עונת טרנס-טזמן מאכזבת.
עונה שעברה: מקום 2 בסופר ראגבי האוסטרלי. מקום 6 בסופר ראגבי טרנס-טזמן.
אצטדיון בית: GIO Stadium
מאמן: Dan McKellar
הגיעו: Sefo Kautai, Fred Kaihea, Ed Kennedy, Rod Iona, Hudson Creighton, Chris Feauai-Sautia, Ollie Sapsford, Cam Clark, Jesse Mogg
עזבו: Bayley Kuenzle, Issak Fines-Leleiwasa, Reesjan Pasitoa, Reece Tapine, James Tucker, Harry Lloyd, Mack Hansen, Archer Holz, Solomone Kata

הכוכב שחוזר

הברומביז מקבלים בברכה את Jesse Mogg שיעביר את Tom Banks לעמדה אחרת בקו האחורי. Mogg  הצטיין בתקופה שלו מעבר לים וחוזר שחקן מהוקצע יותר ממה שעזב ב-2015. והוא להוט לחזור לנבחרת הלאומית לאחר שרשם רק 3 הופעות במדי הוולאביז.

רוקי לצפות בו

לאחר עונת פריצה ב-2012, Len Ikitau, להוט להמשיך את ההתבססות שלו כאחד הסנטרים הטובים בעולם. Ikitau היווה התגלות עבור הקבוצה בעונה החולפת, שהוא ממצב את עצמו בעמדה לפני שהמשיך והצטיין במדי הוולאביז. בן ה-23 הפך לכוח מרכזי בהתקפה לצד הצעירים המוכשרים, Noah Lolesio ו-Irae Simone, והוא בהחלט ירצה לשכפל את עונת 2021 ולדחוף את הברומביז לעבר התואר.

משחק מפתח

המשחקים שלהם מול הרדס תמיד מספקים את הסחורה, אבל המשחק מול ההיילנדרס יהיה זה שיכריע לאן פניהם מועדות. הברומביז לאורך רוב הזמן תמיד הציגו עליונות מול הקבוצות האוסטרליות, אבל התקשו להראות זאת מול המועדונים הקיווים.
הם יהיו חייבים לספק את הסחורה מול הקבוצות הניו זילנדיות כדי לסיים את כהונתו של מאמנם עם תואר.

הסקופ

לא חסרה מוטיבציה אצל הברומביז וזה כמובן לא יפתיע אם הם יסיימו ראשונים את קטע המשחקים האוסטרלים. אם זאת, כדי שיקחו אותם בחשבון, עליהם להראות את אותה עקביות מול המועדונים הניו זילנדים כדי לתת לעצמם סיכוי.

סגל

Props: Allan Alaalatoa, Fred Kaihea, Sefo Kautai, Tom Ross, James Slipper, Scott Sio
Hookers: Folau Fainga'a, Lachlan Lonergan, Connal McInerney, Billy Pollard
Locks: Nick Frost, Tom Hooper, Cadeyrn Neville, Darcy Swain
Backrow: Jahrome Brown, Ed Kennedy, Luke Reimer, Pete Samu, Rory Scott, Rob Valetini
Halfbacks: Lachie Albert, Ryan Lonergan, Nic White
Flyhalves: Rodney Iona, Noah Lolesio
Centres: Hudson Creighton, Chris Feauai-Sautia, Len Ikitau, Irae Simone, Ollie Sapsford
Outside backs: Tom Banks, Cam Clark, Jesse Mogg, Andy Muirhead, Tom Wright

צ'יפס – CHIEFS

הקבוצה מהמילטון יגיעו בתחושת נקמה לאחר שנפלו בגמר הניו זילנדי מול הקרוסיידרס ולא הצליחו להצליח במשחקים של הטרנס-טזמן.
הם גם נחושים לתקן כמה עוולות. עם קלייטון מקמילן שנשאר כמאמן ראשי ו-וורן גטלנד בעמדת מנהל הרוגבי, הם צפויים להיות מסוכנים כתמיד.
שאלות נוספות הם מי ימלא את מקומו של דמיאן מקנזי שהיה פנטסטי בעונה החולפת והולך להרוויח את המשכורת ביפן, והאם ההימור על ג'וש יואנה הצעיר אך הבעייתי ישתלם.
עונה שעברה: מקום 2 בסופר ראגבי אוטוארואה. מקום 5 בסופר ראגבי טרנס-טזמן.
אצטדיון בית: FMG Stadium Waikato
מאמן: Clayton McMillan
הגיעו: Josh Ioane, Brodie Retallick, Emoni Narawa, Tyrone Thompson, Samipeni Finau, Cortez Ratima, Gideon Wrampling
עזבו: Damian McKenzie, Lachlan Boshier, Te Toiroa Tahuriorangi, Kini Naholo, Bailyn Sulivan, Mitchell Karpik, Ezekiel Lindenmuth, Viliame Taulani, Nathan Harris

הכוכב שחוזר

שתי מילים, Brodie Retallick, ואין צורך להוסיף יותר. לאחר שסיים עם החוויה היפנית, הוא ומשפחתו חזרו לארץ הענן הלבן והארוך, וריטאליק אף חזר למדי האול בלאקס. הוא הראה מעט ניצוצות במסע המשחקים בכדור הצפוניף אבל בהחלט ניתן לצפות שיחזור לכושרו במדי הצ'יפס. הניסיון העצום שלו גם כן ישתלם ליד הקבוצה הצעירה שמסביבו.

רוקי לצפות בו

שימו עין על Cortez Ratima. בן ה-20 הזה הבריק בעמדת ה-halfback במדי Waikato שזכו ב-Bunnings NPC Premiership בעונה החולפת. ושתואר על ידי מאמנו כ-Tawera Kerr-Barlow הבא. הוא היה סחורה חמה, כשהוא דוחה הצעות מההוריקנס ומהקרוסיידרס, ומחליט לייצג את מועדון הבית שלו. הוא אחד משני השחקנים החדשים בקבוצה יחד עם Tyrone Thompson, ויהיה נהדר לצפות בהתפתחות של השניים במהלך העונה.

משחק מפתח

זה חייב להיות שחזור הגמר מהעונה שעברה מול הקרוסיידרס. לאחר שירדו מנוצחים הם ירצו לגאול את עצמם. הם יודעים שהם יכולים לנצח את האלופים המכהנים חמש שנים ברציפות, במיוחד לאחר שגברו עליהם באצטדיון הביתי, והם סימנו בלוח השנה את המשחק בסיבוב הרביעי.

הסקופ

למרות שהצ'יפס איבדו שחקן מפתח עם דמיאן מקנזי, הם גייסו כמה כשרונות צעירים ומלהיבים שמרכזם ג'וש יואנה. העתיד נראה מבטיח עבורם.
בנוסף, לאחר שנה שהיה בחוץ בגלל פציעה, Atunaisa Moli, חוזר לדשא. הוא יוסיף מעט עומק לעמדת ה-hooker, יחד עם שחקן האול בלאקס החדש Samisoni Taukei’aho.

סגל

Hookers: Samisoni Taukei’aho, Bradley Slater, Tyrone Thompson
Props: Aidan Ross, Angus Ta’avao, Atunaisa Moli, , Ollie Norris, Reuben O’Neill, , Sione Mafileo
Locks: Brodie Retallick, Josh Lord, Laghlan McWhannell, Naitoa Ah Kuoi, Tupou Vaa’i
Loose forwards: Kaylum Boshier, Luke Jacobson, Mitchell Brown, Pita Gus Sowakula, Sam Cane, Samipeni Finau, Simon Parker
Halfbacks: Brad Weber, Xavier Roe, Cortez Ratima
Inside backs: Bryn Gatland, Josh Ioane, Kaleb Trask
Midfield backs: Rivez Reihana, Alex Nankivell, Anton Lienert-Brown, Gideon Wrampling, Quinn Tupaea, Rameka Poihipi
Outside backs: Chase Tiatia, Etene Nanai-Seturo, Jonah Lowe, Shaun Stevenson

מלבורן רבלס – MELBOURNE REBELS

עם מאמן חדש בדמות Kevin Foote, הרבלס ירצו להראות עקביות שתחזיר אותם לתחרותיות ואולי להופעה בגמר. החברה של מלבורן יהנו מההישארות בויקטוריה לאחר שנתיים בדרכים. והסיכוי לשחק בבית יעלה את המוטיבציה להופעה טובה יותר.
עונה שעברה: מקום 4 בסופר ראגבי האוסטרלי. מקום 9 בסופר ראגבי טרנס-טזמן.
אצטדיון בית: AAMI Park
מאמן: Kevin Foote
הגיעו: Tamati Ioane, Joe Pincus, Moses Sorovi, Efi Maafu, Matt Philip
עזבו: Lucio Sordoni, Ignacio Calas, Steve Cummins, Lewis Holland, Frank Lomani, Tom Pincus, Dane Haylett-Petty, Isi Naisarani, Marika Koroibete

הכוכב שחוזר

האוסטרלי Andrew Kellaway, יספק את הניצוץ והכישרון לאחר שחזר במהלך הקמפיין הטרנס-טזמני בעונה שעברה. מאז הוא ביסס את עצמו בנבחרת ואף היה מועמד לתואר פריצת השנה בעולם לאחר שהציג עונה בינלאומית יוצאת דופן.
כאשר Marika Koroibete עזב ליפן, השילוב שלו עם חברו, Reece Hodge, בקו האחורי יכול להיות מכריע עבור הקבוצה ממלבורן אם הם ירצו להשיג כמה ניצחונות.

רוקי לצפות בו

בעמדת ה-flyhalf נמצא Carter Gordon, שיקח אחריות על ההתקפה, לאחר שנכנס לתפקיד באמצע העונה החולפת. Gordon הוא כוכב העתיד והוא יצטרך להתגבר על הקשיים של עונת הסופר ראגבי המפרכת.
לשחקן בן ה-21 יש את סט הכישורים הדרוש כדי לזרוח ברמה הגבוהה ביותר והוא יהווה מפתח בהצלחת קבוצתו.

משחק מפתח

הרבלס צריכים לספק התחלה חזקה, אם הם רוצים לגייס מומנטום לטובתם. משחק הפתיחה מול הרדס מהווה משוכה לא פשוטה, אבל לאחר מכן הם ישפרו את הסיכוים שלהם מול הווסטרן פורס והפיג'יאן דרואה. אם הם יצליחו לקחת שני משחקים בפתיחה הזו, זה יסדר להם את הביטחון להמשיך חזק.

הסקופ

הרבלס היו מתחת לציפיות שלהם בשנים האחרונות, והם להוטים לשנות לעצמם את הגורל לקראת העונה. יש להם את  הסגל, עם שילוב בין ותיקים לצעירים ומספיק כישרון תחת הדרכתו של מאמנם. עקביות זה שם המשחק על מנת להבטיח עונה מוצלחת.

סגל

Props: Cabous Eloff, Vaauli (Pone) Faamausili, Matt Gibbon, Cameron Orr, Rhys Van Nek
Hookers: James Hanson, Efi Maafu, Jordan Uelese
Locks: Ross Haylett-Petty, Trevor Hosea, Tom Nowlan, Matt Philip
Backrow: Richard Hardwick, Tamati Ioane, Josh Kemeny, Rob Leota, Michael Wells, Brad Wilkin
Halfbacks: Joe Powell, Moses Sorovi, James Tuttle
Flyhalves: Carter Gordon
Centres: Stacey Ili, Ray Nu'u, Young Tonumaipea, Matt To'omua, Jeral Skelton
Outside backs: Lachlan Anderson, Reece Hodge, Andrew Kellaway, Joe Pincus, Ilikena Vudogo

ווסטרן פורס – WESTERN FORCE

הווסטרן פורס רוצים לכתוב פרק חדש ב-2022, לאחר עונת הפריצה שלהם ב-2021. המועדון חווה הופעה בגמר הראגבי האוסטרלי בפעם הראשונה, קמבק יוצא דופן לאחר הצטרפותם מחדש בעונה החולפת.
למרות שלא ניצחו אף משחק במשחקי הטרנס-טזמן, הם בטוחים בעצמם לאחר משחקים צמודים מול הצ'יפס והקרוסיידרס.
עונה שעברה: מקום 3 בסופר ראגבי האוסטרלי. מקום 8 בסופר ראגבי טרנס-טזמן.
אצטדיון בית: HBF Park
מאמן: Tim Sampson
הגיעו: Daniel Ala, Issak Fines-Leleiwasa, Bayley Kuenzle, Harry Lloyd, Manasa Mataele, Reesjan Pasitoa and Reece Tapine.
עזבו: Marcel Brache, Tomas Cubelli, Rob Kearney, Tevita Kuridrani, Jono Lance, Tomas Lezana, Kieran Longbottom, Domingo Miotti, Jordan Olowofela, Jonah Placid and Henry Taefu

הכוכב שחוזר

מי שיספק את הדחיפה המשמעותית יהיה Izack Rodda. ובהחלט יש לו את הכוח לקחת אותם לרמה הבאה. Rodda  חוזר לאוסטרליה לאחר ששיחק בצרפת, והראה את היכולות שלו בוולאביז במשחקים שלהם בחצי הגדור הדרומי והצפוני.
בן ב-25 משלים כמעט חמישיה בינלאומית לצד Feleti Kaitu’u, Tom Robertson ו-Santiago Medrano והוא מסתמן כשחקן מפתח לקראת העונה.

רוקי לצפות בו

מי שמוכן לעונת פריצה הוא Reesjan Pasitoa לאחר שבילה מספר שנים במחליף. Pasitoa למד מהטובים ביותר והוא עושה את המעבר למערב אוסטרליה עם ציפיות גבוהות. הוא כיכב במהלך משחק ההכנה שלהם מול הרדס ואם הוא מסוגל לשחק כך באופן עקבי, הוא יכול לעזור לפורס להשיג כמה ניצחונות.

משחק מפתח

משחק הפתיחה מול הברומביז יתן לפורס מושג היכן הם עומדים מול אחת מהגדולות של אוסטרליה. המשחק יספק לחברה הצעירים את הבמה לבוא להציג את הכישרון יחד עם החברה הוותיקים בקו הקדמי.
לאחר שהוכרחו להתחיל את העונה במשחק חוץ. ניצחון יכול להביא תמיכה מוראלית חשובה לקראת קמפיין חזק במהשך העונה.

הסקופ

הווסטרן פורס כבר הבהירו שהם לא מרוצים מרק להיות תחרותיים, והם מוכנים לעשות את הצעד הבא. הם הראו שהם מסוגלים להתמודד עם כל קבוצה ב-2021, ולמרות הכל, מדובר בעונה חדשה שחובת ההוכחה מוטלת עליהם.

סגל

Props: Bo Abra, Greg Holmes, Harry Lloyd, Santiago Medrano, Tom Robertson, Angus Wagner
Hookers: Feleti Kaitu'u, Andrew Ready, Jack Winchester
Locks: Ryan McCauley, Fergus Lee-Warner, Jackson Pugh, Izack Rodda, Sitaleki Timani, Jeremy Thrush
Backrow: Tim Anstee, Ollie Callan, Kane Koteka, Brynard Stander
Halfbacks: Isaac Fines-Leleiwasa, Michael McDonald, Ian Prior
Flyhalves: Jake McIntrye, Reejan Pasitoa
Centres: Kyle Godwin, Richard Kahui, Bayley Kuenzle, Grason Makara
Outside backs: Daniel Ala, Brad Lacey, Manasa Mataele, Jack McGregor, Toni Pulu, Byron Ralston, Jake Strachan, Reece Tapine

קרוסיידרס – CRUSADERS

כולם בסוף יודעים את מי צריך לנצח כדי לזכות בתואר. ואין אף קבוצה שטובה יותר בהצבת מטרה והגעה אליה מאשר הקרוסיידרס. ולאחר שהחמיצו את התואר הכפול, הם ירצו לתקן את העוולה ולהראות באמת מי שולט במשחק בחצי הגדור הדרומי.
עונה שעברה: מקום 1 בסופר ראגבי אוטוארואה. מקום 2 בסופר ראגבי טרנס-טזמן.
אצטדיון בית: Orangetheory Stadium (בתור אחד שהיה שם, האווירה הכי ביתי שיצא לי לחוות בכל אירוע ספורט בניו זילנד)
מאמן: Scott Robertson (שכולם מחכים שיתפוס את המושכות של האול בלאקס)
הגיעו: Pablo Matera, Te Toiroa Tahuriorangi, Kini Naholo, Simon Hickey, Dominic Gardiner, Finlay Brewis, Zach Gallagher, Shilo Klein, Corey Kellow
עזבו:  Isileli Tuungafasi, Andrew Makalio, Michael Alaalatoa, Whetukamokamo Douglas, Tom Sanders, Ereatara Enari, Brett Cameron, Manasa Mataele, Luke Romano, Josh McKay

הכוכב שחוזר

מי אם לא Jack Goodhue, שחקן השדה שחוזר לאחר פציעת ACL שגרמה לו להחמיץ את כל העונה השעברה, עם השלכות לא רק על הקרוסיידרס, אלא כם על האול בלאקס. סט הכישרוים שלו יתקבל בברכה עם חזרתו לכר הדשא. דבר חשוב נוסף הוא הציוות שלו עם Braydon Ennor, כאשר הצמד הציג קו אחורי איכותי, ולאחר שחווה פציעה בעצמו, Ennor צפוי להרוויח מהשילוב עם Goodhue.

רוקי לצפות בו

לא הוגן לקרוא ל-Pablo Matera רוקי בהתחשב בניסיון הסופר ראגבי והבינלאומי שלו. אבל ההשתלבות שלו בסגל הקרוסיידרס תהווה תפקיד חשוב בשאיפות התארים שלהם. הוא כבר הציג את היכולות שלו בקבוצת ה-loose forward, החזקה ממילא, ונראה שהוא שולט בכל תחומי המשחק.

משחק מפתח

היריבות המקומית, והביטחון ההולך וגובר אצל ההיילנדרס מולם, אמורים להפוף את המשחק ב-26 בפברואר לקלאסיקה. הקרוסיידרס הרוויחו מכך שהחבורה מדנדין לא תשחק באצטדיון הביתי שלה.

הסקופ

הסגל העמוק, רמת הביצוע וההתמדה הפכו את הקרוסיידרס למפלצת כמעט בלתי ניתנת לעצירה. המכונה האדומה הם עדיין הקבוצה לנצח, ואיכות הסגל מבטיח שהמשימה פשוט תהיה קשה יותר ויותר משנה לשנה.
הם הפייבוריטים לזכייה בתואר.

סגל

Hookers: Codie Taylor, Brodie McAlister, Shilo Klein 
Props: Joe Moody, Oli Jager, Fletcher Newell, George Bower, Tamaiti Williams, Finlay Brewis  
Locks: Scott Barrett, Quentin Strange, Mitchell Dunshea, Sam Whitelock, Zach Gallagher
Loose forwards: Tom Christie, Ethan Blackadder, Sione Havili Talitui, Cullen Grace, Pablo Matera, Dominic Gardiner, Corey Kellow 
Halfbacks: Mitch Drummond, Bryn Hall, Te Toiroa Tahuriorangi 
First fives: Richie Mo’unga, Simon Hickey, Fergus Burke 
Midfield: Jack Goodhue, David Havili, Braydon Ennor, Isaiah Punivai, Dallas McLeod 
Outside backs: Chay Fihaki, George Bridge, Sevu Reece, Will Jordan, Leicester Fainga'anuku, Kini Naholo

פיג'יאן דרואה – FIJIAN DRUA

הקבוצה החדשה נכנסת עם התלהבות רבה לקראת העונה, וזאת לאחר שהם נכנסו לתחרות הסופר ראגבי.
עם המותג המרגש שהם מוסיפים לתחרות, הם יחפשו להציג את הכישרון שלהם ולהתמודד ברמה הגבוהה ביותר.
עונה שעברה: עונה ראשונה.
אצטדיון בית: ANZ National Stadium
מאמן: Mick Byrne

ה-SKIPPER

ההשראה של Nemani Nagusa תנהיג מההתחלה כאשר הוא מחפש להשאיר את המורשת שלו כקפטן הראשון של המועדון. Nagusa היה מהראשונים להתחייב והוא מנהיג מלידה, לאחר שהוביל את פיג'י להצלחה פיג'י בראגבי שביעיות ואת הפיג'י ווריורס במשחקי ה-Pacific Rugby Championship.
על מנת לרשום הצלחה בעונת 2022, Nagusa יצטרך להנהיג מהקו הקדמי ולקבוע את הטון בעזרת מוסר העבודה הבלתי נלאה שלו.

שחקן לצפות בו

כל מי שמכיר את עולם הראגבי שביעיות יודע ש-Ratu Meli Derenalagi יהיה סופרסטאר אם יצליח לעבור לשחק את המשחק עם 15 שחקנים בכל צד.
בן ה-23 הוא פשוט קוסם עם הכדור, מסוגל ליצור מהלכים מרהיבים ומסוגל ליצור צמד מלהיב עם Nagusa.
Derenalagi יהיה קריטי להצלחה עם הפיג'ים רוצים לשחק בסגנון פתוח ומלהיב ויהווה נשק עם יצליח למצוא שטחים פתוחים.

משחק מפתח

כמו אצל מואנה פסיפיקה, משחק המפתח מול הוורטאס הוא קריטי להצלחה. ויתן להם אינדיקציה משמעותית לבחון את עצמם מול התחרות. ההתמודדות מול קבוצה שלא ניצחה בעונה החולפת, היא הזמדנות מושלמת עבור המועדון החדש להתחיל בגישה חיובית.
משחק נוסף שיש לצפות לו הוא ההתמודדות הביתית הראשונה שלהם מול מואנה פסיפיקה ב-14 במאי.

הסקופ

למרות שתמיד קשה למועדון חדש לבסס את עצמו, הפיג'יאן דרואה בנו סגל אשר מסוגל להתחרות ברמה הגבוהה ביותר. הקבוצה עמוסה בכישרונות ברמה הבינלאומית מהפורמט של השביעיות וה-15, והם מסוגלים להכריח את היריבות שלהם לסגנון משחק פתוח, שבו יהיה קשה לנצח אותם.

סגל

Props: Haereiti Hetet, Jone Koroiduadua, Meli Tuni, Kaliopasi Uluilakepa, Manasa Saulo, Samuela Tawake
Hookers: Mesu Dolokoto, Tevita Ikanivere, Zuriel Togiatama
Locks: Chris Minimbi, Ratu Rotuisolia, Sorovakatini Tuifagalele, Viliame Rarasea
Backrow: Joseva Tamani, Kitione Salawa, Meli Derenalagi, Nemani Nagusa, Raikabula Momoedonu, Rusiate Nasove, Vilive Miramira, Isoa Nasilasila, Te Ahiwaru Cirikidaveta
Halfbacks: Leone Nawai, Peni Matawalu, Simione Kuruvoli
Flyhalves: Teti Tela
Centres: Apisalome Vota, Kalaveti Ravouvou, Kalione Nasoko, Seru Vularika
Outside Backs: Onisi Ratave, Vinaya Habosi, Kitione Taliga, Napolioni Bolaca, Tuidraki Samusamuvodre


כמובן שאי אפשר בלי הראגבי כחול-לבן… אז הנה עוד תזכורת להיכנס ולעקוב בפייסבוק: Rugby Israel – רוגבי ישראל
ובואו להכיר גם את הקבוצה המקצוענית בתל אביב: Tel Aviv Heat

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. וואו מהמם, סחטיין על ההשקעה..
    בתור צרפתי אני מוצא יותר עניין ברוגבי מאשר פוטבול וכיף שיש באתר גם מקום לספורט הזה.
    תודה!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט