הדירוג השבועי 2022 – 12 / עמיחי קטן

אחרי היעדרות ארוכה של קוביד פרוטוקול ותקופת מבחנים, הדירוג השבועי חוזר, והפעם בעצם יכסה 4 שבועות, בהם המאורע המרכזי היה החזרה של קליי תומפסון לפרקט, אבל היו אי אלו שינויים בטבלאות הליגה, והחמישיות חאולסטאר כבר נבחרו, וזה הזמן לנסות להתבונן על מה שהיה בתמצות.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: פיניקס סאנס: מאזן 12- 1 השבוע ו-40- 9 העונה (לא דורגו – 1).
הסאנס שוב במומנטום חיובי, והפעם רצף של 10 ניצחונות שמגדיל את הפער בינם ובין הווריורס ל-3 משחקים. כשפיניקס בקצב של שיאי מועדון ועם לו"ז יחסית נוח בהמשך, נראה שיהיה קשה לקחת מהם את המאזן הטוב בליגה.

2: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 11- 3 השבוע ו-31- 19 העונה (3 – 3).
עם הגנה משופרת ואמביד שקולע 34 נקודות למשחק ביותר מ-56% אפקטיבי, הסיקסרס שועטים קדימה והגיעו כבר למקום ה-3 במזרח. מעניין לראות האם זה ילחיץ אותם לעשות מהלכים לפני הטרייד דדליין, או שזה דווקא יעניק להם יותר סבלנות.

3: ממפיס גריזליס: מאזן 11- 4 השבוע ו-35- 18 העונה (2 – 1).
עוד קבוצה שנראית נהדר כבר תקופה ארוכה זו ממפיס, שכעת כבר טיפה קרובה ל-2 הראשונות בטבלה (מרחק של 4 משחקים מגולדן סטייט ו-7 מפיניקס), ועם פער של 4 משחקים מיוטה הרביעית במערב. האחוזים של מוראנט מחוץ לקשת צנחו ל-26.9% ב-4 השבועות האחרונים, אבל בכל תחום אחר הוא ממשיך להיות נהדר ולהוביל את ממפיס רחוק עם ביין וטריפל ג'יי.

4: קליבלנד קאבלירס מאזן 10- 4 השבוע ו-31- 20 העונה (לא דורגו – 1).
הקאבס ממשיכים להיות בצמרת ההגנתית של הליגה, וזה מביא להם ניצחונות גם כשהם עולים בחמישייה עם אוקורו ועוסמן, שניים שאמורים להיות סמול פורוורדים, בתור שני הגארדים. גארלנד משתפר ככל שהוא נשאר יותר בודד בקו האחורי והשיטה ההגנתית עובדת גם עם דין וויד במקום מרקאנן.

5: דנבר נאגטס: מאזן 10- 4 השבוע ו-28- 21 העונה (10 – 7).
יוקיץ' מוביל את דנבר להיות עם ההתקפה הכי טובה בליגה בתקופה הנתתונה עם 26.7 נקודות, 13.1 ריבאונדים, 9.9 אסיסטים ו-1.5 חטיפות ב-65.2% אפקטיבי יוצא דופן, והם צמודים לדאלאס במקומות 5-6 במערב, כמו גם במקומות 5-6 בדירוג הזה.

6: דאלאס מאבריקס: מאזן 10- 4 השבוע ו-29- 22 העונה (6 – 6).
ההגנה של דאלאס היא השלישית בטיבה בתקופה הנתונה בזמן שדונצ'יץ' עדיין לא קולע ביעילות כל כך, אבל מגיע ל-25.6 נקודות עם 10.1 ריבאונדים ו-9.5 אסיסטים, ודאלאס במאזן 23- 13 איתו העונה לעומת מאזן 6- 9 בלעדיו. פורזינגיס שוב נפצע, דווקא בתקופה טובה שלו, ומעניין יהיה לראות איך זה ישפיע.

7: מיאמי היט: מאזן 9- 4 השבוע ו-32- 19 העונה (לא דורגו – 1).
ההיט הפסידו את שני המשחקים האחרונים שלהם וצנחו קצת בדירוג, אבל ראינו מהם שיפור משמעותי עם החזרה של באטלר ואדבאיו מהפציעות, בזמן שפי ג'יי טאקר קולע הכי הרבה מאז 2015 ובאחוזים נהדרים של 47.1% לשלוש 61.7% אפקטיבי, והיו כבר כמה משחקים ששלשות של טאקר היו חלק משמעותי בהכרעתם.

8: שארלוט הורנטס: מאזן 9- 4 השבוע ו-28- 23 העונה (לא דורגו – 4).
אחת מהקבוצות המלהיבות בליגה עם ההתקפה ששומרת על מקומה בצמרת הגבוהה והגנה קצת משתפרת שמדורגת שמינית בתקופה הרלוונטית, מה שסייע להם לנצח גם במשחקים שהם לא הגיעו ל-158 נקודות. בינתיים הם נמצאים במקום ה-7 במזרח, במרחק 2 משחקים מהטופ 6 ובמרחק 1.5 משחקים מהמקום ה-8.

9: מינסוטה טימברוולבס: מאזן 8- 5 השבוע ו-25- 25 עד כה העונה (לא דורגו – 2).
עד החודש האחרון, הצד של הפרקט שבו מינסוטה הרשימו היה ההגנתי בעיקר, אבל בתקופה הנתונה הטימברוולבס מדורגים 2 ברייטינג התקפי, הרבה מזה שחזר מפציעה בכושר טוב, כולל טריפל-דאבל שני בקריירה במשחק האחרון, ושחקני המשנה מסביב לטאונס, אדוארדס וראסל פתאום מפגיזים לשלוש.

10: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 9- 6 השבוע ו-38- 13 העונה (9 – 1).
גולדן סטייט כבר עברו יותר מחודש בלי דריימונד גרין, ובעוד שההגנה נשארה מצוינת, ההתקפה הייתה צריכה לחשוב מחדש, בין השאר בגלל כושר הקליעה הרע של סטף. עם זאת, הווריורס ניצלו רצף של משחקי בית כדי להתאושש וכעת הם שוב עם רצף של 6 ניצחונות. אחרי כל זה, הדבר הכי חשוב שקרה מבחינתם בחודש האחרון זה החזרה של קליי תומפסון שקולע בינתיים 15.6 נקודות ב-49% אפקטיבי, אבל זה נתון שהולך ומשתפר תוך כדי תנועה, ככה שבסך הכל החזרה של קליי הולכת די טוב.

המפתיעות:

1: אטלנטה הוקס: מכיוון שהפוסט הזה מסכם תקופה ארוכה הם לא נכנסו לדירוג, אבל ההוקס חזרו לחיים עם רצף של 7 ניצחונות שהביא אותם בחזרה למקום ה-10 שמוביל לפליי-אין. כל עוד הם יצליחו להישאר בריאים הם יוכלו לבנות על ההתקפה המצוינת שלהם ולנסות להתקדם עוד.

2: טורונטו ראפטורס: הראפטורס מצמצמים בהדרגה את הפער מהחבורה המובילה של המזרח ונמצאים כרגע במקום ה-8 במזרח, טוב יותר מהתחזיות. ההרכב של ואן-וליט וטרנט יחד עם שניים מבין אנונובי, בארנס וסיאקם עם כל אחד מהסנטרים של טורונטו הוא בין המרשימים בליגה, והוא מניב תוצאות נאות לאחרונה.

3: פורטלנד טרייל בלייזרס: בלי לילארד, הבלייזרס דווקא השתפרו ביחס לתקופה איתו, והם קצת פתחו פער במקום ה-10 במערב, כשאנפרני סיימונס הוא זה שתפס את מקומו של לילארד, ויחד עם מקולום, פאוול ונורקיץ' יש שם קבוצה פחות רעה מהמאזן.

המאכזבות:

1: יוטה ג'אז: הפציעות של גובר ומיטשל, וכעת הפציעה גומרת העונה של ג'ו אינגלס, בוודאי פגעו ביוטה, אבל זה עדיין לא מצדיק מאזן של 3- 11 בתקופה של 4 שבועות, טוב יותר רק מאוקלהומה וסקרמנטו בתקופה המדוברת. סביר שהחזרה הקרובה של מיטשל תסייע להם להתשפר, אבל יש המון סימני שאלה לקראת ההמשך.

2: סקרמנטו קינגס: בדירוג הקודם הם השתלטו על המקום ה-10 במערב, ואילו מאז הם ניצחו 2 משחקים בלבד מתוך ה-13 שלהם, כולל רצף נוכחי של 7 הפסדים, והם התרחקו משמעותית מהמקום המוביל לפליי-אין.

3: וושינגטון וויזארדס: ניצחו 4 מ-12 בתקופה המדוברת, והעסק שם מתפרק כשהם ירדו למקום ה-12 במזרח. הקבוצה שהכי זקוקה לטרייד שירענן את השורות ויצמצם את הרוטציה. כעת עומדים על רצף של 5 הפסדים, כשהדבר החיובי העיקרי הוא אבדיה שקלע באותם משחקים 10.6 נקודות ב-42.9% לשלוש, 60% אפקטיבי ו-83.3% מהקו.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. הנתונים של יוקיץ' הזויים, הוא צריך להיות MVP, חבל שמתייחסים בבחירה למאזן קבוצתי, שזה לא ממש רלוונטי ליכולות אישיות שעליהן אמור להינתן הפרס

    1. למה לא רלוונטי?
      הרי אם הוא היה מקום ראשון בליגה אפילו אתה היית אומר שהוא פי עשר טוב מאותו יוקיץ' בדיוק חמש מקומות מתחת
      מאזן קבוצתי קשור בקשר עקיף אבל ברור ליכולות האישיות של כוכבי הקבוצה.
      לי למשל, אין ספק שלברון של מיאמי היה מוביל את הלייקרס הזו למאזן טוב יותר ממה שיש לה כרגע.
      לכן העונה של לברון, לדעתי, לא כזו מרשימה כי היא רחוקה מלהיות טובה לקבוצה

  2. תודה רבה. מעניין מאוד.

    מיאמי מרשימה. חצי מהתקופה היא שיחקה ללא קייל לאורי, באטלר משחק משחק כן משחק לא, אדבאיו היה חודשיים בחוץ (וחזר טוב יותר) והם עדיין בצמרת הרותחת של המזרח. וינסנט שמשחק במקום לאורי אחראי על עמדת הפוינט והוא לא רע בכלל. כל שבועיים הם מגלים שחקן רוטציה חדש והרוסטר שלהם בלתי נגמר.

    הסאנס בקצב של 67 ניצחונות בלי אייטון. שאפו! יאללה שיקחו אליפות.

    ובמעבר חד – מה עוד אפשר להגיד על סקרמנטו? עצוב מה שקורה שם. לא סתם קיבלתי מיליון הצעות על פוקס בפרויקט טריידם דימיוניים. זה הזמן להיפטר ממנו ומבאדי הילד ואם יש הצעה טובה אז אפשר לבעוט לאוטובוס גם את בארנס.

  3. פיניקס מאכילים אותי את הכובע כל שבוע מחדש… זה אפילו קצת מעצבן אותי, אבל לפעמים כשצריך לאכול את הכובע אוכלים אותו.

  4. יוטה ג'אז צונחת מעתה בנפילה חופשית ללא מצנח. אינגלס יחסר לה מאד. הדירוג מאד הגיוני. קשה להאמין שהסלטיקס והלייקרס אינן בעשרת הראשונים. פעם זה היה אוטומטי. תודה עמיחי

  5. שיקגו בולס? שארלוט ומינסוטה לא יותר טובות.
    וגם לא בטוח שקליבלנד ודאלאס. בכל זאת עדיין מקום ראשון במזרח אבל לא בעשר הראשונות?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט