רוקדים עם כוכבים – גמר החטיבות ב-NFL

מאת צוות הופס פוטבול: רביב פייג ויאן מלניקוב

הגמר הגדול נקבע, בורו וסטאפורד.

לוס אנג'לס ראמס – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס 17:20

באיצטדיון סו-פיי שבלוס אנג'לס, מסע הקסם והמיסתורין של קבוצת האנדרדוג, הסתיים כשלא נשארו יותר שפנים לשלוף מהכובע.
ואכן, עצם ההגעה של סן פרנסיסקו כל כך עמוק לתוך הפלייאוף, עד משחק אליפות  הNFC, היה זקוק לכמה ניסים ובשלב מסויים, כוח רצון וקשיחות לא מספיקים.
זה התחיל בניצחון של להיות או לחדול על אותם הראמס במחזור האחרון של העונה בו הניינרס שלפו את השפן הראשון, התגברו על פיגור של 17 נקודות במחצית הראשונה וניצחו בהארכת הזמן על מנת להבטיח את עלייתם לפלייאוף.
במשחק הווילד קארד מול דאלאס, נדרש נס נוסף כשהקאובויס חתכו את המגרש בשניות הסיום עם יכולת לנצח את המשחק, ורק אימפוטנטיות טכנית של פרסקוט וחבורתו, מעורבת עם שופט קצת איטי, מנעה מסן פרנסיסקו להיות מודחת.
בגרין ביי כבר נדרש נס שלישי לאחר אימפוטנתיות התקפית מוחלטת, והוא הגיע בדמות חסימת בעיטת הרחקה של הקבוצות המיוחדות שנאסף לט"ד משווה ושער שדה של רובי גולד שלח את הניינרס לשלב הבא.
אבל דברים טובים (ורעים) באים בשלישיות וכשהגיע הזמן לפגוש את לוס אנג'לס ראמס בפעם השלישית העונה למשחק על כל הגולות, הסדקים והבעיות המושרשות בקבוצה מהמפרץ, הרימו את ראשן המכוער והכתיבו את הרמה והתוצאה.
לוס אנג'לס הגיעה למשחק הזה עם המון מה להוכיח בהמון מישורים. הראמס נבנו כדי לנצח ולנצח עכשיו. הם ויתרו על המון נכסים עתידיים על מנת לעבות את שורות הקבוצה עם הטוב בכל מה שהיה לNFL להציע. אם זה להחתים את מאט סטאפורד מדטרויט, לייבא את אודל בקאהם ג'וניור מקליבלנד ולהשיג את וון מילר מדנבר.
הנכסים החדשים האלו בתוספת אבק הכוכבים הקיים כבר בדמות אהרון דונלד וקופר קאפ, מיצבו את לוס אנג'לס כסופר גרופ אימתני שבנוי לנצח.
לקח קצת לכל התערובת הזו להתחשל, אבל למשחק האליפות הם הגיעו כמכונה משומנת הייטב.
מישור שני שהראמס היו צריכים להוכיח את עצמם הוא ההיסטוריה מול היריב שמולם. שון מקווי, שגדל והתפתח בקריירה המקצועית שלו בצילו של קייל שאנאהן, סבל מסוג של נקודה עיוורת מול מורו ורבו משכבר הימים והקוף שהתפתח לו על הגב בדמות החוסר יכולת שלו לתכנן משחק שיפצח את התוכנית של שאנהן, התבטא בשישה הפסדים רצופים לסן פרנסיסקו.
אבל לא הפעם. נראה שבמשחק הזה מקווי לקח דף מהספר של שאנאהן והחליט לנצח אותו בנשק של שאנהאן עצמו.
לוס אנג'לס שמו לעצם מטרה לעצור בכל מחיר את משחק הריצה האימתני של הניינרס ולתת לג'ימי גארפולו לנסות לנצח אותם בכוח הזרוע שלו. וכתוצאה מכך גם הפאס ראש היה הרבה יותר אפקטיבי.
הרבע הראשון של המשחק נגמר בגישושים הדדיים ושתי הקבוצות ירדו ללא נקודות. ונראה היה שתוכנית המשחק של סן פרנסיסקו עובדת כשהם עוצרים את התקפת האוקטן הגבוהה של הראמס ללא נקודות ואף חטיפה של סטאפורד (31/ 45 ל 337 יארד,2 ט"ד וחטיפה) הראשונה שלו בפלייאוף.
שתי הקבוצות ניסו לבסס את משחק הריצה ללא הצלחה מרובה, אבל בעוד משחק הריצה הוא הבסיס לכל מה שסן פרנסיסקו עושים, ללוס אנג'לס יש מספיק כוח אווירי כדי לשרוד משחק בו הריצה היא פקטור פחות משמעותי.
ברבע השני, המשחק נפתח קצת כששתי הקבוצות הבקיעו ט"ד, הניינרס ממסירה קצרה לדיבו סמואל המופלא( 7 תפיסות ל42 יארד וט"ד, 7 ריצות ל26 יארד) , שלקח את זה 44 יארד הבייתה והצמד סטאפורד קאפ (11 תפיסות ל142 יארד ו2 ט"ד) אחראי לט"ד של הראמס. לוס אנג'לס מפספסת שער שדה מול שער שדה מוצלח של רובי גולד, והמחצית נגמרת עם 10-7 לטובת האורחים כאשר הם מקבלים את הכדור לפתיחת החצי השני של המשחק.

הרבע השלישי נפתח גם הוא שקול, שתי הקבוצות נעצרו בדרייב הראשון שלהם כשסטאפורד נעצר קצר בנסיון דאון רביעי ויארד. סן פרנסיסקו הרוויחו ט"ד של ג'ור'ג קיטל ממסירה מגרופולו (16/30 ל232 יארד 2 ט"ד וחטיפה).
והראמס ענו בדרייב משלהם שנגמר בט"ד השני של קופר קאפ.
הרבע הרביעי הביא איתו את המפנה במשחק שנראה ששון מקווי מפענח סוף סוף איך לחרוך את הגנת סן פרנסיסקו. מקווי, שדווקא היה זה שנראה המאמן הפחות רגוע על הקווים וביזבז את שלושת פסקי הזמן של הראמס על הימורים מבוזבזים, שמר על קור רוח כשזה באמת היה חשוב, וקייל שאנהן נראה כמי ששכח איך לקרוא מהלכים, מתוסכל ולא יודע מי הנשקים החזקים ביותר שלו.
לוס אנג'לס מנצלת שני דרייבים רעים ביותר של סן פרנסיסקו, מבחר עבירות מיותרות, ופספוס הזדמנות מתסכלת ביותר של חטיפה שניה של סטאפורד, ועונה בשני שערי שדה, מה שלראשונה במשחק מעלה אותם ליתרון של 3 נקודות עם פחות מ2 דקות על השעון.
הדרייב האחרון השאיר את הכל על הכתפיים של גארופולו אבל אז הגיע הרגע שכל אוהד ניינרס מכיר וחרד ממנו, גארפולו, שזו כנראה הפעם האחרונה במדי סן פרנסיסקו וניהל משחק כמעט נקי לחלוטין עד עכשיו, לא יכל להימנע משטות  מחרידה ברגע הכי מכריע. שטות שיותר צפויה מהאינקוויזיציה הספרדית ושיחרר תחת לחץ חונק, כדור לכיוון הכללי שהוא זכר שיש שם תופס. הכדור נחטף והמשחק הסתיים בניצחון של לוס אנג'לס ראמס.
שון מקווי הוריד את הקוף מהגב, ההימור שלו על OBJ שתרם 9 תפיסות ל113 יארד משלו ועל עיבוי קו ההגנה, השתלם  ביותר, והעמיד אותם בפוזיציה טובה לנצח את סינסנטי בנגאלס במשחק סופרבול הכי בייתי שיש.
כאמור, מסע הקסם של סן פרנסיסקו הסתיים בגמר החטיבות, ועתידו של ג'ימי גארפולו שם מוטל מאוד בספק ונזכה כנראה לראות אם ההימור על טריי לאנס משתלם, כי שאר הבסיס להיות קונטנדרית כל שנה, כבר שם. דמיקו ראיינס, מאמן ההגנה הטירון המצויין, ויתר על ראיון שני לתפקיד מאמן ראשי של מינסוטה ויקינגס והכריז שהוא ממשיך במפרץ.
לא יכול לחכות לעונת 22/23.


ללא מילים, סטאפורד

קנזס סיטי צ'יפס – סינסינטי בנגלס 27:24 לאחר הארכה
בפעם הרביעית בארבע השנים של פטריק מהומס כקווטרבק פותח ב-NFL, אצטדיון ראש החץ בקנזס סיטי אירח את משחק אליפות ה-AFC, ולפחות במחצית הראשונה, זה נראה היה כמו המשחק הקל מכולם עבור הצ'יפס. שלוש ההתקפות הראשונות שלהם הסתיימו בטאצ'דאון, כשהתקפת סינסי התקשתה להגיב, לפחות עד שמצאה את סמאג' פיריין במסירת סקרין שהלכה 41 יארד כל הדרך לאנדזון עם מעט יותר מדקה לסיום המחצית.

אז הגיע הדרייב שרבים יגידו ששינה את המשחק לחלוטין. קנזס סיטי שוב הגיעה אל סף דלתם של הטיגריסים, כאשר עם חמש שניות לסיום המחצית, הכדור היה במרחק יארד מהאנדזון. מסירה מהירה לאנדזון הייתה משאירה זמן לשער שדה גם אם הייתה נכשלת, אך מהומס החליט למסור הצידה לטייריק היל, שלא הצליח להשיג ט"ד והשאיר את הצ'יפס בידיים ריקות.

במחצית השנייה השיגה סינסי 14 נקודות רצופות, וירקה דם עבור כל אחת ואחת מהן. ההגנה הצליחה לעצור את מהומס ממש עד לדרייב האחרון, ואפילו יצרה מהלך גדול שהוביל לט"ד שהשווה את המשחק. בצד ההתקפי, הבנגלס לא הניעו את הכדור בהצלחה יתרה, כשהט"ד היחיד שהבקיעו היה כאמור אחרי חטיפה במחצית המגרש של קנזס, ונוסף על כך הם נאלצו להסתפק בשני שערי שדה, אחד מהם ממרחק 52 יארד. במחצית השנייה, זה היה משחק של הגנה ומהלכי התקפה גדולים מבחינת סינסינטי.

פטריק מהומס, מצידו, אמנם הצליח להשיג את השוויון עם סוף הזמן החוקי, אבל החלק שלו בהתרסקות של קנזס סיטי במחצית השנייה הופך את המשחק הזה, כנראה, להפסד הפלייאוף הגרוע ביותר שלו עד היום. החטיפה שלו בהארכה, שהובילה לשער השדה המנצח השני ברציפות של הרוקי אוון מקפירסון, לא הייתה נוראה כמו חוסר האונים והייאוש שהוביל אליה. הניגוד הכל כך עמוק בין המחצית הראשונה, למחצית השנייה ולהארכה, ירדוף את הצ'יפס ואוהדיהם לפחות בשבעת החודשים הבאים. והבנגלס? הם רק רוצים להמשיך לרחף על הענן של ג'ו בורו, ג'מאר צ'ייס, ושאר חבריהם, בדרך, אולי, לטבעת חלומית.


לפוסט הזה יש 18 תגובות

      1. וזה כנראה הנקודה…אתה לא יודע איזה ראמס תקבל עד המשחק עצמו, למרות שלדעתי הם פייבוריטים מול הבאנגלס
        למרות שאם יש משהו שהפלייאוף הזה לימד אותי זה שאין דבר כזה פייבוריט יש לנצח

  1. האמת שלא צפיתי שככה יראו המשחקים, חשבתי שהם יהיו הרבה יותר חד צדדיים ולשמחתי טעיתי.
    .
    אני מקווה שאטעה שוב אבל נראה לי שהסופרבול יהיה באמת חד צדדי. הפאסראש של הראמס לא דומה לשום דבר שהבנגלס פגשו בפלייאוף ואם יש בליגה קורנר שיכול לנטרל את צ'ייס, קוראים לו כנראה ג'יילן ראמזי
    בכל מקרה, אני חושב שמבחינת מספר האוהדים, לסופרבול הגיעו הקבוצות עם הכי מעט אוהדים
    .
    ואני לא יודע מה היה בתחילת העונה הליין על הבנגלס להגיע לסופרבול אבל מי ששם עליהם כסף הרוויח בענק
    אחד כבר עשה חצי מליון דולר מלהמר על שתי הקבוצות הנכונות בסופרבול
    https://nypost.com/2022/01/31/nfl-bettor-turns-20-into-579k-win-on-insane-score-parlay/

  2. תודה על הסיקורים הנהדרים
    ביומיים האחרונים אני צובט את עצמי פעם ב…לבדוק שזה לא חלום מה שקורה כאן. מוזמנים לחפש אותי על הענן הקרוב לביתכם עד יום ראשון הבא.

  3. אני עדין מנסה להירגע מההפסד של הציפס. פשוט לא יאמן!!! במחצית הראשונה זה עוד היה נראה ילדים מול בוגרים, לא מובן בכלל הקריסה של הציפס בטח ובטח אחרי שהוכיחו איזה webos יש להם מול הבילס. דבר אחד בטוח זה יותר שהציפס הפסידו משהפתנטרס ניצחו

  4. תודה על הסיקור הנהדר. אם ישרוד עוד 15 שנים בליגה הזאת, ההפסד הזה ירדוף את מהומס בדיוני העז מול בריידי, אבל זה אם גדול כי לברוח מהכיס לבוטלג כשיטת משחק לא מנבא קריירה ארוכה במיוחד. גם אנדי ריד לא יישן טוב אחרי המשחק הזה. לגבי ג'ימי ג'י אני חושב שהחמרת איתו. הוא לא עילית, אבל כן קווטרבק פותח לגיטימי פלוס בליגה הזאת שראתה השנה כמה זוועות באמת משונות. חוץ מזה גם אם תשים שם את בריידי, רוג'רס או מהומס מתחת לסנטר אני לא חושב שתקבל אליפות במפרץ. פשוט היתה להם ריצת פלייאוף טובה ודי ממוזלת…

  5. למי שיכול לעזור (בתודה מראש) –
    אני מחפש כמה משחקים בריידי הפסיד אחרי שהוביל בשלושה פוזשנים. יש את גמר ה-afc למאנינג; מישהו זוכר עוד? או יכול להמליץ על אתר שניתן לבדוק זאת דרכו?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט