תעודות סוף שנה : סיכום עונה של קבוצות ה-NFL / פריים טיים זק (חלק 1)

תעודות סוף שנה : סיכום עונה של קבוצות ה-NFL / פריים טיים זק (חלק 1)

איזו עונה מטורפת ומדהימה היתה לנו! בכל שנה בליגת ה-NFL אנו חווים משחקים צמודים, תצוגות נפלאות, הפתעות ומהפכים אך העונה שעומדת להסתיים בעוד שבוע במשחק הסופרבול בלוס-אנג'לס היתה אחת הטובות שראינו בשנים האחרונות.

בעונה בה השחקן הטוב בהיסטוריה – בעונתו האחרונה – שובר את שיאיו שלו בדרך (אולי) לתואר MVP נוסף בגיל  44, כאשר צמד שחקנים צעירים המשחקים בקבוצה שהיתה (בצדק) הבדיחה של הליגה מצליחים להצעיד אותה לסופרבול, כשהעולה האחרונה לפלייאוף נקבעת בשער שדה עם 0:00 על השעון במחזור האחרון, כשפטריק מהומס וג'וש אלן – כנראה שני הקוורטרבקים הטובים בליגה היום – מתעמתים (שוב) במשחק נפלא בפלייאוף בו הובקעו 24 נקודות בשתי הדקות האחרונות (בדרך להארכה…) – אנחנו כצופים יכולים רק להתרווח בכסא, להנות ולקוות לסופרבול מותח ומעניין לפני עוד תקופת יובש ארוכה שתימשך עד הסתיו.

בינתיים, החלטתי לכתוב סיכום קצר של העונה עבור כל קבוצה. הציון שיינתן לקבוצה ישקף כמובן את מאזן המשחקים שלה העונה אבל גם את ההישגים ביחס לציפיות ולתכניות שלה בתחילת העונה. כמו כן יילקחו בחשבון ההתקדמות שביצעה תוך כדי השנה והמקום שהיא נמצאת בו לקראת השנים הבאות.

הפוסט הנוכחי יתמקד בקבוצות ה-AFC. בהמשך השבוע אשלים את התמונה עם סיקור הקבוצות ב-NFC.

ג'ו בורו ולמאר צ'ייס – חברים מ-LSU עד הסופרבול (צילום ESPN)

AFC מזרח

בפאלו בילס – מאזן 11- 6, אליפות הבית, הפסד בסיבוב השני בפלייאוף.

ציון B+

בפאלו סיימה עונה מצוינת בטעם מר של אכזבה. ג'וש אלן נתן עוד עונה בקליבר MVP (והוכיח שהעונה הקודמת לא היתה הבלחה חד פעמית), ההגנה היתה אחת הטובות בליגה (ספגה הכי מעט נקודות, כאשר הצטיינה במיוחד הגנת המסירה – הטובה בליגה בפער גדול), והקבוצה זכתה באליפות הבית המזרחי בפעם השניה ברציפות. עם זאת, הקבוצה הפגינה חוסר יציבות מסויימת, אלן נאלץ לרוץ יותר מדי (בהיעדר רץ דומיננטי) והעונה  – שהחלה עם שאיפות סופרבול לגיטימיות – הסתיימה מוקדם מדי בעוד הפסד אכזרי (כמו בעונה שעברה) מול פטריק מהומס והצ'יפס. עם זאת, לקבוצה יש צוות מקצועי טוב, סגל מצוין ומאוזן – וכן ק"ב עלית שישאירו אותה בצמרת עוד שנים רבות.

ניו אינגלנד פטריטס – מאזן 10- 7, עליה לפלייאוף, הפסד בסיבוב הראשון

ציון B

למרות דעיכה מסוימת לקראת סיום העונה (והפסד אליפות הבית לבפאלו), זו היתה עונה שהתעלתה הרבה מעל הציפיות בפוקסבורו. ביל בילצ'ק הראה שוב למה הוא מוגדר כמאמן הטוב בכל הזמנים כאשר לקח שלד שחקנים לא זוהר, עם ק"ב רוקי שנבחר רק באמצע הסיבוב הראשון והצעיד אותם לפלייאוף. מאק ג'ונס הצעיר הוכיח שהוא אולי הק"ב הטוב במחזור שלו, כששיחק מדויק ורגוע (למרות טעויות לא מחוייבות פה ושם).  ההגנה – אחרי עונת שפל בשנה שעברה, שנבעה גם מסגל חסר בגלל הקורונה – חזרה לעצמה והיתה רק אחת מארבע שספגה פחות מ-20 נקודות למשחק. אם הקבוצה תדע להתחזק מעט בעמדות הכישרון בהתקפה ועם הנסיון והביטחון הניצבר של ג'ונס בעמדת הק"ב, בהחלט ייתכן שהשועל הזקן ביליצ'ק יחזור בקרוב להתמודד בשלבים המאוחרים של הפלייאוף. מישהו מוכן להמר נגדו?

מיאמי דולפינס – מאזן 9- 8, לא עלו לפלייאוף

ציון C-

הקבוצה החלה את העונה בצורה נוראית (מאזן 1- 7 באמצע הדרך) אך התאוששה ודהרה ל-7 נצחונות רצופים רק כדי לחטוף תבוסה מול טנסי במחזור הלפני אחרון ולאבד את הסיכוי לפלייאוף. היו ציפיות גבוהות בקבוצה בתחילת העונה ולמרות ההתאוששות היפה בחצי השני של השנה הן היו רחוקות מלהתממש, דבר שהביא לפיטורי המאמן בריאן פלורס. טואה טאגווילואה הראה שוב שהוא ק"ב סביר אך לא כזה שיכול לסחוף את הקבוצה ולהביא אותה להישגים, כך שגם הקיץ ימשיך הרחש סביב האפשרות לטרייד על ק"ב מוביל חדש. ההגנה נתנה עוד עונה טובה בסה"כ כך שלמרות עונת הרוקי הטובה של התופס ג'יילן וואדל הקבוצה צריכה להמשיך להתחזק בעיקר בהתקפה אם היא רוצה להתחרות ראש בראש עם בפאלו וניו-אינגלנד.

ניו יורק ג'טס – מאזן 4- 13, לא עלתה לפלייאוף

ציון D-

לאף אחד לא היו ציפיות לעונה מנצחת עם הסגל החלש של הקבוצה אבל בכל זאת הקבוצה איכזבה, כאשר הק"ב הרוקי זק ווילסון (שנבחר שני בדראפט) לא שיחק באופן מעורר השראה או ביטחון שיצליח להפוך לפרנצ'ייז ק"ב בעתיד. גם מסביב לווילסון, אף שחקן בעמדות הכישרון לא התעלה או הבריק. ההגנה היתה הגרועה בליגה וגם קו ההתקפה היה מחורר ופגיע. יש לקבוצה עוד הרבה דרך ללכת והיא תצטרך המון חיזוקים של הסגל – ובראש ובראשונה שיפור מהותי ביכולת של ווילסון בעמדת הק"ב – לפני שתוכל לחזור להיות תחרותית.

ביג בן – הליגה תיראה אחרת בלעדיו (צילום MARCA)

AFC צפון

סינסינטי בנגלס – מאזן 10- 7, אליפות הבית, הופעה בסופרבול

ציון A+

אף אחד לא ראה את זה בא – הציפיה היתה להתקדמות מתונה של הקבוצה והתמודדות על מקום בשולי הפלייאוף. במקום זאת, ג'ו בורו בעונה שניה (ראשונה מלאה שלו, אחרי שהקודמת נקטעה בשל פציעה) ביחד עם התופס למאר צ'ייס בעונת רוקי שוברת שיאים הצליחו להביא את הקבוצה עד לסופרבול אחרי שזכו באליפות הבית הצפוני (שהוא אחד הקשים בליגה). פשוט לא ייאמן. קו ההתקפה של הקבוצה מאד פגיע ויהיה כנראה אחד מאזורי היעד לחיזוק בפגרה, אך ההימור על צ'ייס כבחירת הסיבוב הראשון הוכיחה את עצמה מעל ומעבר ויחד עם היגינס ובויד יש לקבוצה את אחד מצוותי התופסים הטובים בליגה. ההגנה היתה קשוחה ויעילה במרבית המשחקים והמאמן זק טיילור זכאי לכל השבחים על היכולת להתגבר על כל שדי העבר, להשיג ניצחון ראשון בפלייאוף אחרי 30 שנה ולהגיע עד הסופרבול. נדע בשבוע הבא אם מסע הקסם של הבנגלס יסתיים באליפות, אך גם אם לא – זו תהיה עונה שיזכרו בסינסינטי הרבה שנים וכנראה לא תהיה האחרונה בה הקבוצה תרוץ עמוק אל השלבים המתקדמים של הפלייאוף.

פיטסבורג סטילרס – מאזן 9- 7- 1, עליה לפלייאוף, הפסד בסיבוב הראשון

ציון B

מגיע לקבוצה ציון לשבח על המאמץ והקשיחות שהובילו אותה לפלייאוף – כנגד כל הסיכויים – בעונת הפרישה של הק"ב האגדי "ביג בן" רוטליסברגר. למרות משחק התקפה בינוני ומטה (מקום 25 בליגה), הצליח המאמן הוותיק מייק טומלין, בסיוע של ההגנה המצויינת בראשות טי-ג'יי וואט לייצר עוד עונה מנצחת. נקודת אור בהתקפה היווה הרץ הרוקי נאג'י האריס שהשיג 1200 יארד על הקרקע. עם זאת, הקבוצה עומדת עכשיו בפני שאלות רבות ביחס לעתיד – אין לה בסגל ק"ב שיכול להיכנס לנעליו של רוטליסברגר וגם קו ההתקפה – שהיה לא מזמן אחד הטובים בליגה – התדרדר מאד ברמתו. אם הקבוצה לא תבצע טרייד מפתיע כדי להשיג ק"ב מהשורה הראשונה, היא כנראה תראה בשנים הקרובות את הפלייאוף רק בטלוויזיה.

קליבלנד בראונס – מאזן 8- 9, לא עלתה לפלייאוף

ציון D

איזו אכזבה הנחילו הבראונס לאוהדיהם העונה. היו (שוב) כל כך הרבה ציפיות, לאחר שהקבוצה הראתה התקדמות יפה בעונה שעברה, אבל נסוגה השנה בחזרה לבינוניות. הק"ב בייקר מייפילד הוכיח שהוא לא ראוי להוביל קבוצת צמרת בליגה, סגל התופסים לא היה טוב מספיק וההתקפה מבוססת הריצה (שהיתה הטובה בליגה) בראשות ניק צ'אב לא הספיקה. ההגנה עשתה את העבודה למרות שמפאס-ראש שכולל את מיילס גארט וג'דבאון קלאוני היה ניתן לצפות ליותר מ-2.5 סאקים למשחק (מקום 10 בליגה). למאמן קווין סטפנסקי, שקיבל המון שבחים ב-2020, מחכה הרבה עבודה כדי להחזיר את הקבוצה לפלייאוף ולהוביל אותה לצמרת. המשימה הראשונה שלו ושל הנהלת הקבוצה תהיה למצוא ק"ב מוביל לשנים הבאות.

בולטימור רייבנס – מאזן 8- 9, לא עלתה לפלייאוף

ציון C+

כמובן שגם מהרייבנס היו ציפיות גבוהות שלא התממשו אבל כאן קל מאד להצביע על הגורם העיקרי לאכזבה והוא כמות הפציעות העצומה שספגה הקבוצה, דבר שהחל כבר בקדם העונה (עם הפציעות מסיימות העונה של שני הרצים המובילים – דובינס ואדוארדס) ונמשך לאורך העונה כולה, כשבשלבים המכריעים היא חסרה גם את הק"ב המוביל לאמאר ג'קסון. בשל כך ההתקפה היתה לא יותר מבינונית לאורך העונה, כאשר אפילו התקפת הריצה – הצד החזק של הקבוצה – לא הצליחה להתברג לעשיריה המובילה. הגנת הריצה היתה טובה במהלך השנה אך הגנת המסירה (גם כאן, הפציעות שיחקו תפקיד) היתה אחת הגרועות בליגה. עצם העובדה שהצליחו להגיע כמעט למאזן חצוי היה הישג בתנאים הללו. עם קצת יותר מזל בפן הבריאותי וכמה חיזוקים מדויקים, הקבוצה תחזור לפלייאוף בשנה הבאה.

דרק הנרי – ירוץ חזק בשנה הבאה (צילום NFL)

AFC  דרום

טנסי טייטנס – מאזן 12- 5, אליפות הבית, הפסד בסיבוב השני בפלייאוף

ציון B

כל העונה של טנסי סבבה סביב הפציעה של הרץ הפנומנלי דרק הנרי. עד שנפצע במחזור השמיני, הקבוצה צעדה בבטחה בראשות הבית הדרומי והנרי עצמו השיג יארדים בקצב שובר שיאים (הוא סיים את העונה במקום ה-9 בליגה ביארדים על הקרקע למרות ששיחק רק בשמונה משחקים!). לאחר שנפצע הקבוצה איבדה קצת ביטחון ומעמדה התערער אך הצליחה להתאושש ולהשיג את המאזן הטוב ב-AFC בסיום העונה, וזאת במפתיע בזכות תצוגות יפות של ההגנה, שעד העונה נחשבה כעקב אכילס של הקבוצה. החזרה של הנרי לקראת הפלייאוף העלתה את רף הציפיות אך הקבוצה אכזבה, הנרי לא נכנס לקצב מול הגנת הבנגלס והטייטנס הפסידו בפלייאוף בפעם השלישית ברציפות. עם הנרי בריא בשנה הבאה הקבוצה שוב תרוץ בצמרת אך היא צריכה להחליט אם הק"ב ריאן טנהיל (שנתן עונה סבירה אך אכזב ברגעי ההכרעה) יהיה זה שימשיך להוביל את ההתקפה גם בהמשך.

אינדיאנפוליס קולטס – מאזן 9- 8, לא עלו לפלייאוף

ציון C

תוצאות מעורבות להימור על קרסון וונץ כק"ב החדש של הקבוצה. וונץ עצמו נתן עונה סבירה (בוודאי יחסית לעונה הקודמת הרעה מאד שלו) אך למרות עונת פריצה מדהימה של הרץ ג'ונתן טיילור (שהשיג 1811 יארדים על הקרקע – 500 יותר מהבא אחריו!) התקפת הקבוצה היתה אנמית למדי ודורגה רק במקום ה-13 ואחרי שני הפסדים אומללים בסיום העונה (כולל לג'קסונוויל, בו השיגו 11 נקודות בלבד) איבדו את המקום המוביל לפלייאוף. ההגנה סיפקה עונה טובה (ביחוד הגנת הריצה, שדורגה שלישית בליגה) אך זה לא הספיק. וונץ כנראה ימשיך בקבוצה ויהנה מקו ההתקפה המצוין. השדרוג העיקרי צריך לבוא בסגל התופסים שמלבד מייקל פיטמן לא שיכנעו ביכולתם במהלך העונה.

יוסטון טקסנס – מאזן 4- 13, לא עלו לפלייאוף

ציון D+

הציפיות מיוסטון בתחילת העונה היו כה נמוכות, ש"הישג" של 4 נצחונות נתפס כהצלחה יחסית… לקבוצה היה אולי את הסגל החלש בליגה בכל המערכים אך הראתה מאמץ ורוח קרב בחלק מהמשחקים (בעוד אחרים הסתיימו בתבוסות מביכות). הפציעה של הק"ב הוותיק טיירוד טיילור (שלא הבריק גם כששיחק) נתפסה כסוף הדרך של הקבוצה, אבל דווקא אז נכנס לתפקיד הרוקי דוויס מילס (שנבחר בסיבוב השלישי!) ונתן תצוגות יפות שבהחלט עשויות לתת לו את תפקיד הק"ב הפותח בתחילת העונה הבאה. לקבוצה יש עדיין את קלף הטרייד על דשון ווטסון (אם וכאשר יפתור את בעיותיו המשפטיות) שעשוי לספק לה נכסים עתידיים. יוסטון לא תהיה תחרותית בשנה-שנתיים הקרובות אך עם ניהול נכון והתקדמות של מילס היא עשויה למצוא את הדרך לצאת מהמרתף של הליגה.

ג'קסונוויל ג'גוארס – מאזן 3- 14, לא עלו לפלייאוף

ציון F

איזו עונת בלהות ליגוארים מפלורידה. העונה התחילה עם המון ציפיות עם הק"ב טרוור לורנס שנבחר ראשון בדראפט והמאמן המעוטר מהמכללות אורבן מאייר. מהר מאד התברר שמאייר לא הצליח להתאקלם ב-NFL מקצועית ואישית ופוטר במהלך העונה. לורנס הפגין ניצוצות פה ושם אך בסה"כ נתן עונה מאד מאכזבת, בוודאי ביחס לציפיות הגבוהות. בחירת הסיבוב הראשון הנוספת, הרץ טראוויס אטיין נפצע בקדם העונה ולא שיחק כלל. הקבוצה פשוט הלכה מדחי אל דחי, כשהיא מדורגת בתחתית הליגה הן בהגנה והן בהתקפה. התוצאה החיובית היחידה של העונה היא שהקבוצה תבחר שוב במקום הראשון בדראפט ותקווה לריסטארט מוצלח (וקפיצת מדרגה ביכולת של לורנס) כדי לספק בשנה הבאה תוצאות ורמת משחק טובות יותר.

מהומס ואלן – צמד הק"ב של העתיד (צילום WSJ)

AFC מערב

קנזס סיטי צ'יפס – מאזן 12- 5, אליפות הבית, הפסידו בגמר החטיבה

ציון A-

הצ'יפס התחילו את העונה בגמגום (מאזן שלילי 3- 4 בסוף אוקטובר) אך התאוששו ודהרו ל-8 נצחונות רצופים כדי לסיים בראשות הבית ובמקום השני ב-AFC. עם מהומס שנכנס לקצב, טראוויס קלסי וטייריק היל ושייצרו את ההתקפה השלישית בטיבה בליגה, והגנה שעשתה צעד גדול קדימה (דורגה במרכז הטבלה, אחרי שבעבר היתה אחת הגרועות בליגה) שהצילה את הקבוצה בלא מעט משחקים, היה נראה ששום דבר לא יעצור את הצ'יפס מהופעה שלישית ברציפות בסופרבול – בוודאי לאחר הניצחון הדרמטי על הבילס בסיבוב השני. ההפסד הביתי לסינסינטי בגמר החטיבה היה מאד מפתיע אך הדגיש את נקודות החולשה של הקבוצה – בעיקר משחק הריצה, אך גם הגנת המסירה הבינונית ובמפתיע גם הפזיזות של מהומס ונטייתו לבצע טעויות לא מחויבות. עם אנדי ריד על ההגה ומהומס – שהוא עדיין הק"ב הטוב ב-AFC – מאחורי הסנטר, הקבוצה שוב תרוץ רחוק ותקווה לשוב לסופרבול בעונה הבאה.

לאס-ווגאס ריידרס – מאזן 10- 7, עליה לפלייאוף, הפסד בסיבוב הראשון

ציון  B-

העליה של הריידרס לפלייאוף היתה מפתיעה ומרשימה, במיוחד בהתחשב בכל האירועים שסבבו את הקבוצה במהלך העונה (פיטורי המאמן ג'ון גרודן בשל הערות פוגעניות, מאסר של התופס הנרי ראגס לאחר שהרג אישה במהלך נהיגה בשכרות ועוד). השחקנים והמאמן הזמני ריק ביסאקיה הפגינו חוסן והצליחו לסיים את העונה בארבעה נצחונות רצופים (כולל על הלוס-אנג'לס צ'רג'רס שהתחרתה איתם על מקום בפלייאוף במחזור האחרון) ולסיים את העונה בטעם טוב (למרות ההפסד לבנגלס בסיבוב הראשון). עם זאת, לקראת העונה הבאה יש הרבה שאלות לגבי המשך הדרך – בין היתר : זהות המאמן הראשי החדש, החלטה לגבי המשך דרכו של הק"ב דרק קאר (שנתן עוד עונה טובה אך לא נתפס כק"ב מוביל בליגה), וכן סדר העדיפיות בשדרוג מערכי הקבוצה, שרובם בינוניים ומעלה, אך אף אחד מהם לא מספיק טוב כדי להוביל את הקבוצה להישגים טובים יותר מכפי שהגיעה אליהם השנה.

לוס-אנג'לס צ'רג'רס – מאזן 9- 8, לא עלו לפלייאוף

ציון B-

אכזבה מסוימת בלוס אנג'לס מסיום עונה שנראתה כל כך מבטיחה בתחילתה. הק"ב הצעיר ג'סטין הרברט נתן עוד עונה מצוינת והוכיח שלקבוצה מעיר המלאכים יש פרנצ'ייז ק"ב להרבה שנים. בחירות הדראפט של 2021 (ובעיקר הטאקל ההתקפי רשון סלייטר) היו מצוינות. המאמן החדש ברנדון סטיילי הצליח להוריד את תווית הלוזריות שהיתה בקבוצה לפניו והוכיח אגרסיביות (והרבה פעמים אגרסיביות יתר) בבחירת המהלכים של הקבוצה. התקפת הקבוצה דורגה במקום הרביעי ונראתה מצוין במשך מרבית העונה. ההגנה היתה טובה פחות ובעיקר בלטה לרעה הגנת הריצה שדורגה במקום ה-30 בליגה. למרות ההפסד האכזרי בשניות הסיום מול הריידרס שמנע מהקבוצה העפלה לפלייאוף יש בהחלט תחושה של התקדמות ובניה של משהו נכון, שעם חיזוק מתאים בהגנה יביא את הקבוצה למודת האכזבות לצמרת הליגה בעתיד הקרוב מאד.

דנבר ברונקוס – מאזן 7- 10, לא עלו לפלייאוף

ציון D+

הברונקוס קיוו להיבנות על ההגנה החזקה שלהם והביאו את טדי ברידג'ווטר כדי לעזור לשדרג את ההתקפה החלשה. בפועל, ההתקפה התקדמה מעט אך לא מספיק (וסבלה גם מפציעתו של ברידג'ווטר במהלך העונה) וההגנה נסוגה ביכולתה כך ששני המערכים דורגו במרכז הטבלה של הליגה ולא איפשרו לקבוצה לבלוט בבית החזק בו היא משובצת. לקראת העונה הבאה מרחפות הרבה שאלות סביב הקבוצה – החלטה לגבי זהות הק"ב הבא (ברידג'ווטר הוא ככל הנראה ק"ב מחליף טוב ולא מעבר לכך ואילו דרו לוק אפילו לא מגיע לרמה הזו), בחירת מאמן חדש (שיגיע במקום ויק פאנג'יו שפוטר) וכן ביחס לדרך הנכונה לשדרוג שנדרש במרבית מערכי הקבוצה.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה זק!
    לא מסכים עם כל הציונים.. העונה של קנזס הייתה לא יותר מ-b+, על אף שהגיעה לגמר ה-afc. הם חרקו כל העונה, ומהומס הראה הפלייאוף את שיאו (13 שניות), אבל גם את ההופעה הגרועה בקריירה, ודאי הפלייאוף. עדיין מאמין שהוא ה-qb הכי טוב בליגה, אבל ההילה נמוגה קמעא..
    .
    שאלה ששאלתי במקום אחר, ואולי מישהו יוכל לעזור לי –
    כמה פעמים בריידי הפסיד לאחר שהוביל ב-17 ומעלה (שלושה פוזשנים)? זכור לי גמר ה-afc מול פייטון.. ישנם עוד מקרים?

    1. אכן התלבטתי אם לתת לקנזס B+ או A- אבל הם בכל זאת כמעט הגיעו שוב לסופרבול… ואחרי הפתיחה הצולעת הם היו מאד מרשימים בחצי השני של העונה (כולל בניצחון המופלא בסיבוב השני של הפלייאוף מול הבילס) . מזכיר שחלק מהציון הוא גם מיצוב לקראת העתיד וכאן הם במקום מצוין.

  2. תודה זאק על ההשקעה ועל המאמץ. אני נהניתי מהשלבים האחרונים של הפלייאוף כפי שלא נהניתי מזמן. מי היה מנחש מי תהיה נציגת ה-AFL בסופרבול???< נהניתי מאד לקרוא את הסיכומים שלך, והציונים הגיוניים לחלוטין.

  3. זאת הפעם הראשונה מאז הליגה עברה ל-NFC ו-AFC שאני עבור נציגת ה-AFC בסופרבול. סינסינטי בסופרבול? לא נשמע אמתי. אגב, גם במכללות אונ' סינסינטי הגיעה לחצי הגמר של אליפות המכללות.

  4. תודה רבה זק! נהניתי לקרוא מאוד.
    סינסנטי בהחלט עלו על כל הציפיות ונתנו עונה מהסרטים.
    מקווה שבורו וצייס מכינים לנו דואו מרהיב לעשור הבא לפחות.

  5. תודה רבה זק נהניתי לקרוא. הריידרס החתימו את למאמן את ג'וש מקדניאלס שהיה העוזר של בליצ'ק בפטריוטס. זאת בניגוד לציוצים של דרק קאר ומאקס קרוסבי ואהדתם למאמן הזמני ריק ביסאקיה

  6. דירוג יפה ונכון, אבל בכל זאת מספר הערות:
    – עם כל הכבוד לסטילרס, לא יכול להיות שהם עם אותו דירוג כמו הטייטנס
    – אפשר להוריד את המינוס מהצ'יפס, למרות הכל היו פסע מהעפלה שלישית ברציפות לסופרבול
    – איזה ייאוש אצל הג'גוארס, אבל F?

    1. לגבי הסטילרס מול הטייטנס – הדרוג הוא גם ביחס לציפיות המוקדמות. יש לזכור שהטייטנס איכזבו מאד והסטילרס הפתיעו לטובה. אגב, שתיהן הפסידו במשחק הפלייאוף הראשון שלהן (בשנה השניה ברציפות).
      לגבי הצ'יפס – למעלה הבליצ'ק הציע להוריד אותם ל- B+ אז כנראה שבממוצע אני בסדר…
      הג'גוארס זה ה-F הכי ברור שיש לטעמי. הפיאסקו של מאייר והבזבוז ההרסני של הפוטנציאל של לורנס בלי אף נקודת אור לרפואה כמעט לכל רוחב הסגל.

  7. כרגיל כל הכבוד לסגל הפוטבול על סיקור משובח, וגם שלא מהססים לשים את הכסף על השולחן עם תחזיות וציונים. לדעתי אין אף קבוצה ש״מגיע״ לה A, ולאו דווקא במובן השלילי של המילה, אלא כי אף קבוצה לא היתה דומיננטית לאורך כל העונה, כולל הפלייאוף, ויסלחו לי אוהדי סינסינטי. כפי שציינתי לא פעם, דווקא האופן הזה הפך את העונה הזו לאחת המהנות שאני זוכר כבר הרבה זמן.
    וכמובן שבריידי גונב את הכותרות כך או אחרת, כיאה לאיש. ובאמת כל הכבוד לו על קריירה שתבטיח לו את מעמד הגדול בהיסטוריה, מאחר ומפה והלאה יסתכלו רק על ההישגים, לא על היכולת, הכשרון או הרמה שמציבים אותו אמנם בעשיריה הראשונה, אבל בקושי בחמישיה. הישגים מצטברים? ראשון, וזה מה שיזכרו.

  8. תודה על הסיכום, נותן אחלה רטרוספקטיבה לעונה וכיף לקרוא
    הציונים פחות חשובים ובמילא, בליגה כזו ועונה כזו עם כל כך הרבה פציעות משמעותיות, אי אפשר באמת לשפוט אם קבוצות לא עמדו בציפיות בגלל ציפיות מופרזות או בגלל תת-ביצוע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט