הריקוד הגדול – סופרבול LVI

הריקוד הגדול – סופרבול LVI

מאת צוות הופס פוטבול: עידו רבינוביץ' ויניב שושני.

הנה זה מגיע, אירוע הפוטבול השנתי הנוצץ ביותר, הנצפה ביותר והנחשק ביותר, גמר ה-NFC מול ה-AFC, סופרבול ה-56 במספר, שיפגיש את אלופת ה-AFC סינסנטי באנגלס ואת אלופת ה- NFC לוס אנג'לס ראמס. המשחק ייערך הלילה בשעה 01:30 באצטדיון SoFi שבאינגלווד קליפורניה, המגרש הביתי של הראמס.

יהיה זה מפגש בין קבוצה שהציבה לה כיעד עוד לפני שריקת הפתיחה של העונה לשחק את הסופרבול במגרשה הביתי, מול קבוצה שהגיעה למעמד הכי מכובד בעונה בהפתעה גמורה וכנגד כל הסיכויים, וכל אחת מהשתיים תיתן את כל כולה בכדי לזכות בתואר הנכסף ביותר ב- NFL.

אז רגע לפני שהריקוד הגדול מתחיל, בואו נראה מה יש לשתי המתמודדות לתת, ולנו נשאר רק להתרווח ולהנות מסופרבול שיחתום עונה דרמטית ומדהימה מאין כמוה.

סינסנטי באנגלס, מאזן 7-10, אלופת הבית הצפוני של ה- AFC

ישנן קבוצות שעוברות עונות מעל המצופה, אבל מה שעובר השנה על הבאנגלס הוא ממש בלתי נתפס, שכמו נלקח מסרט הוליוודי עם עלילה מפתיעה במיוחד. עם מאזן של 11-4 בעונה הקודמת, כל מה שרצו בסינסנטי זה להמשיך בתהליך הבניה של הקבוצה, ומאזן חיובי היה מוגדר טרם העונה כהצלחה גדולה. ואז הגיע המחזור הראשון, הבאנגלס מנצחים עם שער שדה כשהשעון מראה 00:00 לסיום ההארכה, ניצחון שכאילו סימן איזו עונה עומדת לעבור על המועדון למוד האכזבות מאוהיו. העונה הסדירה מסתיימת עם אליפות בית ראשונה מאז 2015, אחרי זה מגיע ניצחון ראשון בפלייאוף מזה 31 שנים, עוד ניצחון מפתיע על הטייטנס, קאמבק מוטרף מול הצ'יפס שמסתיים, איך לא, בשער שדה בהארכה, והבאנגלס מעפילים משום מקום לסופרבול השלישי בתולדותיהם, 33 שנים אחרי ההופעה האחרונה במעמד זה.

הכוכב הבלתי מעורער של הבאנגלס הוא הקווטרבק ג'ו בורו, שבעונתו המלאה הראשונה עומד בכבוד בהר הציפיות שתלו בו בסינסנטי, כאשר הוא מוצא שותף מוכשר ביותר ברוקי ג'אמאר צ'ייס, ויחד הם מהווים צוות כמעט בלתי עציר. התמקדות ההגנות בצ'ייס משחררת את התופס טי היגינס, שגם הוא עובר עונה משובחת ביותר, ואולי יהיה דמות מפתח מול הראמס. בתחום הריצה המצב פחות מזהיר, אבל הרץ ג'ו מיקסון מגלה יכולת לא רעה בכלל, רק שעכשיו מחכה לו ההגנה הקשוחה של הראמס, משוכה לא פשוטה בכלל. הבעיה המרכזית בהתקפה היא ההגנה על הקווטרבק, שסופגת הרבה יותר מידי סאקים, למרות שמלבד משחק גרוע במיוחד מול הטייטנס של 9(!) סאקים, בשני משחקי הפלייאוף הנותרים בורו הופל רק שלוש פעמים גם יחד.

ההגנה של הבאנגלס מתחלקת לשני חלקים. החלק הטוב זאת הגנת הריצה, שספגה רק ט"ד אחד בכל הפלייאוף ולא הרשתה לשום רץ לעבור את רף 100 היארדים, והחלק הפחות טוב זאת הגנת המסירה, שלפעמים נראית מחוררת לגמרי כמו במחצית הראשונה מול הצ'יפס במשחק האליפות של ה- AFC, ולפעמים נראית אימתנית כמו… במחצית השניה מול הצ'יפס. לא מומלץ לבעלי לב חלש. עכשיו ההגנה של הבאנגלס צריכה להתמודד מול קופר קאפ המצוין, וגם מול אודל בקאהם, שמנצל את תשומת הלב שמקבל קאפ לצבירת יארדים קריטיים.

על פניו סינסנטי לא אמורה לנצח את המשחק, אבל בעונה שכזאת, לכו תהמרו מול קבוצה שעושה את הבלתי יאומן שבוע אחרי שבוע, רחוקה משחק אחד מאליפות הסטורית והיסטרית, וכמה ראוי שתסיים עונה מטורפת שכזאת עם עוד שער ניצחון בדקות האחרונות.

קרח בעורקים, אוון מקפירסון (צילום: latimes.com)

לוס אנג'לס ראמס, מאזן 5-12, אלופת הבית המערבי של ה- NFC

לפני שלוש שנים ואחד עשר ימים, שון מקווי נאלץ להסיט את הקונפטי שירד מתקרת המגרש באטלנטה מראשו בעצב. המאמן הצעיר הוביל את קבוצתו לסופרבול 53, שם ההגנה שלו עצרה את טום בריידי וחבריו על 13 נקודות בלבד. ההתקפה של הראמס, שהייתה קטלנית לאורך כל העונה, הצליחו לשים רק 3 נקודות על לוח התוצאות בסופרבול הדל ביותר בסקורינג בכל הזמנים. הפסד צורב מאוד לאחר דרך מאוד ארוכה ומלאת קשיים.

לס סניד, הג'נרל מנג'ר של הראמס שהביא למקווי כל מיני כוכבים שהיו מתוסכלים בקבוצות אחרות כגון אקיב טאליב, אנדומקנג סו ומרקוס פיטרס דרך כל מיני מהלכים, המשיך בפילוסופיה שלו להנחית בהוליווד כמה שיותר כוכבים גדולים.

מת'יו סטאפורד החליף העונה את ג'ארד גוף וטעם לראשונה עם הטעם המתוק של ניצחון בפלייאוף, כמעט עשור וחצי לאחר שנבחר בבחירה הראשונה בדראפט על ידי הדטרויט ליונס. וון מילר הגיע מהברונקוס לחבור לצידו של אארון דונלד בקו ההגנתי והוא חוזר היום למעמד בו הרוויח את תואר ה-MVP של הסופרבול לפני 6 שנים במשחק המפלצתי ההוא נגד קרוליינה. ויש את אודל בקהאם ג'וניור, התופס המוכשר שנתפס בתקשורת כדיווה שלא מסייעת לקבוצתו להגיע להישגים, היווה חלק אינטגרלי מהתקפת הראמס מאז שרוברט וודס נפצע, הוא משמש לא כזרקור את ההתקפה שמציגה את שחקן ההתקפה של 2022, קופר קאפ, אלא ככינור שני שמקבל מאצ'אפים מועדפים ויכול לנצח אחד-על-אחד מול קורנרים נחותים יותר.

כל זאת מחבר יחד אותו מאמן צעיר, שון מקווי. הוא הוכיח שהסופרבול הקודם שהגיע אליו לא היה בטעות, שההגנות היריבות לא למדו אותו. ההתקפה של הראמס אולי לא נפיצה במהלכים גדולים כמו הבנגלס שעמם הם ינגחו ראשים הלילה, אלא דווקא מציגה מהלכים מתודים וסדורים שמרדימים את ההגנה לפני שסטאפורד מעיר אותם עם הפצצות שהוא כל כך אוהב לזרוק עוד מהזמן שכיכב בג'ורג'יה.

אחד מהסיפורים המעניינים ביותר של המשחק הלילה מגיע, באופן מפתיע, מקו ההתקפה של הראמס – התאקל השמאלי, אנדרו וויטוורת'. מעטים האנשים בעולם שמצליחים להתמודד עם הפיזיות של הליגה הזו במשך שנים, ביותר כאשר השחקנים שאתה נלחם בהם הם מפלצות מהירות שמנסות לאכול את הקוורטרבק שלך, אך וויטוורת' בן ה-40 עדיין משתק את היריבים שלו על בסיס יום יומי. הוא התחיל את הקריירה שלו בצד השני, אצל סינסינטי, חסם לקרסון פאלמר. הלילה, הוא יקווה לעצור עוד קו הגנתי צעיר ותוסס ולזכות בטבעת בפעם הראשונה בקריירה שלו. לאחר פרישתו של בריידי, הוא השחקן המבוגר ביותר בליגה כרגע. אף שחקן שאינו קוורטרבק או בועט לא שיחק בסופרבול בעשור החמישי לחייו, עד שאנדרו יעלה לדשא לסנאפ הראשון שלו היום.

מבחינת החיסורים – הראמס יקבלו בחזרה את סבסטיאן ג'וזף-דיי, התאקל ההגנתי שבחרו בסיבוב השלישי לפני כמה שנים והפך להיות חלק חשוב ברוטציה שלהם מקדימה. מאידך, הטייט אנד, טיילר היגבי, ייאלץ לצפות בחבריו מהספסל. הראמס מלאים בכוכבים, אך הם גם קבוצה שהצליחה לקבל תפוקה משחקני ספסל כאשר הפותחים נאלצו לשבת בצד עם פציעות. יהיו מעניין לראות כיצד מקווי יריץ את המהלכים שלו ללא היגבי, כפי שעשה גם במשחק הקודם נגד סן פרנסיסקו.

הימור: מעריך שהראמס ינצחו ב-4 הפרש וירימו לראשונה את הלומברדי מאז ימי קורט וורנר העליזים בתחילת שנות האלפיים.

עכשיו זה הזמן שלכם לזרוח, כוכבי הראמס בפריים אחד (צילום: skysports.com)

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. סופרבול מעניין למרות שאף אחד לא נותן סיכוי לבנגאלס.
    חשוב לציין ששתי הקבוצות הגיעו לגמר בזכות ההגנות שלהם ולא התעלות מיוחדת של הק"ב.
    אצל הבנגאלס זה בכלל הקיקר שהתעלה בהתקפה.

    ההגנה של הבנגאלס-
    לעצור את הצ'יפס על 3 נק' במחצית זה ההישג הכי גדול ועדיין לא נשמע הגיוני אלא אם מהומס מכר את המשחק,
    מבחינת כוכבים נוצצים אין מה להשוות בין הניסיון וסוללה בל.א כמו ראמזי,דונאלד ומילר אין לאף קבוצה בליגה.

  2. על פניו, הראמס פייבוריטים ברורים,
    ארבע הפרש זה צנוע מאוד,
    אבל, הלחץ עושה את שלו, לא יודע למה לא נראה לי שלבורו אכפת,
    סטאפורד יצטרך לעמוד פה בהרבה לחץ, נראה אותו ברגע האמת.
    עם כל זה, הראמס פשוט הרבה יותר טובים, יש להם רוצחים בהגנה, לא פוסל פה אפילו הפרש של 14

  3. אחרי כמות המתח במשחקים בפליאוף הזה האיזון הקארמי סטטיסטי מבטיח לנו משחק משעמם להחריד, ולצערי התגובה הזאת לא הולכת לנחס את זה.

  4. שבועיים של חיים על ענן מתקרבים לשיא, אבל הקריז והגמילה הכואבת של שבעת החודשים הבאים כבר מעבר לפינה.
    אני לא יודע איך וכיצד יגמר היום, וגם כמו לאורך כל הפלייאוף הזה אני לא הולך להמר במשחק שהקבוצה שלי משתתפת בו (לא האמנתי שאומר את המשפט הזה בינואר, אז בפברואר??), אבל בכל מקרה זו הייתה עונה מטורפת ופלייאוף מדהים, ורגעי נחת אחרי עשור קשוח בו אני אוהד את הבנגאלס. לא משנה מה יקרה היום, אני מבסוט מאוד על הקבוצה ואת זה שום דבר לא ייקח ממני.
    Let's go bengals!!!!!!

    1. מחזיק לכם אצבעות.
      לראמס כבר היו נפילות העונה והחברה שלכם הראו פעם אחרי פעם שלא כדאי להמר נגדם.
      מה שלא יהיה, הייתה לכם עונה חלומית ולשם שינוי העתיד נראה ורוד בסינסי.

  5. זאת הפעם הראשונה בהרבה, הרבה שנים, שאני בעד קבוצה מה-AFC. בורו הוא הסיבה. אני מקווה שעוד שעתיים הוא יתחיל לעשות מה שהוא עשה ב-LSU. סינסינטי כולה בהיי שלא היה כמוהו. מצלמות טלוויזיה מראות שם מסיבות רחוב בכל פינה. עיר שלמה חוגגת את הלא יאומן שקרה לה. אני כולי סינסינטי היום (הפעם האחרונה שבקרתי בעיר הייתה כשאוסקאר רוברטסון – ביג O – שיחק שם (גם במכללות וגם ב-NBA). אגב, לסינסינטי קהילה יהודית מהמפורסמות בארה"ב!

  6. איזה כוכב בורו..
    רואה את ה פריוויו ומודע למורכבות. מצד אחד לובש תכשיטים במאות אלפי דולרים, מצד שני, מתרים שני מיליון דולר לילדים רעבים.. באמת, התבלבלתי.. ואז בעת העלייה של השחקנים למגרש, היחיד ללא קסדה, הנבחר, המורם מעם..
    ילד קקה..
    יאללה דאנולד, תביא פיקה!
    ראמס, לשחוט!!!

  7. חוצפן! התבלבל גם, חושב שהוא קיילי סלייטר, לברון או מייקל, רחמנא ליצלן כריסטיאנו או תום בריידי.. עולה לסופרבול בלי קסדה…
    כן, הוא בונה מותג, מותג של עצמו..

  8. זו השנה הכי מוצלחת של העיר סינסינטי מבחינת פוטבול. אוניברסיטת סינסינטי סיימה את העונה הרגילה בלתי-מנוצחת והייתה הקבוצה הראשונה ממיד-מייגור קונפרנס להיבחר לשחק בפלייאוף המכללות (כצפוי הם הפסידו לאלבמה אבל התמדדו בכבוד ואם היה להם קיקר נורמלי הם אולי היו מצליחים לעשות משהו לפני שהטייד ברחו להם), ועכשיו הבאנגלס משחקים בסופרבול בפעם הראשונה מזה יותר מ 30 שנה.

  9. מה אומרים כל תקדימי הסאקים של בורו? קו ההתקפה של סינסינטי מזעזע ובכל זאת בורו מצליח ליצור משהו? הוא חושב לאט? הם קבוצת הגנה?

    1. 3 סיבות עיקריות 1. הקו שלו באמת חלש 2. בוראו צעיר, עדיין לא יודע מתי כדאי לוותר על מהלך. 3. בגדול ההתקפה של סינסי היא כמו הרבה חובטים היום הבייסבול, סווינג פור זה פנסס – הרבה מהלכים גדולים, שאתה הולך על מהלך כזה יש יותר סיכוי לסאק כי לוקח זמן למהלך להתפתח

  10. בדרייב האחרון ההגנה של סינסי רעדה מקאפ, כל כך הרבה תפיסות שגם שופט עיוור היה זורק פלאג. במיוחד אחרי הפיספוס בט"ד השני של היגינס, היו חייבים לאזן

  11. הטרייד עבור וון מילר הוכיח את עצמו –
    קשה היה לעצור את שחקן ההגנה מס' 1 בליגה עוד לפני הטרייד,
    אחריו?
    ראינו הלילה איך צמד שחקני הגנה אדירים עוצרים קבוצה.

    1. מסכים לגבי הבנגאלס, למרות פולחן האישיות שנעשה לבורו בשבועיים האחרונים. לגבי תוצאת המשחק לא כזה היה אכפת לי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט