סופרבול LVI

מאת צוות הופס פוטבול



החגיגה שנערכה בעיר המלאכים הסתיימה עם סוף הוליוודי, כשהקאובוי (סליחה – הקוורטרבאק)  הותיק, לאחר מסע יסורים מאתגר של 12 שנה, מגיע סוף סוף למנוחה והנחלה וזוכה לסוף הטוב שהוא ראוי לו.

אבל לפני כן, הוא היה צריך לנצח בדו קרב את השולף המהיר במזרח, האקדוחן ג'ו בורו וכנופיית הטיגריסים שלו.

הלוס אנג'לס ראמס נאלצו להסתמך על היכולות של מאט סטאפורד במסירה כי משחק הריצה נשלהם נלקח לחלוטין על ידי הגנת הבנגאלס. הראמס השיגו 30 יארד משלושת הרצים שלהם כל המשחק.
אבל למזלם, יש להם את קופר קאפ ואודל בקאהם שעזרו ללוס אנג'לס להשיג יתרון התחלתי של 2 ט"ד (אחד לבקאם ואחד לקאפ) אל מול שער שדה של סינסנטי.
הרבע השני הציג התאושושות של הבנגאלס שהתחילו לבסס את משחק הריצה עם ג'ו מיקסון ( 15 ריצות ל72 יארד) שגם השיג את הט"ד הראשון של הבנגאלס, לא בריצה, אלא דווקא במסירה לטי היגינס.
הט"ד הזה, בתוספת חטיפה של מאט סטאפורד בדרייב לאחר מכן ופציעה שהוציאה את אודל בקאהם מחוץ לשאר המשחק, רמזו על סוג של מעבר מומנטום אל הקבוצה מאוהיו.
ואכן, עם המהלך הראשון של פתיחת המחצית השניה, ג'ו בורו (22/33 ל263 יארד וט"ד) מוצא את טי היגינס (4 תפיסות ל100 יארד ו-2 ט"ד), שמנער את ג'יילן רמזי, יש יאמרו שבצורה לא ממש חוקית,  והיגינס לוקח את זה 75 יארד, וסינסנטי עולים ליתרון ראשון במשחק.
חטיפה נוספת, שניה של סטאפורד (26/40 ל283 יארד, 3 ט"ד ו2 חטיפות) מבשרת רעות לראמס ולאחר החלפת שערי שדה, הבנגאלס מובילים ב4 נקודות.
פה המשחק נכנס לסטגנציה מסויימת כשההגנות השתלטו ו7 דרייבים נגמרו בבעיטות הרחקה. בדרייב השמיני מאז הניקוד האחרון במשחק, עם קצת יותר מ6 דקות לסיום המשחק, הראמס ניהלו דרייב ארוך ומתודי  של 19 מהלכים ב4דקות ו48 שניות והחזירו לעצמם את היתרון עם ט"ד שני של קופר קאפ (8 תפיסות ל92 יארד ו2 ט"ד) מקו ה1 יארד.
בדקה וחצי שנותרו על השעון בזוקה ג'ו וחבורתו ניסו להתקדם למרחק שער שדה שישווה את המשחק, אבל נעצרו לאחר 6 מהלכים ו26 יארד בלבד.
כל מה שנותר לראמס היה לכרוע ברך ולזכות באליפות.

קופר קאפ, עם 21 ט"ד במהלך הענה הזו (כולל פלייאוף), תואר אופנסיב פלייר של השנה, הובלת הליגה בט"ד, יארדים ותפיסות, הוסיף, בצדק, גם את תואר הMVP של הסופרבול.

סינסנטי הימרו על לעצור את משחק הריצה של הראמס והצליחו חלקית גם להכיל את התקפת האויר, אבל הניסיון של סטאפורד והכימיה עם קופר קאפ, הכריעו בסופו של דבר.


סטאפורד, בשנתו הראשונה בלוס אנג'לס, זוכה לגאולה אחרי 12 שנים של סבל בדטרויט, ותחת שון מקווי, המאמן הצעיר ביותר לזכות בסופר בול, הוא זוכה להצלחה שנראה שהיה ראוי לה אם היה מגיע לארגון טוב יותר מלכתחילה.
סינסנטי יכולים להתנחם שיש להם יהלום ביד בדמותו של ג'ו בורו וקאדר שחקני התקפה צעירים ומוכשרים בדמות ג'מאר צ"יס וטי היגינס, שיאפשרו להם להיות תחרותיים בAFC לשנים רבות.
הגנת הראמס הגיעה לבורו 7 פעמים במשחק וזו בעיה שסינסנטי תצטרך לתקן.

אנחנו בדרכנו לשבעה חודשים ללא פוטבול. צוות הופס פוטבול ישתדל להביא לכם במהלך הפגרה הארוכה סיקור של אירועים חשובים בליגה, הקומביין, הדראפט, שוק העברות, החזרה מפרישה של טום בריידי ועוד.
אבל בגדול, תודה לכם שהייתם עימנו, נתראה בספטמבר הבא.



 
 
 

וגם זה אחד הסימפטומים של הנצחון
וגם זה

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. היה שיברון לב, אם כי באמת הראמס היו טובים יותר.
    בהזדמנות זו – תודה ענקית לצוות, האמת שמגיע לכם MVP משלכם על הסיקורים וההשקעה, באמת הכתיבה ברמה הכי גבוהה על פוטבול בעברית. תודה רבה, ועכשיו מתחיל הקריז והגמילה.

  2. תודה לכם!!! אני קאז'אל רציני בפוטבול ומשתדל לראות את חצאי הגמר והסופרבול כל שנה. היה השנה מותח ומעניין והכרתי הרבה דמויות חדשות. אז טוב שיש מי שידווח.
    הצעת הנישואין הזאת נראית אחד הדברים הכי מאולצים… זה נראה כאילו היא הכריחה אותו להציע מול כולם בסופרבול והיא היתה צריכה לשחק אותה מופתעת 🙂

  3. עונה מדהימה שהסתיימה במשחק נהדר. לבי לבי לבנגאלס שנלחמו עד הרגע האחרון מול הראמס שהתחילו כמו הקבוצה הגדולה מלוס אנג'לס, ופציעה אחרי פציעה הפכו להיות האנדרדוג מול האנדרדוג. וכרגיל, מה שהיה מלבב זה שמכל התוכניות, והתזרימים, והניתוחים והתצלומי אוויר מי שנצחו את המשחק היו אנשים, קופר קאפ שראינו אותו כל העונה סוחב את הראמס כשלא הלך והצליח פאס אחרי פאס לשים את הכדור באנדזון לט"ד המנצח, ודונלד שבמו ידיו גמר את הבנגאלס. כשהוא היה על המגרש משחק הריצה המאיים של סינסינטי נראה אנמי כזה של הראמס.
    והאמת? מרוב דרמות ואקשן וסיומים על קשקשו של קשקש שבטו מינט וורנינג הייתי בטוח, מה זה בטוח, משוכנע, שהראמס ישיגו ט"ד, ואז הבנגאלס ישוו בשער שדה ונלך להארכה. אבל פה נגמר לבנגאלס המזל, ולראמס היה את קאפ ודונלד לסגור את הסיפור.
    ועוד דבר, כל העונה מקשקשים פה על שופטים בשמיים, שופטים ביציע, שופטים אלקטרוניים, ופה ראינו מה היה. הבעיה לא השופטים, הבעיה היא שהליגה הפכה את המשחק לבלתי ניתן לניהול. ברגע שנותנים למשחק לרוץ, ולא שורקים כל ספק נגיעה, אז הפלא ופלא, המשחק זורם ומהנה ושני הצדדים מבינים שהם יצטרכו לשחק על היארדים שלהם ולא יקבלו אותם מתנות אז מפסיקים ללכת על מהלכים שנועדים למשוך פאולים ונכון שנפצעו אנשים, אבל מה לעשות, זה המשחק. מי שלא רוצה להפצע שילך לשחק קרלינג. ברגע שהתחילו לשרוק התחלנו לראות שוב הילוכים חוזרים שגרמו לכולם לתהות איפה פה העבירה. אז גם פה היה תענוג צרוף.
    וכמובן המון המון תודה לצוות הפוטבול מספר 1 בישראל, ולסיקור הטוב ביותר בעברית שעשו לנו עונה מאוד כיפית. מאז שאני קורא את הופס אני כבר לא צריך לכתת את רגלי לכל מני אתרים בניכר וזה מאוד מוסיף.

  4. על חזרה מפרישה של בריידי לא תוכל לדווח כי אין כל סיבה שתהיה.
    עשו עשה מספיק הפוטבול ואף יותר מדי.

      1. +1
        שמתי לב ועוד איך!
        אני בטוח שעד שהעונה הבאה לא תיפתח יהיו אין סוף ספקולציות בנושא.
        אגב בריידי הפסיד כמה מיליונים טובים מהמענק חתימה שלו בגלל שפרש עכשיו ולא בספטמבר..כך שלא נראה לי שהוא באמת יחזור😭

  5. שני דברים חיוביים היו בסיפור הזה, אפשר לומר ש"קללת האירוח" נקברה סופית, שנה שניה ברציפות שהמארחת לא רק מגיעה לסופרבול אלא גם לוקחת אותו. זה כמובן לא יפריע לשאר קשקושים לצוץ, אבל לפחות אחת ירדה מהפרק.
    דבר שני זה ההופעה במחצית, אני יודע שמדובר בערימה של פלייבק מבויים, אבל קשה היה לי לא להתלהב מקנדריק למאר מעביר לאמינם את המיקרופון וסנופ עושה הייפ לדרה. על 50 סנט אמנם הייתי מוותר, אבל פרט אליו זה היה מופע מאוד מרגש בשבילי.

  6. חברים תודה על עוד עונה של כיסוי נהדר (אילי אפל לא חבר בצוות).
    הייתה עונה מרתקת ונחכה בסבלנות לזו שתבוא עלינו לטובה.

            1. לא רק סובבת אלא גם וידאת הריגה והתעללות בגופה

            2. חחח.. ובנימה זו מישהו צריך לספר לו שאין מילה כזו "מחשידה"

            3. איחלתי לחייל בהצלחה.

            4. מחשידה זו מילה תקנית בשפה העברית.

            5. לא שאני סומך על האקדמיה מאז מחדל ה"צוהוריים", אבל —

            6. אוקיי, מתנצל

          1. למה אתה מתנצל, זה שמעון, אתה עליון עליו, אתה באופן כללי יצור עליון. כל חבורת גילרי מסריחה מרוב מצויינות. בואו תחליפו עוד כמה עקיצות בטוב טעם ואיכות מעולה, כונו נהנים לראות ששמעון טרול מסית ואתם רק אנשי טוהר המילה וטוהר הלב. איכס.

            1. חחח אתה מדבר על יצורים? קצת מודעות עצמית. בכל מקרה תודה ששיתפת ואולי פעם הבאה תכתוב משהו שקשור לספורט

            1. הוא לא יהיה הראשון..

  7. סופרבול הכי גרוע שראיתי בחיים שלי. שתי טעויות שיפוט איומות שהשפיעו על התוצאה. אחת face mask שלא נשרקה ואיפשרה טאצ׳דאון לזכות הבאנגלס, שנייה pass interference שלא היתה אבל נשרקה ואיפשרה (כעבור כמה מהלכים) טאצ׳דאון לראמס. לתת את ה- MVP לשופט הראשי ולסגור את הבסטה עד שיבדקו כל טאצ׳דאון כמו שהיה בעבר.

            1. בשנים שאין טעויות אין תלונות. בשנים שבדקו כל תוצאה, ותיקנו טעויות, גם אין תלןונות.

  8. הרמס ניצחה בצדק – לכפר על הפייס מסק שלא נישרק. אבל כל הכבוד לבנגלס שהיו קרובים מאד לנצח.
    תודה לצוות הפוטבול על עונה נהדרת וכתיבה משובחת.
    השמיעו קול גם באוף סיסון!

  9. חייב לציין שלמרות שאני בקושי מבין את חוקי המשחק, אני נהנה מדיי פעם לקרוא את הפוסטים של צוות הפוטבול. רואים שאתם כותבים בהבנה רבה ויותר חשוב – בתשוקה למשחק. נהנתי לקרוא גם את הסיקור הנ״ל כמובן.
    תודה ותחזיקו מעמד עד לעונה הבאה! 🙂

  10. תודה לצוות. אני בקושי רואה משחקים למרות שאני די אוהב פוטבול אמריקאי.
    שאלה תם – לא אמור היה להיות קריר באיצטדיון, היו הרבה אנשים עם חולצה קצרה?
    נכון של.א. לא קרה במיוחד ובכל זאת

  11. רק שתדעו שברדיו הספורט של סן פרנסיסקו (זה שאני שומע כל יום בדרך ובחזרה מהעבודה) מפנטזים בלי סוף על האפשרות שבריידי יחזור לעונת פרישה בסן מתאו ומה זה אומר על טריי לאנס.
    נראה לי מופרך לגמרי.

  12. מזל טוב לראמס, בהחלט הקבוצה הטובה יותר מבין השניים.
    סינסנטי זאת תעלומה מבחינתי. אני באמת לא מבין איך הקבוצה הזאת נשארה במשחק, גם בסופרבול וגם מול קנזס. לא מצליח להבין מה הם עושים שעובד להם וראיתי את שני המשחקים עם אינספור הילוכים חוזרים. מישהו יכול להסביר לי מה אני מפספס? יש להם בועט לשני עשורים קדימה, אבל הסיבה העיקרית שהם גילו אותו הייתה חוסר מחץ מוחלט ברד זון. הבחור הבקיע 14/14 במהלך הפלייאוף! זה מעיד עליו המון אבל גם על סינסנטי שהתפשרה על שער שדה אינספור פעמים.
    בורו נראה במחצית השנייה חסר אונים לחלוטין ומנוהל על ידי פחד. לא מאשים אותו, חלק מזויות הצילום לקוחות הישר מסרט אימה שבו שני מפלצות אדם רודפות אחר ג’ינג’י צנום, קשה לצפיה, במיוחד כשמילר עיקם לו את הברך וחשבתי לעצמי הלכה הקריירה.
    הבחור חזק מהצפוי, לפחות זה. סינסי חייבים לעשות כל שביכולתם להביא לו הגנה ראויה. זה קווטרבק לשני עשורים קדימה, בקצב הזה הוא יגמור את הקריירה מהר מאוד.
    יש להם שלישיית תופסים נהדרת, זה כן.(בויד מצא מתי להפיל את המסירה הראשונה השנה, עדיין כנראה לא היה מגיע לדאון ראשון, אבל לך תדע)
    יש להם הגנה לא רעה
    הרץ שלהם אחלה, והוא מוסר לא רע בכלל
    אבל למה מהומס? למה? או יותר נכון, איךאתה מפסיד לקבוצה הזאת פעמיים בשנה? נשגב מבינתי, באמת.
    זה מזכיר לי שאנדי ריד עד האליפות לפני שנתיים, היה נחשב לצ׳וקר הגדול ביותר בפלייאוף בהיסטוריית הליגה.
    בשנתיים האחרונות לצערי אנדי ריד חזר לדרכיו החנוקות.
    שנה שעברה בגמר ארינאס הקשיש נתן לו נוקאאוט.
    השנה, המחצית השנייה מול הבנגלס וקריאת המהלך הביזיונית להיל 5 שניות לסיום המחצית הראשונה מקו היארד בלי טיימאוטים, מהלך שעלה במשחק. ויתר על 3 נקודות בטוחות ומחצית , שהייתה במעמד צד אחד לחלוטין, נגמרת ב11 הפרש שקרי לגמרי ושביר למדי.
    בכל זאת ממש שמחתי בשביל הבנגלאס. העלייה המטאורית שלהם תוך שנה היא בדיוק מסיפורי הספורט שהופכים את הליגה הזאת לטובה ביותר בעולם. מקווה שהם ידעו לשמור על הסגל, לשמור על בורו, ולייצר המשכיות הרבה שנים קדימה.
    הבית שלהם עדיין בין הקשים בליגה, כך שכל שנה תהיה מלחמת עולם רק לעלות לפלייאוף. מאחל להם בהצלחה. בורו וצייס הם דואו מרהיב!

    תודה רבה לכם! רביב, יניב, יאן, זאק, שחר, אתם גדולים מהחיים! ימי ראשון אני מרענן את הופס כל 5 דקות, והסיכום של שחר זה הטור שאני הכי מצפה לו במהלך השבוע. אין לכם מושג כמה שאתם חשובים לקהילת הפוטבול בארץ, אתם מקור המידע העיקרי שלי, וכמוני אני בטוח יש עוד רבים.
    תודה ענקית! מחזק את ידכם!
    ואם יש לכם רצון עז לכתוב במהלך הפגרה על כל דבר שלא יהיה במהלך הפגרה, אל תהססו ותשתפו אותנו. אני יודע שאני אצטרך כל טיפה בשבעה חודשים האלה במדבר.

  13. תודה רבה לכל המאחלים ולכל הקוראים הנאמנים והקבועים והמזדמנים.
    תודה לכל המגיבים והמשתתפים בשיח שמקדם את ההכרה בספורט המרתק הזה.

    כמה נקודות שהעלו פה: כן, השיפוט זו בעיה רצינית וככל שהספורט יותר מורכב, יהיו יותר בעיות. גם אני מתרגז על טעויות שיפוט והמון פיספוס וסובל לפעמים גם מגיבוש תאוריות קונספירציה למינהן. אבל יש את הפתגם שאני מאמין שנכון גם פה:
    בין זדון וכוונה רעה לחוסר יעילות ורמת מקצועיות, ברוב המקרים זה פשוט יהיה האופציה השניה. (באנגלית זה נשמע טוב יותר).

    העונה האחרונה, אולי בשל הארכת העונה הסדירה ואולי בשל שינוי מספר העולות לפלייאוף, ואולי סתם בגלל שאנחנו חוזים במחזור שחקנים וקבוצות מוכשרות שלא נראו פה שנים ואלי בכלל בגלל סיבה סובייקטיבית: הריצה המטורפת של הקבוצה שאני אוהד (סן פרנסיסקו פורטי ניינרס למי שזה לא היה ברור לו עד עכשיו) הייתה מרתקת וצמודה מזה עשרות שנים. ונהניתי מכל רגע.

    קצת חבל לי שהזוכה בסופרבול זו קבוצה שפחות או יותר קנתה את דרכה לשם, למרות שני לא מכחיש את הכישרון וההצלחה של שון מקווי.

    מאחל ללוס אנג'לס ראמס והאוהדים שלהם שיהנו מהכתר, ומקווה שזה שהם משכנו את העתיד שלהם למען העונה הזו, יעזור לניינרס לשלוט בבית לשנים רבות.

    וסינסנטי, אני לא דואג להם. הם זכו בפיס עם ג'ו בורו. הם רק חייבים לחזק את קו ההתקפה שלהם וצפויים להם הרבה שנים טובות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט